بیشتر بخوانید

بیوگرافی جانی دپ

بیوگرافی جانی دپ؛ حقایق ناگفته از زندگی شخصی

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

جانی دپ جزو آن دسته از بازیگران هالیوودی است که کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که حداقل یکبار فیلمی از او را تماشا نکرده باشد. او با بازی در فیلم‌هایی همچون “چارلی و کارخانه شکلات سازی” و مجموعه “دزدان کارائیب” به خوبی به منتقدین و طرفداران هنر هفتم نشان داد که بازیگری خلاق و توانمند است. اما متاسفانه چندان اقبال و سرنوشت با جانی دپ همراه نبود و او به علت مشکلاتی که با همسرش داشت خیلی سریع از پروژه‌های بزرگ سینمایی کنار گذاشته شد. بنابراین می‌توان گفت که جان دپ از ابتدا تا به امروز مسیری پرفراز و نشیب را طی کرده که بدون شک گوش سپردن به داستان زندگی او می‌تواند برای ما جذاب باشد. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ، قصد داریم تا نگاهی به بیوگرافی جانی دپ، ستاره دوست داشتنی دنیای سینما، بیندازیم.

مشخصات شناسنامه ای جانی دپ

بیوگرافی جان دپ

  • نام کامل: جان کریستوفر دپ دوم( John Christopher Depp II)
  • متولد نهم ژانویه 1963
  • شغل: بازیگر، تهیه کننده و موسیقی‌دان
  • همسر: لاری آلسون و امبر هرد
  • فرزندان: 2 فرزند، یکی به نام لی لی رز

جان کریستوفر دپ دوم، که در تاریخ 9 ژوئن 1963 متولد شد، یک بازیگر، تهیه‌کننده و موسیقی‌دان آمریکایی است. او یک جایزه گلدن گلوب را برنده شده و همچنین سه بار نامزد دریافت جایزه اسکار و دو بار نامزد جایزه آکادمی فیلم بریتانیا بوده است. در سال 2012، با دریافت دستمزدی به میزان 75 میلیون دلار، نام او در رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. در ادامه به شکل جزئی‌تر به بیوگرافی جانی دپ و سرگذشت زندگی او نگاه خواهیم انداخت.

دوران کودکی و خانواده جانی دپ

خانواده جانی دپ

در بیوگرافی جانی دپ آمده است که او در شهر اوونزبروو در ایالت کنتاکی متولد شد. پدرش، جان کریستوفر دپ، یک مهندس شهرسازی بود و مادرش، بتی سو پالمر، خدمتکار بود. او یک برادر به نام دنیل دارد که کار نویسندگی رمان را انجام می‌دهد و همچنین دو خواهر به نام‌های دبی و کریستی دارد. اصل و تبار او از مهاجران فرانسوی پروتستان بودند که حدود سال 1700 یعنی حدودا بیش از 300 سال پیش به ویرجینیا مهاجرت کردند.

طلاق پدر و مادر جانی دپ

متاسفانه پدر و مادر جانی دپ پس از آن‌که خانوادگی به شهر فلوریدا مهاجرت کردند در سال 1978 از یکدیگر جدا شدند. پس از این اتفاق، مادر او با فرد دیگری با نام رابرت پالمر ازدواج کرد. جان دپ به نظر می‌رسد که رابطه بسیار خوبی با رابرت پالمر برقرار کرده بود. او در اکثر جاهایی که از زندگی گذشته‌اش صحبت کرده به الهام بخش بودن اعمال رابرت پالمر برای خودش اشاره کرده است.

حال شاید بپرسید که رابطه او با پدر اصلیش چطور بود؟

در دوران کودکی، جانی دپ با پدرش رابطه‌ی چندان صمیمی نداشت. او با مادرش رابطه‌ی مناسبی داش؛، اما به پدربزرگش علاقه‌ی بیشتری داشت و بیشتر وقت خود را با او می‌گذراند. متاسفانه جانی دپ در سن کم و حدود هفت سالگی، پدربزرگ خودش را از دست داد و این موضوع در کنار مهاجرت‌های خانوادگی پی در پی باعث شد تا شرایط و حال روانی او به مرور زمان بد و بدتر شود. در بیوگرافی جانی دپ آمده است که اینقدر حال او از نظر روانی وخیم شده بود که افکار و امیال خودکشی و خودجرحی را نیز تجربه می‌کرده است.

تلاش جانی دپ برای خودکشی

پس از فوت پدربزرگ و نقل مکان‌های پی در پی خانوادگی، او در سرگذشت زندگی خودش به تلاشی برای خودکشی اشاره می‌کند. او در همان سن کمی که داشته چندین و چندبار با چاقو تلاش کرده تا با خودجرحی‌هایی که انجام می‌دهد خود را بکشد؛ اما حاصل این کار وجود هفت زخم بر روی بدن اوست. او در ارتباط با این خودجرحی‌ها در مصاحبه‌ای گفت:

اولین بار حرف اول اسمم را با چاقو روی بازویم نوشتم و از آن  به بعد، این جور کارها را بارها و بارها تکرار کردم. امروز بدنم تبدیل به یک مجله شده است.

این دوران را می‌توان تلخ‌ترین بخش در زندگی بیوگرافی جانی دپ دانست.

علاقه جان دپ به دنیای موسیقی

جانی دپ و موسیقی

وقتی که صحبت از بیوگرافی جانی دپ به میان می‌آید، بی‌انصافی است که اگر به علاقه او و استعدادش در دنیای موسیقی اشاره‌ای نکنیم. اما شاید این سوال برایتان ایجاد شود که اصلا جانی دپ چطور شد به موسیقی علاقمند شد؟

وقتی مادر جانی متوجه شد که او به موسیقی علاقه‌مند است، برای او یک گیتار خرید. جانی پس از آن خود را در اتاقش قفل می‌کرد و تمام روز را صرف نواختن گیتار می‌کرد. یک سال بعد، او تحصیلات خود را رها کرد و تمام زمان خود را به موسیقی اختصاص داد. روز به روز به علاقه او نسبت به دنیای موسیقی و گیتار افزوده می‌شد؛ به همین جهت تصمیم خود را گرفته بود تا مسیرش را جدی‌تر ادامه دهد.

جانی دپ برای رشد بیشتر سرانجام به لس‌آنجلس نقل مکان کرد؛ شهری که تغییرات عمده‌ای در زندگی او ایجاد کرد. او در لس‌آنجلس به گروه سیتی انجلز پیوست و در اولین اجرای رسمی خود با عنوان اندوه مرد جوان، این گروه را همراهی کرد.

نخستین گروه موسیقی جانی دپ

جانی دپ با گروه “بچه‌ها” کار در دنیای موسیقی و نوازندگی را آغاز کرد. ابتدا این گروه موفقیت بسیار کمی را تجربه کرد و شاید آن‌طور که آن‌ها انتظارش را داشتند به موفقیت خوبی دست پیدا نکرد. به همین جهت این گروه به همراه جانی دپ تصمیم گرفتند تا به لس آنجلس سفر کنند. در لس آنجلس آن‌ها نام گروه را به “روش شش تیر” تغییر دادند. شاید جالب باشد بدانید که این گروه متاسفانه پیش از اولین ضبط و اجرای خود در شهر لس آنجلس از هم پاشید!

پس از این جریان جانی دپ به گروه راک سیتی ملحق شد و توانست بالاخره اولین ضبط خود را در دنیای موسیقی انجام دهد.

رابطه نزدیک جانی دپ با مرلین منسون

مرلین منسون و جانی دپ

یکی از نکات بسیار جالب در بیوگرافی جانی دپ و حضور در دنیای موسیقی آن است که او رابطه بسیار خوبی با مرلین منسون دارد. این دو تبدیل به رفیق‌های صمیمی برای یکدیگر شده‌اند و از ابتدای رفاقت تا به الان جانی دپ در برخی از کنسرت‌ های مرلین منسون حضور یافته است. شاید حتی جالب باشد بدانید که جانی دپ بعضا در این کنسرت‌ها به نوازندگی گیتار پرداخته است!

دنیای بازیگری و جانی دپ

لوری آن آلیسون، اولین معشوقه و همسر جانی دپ، به دلیل حضورش در صنعت گریم، فرصتی برای آشنایی جانی با نیکولاس کیج ایجاد کرد. کیج اولین فردی بود که به جانی پیشنهاد کار بازیگری داد و باعث شد تا جانی در اولین فیلم سینمایی خود حضور یابد. بنابراین این آشنایی به نخستین لحظه بازیگری در بیوگرافی جانی دپ منجر شد.

اولین حضور جانی دپ بر روی پرده سینما

جانی دپ برای اولین بار در فیلم “کابوس در خیابان الم” که توسط وس کراون کارگردانی شده بود، به صحنه سینما وارد شد. با موفقیت این فیلم و پذیرش گسترده آن، دپ نیز به شهرتی محدود دست یافت. بازی او در فیلم “آلیس در سرزمین عجایب” و به خصوص سری فیلم‌های “دزدان دریایی کارائیب” که از سال 2003 آغاز شد، باعث شد تا او به یکی از مشهورترین بازیگران دنیای هالیوود بدل شود.

آیا جانی دپ فقط به بازیگری و نوازندگی مشغول بود؟

خیر، جالب است بدانید که جانی دپ تفریح‌ها و فعالیت‌های دیگری در برنامه‌اش دارد که باعث شده از آن‌ها بتواند نیز درآمد بسیار خوبی را کسب کند. او به همراه تعدادی از شرکایش، رستورانی فرانسوی در شانزلیزه دارد و هچنین به همراه باغ انگوری که ساخته است، توانسته به درآمد بسیار عالی برسد.

ازدواج و زندگی شخصی جان دپ

امبرهرد و جانی دپ؛ از بیوگرافی جانی دپ

بدون شک همه شما جانی دپ را با حضور امبر هرد می‌شناسید؛ اما باید گفت که جانی دپ پیش از ازدواج با امبر هرد با زنان دیگری نیز بوده است. در ادامه قصد داریم تا به ازدواج‌های جانی دپ اشاره کنیم.

ازدواج اول جانی دپ

جانی در سن بیست سالگی با لوری آن آلیسون که ۲۵ ساله بود و خواهر خواننده و نوازنده گیتار بیس گروه بود، آشنا شد و پس از گذشت مدتی، با او ازدواج کرد. اما یک سال پس از شروع فعالیت هنری و دو سال زندگی مشترک با لوری، با مشکلاتی روبرو شدند و تصمیم به جدایی گرفتند. لوری آن آلیسون همان زنی بود که پای جانی دپ را به دنیای بازیگری نیز باز کرد.

ازدواج دوم جانی دپ

جانی دپ در سال 1998 با وانسا پارادی، بازیگر و خواننده‌ای اهل فرانسه، وارد رابطه عاشقانه‌ای بسیار عمیق شد. این رابطه منجر به تولد یک دختر و یک پسر شد. اما متاسفانه این زوج دوست داشتنی پس از گذشت 14 سال، از هم جدا شدند. جانی دپ می‌گوید که فرزندانش بنیاد زندگی‌اش هستند.

ازدواج سوم جانی دپ

جانی دپ در حین فیلمبرداری “خاطرات عجیب و غریب” با امبر هرد آشنا شد و رابطه‌ای عاشقانه با او آغاز کرد. پس از حدود سه سال رابطه، آن‌ها در فوریه 2015 در یک مراسم خصوصی در لس‌آنجلس ازدواج کردند. اما پس از گذشت حدود 14 ماه، زندگی مشترک آن‌ها به دلیل ادعای امبر درباره خشونت خانگی جانی به بحران کشید. در پایان، پس از ماه‌ها درگیری و ناسازگاری، جانی تعهد داد که 7 میلیون دلار به امبر پرداخت کند و در تاریخ 13 ژانویه 2017، آن‌ها رسماً از هم جدا شدند.

کلام نهایی

جانی دپ یکی از بزرگ‌ترین و دوست داشتنی‌ترین بازیگران در دنیای سینمایی هالیوود محسوب می‌شود. بسیاری از فیلمبازان او را آثاری همچون دزدان دریایی کارائیب و چارلی و کارخانه شکلات سازی می‌شناسند؛ اما هنرنمایی و بزری او به تنها این دو اثر ختم نمی‌شود. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا شرخ خوب و کاملی از بیوگرافی جانی دپ در اختیار شما قرار دهیم. به زودی به معرفی بهترین فیلم های جانی دپ نیز خواهیم پرداخت.

درنهایت خوشحال می‌شویم تا اگر دوستی دارید که از بازیگری جانی دپ لذت می‌برد، این بلاگ پست را برای او ارسال کنید.

بیشتر بخوانید:

معرفی فیلم ونکا 2023( Wonka)+ خلاصه داستان و نمرات

بهترین فیلم های 2023 از نگاه نشریه گاردین(Guardian)

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید