بیشتر بخوانید

دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

10تا از بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

دنیای سینمایی مارول امروزه به یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین بخش‌های سینما بدل شده است. عده‌ای از فیلمبازان بنا بر طرز فکری که دارند همچنان دربرابر چنین موضوعی مقاومت می‌کنند؛ اما باید پذیرفت که مارول و طرفدارانش بخش عظیمی از سینما را به خود اختصاص داده‌اند. علی رغم نقدهایی که به فیلم ها و سریال های مارول وارد است، این آثار بعضا از شخصیت پردازی و دیالوگ‌های بسیار عمیقی برخوردار هستند. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ قصد داریم تا نگاهی به 10تا از بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول داشته باشیم.

دیالوگ های به یاد ماندنی مارول

دیالوگ های مارول

به احتمال زیاد تا به الان به تماشای یکی از فیلم های دنیای سینمایی مارول نشسته‌اید. برخلاف باور غلطی که وجود دارد و برخی تصور می‌کنند که آثار مارول برای کودکان ساخته شده است؛ می‌توانید فیلمنامه و دیالوگ‌های بسیار عمیقی را مشاهده کنید. در ادامه نگاهی به برخی از بهترین دیالوگ های مارول خواهیم انداخت.

اگر هنوز فیلم یا سریالی از فرنچایزهای مارول را تماشا نکرده‌اید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید، نگاهی به بلاگ پست راهنمای تماشای سریال های مارول به ترتیب از 0 تا 100+ خلاصه داستان در مجله مستر دیالوگ بیندازید.

1- ابراز عاشقانه تونی استارک

دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

تونی استارک با بازی رابرت دونی جونیور به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های ابرقهرمانی در دنیای هالیوود بدل شد. در پایان نبرد با تانوس، تونی استارک ابزار علاقه‌ای به دختر خودش می‌کند که چنین ابراز علاقه‌ای در چنین فضایی بسیار دل انگیز است. او به دخترش می‌گوید:

3000 تا دوست دارم.

متاسفانه اتفاقاتی که پیش و پس از این جمله می‌افتد بسیار مهم بوده و اگر به آن‌ها اشاره کنیم، خط اصلی داستان برای عزیزانی که هنوز به تماشای فیلم ننشسته‌اند، لو می‌رود.

2- خشم هالک

دیالوگ های مارول؛ دنیای سینمایی مارول

هالک را ما در دنیای کامیک و سینما با خشم و عصبانیت بی حد و اندازه او می‌شناسیم و اصلا شاید بتوان گفت که خشم نیروی محرکه بروس بنر برای ارتباط با غول سبز است! اگرچه در دنیای سینمایی مارول، از جهات مختلف به هالک و بروس بنر بی‌توجه‌ای بسیار زیادی شده و بعضا حتی نسبت به بقیه ابرقهرمانان، بیشتر نادیده گرفته شده است؛ با این وجود او دیالوگی بسیار خوب در فیلم “انتقام جویان 1” بازگو می‌کند. این دیالوگ نشانی از نحوه تبدیل شدن بروس بنر به هالک محسوب می‌شود:

این راز منه کاپیتان،من همیشه عصبانیم!

بیشتر بخوانید: موردانتظارترین فیلم های مارول 2024

3- رابطه تلخ و شیرینِ پدر و پسری

دیالوگ های مارول

یکی دیگر از دیالوگ های مارول به فیلم “نگهبانان کهکشان” اختصاص می‌یابد. فرنچایز نگهبانان کهکشان به شکل‌های مختلف تلاش کرده است تا اهمیت خانواده و ارتباطات خانوادگی را به مخاطب نشان دهد. از این روی در قسمت دوم شما با پدر واقعی و بیولوژیکی استار لرد روبرو می‌شوید. پدری که استار لرد از بچگی خود او را ندیده و اکنون که به جنگاوری دلیر تبدیل شده، او را ملاقات کرده است. در چنین فضایی، یاندو حضور دارد. یاندو کسی است که در دوران کودکی استار لرد را می‌دزد؛ اما از همان زمان تا بزرگسالی، مهارت‌های تیراندازی و مبارزه را یاد می‌دهد.

در واقع یاندو همان کسی است که از استار لرد در مهم‌ترین سال‌های زندگی‌اش حمایت و مراقبت می‌کند؛ به همین جهت هنگامی که او پدر بیولوژیکی استار لرد را می‌بیند، جمله زیر را بازگو می‌کند:

اون ممکنه پدر واقعی تو بوده باشه، اما پدرت نبود.

4- سرسختی کاپیتان آمریکا

دنیای سینمایی مارول؛ دیالوگ کاپیتان آمریکا

سرسختی و تلاش کاپیتان آمریکا برای رسیدن به اهداف شاید تنها چیزی باشد که بیشتر از هر موضوعی در دنیای سینمایی مارول به نمایش گذاشته شده است. کاپیتان آمریکا در هنگام نبرد و سختی‌ها، جمله بسیار جالبی دارد:

می‌تونم کل روز ادامه بدم.

این جمله آنقدر مهم است و جنبه سیمبلیک دارد که بارها و بارها به شکل‌های مختلف و توسط شخصیت‌های متفاوت در دنیای سینمایی مارول بازگو شده است.

5- مثل یک هیولا زندگی نکن

دیالوگ از دنیای سینمایی مارول

در فیلم مرد عنکبوتی 2 که از نگاه ما بهترین ساخته سینمایی ابرقهرمانی است، آقای آلفرد مولینا در نقش دکتر اختاپوس، به ایفای نقش پرداخت. پس از یک مبارزه سخت و هیجان انگیز با مرد عنکبوتی (که توسط توبی مگوایر بازی شده بود)، دکتر اختاپوس به هوش آمد و متوجه اشتباه بزرگ خود شد. او یک دستگاه بسیار خطرناک ساخته بود و قصد داشت آن را از بین ببرد. برای جبران خطاهای خود، دکتر خود را با دستگاهش غرق کرد و در اثر آن جان باخت. اما قبل از مرگ، او یک جمله جذاب گفت:

من مثل یک هیولا نمیمیرم.

6- مسئولیت پذیری در دنیای ابرقهرمانان

فیلم مردعنکبوتی 2؛ دیالوگ های مارول

شاید با خودتان بگویید که چرا مردعنکبوتی 2 را در این لیست آوردیم؟ اگرچه درست است که سه گانه سم ریمی در ابتدا از دنیای سینمایی مارول جدا بود؛ اما اکنون باتوجه به مالتی ورس شدن جهان سینمایی مارول، می‌توانیم به مردعنکبوتی دو در چنین لیستی بپردازیم. در این فیلم به مانند دیگر آثار مردعنکبوتی، عمو بن جمله‌ای را به پیتر می‌گوید که مورد توجه بسیاری از طرفداران قرار می‌گیرد. پیتر در آستانه یک مبارزه کشتی است و قصد دارد تا از قدرت خود حسابی پول دربیاورد، در همین حین، عمو بن بدون آن‌که بداند مردعنکبوتی، برادرزاده خودش است، جمله‌ای طلایی می‌گوید:

قدرت زیاد، مسئولیت زیادی به همراه دارد.

7- عشق و از دست دادن

بهترین دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

یکی دیگر از دیالوگ های دنیای سینمایی مارول به گفت و گوی میان ویژن و واندا باز می‌گردد. آن‌هایی که با این دو شخصیت و اتفاقات جهان سینمایی مارول آشنا هستند می‌دانند که چه عشق و ارتباط عمیقی میان این دو وجود دارد. ویژن در سکانسی رو به واندا می‌گوید:

غم چیست اگر عشق پایدار نباشد؟

این گفتگو، سوگواری را به عنوان نمادی از قدرت و راهی برای پایداری عشق در مواجهه با مرگ معرفی می‌کند. در برخی موارد، این به فرد اجازه می‌دهد تا پس از فوت شخصی، عشق خود را نسبت به او حتی بیشتر افزایش دهد.

8- ازگارد یک مفهوم است نه یک مکان!

دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

ازگارد، زادگاه ثور یکی از مکان‌های مهم در دنیای مارول محسوب می‌شد. درست در زمانی که ازگارد رو به نابودی است، اودین حرف زیبایی به ثور می‌زند:

«ازگارد یک مکان نیست. هرگز نبود. اینجا می‌تواند ازگارد باشد. ازگارد جایی است که مردم ما ایستاده‌اند.»

این سخت اودین درمورد ازگارد به نوعی اقتباسی از جمله معروف «خانه جایی است که قلبت می‌تپد.» محسوب می‌شود.

9- جمله ای ماندگار از لوکی

لوکی در دنیای سینمایی مارول

شخصیت لوکی را شاید بتوانیم در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین کرکترها در جهان سینما بدانیم. درست در زمانی که تانوس تصمیم گرفته تا یکبار برای همیشه لوکی را از بین ببرد، او جمله بسیار جالبی را به تانوس می‌گوید:

«تو هرگز خدا نخواهی شد.»

جمله لوکی از جهاتی درست محسوب می‌شود. تانوس قدرت و حد و اندازه خودش را به اندازه یک خدا می‌بیند و به همین جهت تصمیم می‌گیرد تا برنامه‌ای بزرگ برای نابودی و تغییر جهان بکشد. اما می‌توان گفت همین غرور و تصور خدا بودن باعث می‌شود تا تانوس از بزرگ‌ترین ابرقهرمانان کره زمین شکست بخورد.

اگر به شخصیت لوکی علاقمند هستید، نگاهی به بلاگ پست‌های لوکی(Loki) کیست؟؛ آشنایی با خدای نفرت و نقد فصل یک سریال لوکی (Loki)؛ خدای نفرت بیندازید.  

10- غم جدایی از بلک پنتر

بلک پنتر از دیالوگ های دنیای سینمایی مارول

آخرین مورد از لیست دیالوگ های مارول را به مهم‌ترین و به یادماندنی‌ترین جمله واکاندا نسبت می‌دهیم. بلک پنتر در خلال جنگ جمله‌ای را بازگو می‌کند که تبدیل به یکی از مهم ترین دیالوگ های سینمایی می‌شود:

واکاندا برای همیشه!

شاید در ظاهر این جمله بسیار ساده به نظر برسد؛ اما هنگامی که به این جمله در بافت فیلم های دنیای سینمایی مارول نگاه می‌کنیم، بسیار معنا پیدا می‌کند. درواقع می‌توان گفت آنقدر این جمله مورد اهمیت واقع شد که در خارج از دنیای سینما، نویسندگان و ورزشکاران زیادی از این جمله و نماد دو دست مشت کرده بر روی سینه استفاده کردند.

جمع بندی

جهان سینمایی مارول، دیالوگ های بیشمار زیادی دارد که هر یک نمایانگر عمق و اندازه‌ای از این جهان بزرگ هستند. در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تنها به ده مورد از این لیست طولانی اشاره کنیم. بدون شک دیالوگ های زیادی را از قلم انداخته‌ایم؛ به همین جهت خوشحال می‌شویم تا برای ما در بخش نظرات بنویسید که کدام دیالوگ های دنیای سینمایی مارول بیشتر به دل شما می‌نشیند؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید