بیشتر بخوانید

جیم دیویس خالق گارفیلد

شخصیت گارفیلد چگونه خلق شد؟ + آشنایی با خالق گارفیلد

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

گارفیلد جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که میان کودک، جوان و پیر طرفدار مخصوص خود را دارد. اکثر ما آشنایی با خالق گارفیلد، این شخصیت بامزه و دوست داشتنی نداریم. حتی شاید جالب باشد بدانید که بسیاری از افراد نمی‌دانند که اصلا ریشه و هویت گارفیلد به دنیای کامیک بوک‌ها باز می‌گردد، جایی که گربه بازیگوش ما در لابلای پنل‌ها و صفحات کامیک بوک، بوی غذای لازانیا را دنبال می‌کند! بنابراین شاید شما نیز از جمله مخاطبینی باشید که دائما فکر می‌کنید که شخصیت گارفیلد چگونه خلق شد؟ ایده داستان‌های این شخصیت از کجا می‌آید؟ چه کسی خالق چنین شخصیت بانمکی است؟ به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ قصد داریم تا نگاهی به چگونگی خلق شخصیت گارفیلد و خالق آن بیندازیم. در ادامه همراه ما باشید.

چه شد که به فکر ساختن گارفیلد افتادید؟

آقای جیم دیویس، خالق گارفیلد در پاسخ به چگونگی ساخت شخصیت گارفیلد می‌گوید:

در ابتدا مشغول کار روی کمیک استریپی درباره یک حشره به نام گنورم گنات بودم. سردبیر مجله معتقد بود که این شخصیت نباید یک حشره باشد، زیرا کسی نمی‌تواند با یک حشره کوچولو با قیافه‌ای مسخره و کریه ارتباط برقرار کند. بعد از مدت‌ها فکر کردن، به این نتیجه رسیدم که گربه‌ها می‌توانند جالب‌تر باشند. با این حال، در اطرافم سگ‌های زیادی می‌دیدم و گربه‌ای وجود نداشت. در نتیجه، تلاش کردم تا همه چیز را درباره گربه‌هایی که در کودکی در خانه داشتیم، به یاد آورم. به گربه‌ی خانه‌ی پدربزرگم فکر کردم و این‌گونه بود که گارفیلد به وجود آمد.

جیم دیویس خالق گارفیلد

ایده‌های داستان‌های گارفیلد از کجا می‌آیند؟

اگر حداقل یکبار به تماشای انیمیشن های گارفیلد نشسته باشیم، بدون شک این سوال برایمان ایجاد شده که ایده داستان‌های این شخصیت از کجا می‌آیند؟ خالق گارفیلد در پاسخ به این سوال می‌گوید:

ایده پردازی درمورد داستان و دیالوگ‌های گارفیلد درواقع منحصر به جای خاصی نمی‌شه. من این ایده‌ها رو از دل جامعه، ارتباطم با مردم، حیوانات خانگی و صاحبین اون‌ها، ادبیات و… کسب کردم.

آیا انتظار می‌رفت گارفیلد این چنین محبوب شود؟

جیم دیویس، خالق گارفیلد در پاسخ به این سوال نکات جالبی را مطرح می‌کند:

حتی در بزرگ‌ترین آرزوهایم نیز چنین چیزی را تصور نمی‌کردم. امیدوار بودم که روزی کتابی موفق بنویسم و اگر بیشتر خیال‌پردازی می‌کردم، دوست داشتم آن کتاب تبدیل به برنامه‌ای ویژه در تلویزیون شود.

او همچنین در ادامه در ارتباط با تاثیر موفقیت شخصیت گارفیلد در زندگی‌اش اضافه می‌کند:

جیم دیویس خالق گارفیلد

من از بچگی زندگی چندان ساده‌ای نداشتم. من یه بچه کشاورز بودم که در دل روستا بزرگ شده بودم و از همون بچگی سخت‌ترین کارهای ممکن رو انجام میدادم. یادمه که یونجه‌ها رو باد میدادم و هر از گاهی در شخم زدن زمین نیز کمک میکردم. وقتی که با شخصیت گارفیلد به موفقیت خوبی رسیدم، به این نتیجه رسیدم که وقتش رسیده تا زندگی قبلی رو کنار بذارم و آهسته آهسته تمرکزم رو روی چیزی بزرگتر بذارم.

خالق گارفیلد گربه‌ای ندارد!

جیم دیویس، خالق گارفیلد در ارتباط با این سوال که آیا گربه‌ای دارد یا نه؟ می‌گوید:

نه واقعا من هنوز گربه‌ای ندارم و نمیتونم داشته باشم. من دائما در سفر هستم و اگر بخوام گربه‌ای داشته باشم نمیتونم به اندازه کافی مراقبت و توجه‌ای که لازم داره رو بهش نشون بدم.

چرا شخصیت گارفیلد تا این اندازه محبوب شده است؟

خالق شخصیت گارفیلد

سوالی که بارها و بارها ذهن هر یک از ما را درگیر خودش کرده، این است که چگونه و چرا یک گربه تپل تا به این اندازه در جهان محبوب شده است؟ در ادامه خالق گارفیلد اینگونه پاسخ می‌دهد:

پاسخ من به این سوال همیشه یه جواب داشته. ی روزنامه نگار روزی به من گفت كه باید یك جواب تازه‌تر بهش بدهم، اما من نمیتونم چون همیشه یک واقعیت درمورد این مسئله وجود داره و این تنها توضیحیه كه میتونم در این باره بدم. اول این كه، بسیاری از گربه دوستان به این خاطر با گارفیلد ارتباط برقرار می‌کنن كه خودشون گربه‌های چاق و بزرگ و تنبلی مثل گارفیلد دارن. دوم این كه گارفیلد یك ضد قهرمانه. او از حق بی‌چون و چرای خودش برای خوردن، خوابیدن و خودخواه بودن دفاع می‌کنه. او چیزهایی می‌گه و كارهایی انجام می‌ده كه ما اگر در موقعیت او بودیم انجام می‌دادیم و از زیر كارها در نمی‌رفتیم.

با خالق گارفیلد، جیم دیویس بیشتر آشنا شوید

در ادامه بهتر است تا نیم نگاهی به زندگی نامه خالق گارفیلد، آقای جیم دیویس داشته باشیم. در ادامه نیز سوالاتی مطرح می‌شود و ایشان پاسخی را نسبت به این سوالات مطرح می‌کنند.

انیماتور یا کارتونیست شدن را چگونه می‌بینید؟

جیم دیویس پاسخ می‌دهد:

باعث میشه مثل یك بچه سرت رو پایین بندازی.

یک کارتونیست چه مهارت هایی باید داشته باشد؟

لازمه تا مهارت‌های نوشتن و نقاشی کردن را داشته باشید و توانایی این رو پیدا کنین که همه چیز رو در زندگی خیلی زیاد جدی نگیرید. این کار باعث میشه دیدگاه و نظرات خاص خودتون رو داشته باشید و همچنین به شما کمک می‌کنه تا شخصیتی منظم و مستقل شکل دهید.

توصیه جیم دیویس به کارتونیست‌های آماتور چیست؟

نگرش یا نقطه نظر و یا سبك منحصر به فردی در دنیای کارتونی داشته باشید كه دیگران چنین چیزی رو مختص خودتون بدونند. سعی کنید تا کارتون رو خوب انجام بدید و نتیجه نهایی کارتون رو برای اشخاص مناسب بفرستید و از همه مهم‌تر در نهایت صبور باشید.

چگونه وارد دنیای انیماتوری شدید؟

وقتی بچه بودم آسم داشتم و زندگی توی مزرعه اوضاع رو سخت‌تر می‌کرد. تقریباً هر چیزی توی مزرعه حالم رو بدتر می‌کرد و مجبور بودم بیشتر وقتم رو توی رختخواب بگذرونم. مامانم یه مداد رو برام می‌تراشید و یه ورق کاغذ می‌ذاشت جلوی من و می‌گفت خودم رو سرگرم کنم. منم شروع کردم به کشیدن گاوها، سگ‌ها و اسب‌ها. انقدر بد می‌کشیدم که مجبور بودم اسمشون رو بگم تا بقیه بفهمن این چه حیوونیه. ولی کم‌کم کارم بهتر شد. خیلی زود شروع کردم به نوشتن توضیحات برای شخصیت‌ها و اینجوری بود که کاریکاتوریست شدم.

او در ادامه درمورد ورود حرفه‌ای‌تر خود به دنیای انیماتوری می‌گوید:

ورود جیم دیویس به دنیای کامیک بوک

چند سال پیش، شانس اینو داشتم که با یه نفر به اسم “رایان” همکاری کنم. با اصول کار آشنا شدم و فهمیدم که برای موفق شدن باید ساعت‌های زیادی کار کرد. کم کم شروع کردم به کار کردن تا بتونم یه کمیک استریپ برای انتشار آماده کنم. سال‌ها تلاش کردم، تا بالاخره یه ناشر مجله کمیک استریپ پیدا شد که از کارم خوشش اومد.

دوست دارید به چنین زندگی ادامه بدید یا زندگی در جسم گربه‌ها رو ترجیح می‌دهید؟

قطعاً گربه‌ها! ما مثل برده‌ها کار می‌کنیم و کلی استرس رو تحمل می‌کنیم تا زندگی کنیم، ولی گربه‌هامون تو خونه دراز کشیدن و حمام آفتاب می‌گیرن و منتظرن تا ما با عجله برگردیم خونه و بهشون غذا بدیم. با این اوصاف مشخصه که گربه‌ها زندگی راحت‌تری دارن!

به نظر شما چه المان‌هایی یک کامیک بوک را جالب می‌کند؟

زمان‌بندی خیلی مهمه. برای چیزای خنده‌دار، هیچ‌چیز بهتر از زمان‌بندی درست نیست. من کارهای خنده‌دار رو دوست دارم، ولی دوست دارم توش یه عنصر غافلگیری هم باشه و کلمات کلاً جالب و خنده‌دار باشن. بعضی وقتا حتی کلمات یا اعداد به‌تنهایی منو می‌خندونن. مثلاً عدد چهل و دو یا پانزده خنده‌دارن، ولی دوازده اصلاً خنده‌دار نیست.

در کامیک بوک های گارفیلد، شخصیت مورد علاقه شما خود گارفیلد است یا جان؟

من هر دو رو به یک اندازه دوست دارم. هم عاشق این هستم که مثل گارفیلد مشغول غذا خوردن، چرت زدن و تیکه انداختن باشم. از طرف دیگه تفاوت بزرگی که با گارفیلد دارم این‌که از روزهای دوشنبه متنفر نیستم و اتفاقا عاشق کار کردن هستم و دوست دارم همیشه مشغول کار باشم. همچنین گاهی وقت‌ها دوست دارم مثل جان به عقب لم بدم و صد البته گاهی مشکلاتی با دوست دخترهایی که داشتم در زندگیم تجربه کردم؛ اما من مثل جان درمواجه با مشکلات خنگ و کودن نیستم( می‌خندد).

جمع بندی

شخصیت گارفیلد جزو آن دسته از شخصیت‌هایی است که حداقل یکبار خودتان را جای او گذاشته‌اید. شاید تصور این‌که جیم دیویس، خالق گارفیلد نیز خودش گاهی با این شخصیت همانندسازی می‌کند برایتان عجب به نظر برسد؛ اما این واقعیت ماجراست. گارفیلد دوست داشتنی قصه ما مجموعه‌ای سرشار از ویژگی‌های مثبت و منفی است که هرکسی می‌تواند برای لحظاتی هم که شده خودش را جای او بگذارد.

درنهایت باید اشاره کرد که در این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ قصد داشتیم تا شما را بیشتر از پیش با خالق گارفیلد و داستان خلق این شخصیت دوست داشتنی آشنا کنیم. امیدوار هستیم از خوانش این مطلب لذت برده باشید. همچنین خوشحال می‌شویم تا این بلاگ پست را برای دوستانی که علاقمند به گارفیلد هستند ارسال کنید.

اگر شخصیت گارفیلد را دوست دارید بیشتر تماشا کنید:
معرفی انیمیشن گارفیلد ۲۰۲۴+ خلاصه داستان و جدیدترین اخبار
به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید