بیشتر بخوانید

معرفی فیلم استخراج(Extraction)+ خلاصه داستان

معرفی فیلم استخراج(Extraction)+ خلاصه داستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطالب

حتما نام فیلم استخراج با بازی گلشیفته فراهانی به گوشتان خورده است. هنرنمایی گلشیفته فراهانی در کنار کریس همسورث باعث شد تا فیلم Extraction با استقبال بسیار خوبی در میان مخاطبین فارسی زبان و خارجی روبرو شود. اما موفقیت فیلم استخراج در گیشه را نمی‌توان تنها به بازی خانم گلشیفته فراهانی نسبت داد. این فیلم از منظر داستانی و صحنه‌های اکشن تلاش می‌کند تا تجربه‌ای خوب را برای شما فراهم کند. در ادامه با مجله مستر دیالوگ همراه باشید.

معرفی فیلم استخراج

  • کارگردان: سم هارگریو( Sam Hargrave )
  • نویسنده: جوزف روسو( Joseph Russo )
  • تهیه کنندگان: آنتونی روسو و جوزف روسو( Anthony Russo/ Joseph Russo )
  • بازیگران: گلشیفته فراهانی، پیوش خاطی، کریس همسورث و…
  • سال ساخت: 2020
  • کمپانی سازنده: شرکت نتفلیکس
  • مدت زمان فیلم: 116 دقیقه
  • امتیاز IMDB: 7.1 از 10

فیلم استخراج با بازی گلشیفته فراهانی و کریس همسورث نه تنها توانست به خوبی نظر مخاطبین را به خود جلب کند بلکه نمره قابل قبولی را از جانب منتقدین کسب کرد. منتقدین سایت راتن تومیتوز به این فیلم میانگین نمره 79 از 100 و سایت متاکریتیک میانگین نمره 57 از 100 را دادند.

داستان فیلم استخراج

داستان فیلم استخراج

شخصی با نام اوی مهاجان توسط یکی از خلاف‌کارترین افراد گروگان گرفته می‌شود. این فرد یکی از بزرگ‌ترین رقبای پدر اوی مهاجان است. به همین منظور پدر او و دستیارش تصمیم می‌گیرند تا یک تیم ضربت حرفه‌ای برای نجات جان اوی مهاجان استخدام کنند. آن‌‌ها سریعا با ریک و تیمش تماس می‌گیرند تا این ماموریت بزرگ را به آ‌ن‌ها بسپارند. تایلر به همراه تیمش به بنگلادش می‌رود تا پسر رئیس بزرگ را نجات دهد.

او پس از نجات دادن  اوی مهاجان، متوجه می‌شود که پدرش دستور داده است تا خودش و تیمش را قتل عام کنند. آیا تایلر به همراه تیمش از چنین مصیبت بزرگی جان سالم به در خواهند برد؟ پیشنهاد می‌کنیم که برای تجربه اکشن و هیجانی خالص، ادامه داستان را با تماشای فیلم پیگیری کنید.

شخصیت های فیلم استخراج

در ادامه به معرفی تعدادی از مهم‌ترین شخصیت‌ های فیلم Extraction خواهیم پرداخت.

تایلر ریک

تایلر ریک پیش‌تر عضو ارتش آمریکا در بخش نیروی دریایی بوده است. حال او پس از جدا شدن از ارتش، تصمیم گرفته است تا به همراه تیمش در ازای پول، به نجات گروگان‌ها بپردازند.

نیک خان

نیک خان یکی از اعضای مهم و اصلی گروه تایلر ریک است. او در طراحی عملیات‌ها و ارسال نیروی پشتیبانی نقش مهمی را در فیلم ایفا می‌کند.

اوی مهاجان

اوی مهاجان را می‌توان مهم‌ترین کرکتر فیلم Extraction درنظر گرفت. همه چیز با گروگان‌گیری این شخص آغاز می‌شود و به شکل ناگهانی تایلر و هم‌تیمی‌هاش خودشان را در میان نبرد و مصیبتی بزرگ می‌بینند.

ساجو

ساجو دستیار پدر اوی مهاجان است که به عنوان فردی مهم برای نجات اوی مهاجان مامور می‌شود.

امیر آصف

امیر آصف یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های منفی فیلم استخراج محسوب می‌شود. او بزرگ‌ترین قاچاقچی مواد مخدر در کشور بنگلادش است که بخاطر رقابت و خصومت با پدر اوی مهاجان، اوی را به گروگان گرفته است. شاید جالب باشد بدانید که امیر آصف با دادن رشوه‌های سنگین، پلیس بنگلادش را همراه خود کرده است.

سخن نهایی

درنهایت باید گفت که فیلم استخراج ارزش یکبار تماشا کردن را دارد. اگر به دنبال تماشای فیلمی با خانواده و فرزند خودتان هستید، استخراج می‌تواند فیلم مناسبی باشد؛ اما بایستی احتیاط‌هایی را به خرج دهید. اگر فرزند شما زیر 16 سال سن دارد، پیشنهاد می‌کنیم که این فیلم را برای او به نمایش نگذارید. همچنین پس از تماشای فیلم با فرزندتان پیشنهاد می‌کنیم درمورد هدف فیلم، ویژگی‌های کرکترهای موجود در داستان و از خودگذشتگی تیم نجات صحبت کنید. فیلم Extraction علی رغم چیزی که بسیاری از افراد تصور می‌کنند، میتواند منبع مناسبی برای یادگیری برخی نکات مهم باشد.

به این مطلب امتیاز دهید
5/5
به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید