بیشتر بخوانید

معرفی فیلم The lives of others

معرفي فيلم The Lives of Others+خلاصه داستان و نقدها

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم زندگی دیگران ساخته فن دوناس مارک یکی از بهترین آثار سینمای آلمان است. اثری گیرا و بسیار نفس‌گیر که تلاش می‌کند تا محتوایی جاسوسی را در دل تفکرات نقادانه و نگاهی عاشقانه جای دهد. برخی تصور می‌کنند فیلم The Lives of Others همچون دیگر آثار جاسوسی، سرشار از بزن بزن و به دور از داستانی غنی است؛ اما باید گفت که این فیلم درست برخلاف کلیشه‌های ژانر خود عمل می‌کند. در ادامه همراه مجله مستر دیالوگ باشید تا به شکل دقیق به معرفی فيلم The Lives of Others بپردازیم.

معرفی فيلم The Lives of Others

معرفی فیلم The Lives of Others

  • ساخت سینمای آلمان
  • سال انتشار: 2006
  • مدت زمان فیلم: 2 ساعت 17 دقیقه
  • ژانر: هیجان انگیز و جنگی
  • کارگردانان: Florian Henckel von Donnersmarck
  • بازیگران: سباستین کوک، یوریچ مو، یوریچ توکر، ولکمار و…

فیلم زندگی دیگران یک فیلم آلمانی است که در سال 2006 توسط فلوریان هنکل فون دونرزمارک کارگردانی شده است. این اثر سینمایی در ژانرهای جاسوسی، هیجان انگیز، جنگی و درام قرار دارد. بازیگرانی چون مارتینا گدک، اولریش موهه، سباستیان کخ، اولریش توکور و ماتیاس برنر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان و نحوه روایت این فیلم باعث شده تا در حال حاصر پس از گذشت حدود دو دهه، بسیار گیرا و دیدنی به نظر برسد. در ادامه معرفی فيلم The Lives of Others خلاصه داستان آن را آورده‌ایم.

اگر به ژانر جنگی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا نگاهی به بلاگ پست معرفی بهترین فیلم های جنگی دنیا با صحنه های تکان دهنده! در مجله مستر دیالوگ بیاندازید.

خلاصه داستان فیلم زندگی دیگران

معرفی فیلم The lives of others

داستان فیلم زندگی دیگران در سال 1984 در برلین شرقی اتفاق می‌افتد، درباره گرد ویلز است که یک افسر مخفی در آلمان شرقی است. وی به تئاتری می‌رود که توسط گئورگ دریمن نوشته شده است. دریمن به عنوان یک شهروند وفادار شناخته می‌شود، اما ویلز احساس متفاوتی نسبت به او دارد.

ویلز به زیر دستان خود و یکی از زبده‌ترین ماموران امنیتی، دستور می‌دهد که زندگی این نویسنده بزرگ و معشوقه‌اش را زیر نظر بگیرند. این مامور امنیتی هر روز به مکالمات این دو گوش می‌دهد و به مرور متوجه می‌شود که چقدر علاقمند این دو شده است. این علاقه آن‌قدر در دل مامور قصه ما، شاخ و برگ می‌دهد که…

پیشنهاد می‌کنیم این داستان بسیار خوب از فیلم زندگی دیگران را از دست ندهید. امیدوار هستیم بعد از خواندن معرفی فيلم The Lives of Others، به تماشای این اثر سینمایی بنشینید و از دیدن آن لذت ببرید.

نمرات فیلم The Lives of Others

در این بخش از معرفی فيلم The Lives of Others، بهتر است تا نگاهی به نمرات بسیار خوب این فیلم آلمانی بیاندازیم. فیلم سینمایی زندگی دیگران در سایت IMDB توانسته تا نمره 8.4 از 10 ، و در سایت متا کریتیک و روتن تومیتور به ترتیب نمرات 89 و 92 را کسب کند. در عکس زیر می‌توانید نمرات دقیق این فیلم را مشاهده کنید:

نمرات فیلم The Lives of Others

نگاه روانکاوانه به فیلم The Lives of Others

فیلم The Lives of others «زندگی دیگران»، را می‌توان با استفاده از مفاهیمی مانند نگاه خیره و نظربازی تحلیل کرد. این اصطلاح به نوعی تبادل نگاه اشاره دارد که در سینما رخ می‌دهد. در دهه‌ی ۱۹۷۰، ابتدا نظریه‌پردازان فرانسوی و سپس انگلیسی و آمریکایی سینما، سعی کردند با استناد به دیدگاه‌های فروید و مرحله‌ی آئینه‌ای لاکان، رابطه‌ی بیننده و پرده و همچنین روابط متنی درون فیلم را تبیین کنند. آن‌ها باور داشتند که سینما عملکردهای ناخودآگاه را شبیه‌سازی می‌کند.

در فیلم زندگی دیگران، شما مفاهیم و تبادلات روانشناختی زیادی را می‌توانید بین شخصیت‌های مختلف مشاهده کنید. مامور اطلاعاتی که تا به امروز نتوانسته آن‌طور که انسان لیاقت دارد، عشق را تجربه کند و با تماشای عشق دو انسان، شدیدا تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

در قسمت دیگری از فیلم می‌توان کاشته شدن بذر خیانت در دل نویسنده را مشاهده کرد. نویسنده‌ای که تا به امروز به معوشقه خودش اطمینان کافی داشته است؛ اما با دیدن او در کنار مافوق اطلاعات، ذهنش به سراغ مورد خیانت واقع شدن می‌رود. در چنین برهه زمانی، مخاطب می‌داند که خیانتی رخ نداده، اما نمی‌تواند شخصیت اصلی داستان را با چنین موضوعی روبرو کند.

نقد فیلم زندگی دیگران

نقد فیلم The Lives of Others

در ادامه از بلاگ پست معرفی فيلم The Lives of Others، نگاهی به نقدهای منتشر شده در ارتباط با فیلم زندگی دیگران می‌اندازیم.

نقد جیمز براردینلی از فیلم زندگی دیگران

فیلم زندگی دیگران 2006 با بازی‌های خوب و فیلمنامه‌ای فوق‌العاده، یک درام محکم و بدون حاشیه ارائه می‌دهد که حسی طبیعی و باورپذیر دارد، نه ساختگی.

نقد جاناتان روزنبام از فیلم The Lives of Others

داستان تخیلی فیلم که بین سال‌های 1984 و 1991 رخ می‌دهد، بر تحقیق در مورد یک نمایشنامه‌نویس محبوب و میهن‌دوست متمرکز است. اینکه افسری که به پرونده او اختصاص یافته عمدتا دلسوز است، و کار مخفیانه از جانب نمایشنامه‌نویس فقط این موضوع را آزاردهنده‌تر می‌کند.

جو مورگنسترن از وال استریت ژورنال

فون دونسمارک در این فیلم به جای پرداختن به تاریکی و فلاکت، داستانی واقعا هیجان‌انگیز با طنزی حیله‌گرانه ساخته است. او در فیلم تغییرات مبتکرانه‌ای در موضوع موش و گربه بازی ایجاد می‌کند، در مورد حریم شخصی صحبت می‌کند و تضاد بی‌انتهای بین تمامیت‌خواهی و توتالیتاریسم را نشان می‌دهد.

جاناتان روزنبام از مجله شیکاگو ریدر؛ نقد فیلم زندگی دیگران

داستان تخیلی فیلم که بین سال‌های 1984 و 1991 رخ می‌دهد، بر تحقیق در مورد یک نمایشنامه‌نویس محبوب و میهن‌دوست متمرکز است. اینکه افسری که به پرونده او اختصاص یافته عمدتا دلسوز است، و کار مخفیانه از جانب نمایشنامه‌نویس فقط این موضوع را آزاردهنده‌تر می‌کند.

نقد آقای اسکات فانداس از فیلم The Lives of Others

فیلم The Lives of Others 2006 از ما می‌خواهد ببینیم که استاسی – حداقل برخی از آنان- همانند برادران گشتاپوی خود صرفا “از دستورات پیروی می‌کردند”. شما می‌توانید آن خوش‌بینی ساده‌لوحانه دونرسمارک یا تجدیدنظر طلبی تاریخی را از این نوع بدانید.

فکت های جالبی که باید درمورد فیلم زندگی دیگران بدانید

معرفی فیلم زندگی دیگران

  • اولریش موهه در زندگی واقعی خود همانند گئورگ در فیلم، سرنوشتی مشابه داشت. موهه یکی از ستارگان تئاتر آلمان شرقی بود. اما بعدا فهمید که جنی گروئلمن، بازیگر آلمانی و همسر سابقش، نقش یک جاسوس پلیس امنیتی را ایفا می‌کرده است. به همین جهت اگر به اکت‌های او در فیلم توجه کنیم، متوجه خواهیم شد که این بازیگر چقدر واقعی بازی کرده است.
  • زمانی که گئورگ دریمن Sonata for a Good Man را اجرا می‌کند، صدای سباستین کخ را می‌شنویم. جالب است بدانید که او برای 4 هفته هر روز 6 ساعت برای این قطعه تمرین کرده بود.

کلام آخر

فیلم زندگی دیگران، امروزه بدل به یکی از بهترین فیلم های آلمانی در ژانر درام شده است. این فیلم با ترکیبی از دنیای آلمان شرقی و غربی، تلاش می‌کند تا حقیقیت سرد در جامعه‌ای ظالم را به تصویر بکشد. به همین جهت در این بلاگ پست تلاش کردیم تا به شکل کامل به معرفی فيلم The Lives of Others بپردازیم. خوشحال می‌شویم که اگر به تماشای این فیلم نشسته‌اید، نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 2,00 out of 51 vote, average: 2,00 out of 51 vote, average: 2,00 out of 51 vote, average: 2,00 out of 51 vote, average: 2,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 2,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

  1. خيلي فيلم خوبيه يادمه دو سال پیش به پیشنهاد جنت خواه دیدم و واقعا از تماشاش لذت بردم

  2. به شدت یک فیلم با درون مایه روانشناختی محسوب میشه. نویسنده ای که در آرامش با معشوقه اش به سر میبره و حکومتی که تصور میکنه هر شهروندی در حال توطئه چینی و چوب لای چرخ ساختار کردنه. قسمت جالبش اون جایی که آمار خودکشی رو ارائه نمیدن که کسی ناراضی نشه

دیدگاهتان را بنویسید