بیشتر بخوانید

فیلم زندگی های گذشته

فیلم زندگی های گذشته + خلاصه داستان، بازیگران، نمرات

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

فيلم هاي درام و رمانتيک جزو آن دسته از آثاری است که در دل خود محتواهایی بسیاری قرار داده‌اند. اگر غمگین باشید یا اندکی نیاز داشته باشید تا به مسائلی انسانی فکر کنید، عموما انتخاب چنین فیلم‌هایی، تصمیمی درست محسوب می‌شود. فیلم زندگی های گذشته یکی از فیلم‌ های کره ای و درام و رومانتیک است که در سال 2023 منتشر شد. با ما در ادامه همراه باشید تا بیشتر با فیلم Past Lives آشنا شویم.

معرفی فیلم زندگی های گذشته

فیلم زندگی های گذشته

  • ژانر: درام و رمانتیک
  • کارگردان: سلینه سونگ
  • تاریخ انتشار: 21 ژانویه 2023( 1 بهمن 1401)
  • بازیگران: گرتا لی (Greta Lee)، تئو یو (Teo Yoo)، جان ماگارو (John Magaro) و چوی وون یونگ (Choi Won-young)
  • مدت زمان فیلم: 1 ساعت و 45 دقیقه

ژانر فیلم کره ای زندگی های گذشته درام رمانتیک است و اولین فیلم بلندی است که Celine Song آن را کارگردانی کرده است. این فیلم را می‌توان یکی از جدیدترین و موفق‌ترین فیلم های کره ای دانست. تاریخ اکران فیلم Past Lives در 21 ژانویه 2023 برابر با 1 بهمن 1401 در Sundance Film Festival بود و در تاریخ 2 ژوئن 2023 برابر با 12 خرداد 1402 در ایالات متحده منتشر شد. این فیلم مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و کاندید دریافت جایزه‌های متعددی از جمله گلدن گلوب شد. گرتا لی (Greta Lee)، تئو یو (Teo Yoo)، جان ماگارو (John Magaro) و چوی وون یونگ (Choi Won-young) در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند. همچنین مدت زمان فیلم زندگی های گذشته حدود 1 ساعت و 45 دقیقه است. در ادامه این مقاله از مستر دیالوگ به معرفی فیلم Past Lives 2023 خواهیم پرداخت و در مورد داستان و بعضی از بازیگران و نقدهای این فیلم صحبت خواهیم کرد.

داستان فیلم زندگی های گذشته

فیلم درام past lives

به طور خلاصه فیلم کره ای زندگی های گذشته داستان دو دوست دوران کودکی را دنبال می‌کند که پس از مهاجرت خانواده یکی از آن‌ها از کره جنوبی از هم جدا شدند. دو دهه بعد، آن‌ها در نیویورک دوباره یکدیگر را ملاقات می‌کنند و با مفاهیم سرنوشت و عشق و انتخاب‌هایی که زندگی را رقم می‌زند روبرو می‌شوند. برای ادامه داستان می‌توانید فیلم Past Lives را تماشا کنید.

اگر به فیلم های کره ای علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست معرفی 8 فیلم کره ای عاشقانه بیاندازید. 

بازیگران فیلم زندگی های گذشته

در این بخش از مقاله با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های فیلم کره ای زندگی های گذشته و نام‌های شخصیت‌هایی که به ایفای نقش آن‌ها پرداخته‌اند آشنا خواهیم شد.

گرتا لی

گرتا لی در فیلم زندگی های گذشته

گرتا لی یک بازیگر است که در تاریخ 7 مارس 1983 در لس آنجلس (Los Angeles) در ایالت کالیفرنیا (California) در یک خانواده کره‌ای متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال The Morning Show و انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse را نام برد. گرتا لی در فیلم Past Lives در نقش کاراکتر Nora حضور داشته است. او همچنین برای ایفای نقش در این فیلم کاندید دریافت جایزه‌های مختلفی از جمله گلدن گلوب شده است.

اگر به تماشای انیمیشن مردعنکبوتی: پیرامون دنیای عنکبوتی نشسته‌اید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست دیالوگ های انیمیشن مردعنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی بیاندازید. 

تئو یو

فیلم زندگی های گذشته

تئو یو یک بازیگر است که در تاریخ 11 آوریل 1981 در آلمان در یک خانواده کره‌ای متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان سریال Love to Hate You محصول سال 2023 را نام برد. تئو یو در فیلم زندگی های گذشته ایفای نقش کاراکتر Hae-sung را بر عهده داشته است.

از میان فیلم های کره ای، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما+ براساس IMDB بیاندازید. 

جان ماگارو

بازیگران فیلم زندگی های گذشته

جان ماگارو یک بازیگر است که در تاریخ 16 فوریه 1983 در ایالت اوهایو (Ohio) متولد شد. از جمله آثاری که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم First Cow محصول سال 2019 را نام برد. جان ماگارو در فیلم Past Lives در نقش کاراکتر Arthur بازی کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی 10 سریال کره ای ۲۰۲۴؛ مورد انتظارترین سریال های کره ای 2024

چوی وون یونگ

چوی وون یونگ

چوی وون یونگ یک بازیگر اهل کره جنوبی است که در تاریخ 10 ژانویه 1976 متولد شد. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان سریال Doctor Prisoner را نام برد. چوی وون یونگ در فیلم زندگی های گذشته به ایفای نقش کاراکتر پدر Nora پرداخته است.

بیشتر بخوانید: فیلم کره ای تاریخی چی ببینیم؟

نقد فیلم زندگی های گذشته و نمرات آن

در این بخش از مقاله به بررسی نمرات فیلم سینمایی زندگی های گذشته و نقدهای آن می‌پردازیم. این فیلم تا الان در سه سایت‌ معروف آی‌ام‌دی‌بی، راتن تومیتوز و متاکریتیک به ترتیب نمره‌های 8 از 10، 96 از 100 و 94 از 100 را دریافت کرده است. در ادامه می‌توانید خلاصه چند مورد از نقدهایی که درباره فیلم Past Lives به سایت متاکریتیک اضافه کرده‌اند بخوانید.

Screen Daily / تیم گریرسن: 100

سه اجرای فوق‌العاده در فیلم Past Lives وجود دارد اما درخشان‌تر از همه اجرای گرتا لی است که به خوبی نقش یک شخصیت در حال جست‌وجو را ایفا می‌کند که به نظر می‌رسد چیزهایی در مورد ظرافت‌های عشق درک می‌کند که خارج از درک دیگران است.

TheWrap / کارلوس آگیلار: 100

فیلم زندگی های گذشته یک درام بسیار حسرت برانگیز است که با صداقتی چنان تأثیرگذار سخن می‌گوید که درک شما از عشق، هویت و سرنوشت را بر هم می‌زند.

Vox / الیسا ویلکینسون: 100

تصور اینکه فیلم Past Lives یکی از فیلم‌های پر از بحث سال 2023 نباشد سخت است و به طور کامل شایسته این افتخار است.

The Playlist / بدون نام: 91

فیلم زندگی های گذشته نشان می‌دهد که زندگی با فکر کردن به اینکه چه می‌توانست اتفاق بیفتد خوب نیست. در عوض مهم است که برای وقتی که با دیگران می‌گذرانیم سپاسگزار باشیم حتی اگر برای همیشه نباشد.

ReelViews / جیمز براردینلی: 88

احساس‌هایی که در این فیلم درام به ظاهر آرام موج می‌زند، تماشای آن را به یک تجربه بسیار جدی و درگیرکننده تبدیل می‌کند.

New York Magazine / الیسون ویلمور: 50

زیرکی اذیت‌کننده‌ای در ورای قالب خوشایند فیلم Past Lives نهفته است. این اثر برای دستیابی به عشقی فراتر که برای آن تلاش می‌کند و به آن نمی‌رسد مصمم است.

نقد روانشناختی فیلم “Past Lives”

در ادامه نگاهی خواهیم انداخت به نقد روانشناختی فیلم زندگی‌های گذشته:

تحلیل شخصیت‌ها و پویایی روابط:

فیلم کره‌ ای Past Lives  اثر سینمایی است که در آن شخصیت‌های اصلی با چالش‌های روانشناختی عمیقی روبرو هستند. روابط میان شخصیت‌ها به طرز پیچیده‌ای پرداخته شده و هرکدام از آن‌ها نماینده‌ای از جنبه‌های مختلف روان انسان هستند. شخصیت‌های اصلی در تلاشند تا با گذشته خود صلح کنند و همین موضوع باعث شکل‌گیری تنش‌های درونی زیادی می‌شود. فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه گذشته می‌تواند بر رفتار و احساسات افراد در حال حاضر تأثیر بگذارد و این یکی از نقاط قوت روانشناختی آن است. بنابراین چیزی که برای فیلم کره ای زندگی های گذشته بیش از هر چیزی دیگری اهمیت دارد، داستان پردازی و روایت دنیای درونی شخصیت‌ها است.

درگیری با هویت و احساس تعلق:

یکی از موضوعات اصلی فیلم کره ای Past Lives درگیری با هویت و احساس تعلق است. شخصیت‌ها در تلاشند تا هویت واقعی خود را پیدا کنند و با احساس تعلق به مکان‌ها و افرادی که در زندگی‌شان مهم بوده‌اند، دست و پنجه نرم می‌کنند. این موضوع از نظر روانشناختی بسیار مهم است زیرا نشان می‌دهد که چگونه افراد با تغییرات و تجربیات زندگی‌شان مواجه می‌شوند و چگونه تلاش می‌کنند تا هویت خود را بازسازی کنند. از طرف دیگر به تصویر کشیدن این درگیری‌ها باعث می‌شود که تماشاگران با شخصیت‌ها همذات‌پنداری کنند و درک بهتری از پیچیدگی‌های روان انسان پیدا کنند.

تأثیر زمان و خاطرات بر روان انسان:

فیلم “Past Lives” به طور ماهرانه‌ای تأثیر زمان و خاطرات بر روان انسان را بررسی می‌کند. خاطرات و تجربیات گذشته نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری شخصیت‌ها دارند و این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که چگونه این خاطرات می‌توانند بر رفتارها و تصمیمات حال تأثیر بگذارند. این موضوع به مخاطب این امکان را می‌دهد که بفهمد چگونه گذشته‌های ما می‌توانند بر دیدگاه‌ها و احساسات ما در زمان حال و آینده تأثیر بگذارند. این نوع تحلیل روانشناختی، فیلم را به یک اثر تأمل‌برانگیز و عمیق تبدیل می‌کند که بینندگان را به فکر فرو می‌برد و تأثیرات بلندمدتی بر روی آن‌ها می‌گذارد.

کلام آخر

در این مقاله مختصر از مستر دیالوگ به بررسی فیلم زندگی های گذشته پرداختیم و در مورد داستان، بازیگران و نقدهای آن صحبت کردیم. می‌توانید تریلر فیلم Past Lives را تماشا کنید و اگر از فیلم‌های درام رمانتیک خوشتان می‌آید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای این فیلم بیشتر آشنا شوید آن را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظر خود را در مورد فیلم Past Lives و نمره‌ای که به آن می‌دهید در بخش دیدگاه‌های مستر دیالوگ با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر فیلم جدید دیگری تماشا کرده‌اید که مقاله آن در این سایت موجود نیست، می‌توانید عنوان آن را در یک کامنت بگویید که مقاله آن را هم به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید