بیشتر بخوانید

معرفی سریال What If از سریال های مارول

معرفی سریال What If+ خلاصه داستان، نمرات و بازیگران

زمان مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

سریال مارول What If جزو آن دسته از سریال‌هایی است که در طول چند سال گذشته در دنیای سینما و میان علاقمند به محتوای ابرقهرمانی سروصدای زیادی به پا کرده است. این سریال در میان سریال های مارول از آن‌جایی اهمیت دارد که با تعداد قسمت کم تلاش می‌کند تا داستان‌های بسیاری متفاوتی از دنیای سینمایی مارول در اختیار بینندگان قرار دهد؛ داستان‌هایی که بعضا آنقدر منحصربه‌فرد و جالب هستند که نظر منتقدین برتر جهان را با خود همراه کرده‌اند. بنابراین بهتر است که دست از مقدمه چینی برداریم و به سراغ معرفی سریال ٌwhat if برویم.

پیش از آن‌که به ادامه مطلب بپردازیم، اگر هنوز نمی‌دانید که چه سریال‌هایی از مارول را تماشا کنید پینشهاد می‌کنیم تا سری به بلاگ پست راهنمای تماشای سریال های مارول به ترتیب از 0 تا 100+ خلاصه داستان بزنید.

معرفی سریال What If

معرفی سریال what if

  • سال انتشار: 2021
  • جدیدترین فصل: فصل دوم، سال 2023
  • امتیاز Rotten Tomatoes: نمره 90 از 100
  • امتیاز(IMDB): 7.4 از 10
  • کارگردان: Bryan Andrews; Stephan Franck

“What If” یک سریال انیمیشنی آمریکایی در حال پخش از طریق اینترنت است که توسط ای سی بردلی برای دیزنی+ ساخته شده است. این سریال مارول، که بر اساس یک مجموعه از کامیک‌های مارول با همین نام ساخته شده است، به بررسی این موضوع می‌پردازد که چه اتفاقی خواهد افتاد اگر رویدادهای کلیدی فیلم‌های دنیای سینمایی مارول (MCU) به شکل متفاوتی رخ دهند.

نمرات سریال What If

در معرفی سریال What If باید گفت که این اثر در مدت زمان کمی به یکی از بهترین سریال های مارول بدل شد و توانست جایگاه بسیار خوبی را در میان منتقدین و مخاطبین دنیای سینما کسب کند. سریال مارول What If، از سایت Rotten Tomatoes امتیاز 90 از 100 و از مخاطبین سایت IMDB، امتیاز 7.5 از 10 را دریافت کرد.

نمرات سریال what if

خلاصه داستان فصل دوم سریال What If

بعد از وقایعی که در انتهای فصل اول سریال لوکی در مولتی‌ورس رخ داد، خلاصه انیمیشن “چه می شود اگر” در مورد زمانی است که خطوط داستانی تازه برای لحظات برجسته در دنیای سینمایی مارول ظهور می‌کنند. در این زمان، راوی داستان‌های تازه‌ای که به وجود می‌آیند را تعریف می‌کند. از طرف دیگر، در فصل دوم انیمیشن “چه می شود اگر…؟” ما شاهد این هستیم که یک تیم به عنوان نگهبانان مولتی‌ورس ظهور می‌کنند و راوی سریال وات ایف همچنین به تعریف داستان‌ها و وقایع تازه می‌پردازد. از طرف دیگر مخاطبین دنیای سینمایی مارول در فصل دوم با مجموعه‌ای از ابرقهرمانان نوظهور آشنا خواهند شد.

اگر به تماشای سریال لوکی پرداختید، می‌توانید نقد فصل یک سریال لوکی (Loki)؛ خدای نفرت را در مجله مستر دیالوگ بخوانید.

راوی سریال What If؛ واچرها

پیش‌تر در خلاصه داستان سریال، اشاره کردیم که سریال توسط یک راوی روایت می‌شود. نام راوی داستان ما، واچر است. اما واچرها کیستند و چه نقشی در دنیای سینمایی مارول دارند؟ شاید تا برایتان جالب باشد بدانید که واچرها امروزه به عنوان یکی از قدرتمندترین نژادهای کامیک بوک ها و سریال های مارول شناخته می‌شوند. واچرها همچون نگهبان و چشمی بزرگ برای تمامی جهان‌ها محسوب می‌شوند. آن‌ها با دقت کامل جهان‌های موازی و اتفاقاتی که در آن می‌افتد را زیر نظر دارند تا مبادا چیزی از کنترل خارج شود.

حال شاید این سوال برایتان ایجاد شود که آیا واچرها خودشان به نجات جهان کمک می‌کنند؟ پاسخ این سوال خیر است. واچرها در زمانی بسیار دور با در اختیار قرار داد بمب اتم در دستان نژادی فرابشری، قصد داشتند تا به نجات جهان کمک کنند؛ اما فاجعه‌ای بزرگ رخ داد. از این روی آن‌ها پس از چنین اتفاقی تصمیم گرفتند تا زین پس به عنوان ناظران بر جهان هستی حکمرانی کنند و تلاش یا عملی مستقیم در جهت نجات جهان هستی برندارند.

سریال What If براساس چه کامیک بوکی ساخته شده است؟

کامیک بوک های what if

مجموعه کامیک‌های “What If” از مارول، یک مجموعه آنتولوژی است که در آن سناریوهای متنوعی از دنیای مارول را مورد بررسی قرار می‌دهد. این سری کامیک‌ها با سوال “چه می‌شد اگر…؟” درست به مانند سریال، آغاز می‌شود و سپس به تصویر کشیدن یک دنیای موازی می‌پردازد که در آن یک رویداد مهم به شکل متفاوتی رخ داده است.

برای نمونه، یکی از این سناریوهای بسیار مهم به بررسی این موضوع می‌پردازد که “چه می‌شد اگر پیتر پارکر (اسپایدرمن) به جای تبدیل شدن به یک قهرمان، تبدیل به یک قاتل می‌شد؟” یا “چه می‌شد اگر لوکی به جای ثور، چکش میولنیر را برمی‌داشت؟”. این سری کامیک‌ها به خوانندگان اجازه می‌دهد تا ببینند چگونه دنیای داستانی مارول با تغییرات کوچک یا بزرگ می‌تواند به شکل‌های غیرمنتظره‌ای تغییر کند.

جالب است بدانید که تا به امروز کامیک بوک‌های مختلفی توسط نویسندگان و هنرمندان بسیار مشهوری در این ژانر تولید شده است. برخی از این آثار به فارسی ترجمه شده‌اند و شما می‌توانید آن‌ها را در اینجا مشاهده کنید.

آیا فصل سوم سریال What If ساخته خواهد شد؟

حال که به معرفی سریال What If از مجموعه سریال های مارول پرداختیم، احتمالا این سوال برایتان ایجاد شده که آیا فصل سوم این سریال کامیک بوکی ساخته خواهد شد؟ پاسخ چنین سوالی بله است. مارول در اواسط پخش فصل دوم، خبر از تمدید این سریال بسیار محبوب برای فصل سوم را داد. اما متاسفانه ای‌سی بردلی، رهبر تیم نویسندگان این انیمیشن سریالی دنیای سینمایی مارول با انتشار توییتی در توییتر شخصی خود تایید کرد که تصمیم به جدایی از انیمیشن ?…What If پس از ساخت و پخش دو فصل از آن گرفته است.

حال باید صبر کرد و دید که آیا با جدا شدن احتمای ای‌سی بردلی از سریال وات ایف، این سریال می‌تواند روند موفقت آمیز فصل اول و دوم را تکرار کند یا نه.

بیشتر بخوانید: موردانتظارترین فیلم های مارول 2024

بازیگران و صداپیشگان سریال What If

در معرفی سریال مارول What If، وقت آن رسیده تا جمعی از صداپیشگان این اثر بسیار محبوب را به شما همراهان مجله مستر دیالوگ معرفی کنیم.

تام هیدلستون در سریال وات ایف

تام هیدلستون در سریال وات ایف

توماس ویلیام هیدلستون، که یک بازیگر 40 ساله انگلیسی است، نیز در انیمیشن سریالی چه می‌شود اگر صداپیشگی کرده است. او در تاریخ 9 فوریه 1981 (20 بهمن 1359) متولد شد. هیدلستون در کارنامه خود افتخارات متعددی دارد، از جمله یک جایزه گلدن گلوب و یک جایزه الیویه. او تحصیلات عالی خود را در دانشگاه کمبریج و سپس در آکادمی سلطنتی هنرهای دراماتیک انجام داد. در ابتدای کار خود، با بازی در نمایش Cymbeline، جایزه بهترین تازه‌وارد الیویه را کسب کرد و برای نقش کاسیو در نمایش اتللو نیز نامزد شد. اولین تجربه فیلم سینمایی او با Unrelated بود و با بازی در نقش لوکی در فیلم‌های “ثور” و حضور در مجموعه فیلم‌های “انتقام‌جویان”، شهرت جهانی را کسب کرد.

مایکل بی. جردن در نقش شخصیت اریک کیلمونگر

مایکل بی جردن در سریال What If

مایکل باکاری جردن، که در هالیوود به عنوان بازیگر و تهیه‌کننده فعالیت می‌کند، در تاریخ 9 فوریه 1987 (20 بهمن 1365) متولد شد. او با بازی در فیلم Fruitvale Station و در نقش اسکار گرنت، که قربانی یک حادثه تیراندازی در ایستگاه مترو در سال 2009 بود، شناخته شده است. جردن نقش اصلی را در سه فیلم درام ورزشی Creed بازی کرده است. او کار خود را با بازی در سریال‌های تلویزیونی مانند The Wire و All My Children شروع کرد. در سال 2020، مایکل بی. جردن به عنوان یکی از 100 نفر تأثیرگذار جهان توسط مجله Time و به عنوان جذاب‌ترین مرد سال توسط مجله People شناخته شد. او نقش اریک کیلمونگر، یک ابرشرور کمیک مارول، در فیلم ابرقهرمانی Black Panther مارول را بازی کرد و همچنین در سریال چه می شود اگر به جای همین نقش صحبت کرد.

ساموئل ال. جکسون در سریال What If

ساموئل جکسون در سریال what If

ساموئل ال جکسون، که در سریال مارول What If حضور دارد، یک بازیگر و تهیه‌کننده آمریکایی است که در تاریخ 21 دسامبر 1948 (30 آذر 1327) به دنیا آمد. ساموئل ال. جکسون به عنوان یکی از بازیگران محبوب نسل خود شناخته می‌شود. فیلم‌های او در کل 27 میلیارد دلار فروش داشته‌اند و او را به بازیگر پردرآمدترین تمام اوقات و یکی از ستارگان فروشگاه تبدیل کرده‌اند. جکسون با فیلم‌هایی مانند کمدی Coming to America، فیلم Goodfellas و فیلم Jurassic Park شهرت یافت. کمدی سیاه Pulp Fiction و فیلم وسترن The Hateful Eight از دیگر آثار معروف او هستند که برای اولی نامزد جایزه اسکار شد. علاوه بر این، ساموئل جکسون نیز در دنیای سینمایی مارول، طرفداران بسیار زیادی دارد.

بیشتر بدانید: با حضور ساموئل جکسون در نقش نیک فیوری، باعث شد تا این شخصیت کامیک بوک چهره و برندی جدید پیدا کند. این حضور آن‌چنان پرقدرت بود که سبب شد تا مارول رنگ پوست نیک فیوری را در کامیک بوک‌ها به سیاه پوست تغییر دهد.

ناتالی پورتمن صداپیشه کاراکتر جین فاستر

ناتالی پورتمن در سریال وات ایف

ناتالی پورتمن، که یکی از بازیگران معروف سریال What If مارول است، هنرپیشه، کارگردان و تهیه‌کننده آمریکایی (متولد اسرائیل) است که در تاریخ 9 ژوئن 1981 (30 خرداد 1360) متولد شد. این هنرمند از دوران نوجوانی وارد حوزه بازیگری شد و در فیلم‌های مستقل متنوعی به همراه فیلم‌هایی که موفقیت تجاری داشتند بازی کرده است. در طی این سال‌ها، او موفق به کسب افتخارات متعددی شده است، از جمله یک جایزه اسکار و دو جایزه گلدن گلوب. پورتمن در سال 1994 و در سن 12 سالگی، با بازی در فیلم Léon: The Professional، کار بازیگری خود را آغاز کرد.

جفری رایت دوست داشتنی در سریال What If

جفری رایت در سریال مارول وات ایف

جفری رایت، یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 7 دسامبر 1965 (16 آذر 1344) متولد شد. او بیشتر به خاطر نقش بلیز در نمایش Angels in America شناخته می‌شود. با ایفای این نقش، او جوایز تونی، امی و گلدن گلوب را کسب کرد. همچنین او با بازی در مینی سریال محبوب این نمایش نیز شناخته شده است. رایت در فیلم‌های جیمز باند، فیلم No Time to Die، فیلم‌های The Hunger Games و مینی سریال Boardwalk Empire نیز حضور داشته است. از سال 2016، او در سریال Westworld شبکه HBO نقش برنارد لو و آرنولد وبر را بازی کرده است. حال جفری رایت با ایفای نقش در سریال مارول What If به یکی از بازیگران دوست داشتنی دنیای سینمایی مارول در نزد طرفداران بدل شده است.

نقد سریال What If

در انتها، لازم است تا نگاهی به نقدهای منتشر شده سریال مارول What If بیاندازیم.

نقد مجله IndieWire

انیمیشن چه می شود اگر…؟ اگرچه از لحاظ یک اثر ابرقهرمانی ضعف‌هایی دارد اما درمیان دنیایی که از فرنچایزهای دیزنی استقبال می‌شود، دلگرم کننده است.

نقد مجله The Guardian از فصل اول سریال مارول What If

بر خلاف برخی از تولیدات مدرن مارول که به سمت روایت حماسه‌ای طاقت فرسا گرایش دارند، این یک انیمیشن خاطره‌انگیز و سرگرم کننده است.

نقد هالیوود ریپورتر از فصل اول سریال وات ایف

همانطور که مشخص است، آنچه مهم به نظر می‌رسد جاه طلبی یا پتانسیل بالای سریال نیست، بلکه محدودیت‌های آن است. انیمیشن چه می شود اگر…؟ وعده می‌دهد که فضایی نو را به شما نشان خواهد داد که خارج از اتفاقات معمول دنیای مارول است. این اثر برای هواداران پر و پا قرص مارول مناسب است.

کلام آخر

امروزه در میان سریال های مارول، سریال وات ایف بدل به یکی از جذاب‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین آثار ابرقهرمانی شده است. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا با معرفی سریال What If در کنار شما عزیزان باشیم. درنهایت خوشحال می‌شویم تا اگر این سریال مارول را تماشا کرده‌اید، نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. سحر قلیخانی :

    وات ایف کلا سریال خوبیه ولی با این وجود حس میکنم که فصل دوم نسبت به فصل اول افت کرده

دیدگاهتان را بنویسید