بیشتر بخوانید

بهترین تاک شو های خارجی

6تا از بهترین تاک شو های خارجی

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

تاک‌شو های خارجی یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی هستند که مردم برای گذراندن اوقات فراغت خود انتخاب می‌کنند. در چند سال اخیر تولید تاک‌شوهای متنوع، سرعتی باورنکردنی به خود گرفته‌اند. به همین دلیل انتخاب عناوین برتر از میان انبوه آن‌ها کار آسانی نیست. در این مقاله از سایت مستر دیالوگ به سراغ معرفی بهترین تاک شو های خارجی که سرگرمتان می‌کند، خواهیم رفت و اطلاعات مفید و مختصری از هر کدام در اختیار شما قرار می‌دهیم تا با آگاهی بیشتری نسبت به تماشای آن‌ها اقدام کنید.

تاکو شو چیست؟

بهترین تاک شو های خارجی

شاید اصلاً برایتان سوال باشد که برنامه تاک‌شو چیست؟! اصطلاحاً به برنامه‌های گفت‌وگو محوری که در آن مجری در مقابل مهمان‌های متفاوتی قرار می‌گیرد، تاک‌شو گفته می‌شود.

برنامه‌های تاک‌شو به سبب اینکه از مهمانان متنوعی با تخصص‌های متفاوت بهره می‌برد، باب میل طیف گسترده‌ای از بینندگان قرار می‌گیرد. در این برنامه‌های تلویزیونی، مجری با مهمان برنامه به گفت‌وگو و بحث در مورد مسائل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و… می‌پردازد و در بسیاری از موارد مهمان را به چالش می‌کشد!

تاک‌شوهای بسیاری تاکنون تولید شده‌اند که در این مقاله به سراغ بهترین تاک شوهای خارجی خواهیم رفت و اطلاعات مفیدی از هر کدام در اختیارتان قرار می‌دهیم؛ از برنامه اپرا گرفته تا الن شو! در ادامه با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: معرفی برنامه تلویزیونی Shark TankY؛ کار و سرگرمی

بهترین تاک‌ شو های خارجی

در این بخش از مقاله به سراغ معرفی و بررسی تعدادی از بهترین تاک‌شوهای خارجی خواهیم رفت. توجه داشته باشید که عناوین نام‌برده شده در این لیست، بر اساس نظرات و نمراتی که بینندگان و منتقدان برای آن‌ها در نظر گرفته‌اند، انتخاب شده‌اند. همچنین اطلاعات جامع و کوتاهی از هر یک از عناوین زیر همراه با موضوع تاک‌شو در اختیارتان قرار خواهیم داد.

الن شو (The Ellen Show)

تاک شو خارجی The Ellen Show

اولین تاک‌شویی که در این لیست به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد، تاک شو خارجی الن شو است. تاک‌شویی که به نظر بسیاری از بینندگان و کسانی که علاقه‌مند به این نوع از برنامه‌های تلویزیونی هستند، بهترین تاک‌شو تولید شده تاکنون است! الن شو برای اولین بار در سال 2003 کار خود را شروع کرد.

اجرای این برنامه پرطرفدار برعهده مجری مشهور و پرحاشیه الن دی‌جنرس بود. الن در برنامه تلویزیونی خود با همراهی سلبریتی‌های مشهور دنیا، چالش‌های خنده‌داری طراحی می‌کرد؛ به گونه‌ای که بیینده برنامه، هم با زندگی سلبریتی موردعلاقه خود همراه می‌شد و هم چالش‌های خنده‌دار الن را تماشا می‌کرد.

الن شو سرانجام در سال 2022 پس از پخش 19 فصل و 3294 اپیزود، به صورت رسمی به کار خود پایان داد. جالب است بدانید که الن دی‌جنرس به پاس خدماتی که در این برنامه جهت فرهنگ‌سازی برای مردم انجام داده است، از سوی باراک اوباما نشان افتخار دریافت کرده است! اگر از دوست‌داران تاک شو های خارجی هستید، به هیچ عنوان تماشای الن شو را از دست ندهید.

نمایش امشب (The Tonight Show)

The Tonight Show از تاک شو های خارجی

از دیگر تاک شو های خارجی و پرطرفدار می‌توان به نمایش امشب با اجرای جیمی فالون اشاره کرد. تاک‌شویی جذاب و دیدنی که حتی در دنیای مجازی نیز می‌توانید تکه‌های شیرینی از آن را پیدا کنید! جیمی فالون در برنامه تلویزیونی خود از چهره‌های مشهور سینما و دنیای سیاست، دعوت به عمل می‌آورد و سپس با کل‌کل‌های خنده‌دار، آنان را در موقعیت‌های کمدی و چالش‌آمیزی قرار می‌دهد؛ موقعیت‌هایی که سوژه‌ای خنده‌دار برای مردم می‌شود!

شاید برایتان جالب باشد که اولین بار مسابقه لب‌خوانی تحت عنوان “لیپ سینک بتل” در برنامه جیمی فالون اجرا شد و با استقبال بی‌نظیری از سوی بینندگان و منتقدان مواجه گردید. بعدها کپی‌های بی‌شماری از این مسابقه در سراسر دنیا تولید شد اما هیچ‌یک به اندازه مسابقه لیپ سینک بتل نمایش امشب جذاب نیست.

شو گراهام نورتون (The Graham Norton Show)

بهترین تاک شو های خارجی

عنوان سومی که در لیست بهترین تاک‌شوهای خارجی قرار دادیم، برنامه گراهام نورتون است؛ تاک‌ شوی جذاب و خنده‌دار بریتانیایی که بیشتر مناسب بزرگسالان است! برنامه گراهام نورتون ابتدا در سال 2007 پخش شد و کم‌کم توانست جایگاه ویژه‌ای در میان مردم پیدا کند. جایگاهی که این برنامه تلویزیونی خنده‌دار را تا امروز بر روی آنتن نگه داشته است!

مجری این تاک‌شو جذاب، گراهام نورتون، استعداد خاصی در بیان جمله‌های کنایه‌آمیز کوتاه اما خنده‌دار دارد. همین امر موجب محبوبیت زیاد او در میان مردم جهان و به خصوص انگلستان شده است. البته همانطور که اشاره کردیم شو گراهام نورتون به واسطه شوخی‌های پرحاشیه، بیشتر مناسب افراد بزرگ‌سال است. جالب است بدانید که تاک شو خارجی گراهام نورتون تاکنون جوایز بسیاری را تصاحب کرده است که از معتبرترین آن‌ها باید به جایزه بفتا اشاره کنیم.

زنده با جیمی کیمل (Jimmy Kimmel Live)

تاک شو خارجی Jimmy Kimmel Live

یکی از پرطرفدارترین تاک‌ شو های خارجی با مجری‌ای بحث‌برانگیز، برنامه زنده با جیمی کیمل است. تاک‌شویی جذاب و دیدنی که برای اولین بار شوخی خطرناکی را با سلبریتی‌ها امتحان کرد؛ شوخی‌ای که خیلی‌ها قصد استفاده از آن در برنامه تلویزیونی خود را داشتند اما موفق به پیاده‌سازی آن نشدند. جیمی کیمل در تاک‌شو خود از سلبریتی‌های مشهور برای یک گفت‌وگوی دوستانه و جنجالی دعوت می‌کند و بحث‌های تند و پرحاشیه‌ای را پیش می‌کشد و سرانجام موی صورت‌شان را می‌تراشد!

برنامه تلویزیونی زنده با جیمی کیمل بیش از 13 سال است که در حال پخش بوده و تبدیل به یکی از برنامه‌های بنیادی در این حوزه شده است. البته باید اشاره کرد که این تاک‌شو برخلاف نامش، به صورت زنده پخش نمی‌شود و یک برنامه از پیش ضبط شده است. اگر از علاقه‌مندان به برنامه‌‎های تاک‌شو هستید، اجراهای بی‌نظیر جیمی کیمل را از دست ندهید.

آخر وقت با دیوید لترمن (Late Night with David Letterman)

لیست بهترین تاک شو های خارجی

یکی از بهترین تاک‌شوهایی که در آمریکا تولید شد، برنامه آخر وقت با دیوید لترمن بود که به نوعی معرف این حوزه به مردم در سراسر جهان شد. به همین دلیل است که تماشای این تاک‌شو جذاب برای همه دوست‌داران این حوزه، تبدیل به امری ضروری شده است.

پخش اولین قسمت از این تاک‌شو جذاب به سال 1993 برمی‌گردد، زمانی که تعریف آنچنانی از تاک‌شو در میان مردم و سینمادوستان وجود نداشت. لترمن مهارت عجیبی در استندآپ کمدی داشت و همین موضوع سبب شد خیلی سریع در میان مردم محبوبیت پیدا کند. برنامه آخر وقت با دیوید لترمن آنچنان محبوب و پربیننده بود که توانست بیست جایزه امی را از آن خود کند. تاک‌شو آخر وقت با دیوید لترمن سرانجام در سال 2015 به کار خود پایان داد و دیوید لترمن نیز همزمان با پایان این برنامه بازنشستگی خود را اعلام کرد.

برنامه اپرا (The Oprah Show)

تاک شو خارجی The Oprah Show

برنامه تاک شو خارجی اپرا با اجرای یک بانوی رنگین‌پوست در سال 1986، یکی از جنجالی‌ترین بحث‌های روز بود! اما این تاک‌شو خیلی سریع تبدیل به محبوب‌ترین و پربیننده‌ترین برنامه تلویزیونی در آمریکا و سراسر جهان شد. محبوبیت بیش از اندازه برنامه اپرا به این دلیل است که این برنامه علاوه بر جنبه طنزی که دارد، تمرکز بسیاری برای فرهنگ‌سازی و رواج کتاب‌خوانی در بین مردم داشت. تاک‌شو اپرا با اجرای اپرا وینفری آنچنان محبوب و پربیننده بود که موفق شد در عرض کمتر از 15 سال به بیش از 45 جایزه امی دست پیدا کند!

این تاک‌شو جذاب و آموزنده سرانجام در سال 2011 و پس از پخش 4561 قسمت به کار خود پایان داد. با این وجود پس از گذشت سالیان، یکی از محبوب‌ترین تاک‌شوهای تولید شده در میان مردم جهان بوده است. تاک‌شو اپرا، برنامه‌ای برای سرگرمی و خنده بود اما در بطن همه این‌ها، الهام‌بخش بسیاری از جوانان بود که بعدها برای خود شهرتی به پا کردند! جالب است بدانید که اپرا وینفری با تاک‌شو دیدنی خود، معروف‌ترین میزگرد آمریکا را پایه‌گذاری کرد و به شهرت فراوانی دست یافت. حالا وی یکی از پردرآمدترین زنان آمریکا است که در کارهای خیریه بسیار فعال است.

بنابراین می‌توان گفت که برنامه اپرا واقعا لیاقت آن را دارد که در لیست بهترین تاک شو های خارجی قرار بگیرد.

سخن پایانی

یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های تلویزیونی برای سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت، تاک‌شوها هستند. این برنامه‌های تلویزیونی جایگاه ویژه‌ای در میان مردم و بینندگان تلویزیون پیدا کرده‌اند. همین موضوع سبب تولید تاک‌شوهای بسیاری در سراسر جهان شده است. در این مقاله از سایت مستر دیالوگ لیستی از بهترین تاک شو های خارجی برای شما آماده کردیم که تماشای تک‌تک آن‌ها برای شما عزیزان لذت‌بخش خواهد بود. همچنین سعی بر این داشتیم تا اطلاعات مفیدی از هر یک از عناوین لیست در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. ممنون که با ما همراه بودید.

خوشحال می‌شویم که در بخش نظرات برای ما بنویسید که جای چه تاک شوی خارجی در لیست بهترین تاک شوهای خارجی خالی است؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید