بیشتر بخوانید

مایلز مورالز کیست؟

مایلز مورالز کیست؟مردعنکبوتی جدید دنیای سینما

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

اگر از طرفداران دنیای سینمایی مارول یا آثار ابرقهرمانی دنیای سینما باشید، بدون شک نام مایلز مورالز بارها و بارها به گوشتان خورده است. عده‌ای او را مردعنکبوتی سیاه پوست دنیای سینما می‌دانند و عده‌ای دیگر تلاش مارول برای عادی سازی برابری در دنیا! اما باید گفت که هیچ‌کدام از این حرف‌ها درست نیست. ریشه‌های شخصیت مایلز مورالز به کامیک بوک‌های مارول باز می‌گردد. به همین جهت ما در این پست از ویکی مستر دیالوگ، قصد داریم تا به معرفی این شخصیت براساس دنیای کامیک بوک بپردازیم.

مشخصات شناسنامه‌ای مایلز مورالز

مشخصات مایلز مورالز

  • اولین حضور: شماره ۴ کمیک «سقوط نهایی» (Ultimate Fallout)
  • خالق: برایان مایکل بندیس
  • سال حضور: 2011
  • نام کامل: مایلز گونزالو مورالز
  • لاتین- آمریکایی

مایلز مورالز را می‌توان مردعنکبوتی جوان‌تر نسبت به پیتر پارکر بدانیم. او نخستین بار در شماره ۴ کمیک «سقوط نهایی» (Ultimate Fallout) حضور پیدا کرد. در نخستین حضورش، او تنها 13 سال داشت. اگر کامیک بوک های مردعنکبوتی نهایی را مطالعه کرده باشید، بدون شک به یاد می‌آورید که پیتر پارکر در انتهای این مجموعه کامیک کشته می‌شود. پس از مرگ پیتر پارکر، مایلز مورالز در محله بروکلین توسط عنکبوتی جهش یافته نیش زده می‌شود و به سرنوشت پیتر پارکر مرحوم دچار می‌شود.

توضیحات خالق مایلز مورالز

برایان مایکل بندیس

آقای مایکل بندیس، در ارتباط با خلق شخصیت مایلز مورالز پیش‌تر توضیحاتی را ارائه داده بود که در بخش زیر می‌توانید آن را بخوانید:

او تقریبا انگار ۱۳ سال سن دارد. او یک کودک بیشتر نیست. مادر او پورتوریکویی است. به نظر می‌رسد که آن منطقه، تقریبا برای همه یک مشکل بزرگ است: منطقه بروکلین. شما قرار است در همان قسمت اول، با رفتن او به مدرسه، گروه شخصیت‌های خاص داستان او، والدینش، خانواده‌اش و غیره آشنا شوید و همگی آن‌ها چیزهای بسیار جالبی هستند. آن‌ها در دنیایی زندگی می‌کنند که توسط مگنیتو له شده است. نسبت به دنیایی که پیتر در آن زندگی می‌کرد، آن‌ها در دنیای متفاوتی زندگی می‌کنند. تمام المان‌هایی که در این دنیا به کار رفته هم مهم هستند.

تفاوت عنکبوت مایلز مورالز با پیتر پارکر

تبدیل شدن به اسپایدرمن در مایلز مورالز با پیتر پارکر تفاوت‌های ریزی دارد؛ درواقع این تفاوت را هم می‌توان در قدرت‌های جهش یافته آن دو و نحوه روایت آن مشاهده کرد. یک روز، آرون(عموی مایلز مورالز) برای انجام یک سرقت به شرکت آزکورپ می‌رود و بدون اینکه بخواهد یک عنکبوت را از آنجا با خود به خارج از شرکت می‌آورد. این عنکبوت یکی از موجودات آزمایشگاهی آزکورپ بود و مشابه عنکبوتی بود که پیتر پارکر را در دنیای مارول به اسپایدرمن تبدیل کرد. این عنکبوت جهش یافته با مایلز مورالز برخورد می‌کند و با گزیدن او، تحول او به اسپایدرمن را آغاز می‌کند.

عنکبوت مایلز مورالز

این حادثه باعث شد که مایلز بیهوش بر روی زمین بیوفتد و کف از دهانش بیرون بیاید. نکته جالب همینجاست که فرآیند تبدیل شدن مایلز به مردعنکبوتی نسبت به پیتر پارکر، واقع گرایانه‌تر به نظر می‌رسد! پس از گذشت مدتی، زمانی که مایلز به هوش آمد، آرون با پدر مایلز روبرو شد. در حالی که آن‌ها در حال دعوا و بحث و جدل بودند، مایلز تصمیم گرفت که از آپارتمان آرون خارج شود و فرار کند. در حالی که مایلز در حال پنهان شدن از پدرش بود و در خیابان‌ها می‌گشت، متوجه شد که به تدریج نامرئی می‌شود. مایلز پس از اینکه تمامی این جریانات را برای بهترین دوست خود، گانکی، تعریف کرد، در یک موقعیت قرار گرفت که تنها گزینه‌اش استفاده از قدرت‌های خود برای نجات افرادی بود که در یک ساختمان در حال سوختن بودند.

اگر به مایلز مورالز علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست دیالوگ های انیمیشن مردعنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی بیاندازید. 

فرار از مسئولیت

پس آز آن‌که مایلز برای نخستین بار از قدرت‌هایش استفاده کرد؛ تصمیم گرفت تا برای همیشه چنین استفاده‌ای و کارهای ابرقهرمانی را کنار بگذارد. او به دوست خودش یعنی گانکی توضیح می‌دهد که این کاری نیست که بخواهد برای همیشه انجام دهد. اما چه شد که مایلز تصمیم گرفت تا بر روی حرف خودش نماند؟

مرگ پیتر پارکر و حضور مایلز مورالز

پیش‌تر اگر به خاطر داشته باشید به این نکته اشاره کردیم که مایلز مورالز در دنیای آلتیمیت حضور یافت. دنیای آلتیمیت جایی است که مردم شهر نیویورک یکبار برای همیشه با پیتر پارکر دوست داشتنی و فداکار خداحافظی می‌کنند. اما چه می‌شود که مایلز مورالز قول خودش را می‌شکند و جای پیتر پارکر را می‌گیرد؟

در حالی که مایلز و گانکی سعی می‌کردند تا به روال زندگی گذشته خود ادامه دهند و سرشان در کار خودشان باشد، نیمه شب با سایر هم‌کلاسی‌های خود به سالن ورزشی مدرسه فراخوانده شدند. در این جلسه به دانش‌آموزان اعلام شد که پل کویینزبرو به منطقه نبرد ابرقهرمانی تبدیل شده است و اسپایدرمن نیز زخمی شده است. مایلز سعی کرد تا به طور مخفی از آکادمی خارج شود و به سرعت به محلی رفت که اسپایدرمن در حال مبارزه با گرین گابلین بود.

مرگ پیتر پارکر در کمیک مردعنکبوتی نهایی

اما مایلز دیر رسیده بود، خیلی دیر! شاید نخستین جرقه‌ای که باعث شد تا مایلز سرنوشت خود را بپذیرد و بار دیگر لباس ابرقهرمانی را بر تن کند، مرگ پیتر پارکر باشد. او کاری نتوانست برای پیتر پارکر بکند و بعدتر که در مراسم خاکسپاری او حاضر شد، به شدت تحت تاثیر شخصیت او قرار گرفت. او در گفت و گویی که با گوئن داشت به این موضوع پی برد که پیتر پارکر، انسان مسئولیت پذیری بود که مسئولیت‌هایش در زندگی بالاتر از هر چیزی برای او ارزش داشت.

بیشتر بدانید:

هنگامی‌که گوئن استیسی در مراسم خاکسپاری جمله معروف عمو بن یعنی “قدرت زیاد، مسئولیت زیادی را به همراه دارد” را به مایلز مورالز می‌گوید، باعث می‌شود تا مایلز به شکل جدی‌تری به مردعنکبوتی بودن فکر کند.

مایلز مورالز چگونه دوباره پیتر پارکر را ملاقات می‌کند؟

مایلز مورالز و پیتر پارکر در دنیای 616

شاید جالب باشد بدانید که مایلز مورالز دوباره پیتر پارکر را ملاقات می‌کند. شاید بپرسید چگونه چنین چیزی ممکن است؟ پاسخ ساده است؛ از طریق دنیاهای موازی!

در رویداد جنگ‌های مخفی همه چیز به کلی تغییر می‌کند. در حین این رخدادهای تحول‌آفرین مولتی‌ورس، مایلز همراه با خانواده‌اش به دنیای اصلی مارول، یعنی زمین-۶۱۶، می‌رسند. اگرچه در ابتدا او و خانواده‌اش کاملاً خاطرات خود از دنیای آلتیمیت را فراموش کرده‌اند، اما با گذر زمان، گذشته‌شان را به یاد می‌آورند. چنین اتفاقاتی باعث شد تا ما با دنیایی روبرو باشیم که مایلز مورالز و پیتر پارکر در کنار یکدیگر با بزرگ ترین دشمنان مردعنکبوتی مبارزه می‌کنند.

مایلز مورالز چه قدرتی دارد؟

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، عنکبوت جهش یافته‌ای که مایلز مورالز را نیش زد باعث شد تا او قدرت‌‌های بسیار بیشتر و متنوع‌تری نسبت به پیتر پارکر داشته باشد. از جمله توانایی‌ها و قدرت‌های او می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پایداری، شتاب و رفلکس‌های فراانسانی
  • چسبیدن به سطوح جامد
  • بهره گیری از اسپایدر سنس
  • سرعت بالای بهبود
  • توانایی نامرئی شدن
  • توانایی تولید انرژی الکتریکی از طریق بدنش

مایلز مورالز در دنیای سینما و بازی

مایلز مورالز در دنیای بازی و سینما

اکنون وقت آن رسیده که سر از دنیای کامیک بوک به بیرون بیاوریم و به سراغ حضور مایلز مورالز در دنیای شیرین سینما برویم.

شخصیت مایلز مورالز در سریال‌های انیمیشنی مانند Ultimate Spider-Man و Spider-Man دیده می‌شود. اما حضور برجسته‌ترین او در دنیای سینما و انیمیشن، به فیلم Spider-Man: Into the Spider-Verse باز می‌گردد. مورالز نقش اصلی این فیلم را بازی می‌کند و صدای او توسط شامیک مور دوبله شده است. این فیلم انیمیشن موفق شد در سال ۲۰۱۹ جایزه اسکار بهترین فیلم انیمیشن را کسب کند.

اگر به انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست 16تا از بهترین انیمیشن های دنیا+ آپدیت 2023 در مجله مستر دیالوگ بیاندازید.

حضور مایلز مورالز در دنیای بازی‌ها

مایلز مورالز در تعداد زیادی از بازی‌های مارول حضور داشته است. او گاهی به عنوان یک شخصیت بازی‌پذیر و گاهی فقط با اشاره به حضور او در داستان، بدل به یکی از پرتکرارترین شخصیت‌های ابرقهرمانی در دنیای بازی در چندسال گذشته شده است.

در بازی اسپایدرمن مارول 2018، او به عنوان شخصیتی قابل بازی کردن در کنار مری جین در این بازی حضور یافت. بیشتر این بازی به چگونگی تبدیل مایلز مورالز به مردعنکبوتی می‌پردازد؛ اما بعدتر مارول در اسپین آفی با نام Spider-Man: Miles Morales  تلاش می‌کند تا داستانی منسجم‌تر و بهتری از او ارائه دهد. همچنین او هم‌اکنون در جدیدترین ساخته مارول یعنی مارول اسپایدرمن 2، در کنار پیتر پارکر حضور داشته و قابل بازی کردن است.

کلام آخر

مایلز مورالز امروزه به یکی از شخصیت‌های بسیار مهم در کامیک بوک‌ها و سینمای ابرقهرمانی بد شده است. شاید بد نباشد که بعضا اگر وقت می‌کنید به سراغ مطالعه کامیک بوک‌هایی از این شخصیت بروید. تلاش می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک تعدادی از بهترین کامیک بوک های مایلز مورالز را به شما عزیزان معرفی کنیم.

درنهایت خوشحال می‌شویم تا این بلاگ پست را برای آن دسته از دوستانی که به دنیای سینمایی مارول علاقمند هستند ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

موردانتظارترین فیلم های مارول 2024

راهنمای تماشای سریال های مارول به ترتیب از 0 تا 100+ خلاصه داستان

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید