بیشتر بخوانید

معرفی فیلم اکشن دست انتقام

معرفی فیلم اکشن دست انتقام 2024

زمان مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم اکشن دست انتقام (Red Right Hand) یک فیلم مهیج و ماجراجویانه آمریکایی، با بازی اورلاندو بلوم است که در سال 2024 منتشر شد. برخی از مخاطبین دنیای سینما تصور می‌کنند که دوره فیلم های اکشن هالیوودی به پایان رسیده و اگر فیلم اکشنی هم ساخته شود حال و هوای اغراق آمیزی همچون جان ویک و Nobody خواهد داشت؛ اما چنین دسته از مخاطبینی پتانسیل فیلم های اکشن و آثار امروزی را فراموش می‌کنند. فیلم دست انتقام 2024 با انتشار خود در اوایل سال 2024 میلادی نشان داد که هنوز هم می‌توان امیدی به صنعت اکشن در دنیای سینما داشت. به همین جهت در ادامه با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه باشید تا نگاهی دقیق به جزئیات فیلم اکشن دست انتقام بیندازیم.

اگر به سینمای اکشن علاقمند هستید، نگاهی به بلاگ پست‌های زیر بیندازید:
26 تا از بهترین فیلم های نتفلیکس 2024؛ از عاشقانه تا اکشن

فیلم اکشن جدید چی ببینیم؟؛ مورد انتظارترین فیلم های 2024

معرفی فیلم اکشن بیبی درایور (Baby Driver 2017) + خلاصه داستان

نقد فیلم استخراج 2؛ اکشنی بی‌نظیر

چرا به دنبال تماشای فیلم های اکشن هستیم؟

چرا به فیلم های اکشن علاقمند هستیم

در دنیای فیلم‌های سینمایی، آثار اکشن طرفداران بسیاری دارد. از دیرباز تا به امروز مخاطبین ایرانی از پیر تا جوان مشتاقانه به تماشای آثار اکشنی همچون “جان سخت”، “جیمز باند”، “ماموریت غیرممکن” و… نشسته‌اند. فارغ از آن‌که ما به علت هیجان خواهی جذب چنین آثاری می‌شویم، شاید بتوان علل دیگری را نیز پشت پرده چنین امیالی دانست. گاهی ما به دنبال آن هستیم تا نقایص خود را بپوشانیم و با قدرت بیشتری به جنگ سختی‌های روزگار برویم و تصور می‌کنیم که فیلم های اکشن می‌توانند چنین فضایی را برای ما فراهم کنند. شاید اصلا به همین جهت باشد که اغراق در ویژگی‌های شخصیت اصلی داستان برای ما خسته کننده یا مسخره به نظر نمی‌رسد و همچنان مشتاقانه دنبال آن هستیم تا شخصیت اصلی داستان یک تنه حال تمامی دشمنان خود را بگیرد.

معرفی فیلم اکشن دست انتقام

معرفی فیلم اکشن دست انتقام

  • سال انتشار: 2024
  • ژانر: اکشن و هیجان انگیز
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 15 دقیقه
  • تاریخ انتشار: 23 فوریه 2024 (4 اسفند 1402)
  • بازیگران: اورلاندو بلوم، اندی مک‌دول، چاپل اوکس، جیمز لافرتی، برایان گرافتی و…
  • کارگردان: اشوم و ایان نلمز
  • نویسنده: جاناتان ایزلی
  • تولید کشور آمریکا

یکی از جدیدترین آثار در این ژانر فیلم دست انتقام (Red Right Hand) است. کارگردانان این فیلم ایان نلمز (Ian Nelms) و اشوم نلمز (Eshom Nelms) هستند و آن را براساس فیلمنامه‌ای از جاناتان ایزلی (Jonathan Easley) ساخته‌اند. ژانر فیلم سینمایی دست انتقام اکشن و مهیج است و داستان مرد جوانی به نام کش را روایت می‌کند که برای محافظت از شهر و خانواده‌اش دست به هرکاری می‌زند. این فیلم به صورت همزمان در سینماها و سرویس ویدئو به درخواست در دسترس عموم قرار گرفت. تاریخ اکران فیلم سینمایی دست انتقام 23 فوریه 2024 (4 اسفند 1402) بود. گفتنی است که نمرات فیلم از سوی بینندگان و منتقدین قابل قبول بوده است. البته در ادامه در بخش نمرات به طور مفصل نگاهی به این موضوع خواهیم انداخت.

در این مقاله از مجله سینمایی مستر دیالوگ قصد داریم با معرفی فیلم Red Right Hand 2024 در کنار شما باشیم. درباره بازیگران آن بدانیم، داستان فیلم را بخوانیم و نظرات منتقدین را با هم مرور کنیم. اگر به آثار ژانر اکشن علاقمندید، مقاله بهترین فیلم‌های اکشن جهان را از دست ندهید.

نگاهی به خلاصه داستان فیلم دست انتقام

نگاهی به خلاصه داستان فیلم دست انتقام

در ابتدا با هم خلاصه فیلم دست انتقام 2024 را می‌خوانیم. داستان این اثر سینمایی اکشن درباره مردی به نام کش است که سعی می‌کند با مراقبت از خواهرزاده‌اش ساوانا، که به تازگی یتیم شده، زندگی آرام و ساده‌ای داشته باشد. وقتی بیگ کت سادیستی، که اداره شهر را برعهده دارد، کش را مجبور می‌کند خدماتی به او ارائه دهد، کش متوجه می‌‌شود برای حفاظت از شهر و تنها خانواده‌ای که برایش باقی مانده، می‌تواند دست به هرکاری حتی قتل بزند.

مدت زمان فیلم Red Right Hand 2024 یک ساعت و پنجاه‌ویک دقیقه (111 دقیقه) است و در این مدت به تماشای کش می‌نشینیم که با دشوار شدن سفر به کابوسی کشیده می‌شود که در آن مرز بین خیر و شر مشخص نیست.

از سینمای اکشن بیشتر تماشا کنید: 15 سریال کره ای اکشن محبوب از نگاه IMDb+ آپدیت 2023

نگاهی به بازیگران فیلم سینمایی دست انتقام

نگاهی به بازیگران فیلم سینمایی دست انتقام

در این بخش مروری کوتاه بر بیوگرافی چهار بازیگر اصلی فیلم دست انتقام 2024 داریم و سپس با نام و نقش بقیه بازیگران فیلم Red Right Hand آشنا می‌شویم.

اورلاندو بلوم در نقش کش

اورلاندو جاناتان بلانچارد کوپلند بلوم (Orlando Jonathan Blanchard Copeland Bloom) بازیگر انگلیسی، متولد 13 ژآنویه 1977 (23 دی 1355) است. او از سال 1994 وارد عرصه بازیگری شد و با نقش لگولاس در سه‌گانه ارباب حلقه‌ها (2001-2003) به شهرت رسید. وی چند سال بعد این نقش را در مجموعه فیلم‌های هابیت (2013-2014) تکرار کرد. او با ایفای نقش ویل ترنر در فیلم‌های دزدان دریایی کارائیب، نقش پاریس در فیلم تروی (2004) و نقش دوک باکینگهام در فیلم سه تفنگدار (2011) بر شهرت خود افزود. بلوم را اخیرا در فیلم The Outpost (2020) و سریال Carnival Row (2019-2023) دیده‌ایم.

اندی مک‌داول در نقش بیگ کت

رزالی اندرسون مک‌داول (Rosalie Anderson MacDowell)، که با نام اندی مک‌داول (Andie MacDowell) شناخته می‌شود، یک بازیگر و مدل سابق آمریکایی است. وی متولد 21 آوریل 1958 (1 اردیبهشت 1337) است و از سال 1977 کار خود را به عنوان مدل آغاز کرد. او یکی از مدل‌‌های برند کالوین کلاین بوده و از سال 1986 به عنوان سخنگوی برند فرانسوی L’Oréal فعالیت می‌کند. اندی برای بازی در آثاری نظیر فیلم Groundhog Day (1993)، فیلم Ready or Not (2019) و مینی‌سریال Maid (2021) شناخته می‌شود. او برای بازی در مینی‌سریال Maid نامزد جایزه گلدن گلوب در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل شده است.

درمورد جوایز گلدن گلوب بیشتر بخوانید: لیست کامل جوایز گلدن گلوب 2024+ خلاصه داستان

اسکات هیز در نقش فینی

اسکات هیز (Scott Haze) بازیگر آمریکایی متولد سال 1980 یا 1981 (سال‌های 1358 تا 1360 شمسی) است. او در سال 2006 سالن تئاتر The Sherry Theater را در کالیفرنیا تاسیس کرد. نمایش Devil’s Night (2006) و نمایش Angel Asylum (2011) هر دو به نویسندگی، کارگردانی و بازی وی به روی صحنه رفته‌اند. او از سال 2005 به عنوان بازیگر جلوی دوربین رفته و امروزه برای بازی در آثاری نظیر فیلم Child of God (2013)، فیلم Thank You for Your Service (2017) و فیلم وسترن Old Henry (2021) شناخته می‌شود. وی در مقام کارگردان نیز خالق فیلم Mully (2015)، مستندی درباره چارلز مولی، است.

از سینمای وسترن بیشتر بخوانید: وسترن اسپاگتی چیست؟+ 15تا از بهترین وسترن های ایتالیایی

گرت دیلاهون در نقش وایلدر

گرت لی دیلاهون (Garret Lee Dillahunt) بازیگر آمریکایی متولد 2 نوامبر 1964، برابر با 11 آبان 1343 است. وی بازیگری را از سال 1991 آغاز کرد و با نقش برت چنس در سیتکام Raising Hope (2010-2014) به شهرت رسید؛ نقشی که افتخاراتی نظیر نامزدی جایزه منتخب منتقدین را برای او به همراه داشت. دیلاهون ایفاگر نقش جک مک‌کال و فرانسیس والکوت در سریال Deadwood (2004-2006)، نقش جان دوری در سریال Fear of the Walking Dead (2018-2021) نیز بوده است. او به عنوان بازیگر نقش مکمل در آثاری همچون فیلم No Country for Old Men (2007) و فیلم 12 Years a Slave (2013) حضور داشته است.

دیگر بازیگران فیلم دست انتقام

  • مو مک‌ری (Mo McRae) در نقش معاون دوک پارکس
  • جیمز لافرتی (James Lafferty) در نقش لازاروس
  • برایان گراتی (Brian Geraghty) در نقش کلانتر هالیستر
  • چپل اوکس (Chapel Oaks) در نقش ساوانا
  • کنت میلر (Kenneth Miller) در نقش باک
  • نیکولاس لوگان (Nicholas Logan) در نقش دو

امتیازات فیلم دست انتقام

امتیازات فیلم دست انتقام

نمرات فیلم Red Right Hand 2024 قابل‌قبول است، هرچند که عالی نیست. بینندگان تا حدودی از تماشای فیلم لذت برده و امتیاز 5.4 از 10 را در وبسایت IMDb به آن داده‌اند. منتقدین نیز نقدهای متفاوتی برای فیلم نوشته و در میان 18 نقد در وبسایت راتن تومیتوز تنها 44% آنها نقد مثبت ارزیابی شده است. خلاصه‌ای از امتیازات فیلم اکشن دست انتقام را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید:

میانگین امتیاز IMDB میانگین امتیاز راتن تومیتوز میانگین امتیاز متاکریتیک
5.4 از 10 44 از 100 48 از 100

نقد فیلم دست انتقام

فیلم Red Right Hand 2024 ژانر فیلم سینمایی دست انتقام

فیلمبرداری فیلم Red Right Hand در آوریل 2022 آغاز شد. یک ماه بعد کمپانی Redbox Entertainment اعلام کرد که حق پخش فیلم در آمریکا را خریده است. درنهایت این فیلم اکشن در 24 فوریه 2024 (4 اسفند 1402) منتشر شد. در ادامه بخشی از نقدهای منتقدین را با هم می‌خوانیم. امیدواریم که خوانش این نقدها به تصمیم شما در تماشای این فیلم کمک بیشتری بکند.

Film Threat/ بردلی گیبسون: 70

کیفیت اجراها با توجه به ماهیت کلیشه‌ای فیلمنامه فیلم اکشن دست انتقام قابل‌‌توجه است. این روایت مانند افسانه‌های دیوانه‌وار قدیمی است: “دیکتاتور مقتدر و فاسد روستایی اعمال شیطانی خود را بلامانع انجام می‌دهد تا زمانی که با شمشیرهای ضدقهرمان اما آماده به جنگ روبرو می‌شود.” … این بدان معنا نیست که فیلم دست انتقام سرگرم‌کننده نیست، چرا که هست. فقط اینکه شما قبلا آن را دیده‌اید.

RogerEbert.com/ ماریا ای. گیتس: 63

درحالی که بلوم تمام تلاشش را می‌کند تا شخصیت کش خالکوبی‌شده را یکنوخت ارائه دهد، همیشه باورهایی درباره عملکرد وی وجود دارد. شما در اینجا می‌توانید بازیگری را ببنید و نه بودن را. اگر هدف بلوم واقع‌گرایی نبود، این کار لزوما مشکل‌ساز نمی‌شد. زمان و مکان برای تعمق خالصانه وجود دارد، اما این نوع حماسه غرق در خون چیز بزرگتری می‌طلبد.

Screen Rant/ فردوسا عبدی: 50

درحالی که بلوم و مک‌داول با بازی‌های قوی خود، لنگر فیلم هستند و گروهی را هدایت می‌کنند که اساس این وسترن خشن است، موسیقی فیلم از Mondo Boys و فیلمبرداری جانی درانگو (Johnny Drango) نقش زیادی در گنجاندن مضامین و مفاهیم در فضای فیلم دارند.

Movie Nation. راجر مور: 38

درمورد اینکه داستان فیلم اکشن دست انتقام ما را به کجا می‌برد، یک امر اجتناب‌ناپذیر وجود دارد. اینکه برادران نلمز با ساخت این تریلر 85 دقیقه‌ای، با سرعت آرام 111 دقیقه بیش از حد بر آن تاکید دارند. …. اما تیراندازی‌ها به خوبی فیلمبرداری شده و به طور معقولی طراحی و تدوین شده‌اند. بلوم نیز با داشتن شکم و تتوهای یک قاتل سابق، به عنوان نقش اصلی فیلم، پیشرو است. …. اما فیلم دست انتقام به اندازه کافی سریع نیست که بتوان آن را جزء فیلم‌های درجه B طبقه‌بندی کرد. ولی بازیگران، مکان و صحنه‌های تیراندازی آن ممکن است برای افرادی که به دنبال چنین چیزهایی هستند کافی باشد.

Observer/ رکس رید: 25

فیلم Red Right Hand یکی دیگر از آن تریلرهای جنایی معمولی با عنوانی که هیچ معنایی ندارد، دستاویزی خشونت‌آمیز و تهوع‌آور برای سرگرم‌کردن آن بخش از تماشاگران رو به کاهش فیلم است که برای سرگرم شدن به چیزی بیشتر از ژست گرفتن، خرد شدن، و عضلات منعطف (نه همیشه به یک ترتیب) نیاز ندارند.

سخن پایانی

بررسی و معرفی فیلم اکشن دست انتقام در این بخش به پایان می‌رسد. از اینکه بار دیگر با یکی از مقالات مستر دیالوگ در کنار شما بودیم، بسیار خرسندیم. نظر شما درباره فیلم Red Right Hand چیست؟ آیا این فیلم اکشن و مهیج به انتظارات شما از یک فیلم سرگرم‌کننده پاسخ می‌دهد؟ نظر شما درباره داستان و بازی بازیگران چیست؟ نظرات خود را با ما و دیگر خوانندگان سایت در میان بگذارید. همچنین در صورتی که از طرفداران پروپاقرص سینمای اکشن محسوب می‌شوید، خوشحال می‌شویم تا اثر اکشن محبوب خودتان را به مخاطبین مجله سینمایی مستر دیالوگ در بخش کامنت‌ها معرفی کنید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید