بیشتر بخوانید

اطلاعات شناسنامه ای جان سینا

بیوگرافی جان سینا؛ از کشتی کج تا سینما

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

جان سینا جزو آن دسته از سلبریتی‌هایی است که این روزها از او بسیار صحبت می‌شود. او از گذشته تا به امروز مسیر طولانی را در صنعت کشتی حرفه‌ای و سینا طی کرده تا به چنین جایگاهی در امروز رسیده است. اگر به کارنامه کاری او در دنیای سینما نگاهی داشته باشیم متوجه خواهیم شد که ارزش آن را دارد تا او را یک بازیگر درجه یک در زمینه کمدی و اکشن بدانیم.

حال تصور می‌کنیم که سوالی که همیشه ذهن شما را مشغول خود کرده این است که اصلا چه شد جان سینا از کشتی حرفه‌ای به سینما روی آورد؟ در ادامه بلاگ پست بیوگرافی جان سینا در مجله مستر دیالوگ به طور مفصل به زندگی شخصی جان سینا و پاسخ این سوال خواهیم پرداخت.

اطلاعات شناسنامه‌ ای جان سینا

اطلاعات شناسنامه ای جان سینا

  • نام کامل: جان فلیکس آنتونی سینا
  • تولد: 23 آوریل 1977
  • شغل اولیه: کشتی‌گیر حرفه‌ای
  • قد: 185 سانتی‌ متر
  • وزن: 114 کیلوگرم

جان سینا یا با نام واقعی جان فلیکس آنتونی سینا با حضور در دنیای کشتی حرفه‌ای در میان اهالی سرگرمی شناخته می‌شود. البته در حال حاضر او به شکل طولانی و تمام وقت در صنعت کشتی حرفه‌ای مشغول به کار نیست و نیمی از زمان خود را به بازی و ایفای نقش در دنیای سینما اختصاص می‌دهد.

کودکی و جوانی جان سینا

جان در سال 1977 در ایالت ماساچوست آمریکا متولد شد. او دوران کودکی خودش را در همان ایالت سپری کرد و هنگامی‌که بزرگتر شد به همراه خانواده به ایالت کالیفرنیا نقل مکان کردند. ایالت کالیفرنیا درست جایی بود که جان سینا قدم‌های اولش را برای شهرت برداشت.

نکته جالبی که درمورد خانواده جان سینا وجود دارد این است که پدر او ایتالیایی و مادرش فرانسوی است! او به همراه یک برادر بزرگتر و سه برادر کوچک‌تر در خانواده‌ای پیرو دین مسیحیت کاتولیک بزرگ شدند.

از فرش تا عرش؛ اولین شغل جان سینا

شغل جان سینا

شاید تصور این موضوع برایتان سخت باشد که جان سینا از اول و ابتدا به ورزش کشتی حرفه‌ای مشغول نبود و اولین شغل او به طور کامل متفاوت از چیزی است که در حال حاضر در ذهنتان می‌گذرد. او در سال 1998 میلادی در سن 21 سالگی پس از آن‌که تحصیلات کالج را به پایان رساند، حرفه بدنسازی را شروع کرد. جان سینا در چنین زمانی به این نتیجه رسیده بود که نیاز دارد تا به هر طریقی که شده از پس خرج و مخارج سنگین زندگی بربیاید؛ به همین جهت تصمیم گرفت تا مدت زمانی را به عنوان راننده لیموزین در یک شرکت خدماتی مشغول به کار شود.

آغاز مسیر کشتی کج

شاید وقت آن رسیده باشد که مقدمه چینی و توضیحات اولیه را درمورد بیوگرافی جان سینا کنار بگذاریم و به سراغ اصل مطلب برویم. او یکسال بعد از شروع تمرینات بدنسازی یعنی در سن 22 سالگی، قدم‌های اول برای ورود به دنیای کشتی کج را برداشت. در سال 199 نخستین تمرینات خودش را در این زمینه شروع کرد و درست یکسال بعد توانست تا قهرمانی کمربند UPW را از آن خود کند!

اولین قهرمانی john cena

یک سال بعدتر یعنی در سال 2001 میلادی او سرانجام توانست تا مجوز حضور در مسابقات کشتی کج حرفه‌ای را کسب کند. نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که در سال‌های اولیه او از نام جان سینا استفاده نمی‌کرد، بلکه یک نام پروتوتایپ براساس فیلم سینمایی برای خود برگزیده بود.

شخصیت عجیب و غریب جان سینا در کشتی کج

اگر تاریخ را ورق بزنیم و نگاهی به سال‌های 2002 میلادی تا 2005 بیاندازیم، متوجه خواهیم شد که جان سینا در آن زمان برای خود در دنیای کشتی کج هویتی دیگری برگزیده بود. او در این سه سال با نام شخصیت داکتر اف فاگنامکس به مبارزه در رینگ کشتی کج می‌پرداخت. اما چه شد که چنین نامی را برای خود انتخاب کرد؟

در بیوگرافی جان سینا آمده است که او در یکی از شوهای اسمکدان به عنوان مناسبت هالووین، لباس وانیلی ایس را به تن می‌کند و در مقابل همگان یک فری استایل رپ انجام می‌دهد! هفته بعد از این واقعه، جان سینا با شخصیت و مدلی جدید وارد شو اسمکدان شد. او حالا کشتی‌گیری بود که از رپ برای کری خوندن در مقابل دشمنان خودش استفاده می‌کرد!

افتخار جان سینا در کشتی کج

اگر به بیوگرافی جان سینا به شکل دقیق‌تری نگاه کنیم، متوجه خواهیم شد که او جزو معدود کشتی‌گیرانی است که در چنین صنعت سرگرمی و هیجان انگیزی توانسته افتخارات بسیاری را از آن خود کند. او درست در سال 2005 یعنی در سال‌های اولیه مبارزه خود، توانست تا قهرمان WWE شود. نکته جالب‌تری که وجود دارد این است که او تا سال 2019، 16 بار قهرمانی جهان را از آن خود کرده است.

در کارنامه کاری جان سینا به عنوان کشتی‌گیری حرفه‌ای میتوان به کسب 16 عنوان قهرمانی جهان اشاره کرد.

بازنشستگی جان سینا در دنیای کشتی کج

جان سینا اعلام کرد که خود را از حضور در WWE بازنشسته میکند و سال 2025 آخرین سالی است که او عضو از برنامه های فیزیکی این کمپانی خواهد بود و بعد از آن به طور کامل بازنشسته میشود.

اطلاعات بیشتر درمورد این خبر را می‌توانید در خبر جان سینا بازنشست می‌شود! در مجله مستر دیالوگ بخوانید. 

جان سینا و دنیای خوانندگی

بیوگرافی جان سینا

شاید تعجب کنید که چرا به خوانندگی در بیوگرافی جان سینا پرداخته‌ایم؟! شاید باورتان نشود ولی جان سینا در کنار این‌که کشتی‌گیر و بازیگری حرفه‌ای است، مدت زمانی طولانی است که به خوانندگی مشغول است. او به سبک رپ علاقه بسیار زیادی دارد و اولین آلبوم خودش را با نام ”You Can’t See Me” روانه بازار کرد. نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که او متن آهنگ‌هایش را تماما خودش می‌نویسد و حتی آهنگ ورودش به رینگ در WWE توسط خودش تهیه شده است.

بیوگرافی جان سینا و بازیگری

اولین تجربه بازیگری جان سینا به سال 2006 در فیلم The Marine باز می‌گردد. نکته جالبی که شایان توجه این است که جان سینا پس از ایفای نقش در این فیلم، با پلاک سربازان آمریکایی وارد رینگ کشتی کج شد. فیلم The Marine در گیشه نیز با فروش خیلی خوبی روبرو شد و با فروشی معادل 7 میلیون دلار توانست در صدر جدول باکس آفیس قرار بگیرد.

پس از گذشت زمانی، او در دومین تجربه سینمایی خود در فیلم سینمایی  12 Rounds به ایفای نقش پرداخت. و بعدتر با بازی در فیلم‌هایی همچون Legendary ، Fred: The Movie، Sisters و… جایگاه خودش را در دنیای سینما تثبیت کرد.

اگر از بازی جان سینا لذت می‌برید، پیشنهاد می‌کنیم بلاگ پست معرفی فیلم Freelance+ خلاصه داستان در ارتباط با جدیدترین فیلم جان سینا را مطالعه کنید.

صداپیشگی جان سینا

در زندگی شغلی جان سینا علاوه بر خوانندگی، کشتی کج و بازیگری بایستی به صداپیشگی نیز اشاره کرد. او از سال 2017 تا به امروز به عنوان صداپیشه در آثار بسیار زیادی حضور پیدا کرده است. از جمله صداپیشگی‌ های جان سینا می‌توان به کارتون‌های Ferdinand، WaveMania و Surf’s Up 2 اشاره کرد.

حضور جان سینا در صنعت تبلیغات

جان سینا و صنعت تبلیغات

جان سینا از سال 2003 شروع به کار به عنوان مدل در تبلیغات تجاری کرد. او برای مدتی مدل برای رستوران Subway بود، سپس به تبلیغ کردن برای نوشابه و شکلات‌های انرژی زا پرداخت. اکنون نیز در تبلیغات فروش پسته فعالیت دارد.

زندگی شخصی جان سینا

در ادامه بلاگ پست بیوگرافی جان سینا در مجله مستر دیالوگ نگاهی به زندگی شخصی او خواهیم انداخت.

ازدواج جان سینا

جان سینا در حالی که در سال 2009 در دومین فیلم خود با عنوان 12 Rounds به ایفای نقش می‌پرداخت، اعلام کرد که با یکی از دوستان قدیمی دبیرستان خود نامزد شده است. آن‌ها در تاریخ ۱۱ ژوئیه ۲۰۰۹ ازدواج کردند. همسر وی الیزابت هوبردو نام داشت، اما در تاریخ ۱ مه ۲۰۱۲، سینا درخواست طلاق داد و در نهایت آنها در تاریخ ۱۸ ژوئیه از هم جدا شدند.

ازدواج جان سینا با زنی ایرانی

ازدواج جان سینا با دختری ایرانی

شاید نکته بسیار جالب در زندگی شخصی جان سینا، ازدواج او با دختری ایرانی به نام شهرزاد شریعت زاده باشد. شهرزاد شریعت زاده یک مهندس ساختمان ایرانی بود که در کشور کانادا زندگی می‌کرد. او در دوران نوجوانی به جان سینا و مبارزات او در دنیای کشتی کج بسیار علاقمند بود و همین موضوع باعث شد تا سرانجام به آرزوی خود برسد و با قهرمان دوران نوجوانی خود ازدواج کند!

جمع بندی

در این بلاگ پست از بیوگرافی جان سینا، تلاش کردیم تا نگاهی کامل و به دور از حاشیه پردازی به زندگی شخصی و شغلی جان سینا داشته باشیم. امیدوار هستیم که اگر از جمله طرفداران این کشتی‌گیر معروف هستید، از مطالعه این مطلب لذت برده باشید.

در نهایت خوشحال می‌شویم تا نظرات خودتان را درمورد این بازیگر دوست داشتنی برای ما بنویسید.

اگر علاقه دارید تا بیوگرافی بازیگران و کارگردان‌های ایرانی و خارجی را بخوانید نگاهی به صفحه زیر در مجله مستر دیالوگ بیندازید:
صفحه بیوگرافی مستر دیالوگ
به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید