بیشتر بخوانید

معرفی سریال شربت زغال اخته

معرفی سریال شربت زغال اخته (Kızılcık Şerbeti) + داستان

زمان مطالعه: 4 دقیقه

فهرست مطالب

سریال شربت زغال اخته جزو سریال های جدید ترکی است که باتوجه به موضوعش سروصدای زیادی به پا کرده است. حتما شما هم خانواده‌هایی را دیده‌اید که با دو طرز فکر کاملا متفاوت با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و در آینده با مشکلاتی روبرو شده‌اند. معمولا یکی از طرفین ارزش‌های مذهبی قوی و طرف دیگر ارزش‌های غیر مذهبی دارند و این موضوع سبب اختلاف گسترده‌ای می‌شود. سریال شربت زغال اخته تلاش می‌کند تا به این موضوع از دید متفاوتی نگاه کند.

معرفی سریال شربت زغال اخته

معرفی سریال شربت زغال اخته

  • ژانر: درام
  • سال ساخت: 2022
  • شبکه پخش : Show TV
  • کارگردان: کتچه
  • بازیگران: باریش کیلیچ, اوریم آلاسیا, سیلا ترک اوغلو, سیبل تاشچی اوغلو , موژده اوزمان, دوگوکان گونگور و ستار تانری اوگن

سریال ترکی شربت زغال اخته یکی از جدیدترین محصولات کشور ترکیه است که در پاییز سال 2022 در شبکه Show TV پخش شد. نام این سریال از ضرب المثال معروف ترکی الهام گرفته شده است. این ضرب المثال عبارت است از: “خون بالا میاره ولی میگه شربت زغال اخته خوردم” . در زبان فارسی همچنین ما در ضرب المثال صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتن به موضوع حفظ آبرو یا ظاهر اشاره می‌کنیم.

خلاصه داستان سریال شربت زغال اخته

دختری جوان با نام دوعا به شکلی غیرمنتظره عاشق پسری از دنیا و خانواده‌ای مذهبی با نام فاتح می‌شود. خانواده مذهبی فاتح ارزش‌هایی دارند که این ارزش‌ها کاملا متفاوت با ارزش‌های خانواده دختر است. تفاوت این دو خانواده از لحاظ ارزش‌های اخلاقی، مذهبی و عقیدتی سبب می‌شود تا شاهد تماشای درامی قدرتمند باشیم. با گذشت زمان دوعای جوان باردار می‌شود و این بارداری ناخواسته روابط دو خانواده را برهم می‌زند.

مادر دوعا به او یادآوری می‌کند که برای او آینده‌ای با این پسر و خانواده‌اش وجود ندارد و هرگز خوشبخت نخواهد شد. بنابراین دختر را متقاعد می‌کند که سقط جنین انجام دهد؛ اما به شکل ناگهانی دختر جوان نظرش عوض می‌شود و تصمیم می‌گیرد تا جنین را سقط نکند. پس از چنین تصمیمی او تلاش می‌کند تا با پسر زندگی مشترکی را آغاز کند.

هرچقدر زمان می‌گذرد، دختر با دیدن شرایط مذهبی خانواده همسرش، به این نتیجه می‌رسد که شاید واقعا در کنار هم آینده‌ای ندارند! او اکنون در خانه‌ای زندگی می‌کند که پدر شوهرش بسیار مذهبی است و مادر شوهرش روزی 5 بار نماز می‌خواند!

باتوجه به شرایطی که شرح دادیم، آیا دوعا می‌تواند در این ازدواج بماند؟ آیا آن‌ها خواهند توانست تا علی رغم تفاوت‌های فرهنگی و ارزشی در کنار یکدیگر بمانند؟ پیشنهاد می‌کنیم برای دریافت پاسخ این دو سوال به تماشای سریال شربت زغال اخته بنشینید.

به سینمای ترکیه علاقمند هستید؟ پیشنهاد می‌کنیم بلاگ پست 10 فیلم سینمایی ترکی + معرفی مشهورترین‌ها را در مجله مستر دیالوگ مطالعه کنید.

نظرات درباره شربت زغال اخته

نظرات درباره سریال شربت زغال اخته کاملا متفاوت است. عده‌ای از مخاطبین ایرانی این سریال را از جهت پرداختن به موضوعی متفاوت تحسین می‌کنند و عده‌ای دیگر که در ایران در چنین جو و فضایی ازدواج کرده‌اند، توانسته‌اند ارتباط بسیار قوی با سریال شربت زغال اخته برقرار کنند. جالب است بدانید که سریال ترکی شربت زغال اخته برخلاف سایر سریال های ترکی زبان، پایان بندی بسیار غیرمنتظره و دردناک دارد.

نگاهی به بازیگران سریال شربت زغال اخته

در ادامه نگاهی به تعدادی از بازیگران سریال شربت زغال اخته می‌اندازیم.

خانم سیلا تورک‌اوغلو

شیلا تورک اوغلو، بازیگر ترکی، در 18 آوریل 1999 یا 29 فروردین 1378 به دنیا آمد. او با بازی در سریال crying anne در سال 2018 وارد دنیای بازیگری شد و سپس در سال 2019 در سریال yemin حضور یافت. تورک‌اوغلو در سال 2020 نیز در سریال emanet نقش آفرینی کرد.

در این سریال، سیلا نقش دوغا کورکماز، بزرگترین دختر خانواده کیویلجیم را بازی می‌کند. او مانند مادرش واقع‌بین و پرکار است. او با نمرات برتر از دبیرستان فارغ التحصیل شد و برای تحصیل در رشته دندانپزشکی بورسیه دریافت کرد. دوغا در سال اول دانشگاه با فاتح آشنا می‌شود و در ابتدا سعی می‌کند عشقش به فاتح را از مادرش مخفی کند اما در این کار موفق نمی‌شود.

آقای دوگوکان گونگور

دوگوکان گونگور، بازیگر ترکی متولد آنکارا، در سال 1996 یا 1374 به دنیا آمد. او تاکنون در فیلم و سریال‌های متعددی مانند zümrüdüanka (2020-2021)، سریال hakim (2022)، فیلم dilberay küçük dev kadin (2022) و فیلم herseye ragmen (2023) نقش آفرینی کرده است.

در سریال شربت زغال اخته، دوگوکان نقش فاتح را بازی می‌کند. فاتح کوچکترین فرزند خانواده و مورد علاقه پدرش است. او در مقایسه با برادر بزرگترش، مصطفی، فعالیت و هوش بیشتری در زمینه کسب و کار و تجارت دارد. برای فاتح، موافقت پدرش با ازدواج او با دوغا بسیار مهم است.

آقای باریش کیلیچ

باریش کیلیچ، بازیگر ترکی، در 21 فوریه 1978 یا 2 اسفند 1356 به دنیا آمد. او از دانشکده اقتصاد استانبول فارغ‌التحصیل شده است. کیلیچ در ابتدا در سریال‌های متنوعی نقش مکمل را بازی کرد و سپس در سریال‌هایی مانند güllerin savaşı (2014-2016)، oyunbozan (2016)، evlat kokusu (2017)، yasak elma (2019-2021) و uzak şehrin masalı نقش اصلی را بازی کرد.

در سریال kızılcık şerbeti، باریش نقش عمر اونال را بازی می‌کند. عمر برادر عبدالله و رئیس بخش سرمایه‌گذاری بین‌المللی شرکت اونال است. او نسبت به برادر بزرگترش، تحصیلات بالاتری دارد و در خارج از کشور تحصیل کرده است. عمر در جوانی با سما ازدواج کرد و پدر پسری به نام متهان شد.

خانم اوریم آلاسیا

اوریم آلاسیا، بازیگر ترکی، در 2 آگوست 1979 یا 11 مرداد 1358 به دنیا آمد. او در دانشگاه در رشته تئاتر تحصیل کرده است. علاوه بر بازیگری، او نیز به عنوان یک ورزشکار فعال بوده است. او در سریال‌های مختلفی مانند سریال تاریخی حریم سلطان (2012)، سریال درام benim adım gültepe (2014)، سریال güneşin kızları (2015-2016)، سریال کمدی koca koca yalanlar (2018)، سریال اتاق قرمز (2020) و سریال akrep (2020-2021) بازی کرده است.

خانم مژده اوزمان

مژده اوزمان، بازیگر ترکی، در 26 سپتامبر 1984 یا 4 مهر 1363 به دنیا آمد. او بازیگری را با سریال paramparça aşklar در سال 2008 شروع کرد و سپس در سریال‌های متنوعی نقش آفرینی کرد. برخی از کارهای او عبارتند از سریال تاریخی حریم سلطان، سریال درام و عاشقانه 20 dakika (2013)، سریال درام و اکشن eşkıya dünyaya hükümdar olmaz (2015-2016)، سریال درام babamın günahları (2018) و سریال evlilik hakkında her şey (2022). الو خواهر کیویلجیم است و دارای روحیه شاد و دمدمی مزاج است. الو از آن دست افرادی است که دیدگاه متفاوتی به دنیا دارند و چیزی را جدی نمی‌گیرند. او همیشه اولین چیزی که به ذهنش می‌رسد را می‌گوید و به عواقب حرف‌هایش فکر نمی‌کند.

از سینمای ترکیه بیشتر بخوانید:

15 فیلم عاشقانه ترکی؛ پرطرفدارترین فیلم های عاشقانه ترکی

معرفی سریال روحتم خبردار نمیشه (Ruhun Duymaz)+ خلاصه داستان

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...
برچسب ها :

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید