بیشتر بخوانید

15 فیلم علمی تخیلی 2023؛ لیستی که باید تماشا کنید

زمان مطالعه: 12 دقیقه

فهرست مطالب

به‌طور کلی ژانر علمی تخیلی همواره یکی از پرمخاطب‌ترین ژانرهای سینمایی به‌شمار می‌رود. صنعت هالیوود هر ساله به‌واسطه تولید فیلم‌های جدید علمی تخیلی مخاطبان زیادی را به تماشای این ژانر در سینما دعوت می‌کند. سال 2023 به نظر می‌آید که زمان مهمی جهت تولید فیلم‌های علمی تخیلی به‌شمار رود، دلایل زیادی می‌تواند پشت چنین تولیداتی باشد از جمله این دلایل می‌توان به شرایط کرونا در سال‌های گذشته و پیشرفت هوش مصنوعی اشاره کرد.

درواقع بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 که بتوانند توجه مخاطبان زیادی به این ژانر را معطوف نمایند کم نبودند. در این میان کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی مثل مارول و دی‌سی، در سال 2023 آثار سینمایی فوق‌العاده‌ای را تولید کردند. در این مقاله 10 فیلم علمی تخیلی 2023 را خدمت شما مخاطبان محترم مستر دیالوگ معرفی می‌نماییم.

معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

در این بخش از مقاله وب‌سایت مستر دیالوگ قصد داریم تا شما مخاطبان محترم را با 15 فیلم علمی تخیلی جدید برتر در سال 2023 آشنا نماییم. لازم به ذکر است که بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 براساس امتیازشان در سایت IMDb خدمت شما مخاطبان محترم معرفی می‌شوند.

1- مولی و مکس در آینده (Molli and Max in the Future)

فیلم علمی تخیلی 2023 مولی و مکس در آینده (Molli and Max in the Future)

  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • کارگردان: مایکل لوک لیتواک (Michael Lukk Litwak)
  • ژانر: اکشن ، علمی تخیلی ، ماجراجویی ، هیجان انگیز
  • بازیگران: آریستوتل آتاری، زوسیا ممت، ارین دارک
  • نمره IMDb: نمره 8.2

فیلم علمی تخیلی 2023 مولی و مکس در آینده، داستان زوجی به نام‌های مولی و موس را روایت می‌کند که در آینده زندگی می‌نمایند و تنها در شرایط خاصی می‌توانند یکدیگر را ملاقات کنند. در این فیلم ما شاهد تاکسی‌های معلق در هوا و تبلیغات گلرپ کولا را از طریق هولوگرام هستیم. مولی و مکس در آینده بدون شک یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی ۲۰۲۳ محسوب می‌شود که تماشای آن لحظاتی مهیج و حیرت آور را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد.

2- فیلم علمی تخیلی No One Will Save You

فیلم علمی تخیلی 2023 No One Will Save You

  • کارگردان: برایان دافیلد
  • بازیگران: کیتلین دیور، لورن موری، زک دوهیم، جرالدین سینگر، دین رُدز، دنیل ریگمر، داری لین
  • امتیاز(IMDB): 6.4 از 10

فیلم «هیچ‌کس تو را نجات نخواهد داد» بدون شوخی، ما را پس از مقدمه‌ای کوتاه به مرکز یک حمله فضایی می‌برد. اما اینجا ما با یک حمله فضایی گسترده مانند فیلم‌هایی همچون بیگانه مواجه نیستیم، بلکه با یک داستان کوچک‌تر و با تعلیق بیشتر در روایت گویی روبرو می‌شویم که با دقت هدف خود را دنبال می‌کند و می‌داند که می‌خواهد چه چیزی را قصد دارد تا به مخاطب خود نشان دهد. برایان دافیلد، که کمدی سیاه موفق «خودجوش» (۲۰۲۰) را در رزومه خود دارد، در دومین اثر خود نشان می‌دهد که برای اجرای ایده‌هایش به بودجه‌های بزرگ نیاز ندارد، همچنین شاید بد نباشد بدانید که او خودش فیلم‌نامه‌های اثارش را می‌نویسد. شاید پایان این فیلم شما را راضی نکند؛ اما به شما نشان خواهد داد که یک کارگردان واقعی، از ته دلش چه چیزی را طلب می‌کند.

حالا که صحبت از فیلم کمدی سیاه شد، بد نیست نگاهی به مقاله 15تا از بهترین فیلم های کمدی سیاه؛ به دردها آهسته بخندید در مجله مستر دیالوگ بیندازید. 

3- نگهبانان کهکشان بخش 3 (Guardians of the Galaxy Vol. 3)

فیلم علمی تخیلی 2023 Guardians of the Galaxy Vol. 3

  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • کارگردان: جیمز گان (James Gunn)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، ماجراجویی، فانتزی، کمدی، ابرقهرمان، دلهره آور
  • بازیگران: کریس پرت، زوئی سالدانا، دیو باتیستا، کارن گیلان، پام کلمنتیئف
  • نمره IMDb: نمره 8.0

داستان این اثر سینمایی علمی تخیلی از فیلم های مارول، پیتر کویل را بعد از دست دادن گامورا روایت می‌کند. حال کویل تصمیم می‌گیرد تا به‌واسطه کمک تیمش از کهکشان محافظت نماید و آنجا را به پناهگاهی بسیار امن برای پناه‌جویان مبدل نماید. ولی او پس از یک حمله غافلگیرانه، باید با تیمش را برای ماموریتی خطرناک آماده سازد. فیلم علمی تخیلی 2023 نگهبانان کهکشان بخش 3 یکی از برترین آثار این سال است که با استقبال بی نظیری از سوی مخاطبان مواجه شد.

اگر از طرفداران دنیای سینمایی مارول هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست موردانتظارترین فیلم های مارول 2024 در مجله مستر دیالوگ بیاندازید.

4- زمین سرگردان 2 (The Wandering Earth 2)

فیلم علمی تخیلی 2023 The Wandering Earth 2

  • تاریخ اکران: 22 ژانویه 2023 (2 بهمن 1401)
  • کارگردان: فرانت گوو (Frant Gwo)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، ماجراجویی، فانتزی
  • بازیگران: اندی لا، وو جینگ، لی شجیان، شا یی
  • نمره IMDb: نمره 7.0

این اثر سینمایی درواقع یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 محسوب می شود که در سال 2022 توسط کشور چین تولید شد. این فیلم ادامه اثر سینمایی زمین سرگردان است. درواقع داستان زمانی را روایت می‌کند که خورشید به غولی قرمز و بزرگ مبدل شده و انسان‌ها به دنبالی راهی جهت نجات بقای خودشان هستند. به موجب این امر آن‌ها فناوری را تولید می‌کنند تا بتوانند با آن زمین را به سوی منظومه‌ای دیگر هدایت کنند. زمین سرگردان 2، فیلم علمی تخیلی جدید محسوب می‌شود‌ که تماشای آن ساعاتی مهیج را همراه با دلهره برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد‌.

اگر به فیلم های مرتبط با فضا علاقه دارید، نگاهی به بلاگ پست 10 تا از بهترین مستندها درباره فضا؛ براساس IMDB در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید. 

5- فیلم علمی تخیلی Spider-Man: Across the Spider-Verse

انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

  • کارگردان: ژواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی. تامپسن
  • صداپیشگان: شامیک مور، هیلی استاینفلد، برایان تایری هنری، لورین ولز، جیک جانسون، جیسون شوارتزمن، ایسا رای
  • امتیاز(imdb): 8.7 از 10

فیلم علمی تخیلی 2023 و ابرقهرمانی Spider-Man: Across the Spider-Verse شاید درست همان چیزی باشد که ساعتی برای فاصله گرفتن از حال و هوای زندگی به آن نیاز داشته باشید. این انیمیشن قسمت دوم از سری مجموعه‌ مردعنکبوتی: دنیای عنکبوتی محسوب می‌شود. در این قسمت مایلز مورالز وارد ماجراجویی می‌شود که او را حقایق و ناگفته‌هایی تلخ مواجه می‌‌کند که باعث می‌شود تا آرزو کند ای کاش هیچوقت قدم در این مسیر نمی‌گذاشت! هر چقدر درمورد داستان این انیمیشن توضیح بدیم، باعث خواهد شد تا کلیت داستان برای شما لو برود؛ به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم تماشای این انیمیشن را در لیست تفریحات خودتان قرار دهید.

