بیشتر بخوانید

ولنتاین چی ببینیم؟ معرفی 8تا از بهترین فیلم های ولنتاین

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

اگرچه ولنتاین یا روز عشاق، مناسبتی غیر ایرانی محسوب می‌شود؛ اما بسیاری از ایرانیان چنین روزی را در کنار معشوقه خودشان جشن می‌گیرند. هر ساله در 25 بهمن ماه، عشاق در کنار یکدیگر جمع می‌شوند و به شکل‌های متفاوتی در چنین روزی به شادی می‌پردازند. شادی هر کسی متفاوت است، عده‌ای از زوج‌ها علاقمند هستند تا زمان خود را در یک کافی شاپ بگذارنند یا به سفری تفریحی بروند؛ اما عده‌ای دیگر آن هم زوج فیلمباز شاید کار دیگری برای بزرگداشت روز ولنتاین انجام دهند. اگر شما نیز فیلمباز هستید و به دنبال تماشای بهترین فیلم های ولنتاین در چنین شبی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

البته باید گفت که اگر اکنون معشوقه‌ای ندارید؛ اما دلتان برای حال و هوای ولنتاین و روزهای خوش عاشقی تنگ شده، شاید لیست پیش‌رو نیز دوای درد شما باشد.

بهترین فیلم های ولنتاین که باید تماشا کنید

چه شما تنها زندگی کنید یا در زندگی مشترک، عاشق باشید یا حتی اكنون قلبتان شکسته و از عشق خسته شده باشید در هر حالتی که هستید، در این مقاله، فیلم مناسب برای تماشا در روز ولنتاین را خواهید یافت. پس با مجله مستر دیالوگ همراه شوید تا بهترین فیلم‌ های ولنتاین را به شما عزیزان معرفی کنیم.

پیش از هر چیزی اگر به تماشای فیلم های عاشقانه علاقند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست 7 فیلم عاشقانه که باید با پارتنر خودتان ببینید بیندازید.

فیلم عاشقانه Love Story

فیلم Love Story از بهترین فیلم های ولنتاین

  • سال ساخت: 1970
  • کارگردان: آرتور هیلر (Arthur Hiller)
  • بازیگران: الی مک‌گرو و رایان اونیل
  • امتیاز(IMDB): 6.9 از 10

اولین فیلم از لیست بهترین فیلم های ولنتاین را با فیلم عاشقانه Love Story شروع می‌کنیم. شاید با دیدن سال ساخت این اثر سینمایی تعجب کنید و این پرسش برایتان ایجاد شود که آیا تماشای فیلم 50 سال گذشته ارزشی دارد یا نه؟ در یک کلام باید گفت که فیلم‌های کلاسیک و عاشقانه قدیمی نه تنها ارزش خودشان را از دست نداده‌اند بلکه روز به روز بر ارزش آن‌ها افزوده می‌شود. از طرف دیگر این فیلم شاید تنها فیلم واقعی عاشقانه باشد که به معنای اصیل می‌توانید با آن ارتباط بگیرید!

داستان فیلم Love Story درمورد زوجی عاشق است که در دانشگاه با یکدیگر آشنا می‌شوند؛ اما هر یک از این دو از خانواده‌ای متفاوت می‌آیند و این اختلاف طبقاتی و شرایط دانشگاه، سرآغاز مشکلات و چالش‌های جدیدی در روابط آن‌ها خواهد بود.

بیشتر تماشا کنید: 10تا از بهترین فیلم های عاشقانه بر اساس واقعیت+ خلاصه داستان

فیلم In The Mood For Love

فیلم عاشقانه In The Mood For Love

  • سال ساخت: 2000
  • کارگردان: وونگ کار وای
  • بازیگران: مگی چونگ، تونی لونگ و…
  • امتیاز(IMDB): 8.1 از 10

فیلم عاشقانه In The Mood For Love به عنوان محصول مشترک سینمای هنگ کونگ و فرانسه، انتخابی خوب برای تماشا در شب ولنتاین محسوب می‌شود. زمانی را تصور کنید که همسر شما  خدای نکرده با فرد دیگری وارد رابطه می‌شود و هنگامی که باخبر می‌شوید انگار که زندگی روی سرتان آوار می‌شود. فیلم ولنتاین In The Mood For Love درواقع درباره چنین موضوعی است. مرد و زنی هنگامی با هم آشنا می‌شوند که به این موضوع پی برده‌اند که همسرانشان با یکدیگر در ارتباط هستند؛ اما این ارتباط و آشنایی به چه چیزی منجر خواهد شد؟ برای دریافت پاسخ این سوال پیشنهاد می‌کنیم به تمشاای این فیلم عاشقانه بنشینید.

بیشتر تماشا کنید: 10 سریال چینی تاریخی (بهترین سریال های چینی تاریخی در یک نگاه)

فیلم ولنتاین Casablanca

فیلم Casablanca از بهترین فیلم های ولنتاین

  • سال ساخت: 1942
  • کارگردان: مایکل کورتیز (Michael Curtiz)
  • بازیگران: هامفری بوگارت، اینگرید برگمن، پل هنرید و…
  • امتیاز(IMDB): 8.5 از 10

کازابلانکا بدون شک در لیست فیلم‌های مناسب برای ولنتاین قرار می‌گیرد. داستان این فیلم در زمان جنگ جهانی دوم اتفاق می‌افتد و بر داستان مهاجری متمرکز است که باید بین عشق به یک زن و کمک به همسر او، یکی را انتخاب کند؛ انتخاب سختی به نظر می‌رسد؟ اینگونه نیست؟ این فیلم عاشقانه، براساس نمایشنامه‌ای با نام Everybody Comes to Rick’s ساخته شده است. همچنین جالب است بدانید که کازابلانکا توانست تا جایزه اسکار بهترین فیلم و بهترین کارگردانی را کسب کند.

اگر از تماشای فیلم کازابلانکا لذت بردید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست معرفی بهترین فیلم های عاشقانه ۲۰۲۳+براساس IMDB در مجله مستر دیالوگ بیندازید.

فیلم Before Sunrise

فیلم Before Sunrise از بهترین فیلم های ولنتاین

  • سال ساخت: 1995
  • کارگردان: ریچارد لینکلیتر (Richard Linklater)
  • بازیگران: ایتن هاک و ژولی دلپی
  • امتیاز(IMDB): 8.1 از 10

مگر می‌شود صحبت از بهترین فیلم های ولنتاین کرد؛ اما اشاره‌ای به سه‌گانه بیوفر نکرد؟ سه‌گانه بیفور یکی از بهترین فیلم های عاشقانه در یک قرن اخیر محسوب می‌شود. در این سه گانه شما داستان عاشقانه یک کاپل را از ابتدای آشنایی تا لحظاتی که شاید رابطه به یک مویی بند باشد، تجربه می‌کنید. اگر در حال حاضر رابطه‌ای را تجربه می‌کنید که طولانی شده، چنین فیلمی مناسب شماست.

فیلم عاشقانه The Notebook

فیلم عاشقانه The Notebook

  • سال ساخت: 2004
  • کارگردان: نیک کاساوتیس (Nick Cassavetes)
  • بازیگران: رایان گاسلینگ، ریچل مک‌آدامز، جیمز گارنر، جنا رولندز، جوآن آلن، جیمز مارسدن و هدر والکوئیست
  • امتیاز(IMDB): 7.8 از 10

یکی از بهترین انتخاب‌ها برای تماشای فیلم در روز ولنتاین، فیلم «دفترچه خاطرات» یا The Notebook است. این فیلم عاشقانه داستان زوج جوانی را در دهه 40 میلادی روایت می‌کند که عاشق یکدیگر می‌شوند. داستان از زبان یک پیرمرد در خانه سالمندان تعریف می‌شود و این پیرمرد اکنون تلاش می‌کند تا شما را در ماجراجویی عاشقانه که داشته همراه خود کند. اگر دوست دارید درمورد این فیلم اطلاعات بیشتری کسب کنید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست معرفی فیلم دفترچه خاطرات (The Notebook)؛ خلاصه داستان+ نمرات در مجله مستر دیالوگ بیندازید.

فیلم  Always Be My Maybe

فیلم عاشقانه Always Be My Maybe

  • سال ساخت: 2019
  • کارگردان: Nahnatchka Khan
  • بازیگران: الی وونگ و رندال پارک و…
  • امتیاز(IMDB): 6.8 از 10

حتما دوران کودکی یا نوجوانی را به یاد می‌آورید که عاشق دختر یا پسری شده بودید و در همین حین تصور می‌کردید که این داستان عاشقانه تا ابد ادامه پیدا خواهد کرد؛ اما با گذشت زمان متوجه شدید که هیچ چیز در این جهان قرار نیست ثابت و پایدار بماند. فیلم Always Be My Maybe درست درباره چنین موضوعی است. ساشا و مارکوس، در دوران کودکی ارتباط صمیمانه‌ای باهم داشته‌اند؛ اما اتفاقاتی می‌افتد که 15 سال از یکدیگر فاصله می‌گیرند و اکنون پس از گذشت چنین مدت زمان طولانی بار دیگر در مسیر هم سبز می‌شوند. دیدار دوباره این دو با یکدیگر منجر به اتفاقاتی می‌شود که…

اگر دوست دارید در این فیلم اطلاعات بیشتری به دست آورید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست فیلم های عاشقانه در مجله مستر دیالوگ بیندازید.

فیلم Valentine’s Day

بهترین فیلم های ولنتاین؛ فیلم عاشقانه Valentine’s Day

  • سال ساخت: 2010
  • کارگردان: گری مارشال (Garry Marshall)
  • بازیگران: جولیا رابرتس، جسیکا آلبا، جسیکا بیل، کتی بیتس، بردلی کوپر، پاتریک دمپسی، جیمی فاکس، جنیفر گارنر، توفر گریس، تیلور سوئیفت، ان هتوی، اشتون کوچر، کویین لطیفه، شرلی مک‌لین، تیلور لاتنر، اما رابرتس و بروکلین پرو
  • امتیاز(IMDB): 5.7 از 10

فیلم عاشقانه «روز ولنتاین» با بازیگران متعدد و معروفی که دارد، علی‌رغم دریافت نقدهای منفی، با فروش بیش از 200 میلیون دلار در گیشه، موفقیت زیادی را کسب کرده است. این فیلم بازیگران متنوع و مشهوری را به خود جذب کرده است، از جمله جسیکا آلبا و بردلی کوپر. همچنین جالب است که بدانید «روز ولنتاین» اولین تجربه بازیگری تیلور سوئیفت، خواننده معروف آمریکایی بوده است.

شما می‌توانید برای آشنایی بیشتر با بیوگرافی تیلور سوئیفت، از اینجا استفاده کنید. داستان این فیلم در روز ولنتاین می‌گذرد و درباره زوج‌های مختلفی است که با مشکلات در رابطه‌شان مواجه هستند. اگر شما هم در حال حاضر در یک رابطه عاشقانه پر از مشکل هستید، این فیلم می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا در روز ولنتاین باشد.

فیلم عاشقانه The Big Sick

فیلم عاشقانه The Big Sick

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: مایکل شوالتر (Michael Showalter)
  • بازیگران: زویی کازان، هالی هانتر، ری رومانو، کمیل نانجیانی، انوپم کهیر و ایدی براینت
  • امتیاز(IMDB): 7.5 از 10

«بیماری بزرگ» یا The Big Sick یک فیلم کمدی عاشقانه است که بر اساس یک داستان عاشقانه واقعی ساخته شده است. این فیلم داستان زوجی را روایت می‌کند که با تفاوت‌های فرهنگی زیادی مواجه هستند و سعی دارند با این مشکلات کنار بیایند، تا اینکه دختر به شدت بیمار می‌شود و زندگی آن‌ها با چالش بزرگ‌تری روبرو می‌شود. با فروش بیش از 56 میلیون دلار، فیلم بیماری بزرگ توانست تا به یکی از فیلم‌های مستقل پرفروش سال 2017 تبدیل شد. اگرچه این فیلم مستقیما درباره ولنتاین نیست، اما می‌تواند گزینه مناسبی برای تماشا در چنین روزی باشد.

بیشتر تماشا کنید: معرفی فیلم هندی عاشقانه 2023+ خلاصه داستان و نمرات

جمع بندی

روز ولنتاین بدون شک برای شما به اندازه‌ای اهمیت دارد که شاید از ماه‌ها قبل برای آن برنامه ریزی کرده باشید. قرار دادن تماشای یک فیلم مناسب و خوب در روز ولنتاین شاید چیزی باشه که برنامه شما برای چنین شبی را تکمیل کند؛ به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین فیلم های ولنتاین رو به شما عشاق عزیز معرفی کنیم. امیدوار هستیم از تماشای این آثار لذت ببرید و درنهایت برای ما بنویسید که چه فیلم عاشقانه ای برای روز ولنتاین پیشنهاد می‌کنید؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید