بیشتر بخوانید

معرفی فیلم Rebel ridge

معرفی و نقد فیلم مرز یاغیان (Rebel Ridge 2024)؛ تکرار حماسه رمبو؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم مرز یاغیان (Rebel Ridge) یکی از جدیدترین فیلم‌های آمریکایی در ژانر اکشن و جنایی است که در شهریور 1403 اکران شد. در ادامه با معرفی و نقد این فیلم با ما همراه باشید.

نمی‌دانیم که وقتی که این بلاگ پست را می‌خوانید چه سنی و چه حالی دارید؛ اما هر سنی که داشته باشید حداقل یکبار نام فیلم‌ های رمبو به گوشتان خورده است. فیلم های رمبو با بازی سیلوستر استالئونه کیفیت و سطح جدیدی را به فیلم های اکشن تاریخ سینما اضافه کردند. حالا پس از گذشت‌ دهه‌ها به نظر می‌رسد که کارگردان‌های هالیوودی قصد دارند تا اثری ماندگار همچون رمبو را خلق کنند. فیلم مرز یاغیان یکی از فیلم‌هایی است که اکنون به نظر می‌رسد که قصد دارد تا مسیر حماسه رمبو را دنبال کند؛ اما آیا موفق خواهد شد؟ در این بلاگ پست به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت. در ادامه با مجله مستر دیالوگ همراه باشید.

معرفی فیلم Rebel ridge

معرفی فیلم Rebel ridge

  • سال انتشار: 2024
  • تاریخ دقیق اکران: 6 سپتامبر 2024 (14 شهریور 1403)
  • مدت زمان فیلم: 2 ساعت و 11 دقیقه
  • ژانر: اکشن و جنایی
  • نویسنده و کارگردان: جرمی سولنیر (Jeremy Saulnier)
  • بازیگران: آرون پییر، دان جانسون و آناسوفیا راب و…
  • شبکه تولید کننده: نتفلیکس

جرمی سولنیر (Jeremy Saulnier) یک هنرمند آمریکایی است که اخیرا نویسندگی، کارگردانی، تهیه‌کنندگی و تدوین فیلم مرز یاغیان (Rebel Ridge) را برعهده داشته است. ژانر فیلم Rebel Ridge جنایی، اکشن و مهیج است و از حضور بازیگرانی نظیر آرون پییر، دان جانسون و آناسوفیا راب بهره برده است. داستان فیلم درباره یک تفنگدار دریایی سابق، تری ریچموند، است که اموالش به ناحق توسط یک نیروی پلیس فاسد ضبط شده است. شبکه نتفلیکس حق پخش این فیلم اکشن-جنایی را خرید و اگر برای شما سوال پیش آمده که تاریخ اکران فیلم مرز یاغیان چه زمانی است؟ باید بگوییم این فیلم در 6 سپتامبر 2024 (14 شهریور 1403) از طریق شبکه نتفلیکس منتشر شد.

موضوع این مقاله از مستر دیالوگ معرفی فیلم Rebel Ridge 2024 است که در شمار یکی از بهترین فیلم‌های اکشن 2024 قرار می‌گیرد. برای آشنایی با داستان و بازیگران، و همچنین خواندن نظرات منتقدین درباره فیلم، با ما همراه شوید.

فیلم مرز یاغیان در چه تاریخی اکران شد؟

فیلم Rebel ridge در ژانر اکشن و ماجراجویی در تاریخ 6 سپتامبر 2024 مصادف با 14 شهریور 1403 در سینماهای سرتاسر جهان اکران شد.

نگاهی به خلاصه فیلم سینمایی مرز یاغیان

نگاهی به خلاصه فیلم سینمایی مرز یاغیان

فیلم Rebel Ridge یک فیلم مهیج است که بی‌عدالتی‌های سیستماتیک آمریکا را از طریق سکانس‌های اکشن مجذوب‌کننده، تعلیق و با کمک ژانر کمدی سیاه بررسی می‌کند. داستان فیلم مرز یاغیان از جایی شروع می‌شود که تری ریچموند، یک تفنگدار سابق نیروی دریایی، با دوچرخه به شهر شلبی اسپرینگز می‌رود تا برای پسرعمویش مایک سیمونز وثیقه بگذارد. دو افسر پلیس یه نام‌های ایوان مارستون و استیو لن او را مورد ضرب و شتم قرار داده و سپس پولش را ضبط می‌کنند. اکنون قهرمان ما باید مسیرش را از میان شبکه‌ای از فساد در شهری کوچک پیدا کند.

حالا که صحبت از ژانر کمدی سیاه شد، بیشتر تماشا کنید: 15تا از بهترین فیلم های کمدی سیاه؛ به دردها آهسته بخندید

نگاهی به بازیگران فیلم مرز یاغیان

اوایل پاییز 2019 جان بویگا (John Boyega) به عنوان بازیگر فیلمی به کارگردانی جرمی سولنیر انخاب شد و طی ماه‌های بعد نام بقیه بازیگران نیز اعلام گشت. فیلمبرداری که قرار بود از آوریل 2020 آغاز شود، به دلیل شیوع کرونا درنهایت در ماه می 2021 آغاز شد. یک ماه بعد جان بویگا پروژه را به خاطر یک سری مشکلات ترک کرد. بدین ترتیب فیلمبرداری متوقف گشت. یک سال بعد، در آوریل 2022، با پیوستن دیوید دنمان به پروژه به جای جان بویگا، فیلمبرداری بار دیگر آغاز گشت.

در این بخش با چند تن از بازیگران فیلم Rebel Ridge آشنا می‌شویم.

آرون پییر در نقش تری ریچموند

آرون استون پییر (Aaron Stone Pierre) بازیگر انگلیسی، متولد 7 ژوئن 1994، برابر با 17 خرداد 1373، در لندن است. او دوره آموزشی هنرهای نمایشی را در کالج Lewisham گذراند و سپس برای ادامه تحصیل به تورنتو و آکادمی موسیقی و هنر دراماتیک لندن رفت. پس از فارغ‌التحصیلی در سال 2016، به عنوان یک بازیگر مشغول به کار شد و در 2 قسمت از سریال Prime Suspect 1973 (2017) حضور یافت. این بازیگر در سریال Krypton (2018-19) نقش اصلی را داشت و بدین ترتیب در عرصه بازیگری تبدیل به چهره‌ای شناخته‌شده شد. نقش‌آفرینی وی در سریال The Underground Railroad (2021) و فیلم Old (2021) نیز دیدنی بود. آرون برای بازی در فیلم Brother (2022) برنده عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل در مراسم Canadian Screen Award شد. در انیمیشن رو به اکران موفاسا: شیرشاه نیز صداپیشه شخصیت موفاسا است.

دان جانسون در نقش رئیس سندی برون

دان وین جانسون (Don Wayne Johnson) یک بازیگر و خواننده آمریکایی است که در تاریخ 15 دسامبر 1949 (24 آذر 1328) در ایالت میزوری چشم به جهان گشود. فعالیت حرفه‌ای وی از سال 1969 شروع شد و در دهه 1980 با نقش جیمز کروکت در سریال Miami Vice به شهرت رسید، نقشی که جایزه گلدن گلوب و نامزدی جایزه امی را برای او به ارمغان آورد. نقش‌آفرینی وی در سریال Nash Bridges، که در دهه 1990 پخش می‌شد، نیز بر شهرتش افزود. دان جانسون در چندین فیلم به یادماندنی نظیر فیلم Machete (2010)، فیلم Django Unchained (2012) و فیلم Knives Out (2019) حضور داشته است.

اگر از تماشای فیلم جانگوی آزاد شده لذت برده‌اید؛ پیشنهاد می‌کنیم سری به لیست 10تا از بهترین فیلم های وسترن دنیا از نظر IMDb در مجله سینمایی مستر دیالوگ بزنید. 

آناسوفیا راب در نقش سامر مک‌براید

آناسوفیا راب (AnnaSophia Robb) بازیگر، مدل و خواننده آمریکایی است وی در تاریخ 8 دسامبر 1993، برابر با 17 آذر 1372، در کلرادو متولد شد. او بازیگری را با فیلم Because of Winn-Dixie (2005)، به عنوان یک بازیگر کودک آغاز کرد. چندی بعد ایفاگر نقش ویولت در فیلم چارلی و کارخانه شکلات‌سازی (2005)  شد. آناسوفیا با نقش لزلی بروک در فیلم Bridge to Terabithia (2007) نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کرد و بعدها با آثاری چون فیلم Soul Surfer (2011) و سریال The Carrie Diaries (2013-14) نزد بینندگان نیز شناخته شد. این بازیگر جوان در کارنامه خود سابقه 4 برد و 4 نامزدی در جشنواره‌های محتلف را دارد.

دیوید دنمان در نقش ایوان مارستون

دیوید دنمن (David Denman) بازیگر آمریکایی متولد 25 جولای 1973 (3 مرداد 1352) در کالیفرنیا است. وی دو سال را در کالج Orange Coast گذراند و در این مدت بیش از بیست اثر را کارگردانی و اجرا کرد. سپس مدرک لیسانس خود را در رشته هنرهای زیبا از بخش درام مدرسه جولیارد گرفت، جایی که در آن با بازیگرانی نظیر سارا رامیرز و آلن تودیک همکلاسی بود. دیوید در تلویزیون عموما با نقش روی اندرسون، نامزد سابق پم در سریال The Office شناخته می‌شود. اخیرا نیز وی را در نقش فرانک در مینی‌سریال Mare of Easttown (2021) دیده‌ایم. از جمله جدیدترین کارهای وی در عرصه فیلم می‌توانیم به فیلم Logan Lucky (2017)، فیلم Brightburn (2019) و فیلم The Equalizer 3 (2023) اشاره کنیم.

در ادامه نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های فیلم سینمایی مرز یاغیان را با هم می‌خوانیم:

  • اموری کوهن (Emory Cohen) در نقش افسر استیو لن
  • استیو زیسیس (Steve Zissis) در نقش الیوت
  • دانا لی (Dana Lee) در نقش آقای لیو
  • جیمز کرامول (James Cromwell) در نقش قاضی
  • زانی عه (Zsané Jhé) در نقش افسر جسیکا جیمز
  • سی جی لبلانک (J. LeBlanc) در نقش مایک سیمونز
  • دنیل اچ چانگ (Daniel H. Chung) در نقش کن
  • ویکتور الی هوگو (Victor Eli Hugo)

نقد فیلم مرز یاغیان

نقد فیلم مرز یاغیان

فیلم Rebel Ridge در شهریور 1403 در شبکه نتفلیکس منتشر شد و در 3 روز اول حدود 31.2 میلیون نفر آن را تماشا کردند. این رقم در هفته بعد به 38.6 یلیون نفر رسید که عدد قابل قبولی است. نمرات فیلم سینمایی مرز یاغیان از سوی بینندگان و منتقدین خیلی خوب بوده است. در این بخش مروری اجمالی بر برخی نقدهای این فیلم اکشن داریم.

TheWrap/ ویلیام بیبیانی: 90

فیلمی مانند فیلم مرز یاغیان به ما یادآوری می‌کند که می‌توان در یک فیلم هیجان‌انگیز و جذاب غرق شد و در عین حال ذهنمان کاملا آگاه باشد.

Los Angeles Times/ کیتی والش: 90

توسل جستن به روایت فیلم یک حس بیهودگی به شما می‌دهد که بارها و بارها تکرار می‌شود؛ یک دعوای حقوقی دیگر، یک زندگی از دست رفته و یک راه‌حل دیگر. اما در آن لحظه‌ای که یک مرد با دوچرخه می‌آید و با چند سلاح، خیلی ماهرانه معبد پلیس‌های فاسد را ویران می‌کند، لعنتی تماشای آن حس خوبی دارد.

Slashfilm/ کریس اوانجلیسا: 80

اسلحه واقعی فیلم مرز یاغیان آرون پییر است و فیلم بدون بازی محشر او تقریبا حتی به خوب نزدیک هم نخواهد بود. این بازیگر چشمان خیره‌کننده‌ای دارد و کارگردان متوجه آن شده است؛ بنابراین از کلوزآپ‌های زیادی، در حالی که شخصیت در سکوت کارها را حل می‌کند، استفاده می‌کند.

Movie Nation/ راجر مور: 75

سولنیر یک تریلر آهسته ساخته که ما را شگفت‌زده می‌کند. این فیلم ما را در حدس زدن و انتظار، به خصوص برای لحظه‌ای که اولین خون ریخته می‌شود، نگه می‌دارد و حتی پس از آن هم طبق انتظارات ما رفتار نمی‌کند؛ و این بسیار لذت‌‌بخش است.

The New York Times/ ایمی نیکلسون: 70

ماندن در محدوده واقعیت باعث می‌شود که یک تعقیب و گریز اتومبیلی خوب با سرعت آهسته داشته باشیم. مخاطبینی که به دنبال تیراندازی‌های پر زرق و برق هستند، باید در انتظار یک دنباله مهیج باشند.

The Observer/ وندی اید: 60

علیرغم حضور فیزیکی چشمگیر پییر، حمایت درخشان آناسوفیا راب به عنوان یک مقام دادگاهی دلسوز و چرخش نفرت‌انگیز دان جانسون به عنوان یک رئیس پلیس قلدر و بی‌رحم، شتاب فیلم به پایان می‌رسد و ناگهان خود را در دام شبکه‌ای پیچیده از توطئه‌ها و دسیسه‌های اداری می‌یابد.

The Hollywood Reporter/ کارین جیمز: 50

این داستان فساد و توطئه در شهری کوچک در لوئیزیانا، اگر بدون اضافات و اتفاقات غیرمهم می‌بود، می‌توانست یکی از فیلم‌های اکشن مهیج خودمانی باشد.

امتیازات فیلم Rebel Ridge

امتیازات فیلم Rebel Ridge

وبسایت IMDb، که براساس رای بینندگان به هر اثر امتیاز می‌دهد، امتیاز 6.9 از 10 را به این فیلم اختصاص داده است. در میان 84 نقد فیلم در وبسایت راتن تومیتوز نیز 95% آنها نقد مثبت ارزیابی شده‌اند.

آیا فیلم Rebel Ridge ارزش تماشا کردن را دارد؟

فیلم Rebel ridge نه تنها به عنوان یک فیلم اخوب در ژانر اکشن و جنایی محسوب می‌شود، بلکه با ورود به موضوعات اجتماعی مهم، بیننده را به تأمل و بررسی مسائل عمیق‌تر دعوت می‌کند. اگر به دنبال فیلمی با داستانی پرهیجان و شخصیت‌هایی قوی هستید، این اثر می‌تواند انتخاب بسیار مناسبی باشد. با این وجود مثل همیشه انتخاب این‌که آیا به تماشای این فیلم بنشینید یا نه را به شما عزیزان می‌سپاریم.

از دیگر فیلم های اکشن سینما تماشا کنید: 26 تا از بهترین فیلم های نتفلیکس 2024؛ از عاشقانه تا اکشن

سخن پایانی

بررسی فیلم مرز یاغیان در مستر دیالوگ را در این بخش به پایان می‌بریم. در این مقاله داستان فیلم را خواندیم، با بازیگران آن آشنا شدیم و مروری بر نمرات فیلم و نظرات منتقدین داشتیم. این فیلم اکشن یکی از بهترین فیلم‌های 2024 است که تماشای آن به همه طرفداران ژانر اکشن توصیه می‌شود. اگر پیش از این فیلم Rebel Ridge را تماشا کرده‌اید، خوشحال می‌شویم نظرات شما درباره این فیلم را بدانیم. به نظر شما نقطه اوج داستان کجاست؟ شما بازی کدام بازیگر را بیش از همه پسندید؟ نظرات خود را از طریق بخش “دیدگاه شما” در پایین صفحه با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید