بیشتر بخوانید

معرفی سریال نیلوفر سفید

معرفی سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) 2024 + بازیگران، داستان و نقد

زمان مطالعه: 9 دقیقه

فهرست مطالب

سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) محصول شبکه HBO است که پخش آن از سال 2021 آغاز شد. تاکنون 2 فصل سریال منتشر شده و این سریال توانسته تا در همین مدت زمان، جوایز بسیاری را از آن خود کند. فصل سوم نیز در سال 2025 منتشر خواهد شد. در ادامه همراه مجله مستر دیالوگ باشید تا به بررسی سریال نیلوفر سفید بپردازیم.

معرفی سریال نیلوفر سفید

معرفی سریال نیلوفر سفید

  • محصول شبکه: HBO
  • ژانر: درام و کمدی سیاه
  • تولید کننده: مایک وایت
  • تعداد فصول منتشر شده: 2 فصل، این سریال برای 4 فصل آینده نیز تمدید شده است

سریال نیلوفر سفید (The White Lotus) یک مجموعه تلویزیونی از مایک وایت (Mike White) است که برای شبکه HBO ساخته شده است. این سریال داستان کارمندان و مسافران یک هتل زنجیره‌ای را به تصویر کشیده و قرار است در 6 فصل تولید شود. فصل اول سریال The White Lotus در 11 ژانویه 2021 (22 دی 1399) منتشر و با استقبال گرمی از سوی منتقدین روبرو گشت. بدین ترتیب فصل دوم سریال نیز در 30 اکتبر 2022 (8 آبان 1401) پخش شده و ساخت فصل سوم، برای انتشار در سال 2025، تایید شده است. سریال نیلوفر سفید از سوی موسسه فیلم آمریکا به عنوان یکی از بهترین سریال‌های سال 2021 و 2022 معرفی شده و تاکنون افتخارات بسیاری نظیر جایزه امی و جایزه گلدن گلوب را کسب کرده است.

ما این مقاله از مستر دیالوگ را به بررسی سریال The White Lotus 2021 اختصاص داده‌ایم. قصد داریم داستان آن را بخوانیم، با بازیگران آشنا شویم، و درنهایت نگاهی به جوایز سریال و نظرات منتقدین داشته باشیم.

اگر به دنبال تماشای سریال های به روز هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست بهترین مینی سریال های نتفلیکس+ خلاصه داستان بیندازید. 

خلاصه داستان سریال نیلوفر سفید

سریال نیلوفر سفید

ژانر سریال The White Lotus 2021 درام و کمدی سیاه است که به صورت یک سریال آنتولوژی تهیه شده است. این سریال داستان میهمانان و کارمندان یک هتل زنجیره‌ای به نام “نیلوفر سفید” را دنبال کرده و به تدریج حقایق پنهانی را آشکار می‌کند. هر فصل سریال در یک شعبه از این هتل لوکس، و طی یک هفته روایت می‌شود. هر روزی که می‌گذرد پیچیدگی تیره‌تری در مسافران، کارمندان هتل و افراد محلی ظاهر می‌شود و آنها در تعاملات خود تحت تاثیر اختلالات روانی اجتماعی قرار می‌گیرند.

تعداد قسمت های سریال نیلوفر سفید 13 قسمت، 6 قسمت فصل اول و 7 قسمت فصل دوم است. داستان فصل اول در جزیره مائوئی و فصل دوم در جزیره‌ سیسیلی می‌گذرد. به نقل از نشریه Forbes داستان فصل سوم نیز در تایلند رخ می‌دهد.

درمورد ژانر کمدی سیاه، پیشنهاد می‌کنیم به دو بلاگ پست بهترین فیلم های کمدی سیاه؛ براساس IMDb و همه چیز درمورد ژانر کمدی سیاه در مجله مستر دیالوگ نگاهی بیندازید.  

بازیگران سریال نیلوفر سفید؛ جدیدترین سریال این روزها

بازیگران سریال نیلوفر سفید

همانطور که گفتیم سریال White Lotus یک سریال آنتولوژی است، بدین معنا که بازیگران هر فصل با فصل دیگر متفاوت  است. در ادامه با برخی از بازیگران دو فصل اول سریال آشنا می‌شویم.

بازیگران فصل اول

ابتدا نگاهی به بازیگران فصل اول سریال نیلوفر سفید خواهیم انداخت:

موری بارتلت در نقش آرموند، مدیر هتل

موری بارتلت (Murray Bartlett) بازیگر استرالیایی متولد 20 مارس 1971 (29 اسفند 1349) است. او از سال 1987 بازیگری را آغاز کرد و امروزه با نقش دام در سریال Looking (2004-2005)، نقش موس تاویلر در فیلم Tales of the City (2019) و نقش فرانک در سریال The Last of Us (2023) شناخته می‌شود. وی برای سریال نیلوفر سفید برنده جایزه امی بهترین بازیگر نقش مکمل شد.

کانی برایتون در نقش نیکول

کانی برایتون (Connie Britton)، با نام اصلی کنستانس الین ووماک (Constance Elaine Womack)، یک بازیگر آمریکایی متولد 6 مارس 1967 (15 اسفند 1345) است. این بازیگر مستعد تاکنون افتخارات بسیاری کسب کرده که از مهم‌ترین آنها می‌توانیم 2 بار نامزدی جایزه گلدن گلوب برای سریال Nashville و سریال Dirty John و همچنینی نامزدی جایزه امی برای سریال نیلوفر سفید را نام ببریم.

جنیفر کولیج در نقش تانیا

جنیفر کولیج (Jennifer Coolidge) بازیگر آمریکایی متولد 28 آگوست 1961، برابر با 6 شهریور 1340 است. او بازیگری را از سال 1993 آغاز کرده و امروزه برای بازی در نقش‌های غیرمعمول و عجیب، به خصوص در آثار طنز شناخته می‌شود. جنیفر در سال 2023 از سوی نشریه تایم به عنوان یکی از 100 فرد تاثیرگذار دنیا معرفی شد. او را اخیرا در فیلم Promising Young Woman (2020) و فیلم Shotgun Wedding (2022) دیده‌ایم. جنیفر برای بازی در سریال نیلوفر سفید برنده جایزه امی و جایزه گلدن گلوب شده است.

پیش از هر چیزی، اگر به فیلم و سریال کمدی علاقمند هستید، می‌توانید به تماشای آثار بلاگ پست معرفی 15 فیلم کمدی 2023+ خلاصه داستان و نمرات بنشینید. 

بازیگران فصل دوم

در ادامه معرفی بازیگران سریال نیلوفر سفید، تعدادی از هنرپیشگان فصل دوم این سریال را به شما معرفی می‌کنیم:

اف. موری آبراهام در نقش برت دی گراسو

اف. موری آبراهام (F. Murray Abraham) بازیگر آمریکایی متولد 24 اکتبر 1939 (1آبان 1318) است. او بازیگری را از سال 1959 آغاز کرد و با نقش آنتونی سالیری در فیلم Amadeus (1984) شناخته شد؛ وی برای این نقش‌آفرینی برنده جایزه اسکار شد. از جدیدیترین کارهای او می‌توانیم به سریال Moon Knight (2022) اشاره کنیم. وی برای بازی در سریال The White Lotus نامزد جایزه امی و گلدن گلوب شده است.

بیشتر بخوانید: راهنمای تماشای سریال های مارول به ترتیب از 0 تا 100+ خلاصه داستان

آدام دی‌مارکو در نقش البی دی گراسو

آدام دی‌مارکو (Adam DiMarco) بازیگر کانادایی متولد 14 آوریل 1990 (25 فروردین 1369) است. او از سال 2011 به صورت جدی بازیگری را آغاز کرد و امروزه برای حضور در سریال The Magicians (2016-2020)، سریال The Order (2019-2020) و سریال Pillow Talk (2022) شناخته می‌شود.

در فهرست زیر نام و نش برخی دیگر از هنرپیشه های سریال نیلوفر سفید ، فصل دوم را می‌خوانیم:

  • مگان فاهی (Meghann Fahy) در نقش دافنه سالیوان
  • بئاتریس گرانو(Beatrice Grannò) در نقش میا
  • جان گریس (Jon Gries) در نقش گرگ هانت
  • تام هالندر (Tom Hollander) در نقش کوئنتین
  • سابرینا ایمپاچاتوره (Sabrina Impacciatore) در نقش ولنتینا

مخاطب سریال  The White Lotus کیست؟

مخاطب سریال  The White Lotus کیست؟

یکی از سوالاتی که بسیار برای مخاطبین ایرانی مطرح می‌شود این است که آیا سریال The White Lotus برای نوجوانان مناسب محسوب می‌شود؟

به طور کلی سریال نیلوفر سفید برای افرادی مناسب است که به درام‌های تاریک و کمدی‌های اجتماعی علاقه دارند. آن هم نه کمدی‌هایی که مزه و جنبه لودگی پیدا می‌کنند بلکه کمدی‌هایی همچون کمدی سیاه که تلاش می‌کنند جنبه‌های دارک و تاریک قضایا را با طنز ترکیب کنند.

حالا که صحبت از کمدی سیاه شد، بیشتر بخوانید: همه چیز درمورد ژانر کمدی سیاه

مخاطبان این سریال اغلب از کسانی تشکیل می‌شوند که به تحلیل و نقد روابط انسانی و پیچیدگی‌های روانی شخصیت‌ها علاقه‌مندند. این سریال با تمرکز بر تضادهای طبقاتی و بررسی عمیق شخصیت‌ها، برای بینندگانی که از داستان‌های چندلایه و پیچیده لذت می‌برند، جذاب محسوب می‌شود. همچنین، مخاطبان سریال‌های همچون “Big Little Lies” و “Succession” احتمالاً از “The White Lotus” نیز خوششان خواهد آمد، زیرا هر دو سریال نیز به بررسی روابط انسانی و پیچیدگی‌های اجتماعی می‌پردازند.

آیا سریال نیلوفر سفید را می‌توان با خانواده تماشا کرد؟

سریال The White Lotus با توجه به درون مایه و نحوه روایتی که دارد، شاید مناسب تماشا به همراه همه اعضای خانواده نباشد. این سریال شامل مضامین بالغ، زبان صریح در شوخی‌ها و صحنه‌های غیرمناسب برای کودکان و نوجوانان است. موضوعات مطرح شده در سریال، مانند مسائل اخلاقی پیچیده، روابط جنسی، و تضادهای اجتماعی، می‌تواند برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، مناسب نباشد. بنابراین، توصیه می‌شود این سریال را بیشتر با بزرگسالان و کسانی که از لحاظ سن و بلوغ به درک این گونه محتواها رسیده‌اند، تماشا کنید.

نقد سریال The White Lotus 2021

نقد سریال نیلوفر سفید

اکنون که خلاصه سریال نیلوفر سفید را خواندیم و با بازیگران آن آشنا شدیم نوبت به نظرات منتقدین می‌رسد. این سریال درام از همان ابتدا عالی ظاهر شده و نظرات مثبت منتقدین را از آن خود کرد. 90% نقدهای فصل اول و 93% نقدهای فصل دوم سریال در وسایت راتن تومیتوز نقد مثبت بوده است. سریال The White Lotus در جشنواره‌ها عالی درخشید و 112 نامزدی و 43 برد را از آن خود کرد. از مهم‌ترین آنها می‌توانیم به 3 نامزدی و 3 برد جایزه گلدن گلوب، و 18 نامزدی و 6 برد جایزه امی اشاره کنیم. در ادامه مروری بر نظرات منتقدین و نمرات سریال نیلوفر سفید خواهیم داشت.

The Independent/ اد کامینگ: 100

حتی در این چشم‌انداز کابوس‌وار از بهشت، هنوز بقایای انسانیت یافت می‌شود. این سریال خنده‌دار و تند و تیز، که احتمالا بهترین کمدی سال می‌تواند باشد، از هر لحاظ غنی و پربار است.

CNN/ برایان لوری: 90

اگر وسوسه شده‌اید برای تعطیلات به یک مکان گرمسیری بروید، سریال نیلوفر سفید احتمالا این وسوسه را خاموش کند. آخرین محصول از ذهن تاریک و پر پیچ‌وخم مایک وایت، به کلاسی می‌پردازد که تولیدات تلویزیونی کمی اخیرا بدان پرداخته‌اند. این سریال مهیج و جذاب HBO، داستان‌های متعددی را دنبال می‌کند و به نوعی نسخه مدرن سریال Upstairs, Downstairs است.

Pittsburgh Tribune-Review/ راب اوون: 85

سریال نیلوفر سفید در قسمت اول به آرامی و بازحمت به جلو می‌رود، اما هرچه تماشاگران طولانی‌تر به تماشای آن بنشینند، بهتر و جذاب‌تر می‌شود.

The Hollywood Reporter/ دن فاینبرگ: 80

سریال The White Lotus به طرز لذت‌بخشی بدجنس و به طور غیرمنتظره‌ای گشاده‌دست است که احتمالا سبب دوقطبی شدن مخاطبین می‌شود. من آن را به شدت آشفته و از لحاظ احساسی فریبنده یافتم، نمایشی که پس از یک قسمت متقاعد نشده بودم به دردبخور باشد و پس از 6 قسمت نمی‌خواستم تمام شود.

San Francisco Chronicle/ میک لاسال: 75

سریال نیلوفر سفید در قسمت آخر چیزی را از دست می‌دهد، زمانی که به دنبال گردهم‌آوردن عناصر به دنبال پیامی می‌رود، آن را میی‌ابد و درست در آن زمان پایان می‌یابد. این تجربه غمگین و بی‌روح به پایان می‌رسد، درحالی که می‌توانست وحشی و بی‌معنا باشد.

Chicago Sun-Times/ ریچارد روپر: 70

درحالی که اتفاقات زیادی در داستان رخ می‌دهد، هنوز سرنخ‌های کمی داریم که چه کسی به قتل خواهد رسید و کدام شخصیت مسئول این قتل است. این ادای احترام به عمق نوشته و کار گروهی عالی است که هرکس در انتها در دریا شناور شود، به حال او افسوس خواهم خورد اما احتمالا می‌فهمم که چه کسی می‌خواسته او به دریا برود.

Radio Times/ ابی رابینسون: 60

پیشرفت‌ها و جزئیات خاصی از فصل اول به عاریه گرفته شده‌اند، که جلوه‌های مورد نظر را کاهش می‌‌دهند. پویایی برخی شخصیت‌ها نسبت به دیگران جالب‌توجه‌تر است که به سریال احساس ناهمواری می‌دهد.

Chicago Tribune/ نینا متز: 37

هیچکس مکالمه واقعی ندارد. آنها چیزهایی را به هم می‌گویند و انگار توپ‌های تنیس کلامی را روی تور می‌اندازند، شاید به همین دلیل است که همه چیز خیلی پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسد. سریال حتی وقتی شخصیت‌ها را به صلابه می‌‌کشد، آنقدر عاشق ایده ثروتنمد بودن است که واقعا پوسیدگی درون هسته را در نظر نمی‌گیرد.

نقد روانشناسی سریال The White Lotus

نقد روانشناسی سریال نیلوفر سفید

از دیدگاه روانشناسی، سریال The White Lotus یک مطالعه عمیق و پرجزئیات از رفتار انسانی و تعاملات اجتماعی است.بنابراین فرقی نمی‌کند که دانشجوی روانشناسی یا از تحصیل در این رشته فاصله گرفته باشید، به هر روی از چگونگی پرداخت روابط انسانی در این سریال لذت خواهید برد. این سریال اجتماعی و کمدی سیاه با دقت بالایی به تحلیل شخصیت‌ها و روابط پیچیده آن‌ها می‌پردازد. هر شخصیت در این سریال نماینده‌ای از یک طبقه یا گروه اجتماعی است و سریال نیلوفر سفید به خوبی تضادها و تنش‌های میان این گروه‌ها را به تصویر می‌کشد.

از لحاظ روانشناسی، یکی از نکات برجسته سریال، نمایش نارضایتی‌های پنهان و کشمکش‌های درونی شخصیت‌ها است. هر یک از ما کشمکش‌ها و تعارضات درونی داریم که هیچ یک حل نشده‌اند. بنابراین در این سریال هر شخصیت با مشکلات روانی و احساسی خود دست و پنجه نرم می‌کند و این مسائل به طور طبیعی در تعاملات اجتماعی و رفتارهایشان خود را نشان می‌دهد. برای مثال، نمایش احساس ناامنی، نارضایتی از زندگی، و تلاش برای یافتن معنا، از موضوعاتی است که به خوبی در شخصیت‌ها به تصویر کشیده شده است.

همچنین، سریال The White Lotus به بررسی مفهوم قدرت و نفوذ در روابط انسانی می‌پردازد. این سریال نشان می‌دهد که چگونه قدرت و طبقه اجتماعی می‌تواند بر رفتار و تصمیمات افراد تاثیر بگذارد و این تاثیرات به چه شکل‌هایی در تعاملات روزمره آن‌ها منعکس می‌شود. این تحلیل‌های روانشناسی و اجتماعی، سریال نیلوفر سفید را به یک سریال جذاب و تفکر برانگیز برای مخاطبانی که به درک عمیق‌تری از رفتارهای انسانی علاقه‌مندند، تبدیل کرده است.

نکات اخلاقی سریال نیلوفر سفید

سریال نیلوفر سفید تلاش می‌کند تا اخلاق زدگی‌ها و ارائه اخلاقیات دروغین به مخاطبین خود جلوگیری کند. این سریال با به تصویر کشیدن ذات عریان شخصیت‌ها به مخاطب خود نشان می‌دهد که هر یک از ما به انسان نقص‌های اخلاقی داریم. بنابراین تمرکز بر یکسری موضوعات را نخ نما شدن اخلاق می‌داند. بنابراین سازنده این سریال شبکه HBO به ما نشان می‌دهد که در روابط روزمره هیچ بی‌گناهی وجود ندارد.

از شبکه HBO بیشتر تماشا کنید: 15تا از بهترین سریال های شبکه HBO با امتیاز بالا+ خلاصه داستان

جمع بندی

در این مقاله از مجله مستر دیالوگ با معرفی سریال نیلوفر سفید با شما همراه شدیم. درباره داستان آن خواندیم، با بازیگران آشنا شدیم، زمان پخش سریال The White Lotus 2021 را دانستیم و نظرات منتقدین را مرور کردیم. نظر شما درباره این سریال درام کمدی چیست؟ به نظر شما فصل سوم نیز می‌تواند موفقیت دو فصل اول را تکرار کند؟ 

تلاش خواهیم کرد تا درصورت انتشار اطلاعات جدید از فصل سوم سریال نیلوفر سفید، شما را در جریان بگذاریم.

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

  1. مرسی بابت این معرفی. این نقدهای روانشناسی از فیلم ها و سریال ها رو خواهشا بیشتر کنین

دیدگاهتان را بنویسید