بیشتر بخوانید

فیلم The Marvels 2023

معرفی فیلم The Marvels 2023 + خلاصه داستان

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم The Marvels 2023؛ اثری ضد و نقیض و سرشار از کم و کاستی‌های نابخشودنی. در ادامه با معرفی این فیلم همراه ما باشید.

اگر از جمله طرفداران پروپاقرص دنیای سینمایی مارول باشید، بدون شک اطلاع دارید که فیلم The Marvels 2023 با اکران خود سروصدای زیادی را به پا کرد. این فیلم از جهت آن‌که جایگاه بسیار مهمی در داستان کلی دنیای سینمایی مارول دارد، تماشای آن حائز اهمیت است. حال سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا فیلم The Marvels 2023 توانسته از نظر داستان پردازی موفق باشد؟ آیا این فیلم توانایی آن را دارد که داستان و اکشنی خارق العاده را به طرفداران دنیای کامیک بوک هدیه کند؟ در ادامه با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه باشید تا به بررسی کامل این فیلم ابرقهرمانی بپردازیم.

معرفی فیلم مارولز 2023

فیلم The Marvels 2023

  • سال انتشار: 2023
  • کمپانی: مارول
  • کارگردان: نیا داکوستا
  • بازیگران: بری لارسون، تیونا پریس، ساگر شیخ، لیلا فرزاد، زوی اشتن و…
  • ژانر: اکشن و فانتزی
  • امتیاز(IMDB): 5.5 از 10

فیلم The Marvels 2023، یک اثر سینمایی در ژانر اکشن و فانتزی است که با رده سنی بالای 13 سال، در سال جاری در سینماهای جهان به اکران درآمد. به طور کلی داستان و فیلم مارولز 2023 همیشه با حواشی مختلفی همراه بوده است. حواشی که گاه توسط طرفداران و گاه توسط عوامل تولید کننده فیلم از جمله بازیگران ایجاد می‌شد. برخی از طرفداران دنیای سینمایی مارول تصور می‌کنند که این فیلم نقطه شکستی در کارنامه فیلم های مارول محسوب می‌شود؛ اما آیا واقعا اینگونه است؟ آیا واقعا فیلم مارولز 2023 تا به این اندازه بد به نظر می‌رسد؟ این سوالی است که تاحدودی در این بلاگ پست به آن پاسخ می‌دهیم؛ اما پاسخ دقیق‌‌تر در تماشای آن نهفته است.

خلاصه داستان فیلم The Marvels 2023

خلاصه داستان فیلم The Marvels 2023

فیلم سینمایی The marvels 2023، ادامه‌ی فیلم Captain Marvel ساخته شده در سال 2019 است و رویدادهای آن فیلم را دنبال می‌کند. فیلم The Marvels 2023 داستان ماجراهای جدید کاپیتان مارول (کارول دنورز)، مونیکا رمبو و خانم مارول (کامالا خان) را دنبال می‌کند. هنگامی که قدرت‌های این سه ابرقهرمان به‌طور مرموزی به‌ هم مرتبط می‌شوند، آن‌ها مجبور می‌شوند برای نجات کهکشان با هم همکاری کنند.

کارول دنورز که با چالش‌های جدیدی مواجه است، به‌همراه مونیکا و کامالا باید با تهدیدهایی که از فضا سرچشمه می‌گیرند، مقابله کنند. ارتباط ناخواسته‌ی این سه قهرمان باعث می‌شود تا نه تنها قدرت‌های خود را بهتر بشناسند، بلکه به‌درک بهتری از اهمیت همکاری و اعتماد متقابل برسند. داستان فیلم با اکشن‌های جذاب و لحظات کمدی همراه است و روابط شخصیت‌ها را به‌طور ملموسی به تصویر می‌کشد.

فیلم مارولز 2023 تلاش کرده است تا با کنار هم قرار دادن قهرمانان زن نمودی از این موضوع را به تصویر بکشد که زنان در کالبد و نقش ابرقهرمانان می‌توانند در دنیای سینما موفق عمل کنند. با این حال برخی از طرفداران دنیای سینمایی مارول چنین عقیده‌ای ندارند. آن‌ها باور دارند که تولید کنندگان سینمایی با کنار هم قرار دادن این سه شخصیت و تولید داستانی کلیشه‌ای، پتانسیل زیادی را به هدر داده‌اند. اما نظر شما چیست؟ آیا مارولز 2023 را یک شکست می‌دانید یا او را اثری متوسط درنظر می‌گیرید؟

پیش از تماشای فیلم The Marvels 2023 چه فیلم‌هایی را باید ببینیم؟

برای درک بهتر داستان “The Marvels”، تماشای چند فیلم و سریال از دنیای سینمایی مارول می‌تواند کمک‌کننده باشد. فیلم “Captain Marvel” (2019) که به معرفی شخصیت کاپیتان مارول می‌پردازد، نقطه شروعی خوب است. همچنین سریال “WandaVision” (2021) برای شناخت شخصیت مونیکا رمبو و سریال “Ms. Marvel” (2022) که به داستان خانم مارول می‌پردازد، از آثار کلیدی‌اند. این آثار کمک می‌کنند تا پیشینه و انگیزه‌های شخصیت‌ها در “The Marvels” بهتر درک شوند.

برای درک هرچه بهتر داستان، فیلم های مارول و سریال های این کمپانی را به ترتیب زیر ببینید:
فیلم های دنیای سینمایی مارول را به چه ترتیبی ببینیم؟

راهنمای تماشای سریال های مارول به ترتیب از 0 تا 100+ خلاصه داستان

بازیگران فیلم The Marvels 2023

بازیگران فیلم The Marvels 2023

Marvel Studios در ماه جولای سال 2019 اعلام کرد که قصد دارد ادامه فیلم Captain Marvel را تولید کند و به همین جهت تولید اولیه این فیلم در ژانویه 2020 آغاز شد. مک دونل و بری لارسون (Brie Larson) نیز به این پروژه اضافه شدند. داکوستا در ماه آگوست برای کارگردانی فیلم سینمایی مارول 2023 استخدام شد و بازیگران دیگری هچون ساگر شیخ، لیلا فرزاد و… در ماه دسامبر انتخاب شدند. عنوان فیلم نیز در ماه می همان سال اعلام شد. فیلمبرداری در اوایل ماه آگوست 2021 آغاز شد و در میانه ماه می 2022 به پایان رسید.

اما آیا فیلم The Marvels با بهره گیری از بازیگران جوان و حتی گمنام توانسته داستانی منحصر به فرد را به تصویر بکشد؟ تنها هنگامی به پاسخ این سوال دست پیدا خواهید کرد که به تماشای فیلم The Marvels 2023 بنشینید.

نظر مخاطبان دنیای سینما درمورد این فیلم چیست؟

فیلم “The Marvels” از دنیای سینمایی مارول همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم،  نظرات متفاوتی از سوی مخاطبان دریافت کرده است. عده‌ای از طرفداران مارول از حضور چندین شخصیت قهرمان و ترکیب قدرت‌های آن‌ها لذت برده‌اند و این فیلم را هیجان‌انگیز می‌دانند. اما برخی دیگر احساس کرده‌اند که داستان فیلم بیش از حد به آثار قبلی وابسته است و برای بینندگانی که با آثار دنیای سینمایی مارول مرتبط آشنایی ندارند، ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. در مجموع، اگرچه این فیلم جذابیت‌های بصری و اکشن‌های عالی دارد، اما برخی مخاطبان انتقادهایی به ساختار داستانی آن وارد کرده‌اند.

مجموع انتقادهای مخاطبین دنیای سینمایی مارول را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • سوخت شدن و هدر رفتن پتانسیل قدرت‌های ابرقهرمانی شخصیت‌ها
  • کلیشه‌ای بودن داستان
  • وابسته بودن فیلم به آثار سینمایی گذشته مارول

میزان فروش فیلم چقدر بوده است؟

فروش فیلم “The Marvels” یکی از موضوعات جالب‌توجه برای علاقمندان به سینما و دنیای سینمایی مارول بوده است. این فیلم در هفته‌های ابتدایی اکران خود موفق شد در بازار جهانی درآمد خوبی کسب کند که چنین چیزی درست برخلاف انتظار طرفداران بود. طبق آمارهای اولیه، فیلم به‌طور متوسط در میان آثار اخیر مارول عملکرد قابل‌توجهی داشته است. با این حال، به‌دلیل رقابت‌های سنگین با دیگر فیلم‌های بزرگ سال 2023، به نظر می‌رسد که درنهایت رقابت را به شکل سنگینی باخته است.

بیشتر بخوانید: شروع ضعیف The Marvels در گیشه

درنهایت: آیا این فیلم ارزش تماشا کردن را دارد؟

برای طرفداران پروپاقرص دنیای سینمایی مارول، “The Marvels” می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز باشد. این فیلم علاوه‌بر اکشن‌های جذاب، لحظات کمدی و دوستی‌هایی را به تصویر می‌کشد که ارتباطی عمیق با داستان‌های گذشته مارول دارند. اگر با جهان مارول آشنایی دارید و از فیلم‌های ابرقهرمانی لذت می‌برید، قطعاً این فیلم برای شما ارزش تماشا کردن دارد. با این حال، اگر به دنبال فیلمی مستقل و بدون نیاز به پیش‌زمینه‌ی داستانی هستید، ممکن است “The Marvels” کمی گیج‌کننده به نظر برسد.

همچنین همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، این امکان وجود دارد که برخی از شوخی‌ها یا روند کلی داستان از نظر شما کلیشه‌ای به نظر برسد. این روند کلیشه‌ای شاید کمی حوصله‌تان را سر ببرد و از تماشای این فیلم ناامید شوید؛ اما باید گفت که اگر می‌‌خواهید روند داستانی و تماشای فیلم های آینده دنیای سینمایی مارول را از دست ندهید، بایستی به تماشای فیلم The Marvels 2023 بنشینید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید