بیشتر بخوانید

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

10تا از بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان؛ اشک‌ها و لبخندها

زمان مطالعه: 10 دقیقه

فهرست مطالب

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان شاید جایی برای مخاطبین و دوست داران دنیای انیمه برای خاطره بازی باشد. در ادامه به تعدادی از بهترین سکانس‌های این انیمه معروف خواهیم پرداخت.

اینکه طرفدار تماشای انیمه باشید یا تا به حال یک انیمه هم در زندگانی خودتان تماشا نکرده باشید، فرقی ایجاد نمی‌کند. اگر به تماشای انیمه اتک آن تایتان بنشینید، با احتمال بسیار زیادی از این سریال لذت خواهید برد و نحوه داستان پردازی آن را ستایش خواهید کرد. این انیمه نخستین بار در سال 2013 منتشر شد و به فاصله تقریبا یک دهه توانست نظر بسیاری از دوستداران دنیای سینما را به سمت خود جلب کند. افرادی که پیش از تماشای انیمه اتک آن تایتان، دنیای انیمه را کودکانه و فاقد از پیچیدگی می‌دانستند؛ نظرشان به یکباره با تماشای این سریال عوض شد.

در این ده سال، شاید انیمه حمله به تایتان با چالش‌ها و نقایصی روبرو شده باشد؛ اما کلیت این اثر به قدری جذاب و تماشایی است که نمی‌توان از سکانس‌ها و لحظات برتری که به ما هدیه داد، چشم‌پوشی کرد. بدون شک، این سریال در زمره بهترین آثار تاریخ انیمه باقی خواهد ماند. اثری که در دنیای انیمه نظیری برای آن نمی‌توان یافت و حتی اگر قسمت پایانی آن بین طرفدارانش اختلاف ایجاد کرده باشد، همچنان شامل صحنه‌های زیبا، تاثیرگذار و فراموش‌نشدنی بود که قلب هر بیننده‌ای را به تپش می‌اندازد.

با این حال ما در این بلاگ پست قصد نداریم تا به معرفی یا نقد این انیمه بپردازیم، بلکه می‌خواهیم نگاهی به بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان بیندازیم. اگر این انیمه را تماشا کرده‌اید در ادامه با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه باشید.

هشدار: در این مقاله خطر لو رفتن داستان «اتک آن تایتان» وجود دارد.

بهترین سکانس های اتک آن تایتان

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

حتی اگر این موضوع را قبول داشته باشید که انیمه اتک آن تایتان یکی از بهترین انیمه های تاریخ محسوب می‌شود، باز هم چنین چیزی دلیل نمی‌شود که سکانس‌ها یا اپیزودهایی را به عنوان بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان جدا نکنیم. ما تلاش کردیم تا با کمک منابع مختلف و سلیقه خودمان در تماشای فیلم و سریال، تعدادی از بهترین سکانس های اتک آن تایتان را جدا کنیم. بنابراین اگر پیش‌تر به تماشای این انیمه شاهکار نشسته‌اید، صفحه را به پایین اسکرول کنید و با برخی از قسمت‌های این انیمه محبوب خاطره بازی کنید.

10. آنی و غول مونث

بهترین سکانس های اتک آن تایتان

یکی از شاید بزرگ‌ترین و شوکه کننده ترین لحظات انیمه اتک آن تایتان درست جایی است که شاید اولین خیانت سریال اتفاق می‌افتد. آنی در مقابل چشمان ارن، آرمین و میکاسا به این موضوع اشاره می‌کند که او غول زن است. درست پس از اتفاقاتی که برای نیروهای اکتشافی آن سوی دیوارها در ارتباط با تایتان زن افتاده بود، آرمین تاحدودی به این موضوع شک کرد که شاید آنی ارتباطی با این قضایا داشته باشد یا اصلا شاید خودش تایتان زن باشد.

افشا شدن هویت آنی برای نیروهای اکتشافی، اولین باری بود که شخصیت‌های انیمه اتک آن تایتان خیانتی واقعی را از یکی از هم‌رزمان سابق خود تجربه می‌کردند. شاید همین نکته این سکانس را به یکی بهترین سکانس های اتک آن تایتان تبدیل کرده است. نبرد با آنی به عنوان تایتان زن، دنیا و باورهای قبلی انسان‌ها را به لرزه درآورد و سرانجام آنی به‌جای تسلیم شدن، خود را درون یک پیله محبوس کرد.

در پی این نبرد، نیروهای اکتشافی حالا خود را در میان مبارزه‌ای گسترده از نظر میدانی و سیاسی می‌دیدند. رخ دادن این ماجرا در اولین فصل سریال، نشان داد که پشت این تایتان‌های گیج و منگ، چیزهای بیشتری وجود دارد و حتی دوستان نزدیک نیز نمی‌توانند کاملاً مورد اعتماد باشند.

 

9. مشخص شدن عشق میان ارن و میکاسا

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

اگر سریال انیمه اتک آن تایتان را از ابتدا دنبال کرده باشید، باتوجه به برخی از اتفاقات و حمایت‌های بی‌چون و چرای میکاسا از ارن به این موضوع پی خواهید برد که شاید میکاسا عاشق ارن شده است. با این حال این موضوع و عشق میان آن دو به شکل شفاف تا انتهای سریال پنهان باقی می‌ماند.

میکاسا، با وجود چهره‌ای جدی و سخت، تمام اعمالش را از روی عشقی که به ارن داشت انجام می‌داد. علاقه عمیق او به ارن باعث شد تا با او به ارتش بپیوندد و سال‌ها با خطرات مختلف مواجه شود. وقتی که لحظه سرنوشت‌ساز فرا رسید و میکاسا مجبور شد سر ارن را از تن جدا کند، ما صحنه‌ای را در یک دنیای خیالی و سرسبز می‌بینیم که در آن ارن احساسات واقعی‌اش را به میکاسا بیان می‌کند و از او می‌خواهد که به زندگی‌اش ادامه دهد. این صحنه به اولین قسمت Attack On Titan اشاره دارد، زمانی که آن‌ها قصد داشتند با یکدیگر فرار کرده و زندگی آرامی را شروع کنند. آشکار شدن این عشق پنهانی و علاقه دو طرفه نه تنها به یکی از بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان بدل شد؛ بلکه ما را با حسرتی از این‌که چرا این دو از گفتن عشق خود به یکدیگر مقاومت کرده بودند، روبرو کرد.

8. اروین یا آرمین؟ مسئله این است

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

شاید یکی از تلخ‌ترین و تاریک ترین لحظات انیمه اتک آن تایتان درست جایی است که پیشاهنگان به Shiganshina بازگشتند. درست در چنین زمانی که پیشاهنگان در حال دست یابی به اطلاعات ارزشمندی هستند،  بسیاری از آن‌ها در این قسمت کشته می‌شوند و فرمانده اروین و آرمین به طرز مهیبی زخمی می‌شوند. حالا شاید یکی از بزرگ‌ترین دوراهی‌های سریال به وجود می‌آید. دوراهی که با استرس زیادی در هنگام تماشای این سریال همراه است.

هنگامی‌که اروین و آرمین زخمی بر روی سقف خانه‌ای در حال جان دادن هستند، لیوای باید تصمیم بگیرد که کدام یک را به زندگی برگرداند. در واقع لیوان این کار را باید با سرمی که فرد را تبدیل به تایتان می‌کند انجام دهد. انتخاب میان آن دو از آن جایی سخت به نظر می‌رسد که وجود هر یک برای ارتش و جلو بردن اهداف انسانی ضروری است. با این حال سرانجام لیوای تصمیم می‌گیرد که جان آرمین را نجات دهد و بار و مسئولیت بزرگی را بر دوش او بگذارد.

بیشتر بخوانید: نگاهی به 20تا از باهوش ترین شخصیت های انیمه

7. دستکاری روانی گریشا توسط ارن

بهترین سکانس های اتک آن تایتان

برای مدت طولانی در انیمه اتک آن تایتان، گریشا یگر، پدر ارن یگر، مثل یک معما بود. ما چیز زیادی درباره او نمی‌دانستیم جز این که او رازی در زیرزمین داشت و قبل از حمله تایتان‌ها، ارن و مادرش را ترک کرده بود. با این حال در فصل چهارم سریال، همه چیز را از جمله گذشته پیچیده گریشا، نقش او در نابودی خانواده ریس، و… شوکه‌کننده‌تر از همه، نقش ارن در نابودی خانواده ریس فهمیدیم.

ماجرا از این قرار است که وقتی گریشا تصمیم گرفت خانواده ریس را بکشد و تایتان بنیان‌گذار را بگیرد، در ابتدا نمی‌توانست این کار را انجام دهد. او نمی‌خواست قاتل کودکان شود و از این خط عبور کند. و چه کسی او را مجبور کرد که از این خط عبور کند؟ بله، تنها ارن بود که از طریق ویژگی‌های تایتان مهاجم و مهارتی که به دست آورده بود، او را مجبور به چنین کاری کرد. تایتان مهاجم به صاحبان خود اجازه می‌دهد تا خاطرات گذشته و آینده کسانی که قدرت آن را دارند، تجربه کنند.

ارن به گریشا یادآوری کرد که چگونه خواهر کوچکش توسط دو افسر مارلی برای خورده شدن توسط سگ‌ها رها شد، همسر اولش به جرم خیانت به یک تایتان تبدیل شد، و دوستانش قتل‌عام شدند. این فشار اضافه از سوی ارن، گریشا را به قتل خانواده ریس وادار کرد، البته به جز رود ریس، که به دستور ارن جان سالم به در برد. تمام این مدت ما فکر می‌کردیم که گریشا ارن را تحت کنترل خود داشت، اما در واقع، این ارن بود که از ابتدا گریشا را کنترل می‌کرد.

از دنیای انیمه بیشتر بخوانید: معرفی و نقد انیمه ماموریت خانواده یوزاکورا (Mission: Yozakura Family)

6. ادای احترام لیوای به یارانی که کشته شدند

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

لیوای آکرمن، که به عنوان قوی‌ترین سرباز بشریت شناخته می‌شود، زندگی خود را در میان نیروهای دسته دیدبانی گذرانده بود و برخلاف دیگر شخصیت‌های داستان، او دوستان و خانواده‌ای خارج از این دسته نداشت. این شخصیت سخت‌گیر و مصمم که شاهد مرگ اعضای “خانواده‌اش” به دست تایتان‌ها بود، در این جنگ‌ها میان بشریت و تایتان‌ها آسیب‌های شدیدی دید که او را تا مرز مرگ برد. با این وجود، پس از شکست تایتان‌ها و مرگ ارن، با لیوای آکرمنی روبرو می‌شویم که خسته و تنها مانده است. ارواح اعضای دسته دیدبانی، از جمله اروین اسمیت، در برابر او صف می‌کشند و در این لحظه از بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان است که برای اولین بار اشک از چشمان این قهرمان خستگی‌ناپذیر جاری می‌شود. این سکانس طلایی، یک ادای احترام نمادین و تاثیرگذار است که قلب هر بیننده‌ای را هدف خود قرار می‌دهد.

5. آن روز فراموش نشدنی

بهترین لحظات انیمه اتک آن تایتان

برخی از طرفداران دنیای انیمه از اپیزود That Day با یک روزش فراموش نشدنی و برخی دیگر با عنوان یک روز نحس و لعنتی یاد می‌کنند. در این اپیزود حقایق زیادی از گذشته و به خصوص زندگی پدر ارن یگر برای ما مشخص شد. مخاطبین فهمیدند که به غیر از این جزیره نفرین شده و کوچک، جاهای دیگری در جهان هستند که به راحتی و در آسایش زندگی می‌کنند و حتی شاید آن‌ها مسئول اتفاقاتی باشند که در جزیره پارادایس افتاده است.

ما در این اپیزود از انیمه اتک آن تایتان با کودکی گریشا یگر همراه می‌شویم. کودکی دردناکی که او و خواهرش بخاطر اینکه صرفا از مرزها رد شده‌اند با تنبیه بزرگی مواجه می‌شوند. سپس شاهد این موضوع هستیم که چگونه گریشا تصمیم می‌گیرد تا به گروهی مخالف حکومت الدیایی‌ها بپیوندد و در این حین که مبارزات خود را ادامه می‌دهد، چه اتفاقی می‌اتد که فرزند خود، ژیک یگر، و همسرش را برای همیشه از دست می‌دهد. در واقع یکی از بهترین سکانس های اتک آن تایتان در این اپیزود جایی است که گریشا تبدیل به تایتان می‌شود و ما همچنین شاهد چگونگی تبدیل شدن همسر گریشا به یک تایتان مونث هستیم.

با این حال چیزی که شاید بیش از همه در این اپیزود شوکه کننده باشد این است که مشخص می‌شود که مسئول مرگ مادر ارن، مادر ژیک است! چه تراژدی و چه سکانسی برای اشک ریختن… .

4. چرخه خشونت و انتقام ادامه دارد؛ از بهترین سکانس های بخش پایانی انیمه Attack on Titan

بهترین سکانس های بخش پایانی انیمه Attack on Titan

فداکاری‌های ارن، هرچند دیوانه‌وار به نظر می‌رسید، در نهایت به ثمر نشست و حداقل دوستانش توانستند در دنیایی آرام و بدون جنگ تا سالیان سال زندگی کنند و در آرامش از دنیا بروند. اما زمانی که بشر توانست دوباره به قدرت بازگردد و نیروی خود را تجدید کند، این چرخه دوباره آغاز شد و حمله‌ای همه‌جانبه علیه جزیره پارادایس به راه افتاد. در سکانس پایانی تیتراژ Attack On Titan، شاهد ویرانی کامل زادگاه ارن، پس از چندین نسل، زیر بمب‌ها و موشک‌های بشریت هستیم. پس از تیتراژ نیز می‌بینیم که نه تنها طبیعت خود را بازسازی کرده است، بلکه این چرخه همچنان ادامه دارد. پسری ناشناس همراه با سگ خود در همان مسیری قدم می‌زند که هزاران سال پیش یمیر با عبور از آن، قدرت تایتان‌ها را به دست آورد.

تلخی این سکانس از بهترین سکانس های اتک آن تایتان آن است که به ما یادآور می‌شود که تا زمانی که بشریت بر روی این کره خاکی به زندگی خود ادامه می‌دهد، چرخه خشونت هرگز قطع نخواهد شد. برای تایید این جمله کافی است تا نگاهی به وضعیت امروزی جهان و خاورمیانه بیندازید.

3. اولین حضور تایتان مهاجم در انیمه اتک آن تایتان

بهترین سکانس های انیمه Attack on Titan

همه چیز تا اولین حضور تایتان مهاجم در نبرد ترست، مثل یک ترن هوایی پر از اتفاقات و مجموعه‌ای از هیجانات ناخوشایند مختلف بود، چون این اولین نبرد بزرگ ارن و دوستانش بود. ابتدا وقتی که آرمین می‌بیند ارن توسط یک تایتان خورده می‌شود، کاملاً نابود می‌شود. البته واکنش تمامی مخاطبین سریال پس از تماشای این سکانس همین است. همه ما فکر می‌کنیم که ارن به عنوان یک کودک سرشار از خشم و انتقام کشته شده است و اکنون سریال براساس شخصیت دیگری روایت می‌شود.

درست در چنین جایی، میکاسا با یک سخنرانی پرشور در مقابل هم‌تیمی‌هایش آن‌ها را به ادامه مبارزه تشویق می‌کند، در حالی که خودش بین تسلیم شدن یا ادامه زندگی پس از شنیدن خبر مرگ ارن، دست‌وپنجه نرم می‌کند. همه این‌ها به جایی می‌رسد که میکاسا صدای ارن را می‌شنود که به او می‌گوید به مبارزه ادامه بدهد و سپس تایتان مهاجم با یک مشت محکم یک تایتان دشمن را نقش زمین می‌کند. حتی تایتان مهاجم با شکوه خاصی سر یک تایتان دیگر را هم قطع می‌کند. بعد از نبردی که به نظر غیرممکن می‌آمد، این اولین باری بود که امیدی به پایان این آشوب داده می‌شود. در این لحظه، همه چیز تغییر می‌کند و بشریت یکی از بزرگترین متحدان خود را در نبردی طولانی برای بقا به دست می‌آورد.

2. توقف رامبلینگ به دست میکاسا

بهترین سکانس های اتک آن تایتان

در لحظه‌ای که میکاسا نهایتاً آرامش درونی خود را بازمی‌یابد و برای خاتمه دادن به این نسل‌کشی خونین خودش را آماده می‌کند. او با کمک لیوای وارد دهان تایتان عظیم‌الجثه می‌شود. ارن، در آخرین لحظات زندگی‌اش، چشمان خود را باز می‌کند تا چهره معشوقه‌اش را پیش از مرگ ببیند. پیش‌تر در همین بلاگ پست هم اشاره کردیم که عشق میان میکاسا و ارن در طول سریال قابل لمس است. با این وجود میکاسا در این لحظه، سر او را از بدن جدا می‌کند و به رامبلینگ ارن یگر پایان می‌دهد.

برخلاف انتظارات برخی که فکر می‌کردند پایان داستان با یک نبرد حماسی و پرهیجان همراه باشد، این لحظه به شکل آرام و مختصری به خداحافظی نهایی یک زوج عاشق اختصاص می‌یابد. این پایان‌بندی به‌طور قابل‌توجهی با فضای کلی Attack On Titan در تضاد است، اما استودیو ماپا توانسته با این رویکرد، حماسه تایتان‌ها را به صورتی فراموش‌نشدنی و عمیق به پایان برساند.

1. سخنرانی به یاد ماندنی اروین

بهترین سکانس های بخش پایانی انیمه Attack on Titan

در قسمتی از سریال انیمه اتک آن تایتان، سربازان و پیشاهنگ‌ها در وضعیت بحرانی گیر افتاده‌اند، جایی که تایتان هیولا به طور مداوم به آن‌ها یورش می‌برد و آن‌ها تقریباً در آستانه‌ی شکست قرار دارند. در نقطه اوج این قسمت، فرمانده اروین با تمام توان دستور می‌دهد که بدون توقف به سمت تایتان هیولا حمله کنند، هرچند به خوبی می‌دانند که این حمله ممکن است به قیمت جان بسیاری از آن‌ها تمام شود. سخنرانی پرشور و تکان‌دهنده اروین به‌قدری تاثیرگذار است که همچنان در گوشه و کنار اینترنت مورد اشاره قرار می‌گیرد.

تلفیق موسیقی فوق‌العاده، انیمیشن بی‌نظیر و سخنرانی به‌یادماندنی اروین، این قسمت از انیمه اتک آن تایتان را به یکی از لحظات برجسته و فراموش‌نشدنی این سریال تبدیل کرده است. اگرچه سرانجام این سخنرانی بسیار تلخ و دل‌خراش است، اما این تلخی با زیبایی شاعرانه‌ای همراه است که لحظه سخنرانی و حمله را به یکی از برترین صحنه‌های این انیمه بدل می‌کند.

 

جمع بندی

بهترین سکانس های اتک آن تایتان تنها به ده موردی که در این بلاگ پست به آن‌ها اشاره کردیم ختم نمی‌شود. این انیمه با لحظات و اتفاقات دارک، تلخ، اعجاب انگیز و حتی شیرینی همراه است. به همین جهت به نظرمان رسید که عنوان بلاگ پست را به اشک‌ها و لبخندها اختصاص دهیم. همچنین در آینده تلاش خواهیم کرد تا سکانس‌های بیشتری را به این بلاگ اضافه کنیم.

درنهایت خوشحال می‌شویم که در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که بهترین یا شوکه کننده ترین سکانس انیمه اتک آن تایتان برای شما چه سکانسی است؟ منتظر نظرات خوب شما دوست داران دنیای انیمه و سینما هستیم.

منبع

The Best Attack on Titan Moments of All Time

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. وای وای عجب مقاله خاطره انگیزی بود. دلم هوس کرد دوباره بشینم انیمه اتک آن تایتان رو از اول ببینم.
    به نظرم جای سکانسی که ارن در قامت تایتان مهاجم به تنهایی به صحنه سخنرانی در شهر ایلدیا حمله میکنه هم بسیار دیدنی هست و لیاقتش رو داره در لیست بهترین سکانس های اتک آن تایتان قرار بگیره.
    یادمه موقعی که این اپیزود رو نگاه میکردم، قلبم اومده بود توی حلقم. همزمان چهره ارن و رویاروییش با سربازان قدیمی و…

    1. مرسی از این که حس و حال خوبتون رو با ما به اشتراک گذاشتین. حتما این سکانس و دیگر سکانس ها به بلاگ اضافه خواهند شد

  2. چقدر با اون سکانس بوسه میکاسا گریه کردم. هعی داغ دلم تازه شد
    کاش کامنت هاتون قابلیت پنهان کردن متن داشت. میخواستم به یک سکانس اشاره کنم دیدم اسپویل میشه

دیدگاهتان را بنویسید