بیشتر بخوانید

مینی سریال سرزمین زنان

معرفی سریال سرزمین زنان (Land of Women)؛ سریال 2024

زمان مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

سریال سرزمین زنان (Land of Women) یک مینی‌سریال اسپانیایی-آمریکایی در ژانر کمدی و مهیج است که پخش آن به تازگی از شبکه Apple TV+ آغاز شده است. در این مقاله از مجله سینمایی مستر دیالوگ قصد داریم با این اثر بیشتر آشنا شویم.

مینی‌سریال یک ساختار نسبتا جدید در دنیای سریال‌ها است. نتفلیکس و سایر پلتفرم‌های پخش سریال در چند سال اخیر مینی سریال‌های بسیار زیادی را تولید کرده باشد؛ با این وجود اگرچه در چند سال اخیر مینی‌سریال‌های بسیاری در ژانرهای مختلف توسط کمپانی‌هایی همچون نتفلیکس منتشر شده‌اند اما ما  این بار قصد داریم یکی از جدیدترین مینی سریال ها از شبکه Apple TV+ را به شما معرفی کنیم. در ادامه همراه مجله سینمایی مستر دیالوگ باشید.

معرفی مینی سریال سرزمین زنان

مینی سریال سرزمین زنان

  • نام اسپانیایی سریال: Tierra de mujeres
  • کارگردان: رامون کامپوس (Ramón Campos)
  • نویسنده: ساندرا بارندا(Sandra Barneda)
  • تولید: اثر مشترک دو کشور آمریکا و اسپانیا
  • شبکه تولید کننده: شبکه Apple TV+
  • ژانر سریال:  کمدی، درام و هیجان انگیز
  • تاریخ پخش: 6 تیر 1403
  • تعداد فصل: 1 فصل
  • تعداد قسمت‌ها: 6 قسمت

مینی سریال سرزمین زنان (Land of Women)، به اسپانیایی Tierra de mujeres، کاری از رامون کامپوس (Ramón Campos) است. این سریال کار مشترکی از اسپانیا و آمریکا است و با الهام از رمان سرزمین زنان، اثری به قلم ساندرا بارندا (Sandra Barneda) ساخته شده است. ژانر سریال Land of Women کمدی، درام و مهیج است. طبق اطلاعات رسیده این سریال در یک فصل شش قسمتی ارائه می‌شود.

در این مقاله از مستر دیالوگ قصد داریم با معرفی سریال سرزمین زنان در کنار شما باشیم. تعداد قسمت ها و تاریخ پخش آن را بدانیم، داستان سریال را بخوانیم، با بازیگران آن آشنا شویم و در بخش آخر نیز نگاهی به نظرات منتقدین و نمرات سریال Land of Women داشته باشیم. با ما همراه شوید.

به دنبال تماشای جدیدترین مینی سریال های دنیا هستید؟ نگاهی به بلاگ پست بهترین مینی سریال های خارجی که باید تماشا کنید+ آپدیت 2024 بیندازید.

سریال سرزمین زنان چه زمان پخش می‌شود؟

بررسی سریال Land of Women 2024 معرفی سریال سرزمین زنان

مینی‌سریال سرزمین زنان در یک فصل، شامل 6 قسمت منتشر منتشر شد. قسمت اول و دوم این مینی‌سریال در تاریخ 26 ژوئن 2024 (6 تیر 1403) از شبکه Apple TV+ منتشر و یک هفته بعد، در 13 تیر، قسمت سوم سریال منتشر شد و اگر قصد دارید به تماشای این سریال جذاب بنشینید، چهارشنبه هر هفته قسمت جدید آن منتشر خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی شبکه، در 24 جولای (3مرداد) به تماشای قسمت آخر سریال سرزمین زنان خواهیم نشست.

مینی سریال بیشتری تماشا کنید: 10تا از بهترین مینی سریال های نتفلیکس+ آپدیت 2023

خلاصه داستان سریال سرزمین زنان

 سریال سرزمین زنان 2024

همانطور که در مقدمه این مطلب اشاره شد، داستان سریال سرزمین زنان با الهام از رمان پرفروشی به همین نام روایت می‌شود. داستان از جایی آغاز می‌شود که همسر گالا درگیر یک مشکل مالی می‌شود. این مشکل اقتصادی زندگی این خانواده را زیر و رو کرده و گالا مجبور می‌شود همرا دخترش، کیت، و مادرش، جولیا، به اسپانیا فرار کند تا ازدست مجرمانی که به دنبال پول هستند در امان باشند. این 3 نفر با چالش‌های بسیاری در اسپانیا روبرو می‌شوند که در سریال به تماشای آنها می‌نیشینم.

از دنیای مینی سریال بیشتر تماشا کنید: معرفی 20 مینی سریال کره ای تینیجری+ خلاصه داستان

مینی سریال سرزمین زنان مناسب چه رده بندی سنی است؟

مینی سریال Land of Women محصول سال 2024 به دلیل موضوعات پیچیده و محتوای خاص، برای بینندگان بالای 16 سال مناسب است. این سریال به بررسی مسائل اجتماعی و شخصی عمیقی می‌پردازد که ممکن است برای کودکان و نوجوانان زیر این سن مناسب نباشد. اگرچه محتوای خشونت آمیز یا سکشوالی را شما نمی‌توانید در این سریال مشاهده کنید؛ اما با این وجود توصیه می‌شود والدین پیش از تماشای این سریال با کودکان و نوجوانان، محتوای آن را بررسی کنند تا اطمینان حاصل کنند که مناسب سن آنها است.

آیا این مینی سریال را می‌توان با خانواده تماشا کرد؟

مینی سریال Land of Women اگرچه دارای موضوعات جدی و برخی صحنه‌های حساس است؛ اما برای تماشای خانواده‌هایی که فرزندان بزرگتر از 16 سال دارند، مناسب است. این سریال می‌تواند فرصتی برای گفتگوهای خانوادگی در مورد مسائل مهم اجتماعی و روانشناختی فراهم کند. با این حال، به دلیل برخی صحنه‌ها و موضوعات پیچیده، پیشنهاد می‌شود که والدین در حین تماشا حضور داشته باشند تا بتوانند هرگونه سوال یا نگرانی را پاسخ دهند و درباره موضوعات مطرح شده گفتگو کنند.

نگاهی به بازیگران سریال سرزمین زنان

در آگوست 2022 خبر رسید که شبکه Apple TV+ ساخت سریالی به زبان اسپانیایی-انگلیسی، با حضور ایوا لونگوریا و کارمن مائورا را سفارش داده است. فیلمبرداری از 2 ماه بعد در بارسلونا آغاز و نام دیگر بازیگران نیز منتشر گشت. در ادامه این بخش مروری بر بیوگرافی 4 بازیگر اصلی داریم و سپس با نام و نقش دیگر بازیگران سریال Land of Women آشنا می‌‌شویم.

ایوا لونگوریا در نقش گالا

ایوا ژاکلین لونگوریا باستون (Eva Jacqueline Longoria Bastón) متولد 15 مارس 1975، برابر با 24 اسفند 1353، در ایالت تگزاس، آمریکا، است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال 1999 آغاز کرد و امروزه به عنوان یک بازیگر، تهیه‌کننده، کارگردان و تاجر شناخته می‌شود. او بازیگری را با نقش‌های کوتاه در سریال‌ها آغاز کرد و در سال 2001 با نقش ایزابلا برانا در سریال The Young and the Restless، شناخته شد. نقش گابریل سولیس در سریال Desperate Housewives (2004-2012) نیز به بیشتر شدن شهرت وی کمک کرد. او در سال 2023 کارگردانی را با فیلم Flamin’ Hot تجربه کرد، اثری که نامزد اسکار بهترین موسیقی متن شد. ایوا در تبلیغات چند برند مانند L’Oreal و برند Pepsi حضور داشته و در سال 2017 برند فشن و عطر خود را راه‌اندازی کرد.

سانتیاگو کابررا در نقش امت

سانتیاگو کابررا (Santiago Cabrera) بازیگری شیلیایی است که در تاریخ 5 می 1978 (15 اردیبهشت 1357) در شهر کاراکاس، ونزوئلا، متولد شد. به سبب شغل پدرش در کشورهای بسیاری نظیر انگلستان، رومانی، کانادا و اسپانیا زندگی کرده و هنگامی که 15 ساله بود به شیلی رفتند. سانتیاگو تخصیل در مرکز درام لندن را از سال 2000 آغاز کرد و پس از فارغ‌التحصیلی، در سال 2003 به طور رسمی وارد صنعت بازیگری شد. وی امروزه با نقش آیزاک مندز در سریال Heroes (206-2010)، نقش لانسلوت در سریال Merlin (2008-2012) و نقش داریوس تانز در سریال Salvation (2017-18) شناخته می‌شود.

کارمن مائورا در نقش جولیا

ماریا دل کارمن مائورا (María del Carmen García Maura) بازیگر اسپانیایی، متولد 15 سپتامبر 1945، برابر با 24 شهریور 1324، در شهر مادرید است. فعالیت حرفه‌‌ای او به عنوان بازیگر از سال 1969 آغاز شد و طی بیش از شش دهه، در فیلم‌ها و سریال‌های بسیاری حضور داشته است. در میان شناخته‌شده‌ترین کارهای او می‌توانیم فیلم  Women on the Verge of a Nervous Breakdown (1988)، فیلم ¡Ay Carmela! (1990) و فیلم Common Wealth (2000) را نام ببریم. وی در سال 2006 برنده عنوان بهترین بازیگر از جشنواره فیلم کن، برای بازی در فیلم Volver، شد. از مهم‌ترین افتخارآفرینی‌های او 4 برد و 2 نامزدی جایزه گویا، 1 برد و 1 نامزدی جایزه سزار، و دریافت نشان شوالیه هنر و ادب از کشور فرانسه هستند.

ویکتوریا بازوآ در نقش کیت

ویکتوریا بازوآ (Victoria Bazua) یک بازیگر جوان و تازه‌کار مکزیکی، متولد 28 ژوئن 2007 (7 تیر 1386) در مکزیکوسیتی است. او از 14 سالگی با پیوستن به آژانس مدلینگ Queta Rojas فعالیت خود به عنوان مدل را آغاز کرد. در همین مدت تحت آموزش‌های لازم برای بازیگری نیز قرار گرفت و اولین حضور او در تلویزیون با سریال سرزمین زنان رقم خورد.

در فهرست زیر نام و نقش برخی دیگر از هنرپیشه های سرزمین زنان را با هم می‌خوانیم:

  • آموری نولاسکو (Amaury Nolasco) در نقش کوین
  • گلوریا مونوز (Gloria Muñoz) در نقش ماریونا
  • کارلا کامپرا (Carla Campra) در نقش ماریونای جوان
  • آریادنا گیل (Ariadna Gil) در نقش مونتسه
  • پپ آنتون مونوز (Pep Anton Muñoz) در نقش آندرئو
  • جیم کیتسون (Jim Kitson) در نقش هنک
  • جیمز پورفوی (James Purefoy) در نقش فرد
  • بن تمپل (Ben Temple) در نقش تونی
  • ماریا دی ناتی (María de Nati)

از دنیای مینی سریال بیشتر تماشا کنید: معرفی سریال Patrick Melrose+ نقد و خلاصه داستان

نگاهی به امتیازات سریال سرزمین زنان

نگاهی به امتیازات سریال سرزمین زنان

تا به امروز حدود نیمی از فصل اول سریال سرزمین زنان منتشر شده و با همین 3 قسمت موفق گشته نمرات خوبی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کند. در وبسایت IMDb حدود 600 نفر به این مینی‌سریال امتیاز داده و درنهایت امتیاز 5.8 از 10 را نصیب آن کرده‌اند. به جرات می‌توان گفت که منتقدین دست‌ودلبازتر بوده‌اند. در وبسایت راتن تومیتوز 19 نقد برای این سریال ثبت شده که 89% آنها نقد مثبت بوده است. به نظر می‌رسد که با پخش قسمت‌های بعدی، امتیاز این مینی سریال در سایت IMDB رشد کند.

امتیاز سایت راتن تومیتوز امتیاز سایت IMDB
89 از 100 5.8 از 10

نقد سریال Land of Women

تا به امروز حدود نیمی از فصل اول سریال سرزمین زنان منتشر شده و با همین 3 قسمت موفق گشته نمرات خوبی از سوی منتقدین و بینندگان دریافت کند. در وبسایت IMDb حدود 600 نفر به این مینی‌سریال امتیاز داده و درنهایت امتیاز 5.8 از 10 را نصیب آن کرده‌اند. به جرات می‌توان گفت که منتقدین دست‌ودلبازتر بوده‌اند. در وبسایت راتن تومیتوز 19 نقد برای این سریال ثبت شده که 89% آنها نقد مثبت بوده است. در ادامه نگاهی اجمالی به نظرات منتقدین درباره سریال Land of Women داریم.

The A.V. Club/ سالونی گجار: 91

کارمن مائورا یک پویایی سالم بین نسلی را بین خود، لونگوریا و بازوآ پدید می‌آورد. سریال از طریق آنها و با یک لنز دوست‌داشتنی، روابط معمولی را نمایش داده و سریال سرزمین زنان را واقعا دلپذیر می‌کند.

Los Angeles Times/ رابرت لوید: 80

سریال Land of Women، که عموما توسط کارلوس سدس (Carlos Sedes) کارگردانی شده، به طور قابل توجهی متمرکز می‌‌ماند، بدون اینکه انرژی خود را تلف کند یا همانطور که اغلب در سریال‌های در حال پخش جریانی اتفاق می‌افتد، وقت خود را برای داستان‌های موازی بی‌فایده هدر دهد.

بیشتر تماشا کنید: 42تا از بهترین سریال های علمی تخیلی+ آپدیت 2024

Paste Magazine/ کیتلین توماس: 75

بسیار شبیه به نوشیدنی La Muga، که پیش از ورود گالا تولید می‌شود، عناصر خوبی در این سریال وجود دارند، فقط کسی باید بداند چگونه آنها را با هم ترکیب کند که یک نتیجه عالی حاصل شود.

The Hollywood Reporter/ انجی هان: 70

سریال سرزمین زنان در پایان شش ساعت، هنوز به آنجایی که باید باشد، نرسیده است؛ کمی بیش از حد ملایم، بیش از حد یکنواخت و با شگفتی‌های بسیار کم است. اما آنچه در حال حاضر وجود دارد و بسیار شیرین و دلپذیر است، و از همه چیز بهتراست، این است که سریال پتانسیل آن را دارد که با گذشت سال‌ها تبدیل به اثری عمیق‌تر و غنی‌تر شود.

The Guardian/ لوسی منگان: 60

سریال سرزمین زنان معادل تلویزیونی یک غدای سبک و راحت است. هیچ غافلگیری واقعی در آن وجود ندارد، اما به اندازه کافی اتفاق دارد که شما را سرگرم کند، و از لحاظ احساسی به شما پاداش دهد تا روی قسمت بعدی کلیک کنید.

Variety/ آرامید تینوبا: 40

سریال Land of Women به عنوان یک فیلم 90 دقیقه‌ای بهتر عمل می‌کرد. در عوض با بسط دادن یک خط داستانی ساده در طول شش ساعت، سریال را با دیالوگ‌های کسل‌کننده پر می‌کند که کمک چندانی به شخصیت‌ها یا نقاط مختلف داستان نمی‌کند.

نقد روانشناسی سریال سرزمین زنان

نقد روانشناسی سریال سرزمین زنان

از منظر روانشناسی، سریال سرزمین زنان به طور عمیقی به تحلیل شخصیت‌ها و پیچیدگی‌های روانی آنها می‌پردازد. در واقع این سریال یکی از بهترین مینی سریال های عمیق از منظر توجه به سازه‌های روانشناسی محسوب می‌شود. سریال به طور کلی به بررسی موضوعات مهمی مانند هویت، روابط انسانی، تعارضات درونی و مواجهه با بحران‌های زندگی می‌پردازد. هر یک از شخصیت‌ها با مشکلات و چالش‌های خاص خود مواجه هستند و سریال نشان می‌دهد که چگونه این چالش‌ها بر رفتار و تصمیم‌گیری‌های آنها تأثیر می‌گذارد. تحلیل دقیق این سریال می‌تواند بینندگان را به تفکر عمیق‌تر در مورد مسائل روانشناختی و اجتماعی وا دارد و درک بهتری از رفتارهای انسانی و تأثیرات محیطی بر روان آنها ارائه دهد.

اگر دوست دارید تا آثاری با درون مایه روانشناختی تماشا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که سری به بلاگ پست معرفی 15تا از بهترین فیلم های روانشناختی دنیا با تاثیر عمیق بر روی شما! در مجله مستر دیالوگ بزنید. 

سخن پایانی

بررسی سریال Land of Women 2024 در این بخش به پایان می‌رسد. این سریال درام کمدی یکی از جدیدترین آثار شبکه Apple TV+ است که تماشای آن را به همه طرفداران مینی‌سریال، به خصوص ژانر کمدی و مهیج، پیشنهاد می‌کنیم. نظر شما درباره این سریال چیست؟ به نظر شما سریال سرزمین زنان می‌تواند در قسمت‌های باقیمانده قدرتمندتر ظاهر شود؟ نظرات، پیشنهادات و انتقادات خود را در پایین همین صفحه با ما در میان بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید