بیشتر بخوانید

سریال ترکی بنفش عمیق

سریال بنفش پررنگ 2023+ خلاصه داستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فهرست مطالب

سریال بنفش پررنگ محصول کشور ترکیه است و در سال 2023 منتشر شده بود. با ما همراه باشید تا بیشتر با سریال Derin Mor آشنا شویم.

معرفی سریال بنفش پررنگ

سریال ترکی بنفش عمیق

  • ژانر: علمی و تخیلی
  • نویسندگان: آیشیل آکشهیرلی (Ayşil Akşehirli)، فاتح اونر (Fati̇h Üner) و یشیم اصلان (Yeşi̇m Aslan)
  • تاریخ انتشار: 22 دسامبر سال 2023
  • بازیگران: دنیز جلیل اوغلو (Deniz Celiloğlu)، نیلپری شاهینکایا (Nilperi Şahinkaya)، مورات کیلیچ (Murat Kılıç)، زومره ارتورک (Zümre Ertürk) و بگوم اونر (Begüm Öner)
  • ساخت: کشور ترکیه
  • تعداد قسمت‌ها: 8 قسمت

ژانر سریال بنفش عمیق علمی تخیلی است. نویسندگان این سریال آیشیل آکشهیرلی (Ayşil Akşehirli)، فاتح اونر (Fati̇h Üner) و یشیم اصلان (Yeşi̇m Aslan) نام دارند. زمان پخش سریال بنفش پررنگ در تاریخ 22 دسامبر 2023 بود و همه قسمت‌های آن منتشر شده است. از جمله بازیگرانی که در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان دنیز جلیل اوغلو (Deniz Celiloğlu)، نیلپری شاهینکایا (Nilperi Şahinkaya)، مورات کیلیچ (Murat Kılıç)، زومره ارتورک (Zümre Ertürk) و بگوم اونر (Begüm Öner) را نام برد. همچنین تعداد قسمت های سریال ترکی بنفش پررنگ 8 اپیزود و مدت هر قسمت آن حدود 50 دقیقه است و اگر اوقات فراغت کمی دارید می‌توانید آن را تماشا کنید. در ادامه این مقاله مختصر از مستر دیالوگ به معرفی سریال Derin Mor خواهیم پرداخت و بیشتر در مورد داستان، بازیگران و نقدهای این سریال صحبت خواهیم کرد.

اگر به آثار ترکی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست 10 فیلم سینمایی ترکی + معرفی مشهورترین‌ها بیاندازید. 

داستان سریال بنفش پررنگ

سریال Derin Mor؛ سریال ترکی بنفش پررنگ

به طور خلاصه سریال ترکی بنفش پررنگ از آن‌جا شروع می‌شود که Arif و دخترش Ela پس از یک انفجار تلاش می‌کنند به همراه همسایه خود Melek و گروهی از مردم از شهر خارج شوند. این سفر که برای همه آن‌ها پر از رویارویی خواهد بود، او را دوباره به زندگی پیوند می‌دهد. برای ادامه داستان می‌توانید سریال Derin Mor را تماشا کنید.

بیشتر بخوانید: 10 فیلم عاشقانه ترکی؛ پرطرفدارترین فیلم های عاشقانه ترکی

بازیگران سریال بنفش پررنگ

در این بخش با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های سریال ترکی بنفش پررنگ و نام‌های شخصیت‌هایی که نقش‌های آن‌ها را بازی کرده‌اند آشنا خواهیم شد.

دنیز جلیل اوغلو

دنیز جلیل اوغلو یک بازیگر است که در تاریخ 19 جولای 1986 برابر با 28 تیر 1365 در بلغارستان متولد شد و در کودکی با خانواده‌اش به ترکیه مهاجرت کرد. از جمله فیلم‌ها و سریال‌های سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Siyah Beyaz Aşk و فیلم About Dry Grasses را نام برد. دنیز جلیل اوغلو در سریال بنفش پررنگ در نقش کاراکتر Arif حضور داشته است.

نیلپری شاهینکایا

نیلپری شاهینکایا یک بازیگر اهل ترکیه است که در تاریخ 23 فوریه 1988 برابر با 4 اسفند 1366 متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان سریال Yasak Elma را نام برد. نیلپری شاهینکایا در سریال Derin Mor ایفای نقش کاراکتر Melek را بر عهده داشته است.

مورات کیلیچ

مورات کیلیچ یک بازیگر است که در تاریخ 7 سپتامبر 1971 برابر با 16 شهریور 1350 در ترکیه متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان سریال Altin Kafes محصول سال 2023 را نام برد. مورات کیلیچ در سریال بنفش پررنگ در نقش کاراکتر Halit بازی کرده است.

زومره ارتورک

زومره ارتورک یک بازیگر اهل ترکیه است که بر اساس بعضی از سایت‌ها در تاریخ 24 فوریه 1991 برابر با 5 اسفند 1369 متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال 7 Yüz را نام برد. زومره ارتورک در سریال بنفش پررنگ در نقش کاراکتر Ayşe بازی کرده است.

بگوم اونر

بگوم اونر یک بازیگر اهل ترکیه است که در تاریخ 7 مارس 1989 برابر با 16 اسفند 1367 در آلمان متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Seksenler را نام برد. بگوم اونر در سریال Derin Mor به ایفای نقش کاراکتر Dr. Sevim پرداخته است.

نقد سریال Derin Mor و نمرات آن

سریال ترکی بنفش پررنگ

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات سریال بنفش پررنگ و نقدهای آن می‌پردازیم. این سریال تا الان در سایت‌ معروف فیلم و سریال آی‌ام‌دی‌بی نمره 6.5 از 10 را دریافت کرده است و این نمره را از تعداد کاربران بسیار کمی در این سایت به دست آورده است. همچنین تا الان نقدی در مورد این سریال به سایت آی‌ام‌دی‌بی اضافه نشده است اما در بعضی از سایت‌های دیگر،‌ برخی از بینندگان سریال Derin Mor که از آن خوششان نیامده است بیان کرده‌اند که پس از دیدن دو قسمت نتوانستند به تماشای آن ادامه بدهند و دلیل آن را اتفاق‌های غیر قابل توجیه در داستان و همچنین کیفیت اجرای بازیگران آن دانسته‌اند.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از مستر دیالوگ به بررسی سریال ترکی بنفش پررنگ پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. اگر از سریال‌‌های علمی تخیلی خوشتان می‌آید و با وجود اینکه این سریال نمره کمی دریافت کرده است، می‌خواهید بیشتر با داستان و شخصیت‌های آن آشنا شوید می‌توانید آن را تماشا کنید. درنهایت اگر به تماشای این سریال ترکی نشسته‌اید، خوشحال می‌شویم تا در بخش نظرات برای ما بنویسید که آیا سریال ترکی بنش پررنگ توانسته در قد و قامت آثار علمی و تخیلی ظاهر شود یا نه؟

اگر به دنیای علمی و تخیلی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست 10 فیلم علمی تخیلی 2023؛ لیستی که باید تماشا کنید بیندازید. 

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید