بیشتر بخوانید

چگونه فیلم مشابه پیدا کنم؟ آموزش جامع

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فهرست مطالب

اگر تا به الان در هنگامی تماشای فیلم و سریالی به دنبال فیلم مشابه همان اثر گشته‌اید اما پیدا نکرده‌اید، این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ مناسب شماست.

برای هر یک از ما به عنوان مخاطبین دنیای سینمای بسیار اتفاق افتاده است که مشغول تماشای فیلم یا سریالی بوده‌ایم و آنقدری از تماشای آن لذت بردیم که به سرعت و با عجله به دنبال فیلم مشابه همان اثر گشته‌ایم. حال برخی از ما موفق شده‌ایم که فیلم مشابه فیلم و سریالی که تماشا کردیم را پیدا کنیم و برخی دیگر در جست‌وجو با شکست مواجه شدیم.

ما روزهایی را به یاد می‌آوریم که به تازگی فیلم‌هایی همچون میان ستاره‌ای، جانگو، اینسپشن و… منتشر شده بودند و با تماشای آن‌ها به دنبال لذتی بیشتر بودیم. در واقع پس از تماشای برخی از آثار، نمی‌خواستیم که تجربه آن به اتمام برسد بلکه از طریق پیدا کردن فیلم مشابه خواستار ادامه یافتن تجربه‌ای خوب و لذت بخش بودیم. با این حال در آن زمان پیدا کردن فیلم و سریال مشابه به مانند امروز کاری آسان نبود. اگر شما نیز جزو آن دسته از افرادی هستید که پس از تماشای فیلم و سریالی به دنبال فیلم مشابه می‌گردید، در ادامه در این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ 2 روش را پیشنهاد خواهیم داد.

روش سنتی و جست‌وجوی گوگل

ابتدا با ساده‌ترین روش ممکن برای دست یابی به فیلم های مشابه با اثر سینمایی یا سریال موردنظر شروع می‌کنیم. خب بدیهی است که روش اول را به جست‌وجو در گوگل اختصاص می‌دهیم. چه چیزی بهتر از موتور جست‌وجوی گوگل وجود دارد؟ البته در انتهای این روش به محدودیت آن هم اشاره خواهیم کرد.

بر روی سرچ بار گوگل کلیک کنید و خیلی راحت نام فیلم موردنظر خودتان را با کلیدواژه “similar movies” جست‌وجو کنید. به عنوان مثال ما برای فیلم میان ستاره‌ای جست‌وجوی زیر را انجام داده‌ایم:

فیلم مشابه میان ستاره ای

از طریق این روش نه تنها گوگل به شکل پیش‌ فرض فیلم های مشابه را به شما معرفی می‌کند بلکه از طریق سایت‌های ظاهر شده در جست‌وجو می‌توانید پیشنهادهای بیشتری را بررسی کنید. تنها محدودیت روش موردنظر این است که این امکان وجود دارد که برخی از سایت‌ها تنها از طریق سئو و تکنیک‌های تبلیغاتی بالا آمده باشند و فیلم‌هایی را به شما معرفی کنند که کمترین شباهی را به فیلم یا سریال موردنظر شما دارند.

در مجله سینمایی مستر دیالوگ پیش‌تر به معرفی فیلم مشابه میان ستاره‌ ای پرداخته‌ایم. برای مشاهده بلاگ پست فیلم شبیه interstellar چی ببینیم؟ کلیک کنید.

هوش مصنوعی و فیلم مشابه

برای پیدا کردن فیلم مشابه با فیلم و سریال موردنظر خودتان می‌توانید از هوش مصنوعی‌هایی همچون  جمینای گوگل، کوپایلوت و چت جی‌پی‌تی استفاده کنید. شما برای این منظور کافی است جمله‌ای همچون “10 فیلم مشابه با فیلم X را به من معرفی کن” را برای هوش مصنوعی بنویسید. هوش مصنوعی تلاش می‌کند تا عناوین مرتبط و موردنظر را به شما معرفی کند. البته توجه کنید که گاهی پیش می‌آید که هوش مصنوعی خطا می‌کند و نام‌هایی را به شما معرفی می‌کند که وجود خارجی ندارند.

ما در ارتباط با فیلم جنایی قاتلان ماه گل چنین دستوری به چت جی‌پی‌تی داده‌ایم که می‌توانید در عکس زیر مشاهده کنید:

فیلم مشابه با هوش مصنوعی

از فیلم های مشابه بیشتر تماشا کنید: فیلم شبیه قاتلان ماه گل چی ببینیم؟ معرفی 6 فیلم برتر جنایی

سایت فوق العاده عالی برای پیدا کردن فیلم مشابه

برای پیدا کردن فیلم‌ها و سریال‌های مشابه، ابتدا به وب‌سایت Movie Map بروید. پس از ورود، با یک صفحه ساده و سفید مواجه خواهید شد. در مرکز این صفحه، یک کادر متنی وجود دارد که می‌توانید نام فیلم یا سریال مورد نظر خود را در آن وارد کنید.

فیلم مشابه موردنظر خودت را پیدا کن

پس از وارد کردن قسمتی از نام فیلم یا سریال مورد نظر، کادری برای راهنمایی و پیشگیری از اشتباهات املایی باز می‌شود. شما می‌توانید با یک کلیک، نام کامل فیلم یا سریال مورد نظرتان را انتخاب کنید.

چگونگی پیدا کردن فیلم مشابه

اگر هنوز نمی‌دانید که چه فیلمی تماشا کنید، از لیست‌های زیر استفاده کنید و بعد فیلم مشابه خودتان را جست و جو کنید:
18تا از انیمیشن های دریم ورکس+ خلاصه داستان

42تا از بهترین سریال های علمی تخیلی+ آپدیت 2024

26 تا از بهترین فیلم های نتفلیکس 2024؛ از عاشقانه تا اکشن

پس از وارد کردن نام فیلم یا سریال مورد علاقه و کلیک روی دکمه جست‌وجو، به صفحه‌ای هدایت خواهید شد که به شما تصویری به صورت نقشه ذهنی (Mind Map) نمایش داده می‌شود. این نقشه شامل مجموعه‌ای از فیلم‌های مشابه فیلم وارد شده است. اگر اینترنت ضعیفی داشته باشید، این امکان وجود دارد که مایند مپ را با جزئیات مشاهده نکنید یا این‌که برای شما با تاخیر لود شود.

اگر دقت کنید، متوجه حرکت و جابجایی فیلم‌ها خواهید شد. چیدمان فیلم‌ها بر اساس نزدیکی به نام فیلم اصلی که وارد کرده‌اید، انجام می‌شود. این وب‌سایت با استفاده از هوش مصنوعی، هر فیلم را در موقعیت خاصی قرار می‌دهد. هرچه نام فیلم به فیلم اصلی نزدیک‌تر باشد، احتمال شباهت آن با فیلم وارد شده بیشتر است. همچنین، با کلیک بر روی نام هر یک از فیلم‌های موجود در نقشه، می‌توانید فیلم‌های مشابه آن را نیز مشاهده کنید.

فیلم مشابه چی ببینیم

بنابراین درنهایت از نظر فاصله نزدیکی یا دوری فیلم های مشابه به فیلم یا سریالی که سرچ زده‌اید، می‌توانید به این نتیجه برسید که کدام اثر را انتخاب کنید.

جمع بندی

در دنیای امروز که فیلم‌ها و سریال‌های خوبی منتشر می‌‌شوند؛ ما هر بار که اثری را تماشا می‌کنیم به دنبال آن هستیم که فیلم مشابه با فیلم و سریال موردنظر خودمان پیدا کنیم تا این لذت را دو چندان افزایش بدهیم. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله سینمایی مستر دیالوگ تلاش کردیم تا 3 روش برای پیدا کردن فیلم های مشابه به شما دوستداران دنیای سینما معرفی کنیم.

خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که شما چه روشی برای پیدا کردن فیلم مشابه دارید؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. وای وای چقدر دنبال یه همچین سایتایی بودم. مرسی ازتون
    اگر در این زیمنه ربات تلگرامی هم میشناسین معرفی کنین

  2. اون روش هوش مصنوعی خیلی بهتره. من جفتش رو چک کردم. اون سایت بیشتر یه گراف میده ولی چت جی پی تی میتونه عناوین خوبی رو معرفی کنه
    مرسی ازتون

دیدگاهتان را بنویسید