بیشتر بخوانید

نکات پنهان سریال Batman caped crusader

30تا از نکات پنهان سریال Batman caped crusader

زمان مطالعه: 10 دقیقه

فهرست مطالب

سریال Batman caped crusader سرشار از مجموعه نکات پنهان و مهمی است که از آثار و کامیک بوک‌های گذشته بتمن الهام گرفته شده‌اند. در ادامه با مجله مستر دیالوگ همراه باشید تا به بررسی این نکات بسیار مهم بپردازیم.

Easter Eggs یا نکات پنهان در دنیای سرگرمی به چه معناست؟

Easter Eggs به چه معناست؟

“Easter eggs” در دنیای سرگرمی به نشانه‌های پنهانی اشاره دارد که سازندگان در آثار مختلف مثل فیلم‌ها، بازی‌های ویدئویی، یا کتاب‌ها به‌طور عمدی قرار می‌دهند. این نشانه‌ها ممکن است شامل ارجاعات به آثار قبلی، شوخی‌هایی که در دل خود نکاتی از دنیای سرگری قرار داده یا حتی پیام‌های ویژه باشد که تنها با دقت و توجه به جزئیات قابل کشف هستند. اصطلاح “Easter egg” به طور خاص از جستجوی تخم‌مرغ‌های عید پاک گرفته شده است که در آن افراد به دنبال تخم‌مرغ‌های مخفی شده در محیط می‌گردند. در سرگرمی، این “تخم‌مرغ‌ها” به طرفداران این امکان را می‌دهند که با کشف آن‌ها، تجربه‌ای لذت‌بخش و تعاملی بیشتری از اثر مورد نظر داشته باشند و ارتباطی عمیق‌تر با جهان خلق‌شده توسط سازندگان برقرار کنند. این عناصر پنهان غالباً به‌عنوان تشویقی برای تماشاگران و بازیکنان عمل می‌کنند تا به جستجو و بررسی دقیق‌تری بپردازند.

اصطلاح “Easter egg” به طور خاص از جستجوی تخم‌مرغ‌های عید پاک گرفته شده است که در آن افراد به دنبال تخم‌مرغ‌های مخفی شده در محیط می‌گردند.

نگاهی دقیق‌تر به Batman caped crusader easter eggs

نکات پنهان سریال Batman caped crusader

حال که با معنای Easter Eggs آشنا شدید بهتر است تا نگاهی به نکات پنهان سریال Batman caped crusader بیندازیم. این سریال در سال 2024 میلادی به عنوان اثری ابرقهرمانی توسط کمپانی دی‌سی و شبکه پرایم منتشر شد. سریال بتمن شوالیه شنل پوش درمورد بروس وینی جوان، اندکی آماتور و صد البته کارآگاهی خوب در دهه 40 تا 60 میلادی در شهر گاتهام است. در این زمان گاتهام غرق در فساد و بازی‌های مافیایی است.

اگرچه سازندگان پیش‌تر عنوان کرده بودند که سریال با الهام از حال و هوای Batman Animated Series تولید شده است؛ اما دقیقا این الهامات چه چیزهایی هستند؟ چه نکات پنهانی در این سریال به کار رفته است؟ در ادامه با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه باشید تا به بررسی این نکات بپردازیم.

اگر هنوز انیمیشن Batman caped crusader را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب را ادامه ندهید. این بلاگ پست را بهتر است پس از تماشای کامل سریال مطالعه کنید.

1. شماره تماس بتمن

سریال Batman caped crusader

در سریال خاطره انگیز BTAS، بتمن یک شماره تماس به جیمز گوردون برای مواقع خاص داد تا باهم ارتباط برقرار کنند و در قسمت دهم از انیمیشن Batman caped crusader شاهد چنین اتفاقی بین بتمن و باربارا گوردون بودیم و باربارا اشاره می‌کند که فکر کردم ازم میخوای نور آبی روی پنجره بندازم که اشاره ای به بت سیگنال دارد. پیش‌تر در فیلم ها و سریال های بتمن مثل انیمیشن Batman: The Long Halloween، گوردون برای صدا زدن بتمن از یک نورافکن استفاده می‌کرد.

2. مرگ هاروی دنت

سریال Batman caped crusader

در آخر قسمت دهم سریال بتمن شوالیه شنل پوش، هاروی دنت برای جلوگیری از شرارت‌های بیشتر، جان خودش را فدا کرد تا باربارا گوردون را از مرگ نجات دهد و جلوی خودش را از تبدیل شدن به یک رئیس مافیا بگیرد،نمای مرگ او شباهت زیادی به سکانس مرگ هاروی دنت در فیلم سینمایی شوالیه تاریکی اثر کریستوفر نولان دارد.

3. لباس بتمن

انیمیشن Batman caped crusader

مهم‌ترین ایستراگ سریال Batman caped crusader، کاستوم بتمن است. اگرچه این نکته چندان از چشمان شما پنهان نمی‌ماند؛ اما بد نیست بدانید که این لباس با الهام از سریال قدیمی و مشهور بتمن ساخته شده است. طراحی کامل لباس بتمن براساس اولین حضور خود در دنیای کامیک بوک‌ها یعنی سال 1939 طراحی شده است. این الهام و اقتباس از لباس قدیمی بتمن تنها از حیث زیبایی شناسی اهمیت ندارد بلکه بروس تیم و مت ریوز علاقه دارند تا نشان دهند که بتمن به اصول اولیه خود درمورد عدالت اجرای قوانین بازگشته است.

4. حضور جوکر؟

Batman caped crusader easter eggs

در لیست Batman caped crusader easter eggs، شاید مورد چهارم را نتوانیم یک نکته پنهان بدانیم؛ با این وجود بعد از این پایان پر و پیچ و خم برای هاروی چند جنازه با لب‌های تا گوش با گاز سمی باز شده می‌بینیم و فردی که از شدت خنده جان می‌دهد و در چنین جایی بالاخره پای شاهزاده جرم و جنایت گاتهام سیتی به این سریال باز می‌شود و نوید حضور جوکر در فصل بعدی این سریال را میدهد. شاید جالب باشد بدانید که پرتکرارترین پایان در سریال ها و فیلم های بتمن، با ارائه‌ای از حضور جوکر همراه است.

5. حضور The Gray Ghost

Batman caped crusader easter eggs

یک اشاره دل‌ گرم‌کننده و صد البته جذاب در انیمیشن Batman caped crusader به سریال قدیمی بتمن وجود دارد. در جایی از سریال به The Gray Ghost اشاره می‌شود. این اشاره را زمانی می‌توانید مشاهده کنید که پنی آلفرد در حال مطالعه کتابی درباره شبح خاکستری است. صداپیشگی این شخصیت را در سریال قدیمی بتمن، آدام وست برعهده داشته است. شبح خاکستری نماینده و نشان قهرمانی بود که بروس وین جوان به او ارادت داشت.

6. همشهری کین

Batman caped crusader easter eggs

شماره ششم از Batman caped crusader easter eggs بار دیگر به شخصیت هاروی دنت اختصاص پیدا می‌کند. ابتدای قسمت نهم از سریال بتمن شوالیه شنل پوش شاهد سکانسی از توهمات هاروی دنت بودیم که یکی از نماهای این سکانس شباهت زیادی به یکی از نماهای فیلم کلاسیک و مهم سینما یعنی Citizen Kane 1941 دارد.

7. محله ناروز

نکات پنهان سریال Batman caped crusader

بتمن در قسمت نهم سریال Batman caped crusader اشاره به اسم ناروز می‌کند که یکی از محله های ضعیف گاتهام است که دکتر لزلی تامپکینز در این محله به عنوان پزشک به افراد مختلف کمک می‌کند و در فیلم سینمایی بتمن بگینز این محله مورد حمله اسکرکرو و راس الغول‌ قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی کیلین مورفی؛ از مترسک تا خالق بمب اتم

8. نقشه شهر در سریال بتمن

سریال Batman caped crusader

نقشه دقیق شهر گاتهام که در  غار بروس وین به نمایش درآمده، بر اساس نقشه‌ای است که در سریال تلویزیونی بتمن 1966 با بازی آدام وست نخستین بار نمایش داده شد. این جزئیات ظریف اما مهم به‌عنوان پلی عمل می‌کند که نسخه‌های مختلف دنیاها و شاهکارهای گذشته بتمن را به هم متصل کرده و نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های مهم و قدیمی همچنان تاثیرگذار هستند.

9. لزلی تامپکینز

سریال Batman caped crusader

یکی از شخصیت های مهم قسمت هشتم سریال Batman caped crusader لزلی تامپکینز است که در دوران کودکی بروس بعد از مرگ پدر و مادرش همراه او بوده تا احساس تنهایی و افسردگی نکند و در حال حاضر مسئول یک یتیم خانه است که شخصیت های آشنایی در آن مانند دیک گریسون، جیسون تاد و کری کلی که هر کدام در بازه های زمانی مختلف به عنوان رابین بتمن فعالیت می‌کردند، حضور دارند.

10. جولی مدیسون و کامیک بوک های کلاسیک بتمن

انیمیشن Batman caped crusader

شخصیت مهم دیگر قسمت هشتم انیمیشن Batman caped crusader که از دل کمیک های کلاسیک بتمن بیرون آمده یک بازیگر سینما، جولی مدیسون است که مدتی نامزد و معشوقه بروس وین بود و در یکی از داستان های بتمن توسط کلی فیس دزدیده شد و ممکن است در آینده این سریال شاهد همچین اتفاقاتی باشیم.

11. سکانس طلایی انیمیشن Batman caped crusader

بالاخره در سریال بتمن شوالیه شنل پوش، شاهد سکانس اسید پاشی بر چهره هاروی دنت بودیم که مسیر شکل گیری این اتفاق ترکیبی از کمیک بوک و سریال خاطره انگیز BTAS است. در کمیک سالواتور مارونی عامل اسیدپاشی بر چهره هاروی دنت بود؛ اما در BTAS هاروی برای صحبت با روپرت ثورن به محلی رفت و یک انفجار باعث سوختن نیمی از صورتش شد و بالاخره در این سریال یکی از افراد ثورن عامل اسیدپاشی بر چهره هاروی دنت و شکل گیری تو فیس است.

12. سوقصد به جان گوردون

انیمیشن Batman caped crusader

در ابتدای قسمت هفتم سریال بتمن شوالیه شنل پوش، سو قصدی به جان جیمز گوردون می‌شود. فردی که شلیک را انجام میدهد فلوید لاؤتون یا همان ددشات است.

13. حضور اسپکتر؟

Batman caped crusader easter eggs

می توان گفت مهم ترین شخصیت قسمت هفتم و مهم‌ترین مورد از لیست Batman caped crusader easter eggs، جیم موریگان یا اسپکتر است. یک پلیس از اداره پلیس نیویورک که بعد از کشته شدن، روحش به سمت مرگ و انتقام جویی می‌رود و تبدیل به اسپکتر می‌شود. باید ببینیم در ادامه این جهان سریالی همچین اتفاقی برای جیم موریگان رخ می‌دهد یا نه.

14. Gentleman Ghost

شخصیت شرور قسمت ششم سریال بتمن شوالیه شنل پوش، جیمز کرادوک یک شخصیت ابرشرور در زمین ۲ دیسی است که در آنجا با هاوک من و هاوک گرل مبارزه می‌کند. همچنین در زمین ۲ یک شیاد است که ظاهر خود را به شکل روح در می‌آورد.

15. پایاپ میدنایت

Batman caped crusader easter eggs

او در نخستین سری کمیک جان کنستانتاین معرفی شدو یکی از دشمنان کنستانتین و یک شخصیت نیرومند است که جزو مجرمان کله‌گنده‌ی شهر نیویورک محسوب می‌شود. او از جادو برای پیش بردن خواسته‌اش استفاده می‌کند. او یک انسان جاودان است که در واقع در قرن هجدهم به دنیا آمد و دوران وحشتناک برده‌داری را تجربه کرد.

16. هوراشیو

یکی دیگر از Batman caped crusader easter eggs در ابتدای قسمت ششم در گفتگویی بین آلفرد و لوشس فاکس نهفته است. آلفرد جمله ای می‌گوید.(چیز های بیشتری در آسمان و زمین است هوراشیو) این جمله بخشی از نمایش نامه هملت نوشته ویلیام شکسپیر است و یکی از موضوعات این نمایش نامه دیده شدن روح پادشاه توسط انسان هاست و هوراشیو دیده شدن روح را ساخته توهم آنها می‌داند.

17. تاد کینگ

انیمیشن Batman caped crusader

شخصیتی که در سکانس ابتدایی قسمت پنجم انیمیشن Batman caped crusader با لباس اهرام مصر می‌بینیم تاد کینگ نام دارد. او یک شخصیت شرور است که برای اولین بار در سریال خاطره انگیز بتمن آدام وست معرفی شد.

18. ردپای جوکر در قلب هارلی؟

در یکی از سکانس های اولیه اپیزود ۵ هارلی و باربارا مشغول صحبت هستند و هارلی به باربارا می گوید: باید یاد بگیری با مشکلاتت با خنده رو به رو بشی. همچنین در یکی دیگر از سکانس های این قسمت که هارلی مشغول شکنجه بیمارانش است، یکی از بیماران اسم پودینگ را به زبان می‌آورد که هارلی جوکر را به این اسم خطاب می‌کند.

بیشتر بخوانید: بیوگرافی واکین فینیکس؛ از جوکر تا ناپلئون

19. ادای احترام به سریال انیمیشنی دهه ۱۹۴۰ سوپرمن

در سکانس ابتدایی قسمت چهارم که صحنه مصاحبه شهردار با مطبوعات نشان داده می‌شود، ۲ نفر در جمع خبرنگاران حضور دارند که لوئیس لین و جیمی اولسن سریال انیمیشنی کلاسیک سوپرمن هستند.

20. جاناتان کرین

همچین در قسمت چهارم انیمیشن Batman caped crusader، هارلی کوئین در صحنه‌ای که مشغول تشریح شخصیت بتمن برای اعضای اداره پلیس گاتهام بود اشاره کرد که در گذشته استاد او جاناتان کرین یا همان اسکرکرو بوده که تا حدودی می‌توان علت رفتار های هارلی در سریال را توجیه کرد. همچنین چنین چیزی زمینه ورود این شخصیت در فصل بعدی را فراهم کند.

21. فایرباگ

انیمیشن Batman caped crusader

شخصیت شرور قسمت چهارم انیمیشن Batman caped crusader، فایرباگ بود که در دنیای کمیک به علت مرگ اعضای خانواده اش در حوادث آتش سوزی تصمیم به نابود کردن آن ساختمان هایی که عامل مرگ خانواده اش شدند با شعله های اتش گرفت؛ اما در سریال با نسخه متفاوتی از این شخصیت رو به رو بودیم که ریشه هایش تغییر پیدا کرده بود. به نظر می‌رسد که در این سریال فایر باگ به نوعی به جنون آتش افروزی دچار شده بود.

22. کاستوم بنفش سلینا کایل

در قسمت سوم سریال بتمن شوالیه شنل پوش، شاهد کاستوم کلاسیک بنفش کت وومن همراه با شنل سبز بودیم که در سال‌های ابتدایی خلق سلینا کایل مورد توجه نویسندگان در کمیک های بتمن بود.

23. کت موبیل و دیبالو

در قسمت سوم، شاهد ماشین کت وومن سلینا کایل بودیم که اولین حضور آن داخل شماره ۱۲۲ Detective Comics در سال ۱۹۴۷ است و یک پلنگ سیاه همراه سلینا میبینم که به بتمن در موزه حمله می‌کند که اقتباس از کمیک های کلاسیک بتمن است و دیبالو نام دارد.

24. بازیل کارلو

شخصیت شروری که در قسمت دوم سریال معرفی شد، بازیل کارلو یا کلی فیس بود. تفاوت این اقتباس از اقتباس‌های گذشته، ظاهر و ریشه‌های شخصیت کلی فیس بود که ترکیبی از کمیک های مدرن و گلدن ایج به حساب می‌آمد. همچنین از نظر ظاهر و لباس کلی فیس، این سریال اقتباسی از کمیک های کلاسیک بتمن محسبو می‌شود.

25. قلعه ترس؟

یکی از فیلم هایی که در قسمت دوم سریال Batman caped crusader از  آن نام برده می‌شود، قلعه ترس است. این قلعه که در داستان های گلدن ایج بتمن وجود دارد. وقتی بازیل کارلو متوجه می‌شود بازسازی فیلم ترسناک کلاسیکی که در آن بازی کرده بود، یعنی قلعه ترس، بدون حضور او فیلمبرداری می شود، دیوانه می‌شود و دست به قتل اعضای سازنده فیلم می‌زند.

26. The Phantom of the Opera

نکات انیمیشن Batman caped crusader

در ادامه نکات انیمیشن Batman caped crusader بایستی به یک مورد بسیار جالب اشاره کنیم. شبح اپرا یکی فیلم های کلاسیک صامت است که جزو منابع الهام بیل فینگر برای خلق شخصیت کلی فیس بود و داستان این قسمت از سریال شباهت‌هایی به این فیلم دارد. شخصیت شبح این فیلم مانند کلی فیس معشوقه خود را می‌دزدد، دست به قتل بازیگران یک نمایش می‌زند و صورت خود را با ماسک می‌پوشاند تا چهره اصلی خود نمایان نشود. همچنین بازیل کارلو شباهت هایی به
چهره شخصیت شبح این فیلم دارد.

درمورد ژانر وحشت و تاریخچه فیلم های ترسناک بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد تاریخچه ژانر وحشت( قسمت اول)

27. Gang Busters

در یکی از سکانس های قسمت دوم که رنه مونتویا مشغول تحقیق بر روی چند عکس است، در بالای یکی از عکس‌ها اسم نیمه کامل فیلم Gang Busters به چشم میخورد که محصول سال ۱۹۴۲ است و DC Comics از سال‌های۱۹۴۷ تا ۱۹۵۸ در ۶۷ شماره، کمیک هایی به همین نام منتشر کرده است.

28. آرنولد فلس

یکی از شخصیت‌هایی که در قسمت اول سریال Batman caped crusader با آن آشنا می‌شویم، آرنولد فلس نام دارد. او یکی از پلیس های فاسد گاتهام است که در کمیک(Batman Year one)نقش مهمی داشت.

29. هاروی دنت شهردار

از قسمت اول سریال تلاش‌های هاروی دنت برای به رساندن خود به مقام شهردار شهر گاتهام هستیم که یادآور شهردار شدن هاروی دنت در سری بازیهای batman telltale series است. البته ناگفتنی نماند که در کامیک بوک و انیمیشن های بتمن:هالووین طولانی، هاروی دنت تلاش می‌کند تا شهردار شهر گاتهام شود.

30. وفادار ماندن به ریشه‌های بتمن

سریال Batman caped crusader

هر قسمت از سریال جدید پر از لحظاتی است که به نظر می‌رسد از “بتمن: سریال انیمیشنی” الهام گرفته شده است. از طراحی معماری گاتهام گرفته تا تصویرپردازی دقیق شخصیت‌هایی مانند باربارا گوردون و هاروی دنت، این سریال به‌نظر می‌رسد که به ریشه‌های انیمیشنی که بسیاری از طرفداران با آن بزرگ شده‌اند، ادای احترام می‌کند.

جمع بندی

سریال Batman caped crusader به مانند بسیاری از سریال ها و فیلم های ابرقهرمانی، نکات پنهانی را در دل خود جای داده است. در این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ تلاش کردیم تا به تعدادی از نکات مهم بپردازیم و ارتباط آن‌ها را با کامیک بوک‌ها و سریال های بتمن شرح دهیم. به مرور زمان شاید نکات بیشتری از این سریال استخراج شود که ما این بلاگ را آپدیت خواهیم کرد.

درنهایت خوشحال می‌شویم برای ما بنویسید که کدام از این نکات به چشمتان خورده بود یا شما چه نکات دیگری را از این سریال می‌توانید نام ببرید؟

منابع

8 major easter eggs in Batman: Caped Crusader that you likely missed

DC Planet Channel

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. نکات دقیقی بود فقط کاش عکس اون مورد مشهور که بتمن بالای ساختمون وایساده و پشتش رعد و برق میزنه رو میذاشتین. چون اون هم داخل این سریال تکرار سده بود

    1. ممنون از نگاهتون، تلاش کردیم بهش اشاره کنیم اما حتما در آپدیت، نگات بیشتری از جمله این نکته رو قرار میدیم

  2. کوشا ابراهیمی :

    اون قسمت بت سیگنال چقدر خندیدم 😂😂
    شوخی خوبی با کل کامیک های بتمن کرده بود

دیدگاهتان را بنویسید