بیشتر بخوانید: دیالوگ های انیمیشن مردعنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی

چه چیزی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse را به اثری بی‌همتا تبدیل کرده است؟

آنچه فیلم “در میان دنیای عنکبوتی” را در میان انیمیشن های علمی تخیلی منحصر به فرد می‌کند، سبک انیمیشنی خاص و بی‌نظیر آن است که از قوانین سنتی دنیای امروز انیمیشن پیروی نمی‌کند. با این وجود شاید تنها خرده‌ای که بتوان به این انیمیشن گرفت آن است که بهتر بود داستان به طور کامل به پایان می‌رسید و نیمه‌کاره باقی نمی‌ماند. از طرف دیگر شخصیت پردازی‌ها و شیمی که میان آن‌ها شکل می‌گیرد به یکی از نقاط قوت انیمیشن مردعنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی بدل شده است.

6- منظره با دست نامرئی (Landscape with Invisible Hand)

فیلم علمی تخیلی 2023 Landscape with Invisible Hand

  • تاریخ اکران: 23 ژانویه 2023 (3 بهمن 1401)
  • کارگردان: کوری فینلی (Cory Finley)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، کمدی، درام
  • بازیگران: تیفانی هدیش، آسانته بلک، کایلی راجرز، جاش همیلتون
  • نمره IMDb: نمره 6.7

این فیلم علمی تخیلی 2023 زمانی را روایت می‌کند که یک نژاد از آدم فضایی‌ها به‌واسطه دادن وعده‌های رونق اقتصادی عموم مردم را فریب داده است و سرنوشت آن‌ها را به تباهی می‌کشاند. در چنبن جامه‌ای از آدمی، دو نوجوان به فکر ابداع روشی جهت نجات خود و مابقی نسل بشر هستند. چنانچه تاکنون موفق به تماشای این فیلم زیبا نشده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همین حالا برای تماشای این فیلم علمی تخیلی جدید اقدام نمایید.

7- مگان (M3gan)

فیلم علمی تخیلی 2023

  • تاریخ اکران: 6 ژانویه 2023 (16 دی 1401)
  • کارگردان: جرارد جان استون (Gerard Johnstone)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، ترسناک، دلهره آور، راز آلود
  • بازیگران: الیسون ویلیامز، جنا دیویس، وایلوت مک گرا، ایمی دونالد
  • نمره IMDb: نمره 6.4

به‌طور کلی پیشرفت هوش مصنوعی جدا از مزایایی که دارد، کمی هم ترسناک به نظر می‌آید. ما در این فیلم علمی تخیلی 2023 شاهد توطئه هوش مصنوعی و مقابله آن با آدمی هستیم. مگان که توسط جما، طراح رباتیک برجسته یک کمپانی طراحی شده توانایی شنیدن، دیدن و یادگیری را دارد، تا بتواند به عنوان دوست و معلم، همبازی و محافظ کودکان باشد. یک روز جما برای مراقبت از خواهرزاده 8 ساله خود تصمیم می‌گیرد نمونه اولیه این ربات را استفاده نماید. ولی در نهایت همین تصمیم او با عواقب غیرقابل تصور و شوم همراه می‌شود.

اگر علاقمند هستید تا به تماشای فیلم های ترسناک 2023 بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم این بلاگ پست در مجله مستر دیالوگ را مطالعه کنید.

8- استخر بی‌نهایت (Infinity Pool)

فیلم ترسناک 2023 Infinity Pool

  • تاریخ اکران: 27 ژانویه 2023 (7 بهمن 1401)
  • کارگردان: برندون کروننبرگ (Brandon Cronenberg)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، ترسناک، فانتزی، مجارجویی
  • بازیگران: الکساندر اسکاشگورد، میا گاث، کلوپادرا کولمن
  • نمره IMDb: نمره 6.1

چنانچه قصد دارید تا یک فیلم علمی تخیلی 2023 در ژانر ترسناک و علمی تخیلی ببینید، تماشای استخر بی‌نهایت به شما توصیه می‌شود. این اثر سینمایی روایت داستان یک نویسنده‌ است که با همسرش به شهری ساحلی جهت استراحت سفر می‌کند. ولی در آن مکان با زنی عجیب مواجه می‌شوند که خودش را طرفدار رمان‌های این نویسنده می‌داند. همین آشنایی موجب کشیده شدن زوج به یک ورطه‌ هولناک می‌شود و آن‌ها با رسومی ترسناک و عجیب آنجا آشنا می‌شوند. منتقدان فیلم استخر بی‌نهایت را در دسته بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 انتخاب کردند.

جیمز فاستر (با بازی الکساندر اسکاشگورد)، به عنوان یک نویسنده نه چندان موفق، همراه با همسر ثروتمندش به یک کشور تخیلی سفر می‌کند تا بتواند مدتی از زندگی شخصی خود و چالش‌هایی که با آن دست و پنجه نرم می‌کند، دور شود. جیمز که مدت‌ها نتوانسته است بنویسد، امیدوار است که این سفر او را مجددا به دوران اوج خلاقیت باز گرداند. همه چیز به طور عادی پیش می‌رود تا زمانی که جیمز با گبی (با بازی میا گاث)، یکی از طرفداران آثارش، آشنا می‌شود و او را به یک مهمانی خصوصی دعوت می‌کند. این مهمانی به یک حادثه تبدیل می‌شود و جیمز به طور تصادفی باعث مرگ یک فرد می‌شود و به بازداشتگاه منتقل می‌شود.

درست در چنین جایی اتفاقاتی می‌افتد که به این موضوع بیشتر پی خواهید برد که چرا چنین اثری در ژانر علمی تخیلی قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد که در این کشور، فناوری شبیه‌ سازی انسان وجود دارد. جیمز که برای قتل محکوم شده است، می‌تواند با پرداخت هزینه، یک کلون از خود را به جای خود به اتاق اعدام بفرستد. کراننبرگ در این فیلم حتی به توضیح سازوکار شبیه‌سازی اهمیت نمی‌دهد و این مسئله گویی برای او اهمیت چندانی هم ندارد، چرا که چگونه می‌توان چنین جهان عجیب و غربی را توضیح داد؟

9- مرد مورچه ای و زنبورک کوانتومانیا (Ant-Man and the Wasp: Quantumania)

فیلم علمی تخیلی 2023 Ant-Man and the Wasp: Quantumania

  • تاریخ اکران: 17 فوریه 2023 (28 بهمن 1401)
  • کارگردان: پیتون رید (Peyton Reed)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، علمی تخیلی، ابرقهرمان
  • بازیگران: پاول راد، اونجلین لیلی، کاترین نیوتن، جاناتان کاجورز، بیل مورری
  • نمره IMDb: نمره 6.1

این اثر سینمایی درواقع یک فیلم ابرقهرمانی آمریکایی به‌شمار می‌رود که بر اساس مارول کامیکس تولید شد. در این فیلم علمی تخیلی جدید شخصیت‌های معروف دنیای مارول مانند اسکات لانگ، مرد مورچه‌ای و هوپ پیم، واسپ حضور دارند. اسکات لانگ و هوپ ون داین به همراه پدر و مادر هوپ و دختر اسکات، کیسی به قلمرو کوانتومی کشیده می‌شوند. آن‌ها با یکدیگر باید راهی جهت فرار پیدا کنند، ولی در این بین مادر هوپ چه رازهایی را پنهان می‌کند؟

10- تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران (Transformers: Rise of the Beasts)

فیلم علمی تخیلی 2023

  • تاریخ اکران: 9 ژوئن 2023 (19 خرداد 1402)
  • کارگردان: استیون کیپل جونیور (Steven Caple Jr)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، فانتزی، ماجراجویی، ابرقهرمان، اکشن
  • بازیگران: میشل یئو، پیت دیویدسون، پیتر دینکلیج، ران پرلمان
  • نمره IMDb: نمره 6.1

این فیلم علمی تخیلی 2023 جدید دهه 1990 را روایت می‌کند که مخاطبان را با ماجراجویی‌های پر از اکشن روبرو می‌سازد. چراکه در فیلم تبدیل‌شوندگان: ظهور جانوران ما شاهد ماکسیمال‌ها، پرداکون‌ها و ترورکان‌ها به نبرد میان اتوبات‌ها و دسپتیکون‌ها همزمان روی زمین هستیم. نوح، پسری جوان تیزبین از بروکلین و النا محققی بسیار جاه طلب و مستعد قرار است در درگیری‌ها غرق شوند. چون Optimus Prime و اتوبات‌ها با یک دشمنی جدید و وحشتناک به نام Scourge مواجه می‌شوند.

11- نسل پاد (The Pod Generation)

فیلم علمی تخیلی 2023 The Pod Generation

  • تاریخ اکران: 19 ژانویه 2023 (29 دی 1401)
  • کارگردان: سوفی بارتز (Sophie Barthes)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، کمدی، عاشقانه
  • بازیگران: املیا کلارک، روزیل کریگ، کاترین هانتر، چیویتل اجیوفور
  • نمره IMDb: نمره 5.8

داستان این فیلم سینمایی علمی تخیلی 2023 درباره یک زوج نیویورکی است که به‌واسطه بهره‌مندی از ابزار و تکنولوژی‌های جدید که توسط شرکتی فناوری بزرگی به نام پگاسوس تولید شده، تصمیم دارند تا والد شدن را تجربه نمایند. درواقع شرکت پگاسوس به زوج های جوان این امکان را می دهد  تا از طریق رحم مصنوعی حس شیرین بچه‌دار شدن را به‌راحتی لمس کنند.

12- شصت و پنج  (65)

فیلم علمی تخیلی 2023 65

  • تاریخ اکران: 10 مارس 2023 (19 اسفند 1401)
  • کارگردان: اسکات بک (Scott Beck)، برایان وودز (Bryan Woods)
  • ژانر: علمی‌تخیلی، درام، فانتزی
  • بازیگران: آدام درایور، آریانا گرینبلات، کلوئی کلمن، نیکا کینگ
  • نمره IMDb: نمره 5.4

داستان این فیلم علمی تخیلی 2023 ماجرای فرود فضانوردی را بر روی یک سیاره مرموز روایت می‌نماید. در نگاه نخست فضانورد فکر می‌کند که این سیاره متروکه بود و هیچ موجودی در آن وجود ندارد، ولی پس از گذشت مدت زمانی کوتاه او متوجه می‌شود که در آنجا موجوداتی دیگر هم ساکن هستند. این فیلم با بازی درخشان آدام درایور و کارگردانی اسکات بک و برایان وودز به یکی از بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 مبدل شده است.

13- فیلم علمی تخیلی 2023 Linoleum

فیلم علمی تخیلی 2023 Linoleum

  • کارگردان: کالین وست
  • بازیگران: جیم گافیگان، ری سیهورن، کیتلین نیکن، تونی شالهوب، مایکل ایان بلک، ایمی هارگریوس، جی واکر
  • امتیاز(imdb): 6.5 از 10

جیم گافیگان، که در سال‌های اخیر به عنوان یک کمدین نادیده گرفته شده است، با آثاری مانند «تسلا» (۲۰۲۰) و «بالای سایه‌ها» (۲۰۱۹) نشان داده است که در نقش‌های جدی نیز می‌تواند بازی کند. اما بازی برتر او را در فیلم علمی-تخیلی غیرمعمول و گیج‌کننده «لینولیوم» خواهید دید. این فیلم که توسط کالین وست ساخته شده است، اگر با انتظاراتی کم و حتی معقولانه به سراغش بروید، شما را غافلگیر خواهد کرد.

داستان این فیلم در مورد یک ستاره‌شناس به نام کامرون (با بازی جیم گافیگان) است که همیشه آرزو داشته است تا فضانورد شود؛ اما به هدف و آرزوی دیرینه خود نرسیده است. اکنون او یک برنامه تلویزیونی علمی مرتبط با فضا را تولید می‌کند که با وجود اینکه با هدف جذب کودکان طراحی شده است؛ اما در نیمه‌های شب پخش می‌شود و مخاطب زیادی ندارد. کامرون هر روز هنگامی که از خواب بیدار می‌شود به رویای دیرینه خود فکر می‌کند. او که بحران بزرگی را در زندگی سپری می‌کند و اکنون همسرش از او طلاق گرفته است، تصمیم می‌گیرد تا دستمالی بر روی آرزوی خاک خورده خود بکشد!

این فیلم علمی تخیلی 2023 بیانگر فراموش نکرد رویاهایی است که هر یک از ما ممکن است داشته باشیم و روزی به شکلی که حتی تصورش را نمی‌کنیم، سراغشان را بگیریم. کامرون نیز درگیر چنین چیزی می‌شود. او تصمیم می‌گیرد تا فضاپیمایی با کمک قطعات مخروبه یک ماهوار بسازد و به فراتر از کره زمین سفر کند؛ اما در این حین اتفاقاتی می‌افتد که…

14- فیلم علمی تخیلی 2023 Asteroid City

بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023

  • کارگردان: وس اندرسن
  • بازیگران: جیسون شوارتزمن، اسکارلت جوهانسون، تام هنکس، جفری رایت، تیلدا سوینتن، برایان کرانستون، ادوارد نورتون
  • امتیاز(imdb): 6.6 از 10

وس اندرسن یک فیلم‌ساز معروف است که آثارش دارای خصوصیات منحصر به فردی هستند و ممکن است هرکسی با هر سلیقه‌ای آثار او را نپسندد. در سال‌های اخیر، او سعی کرده است تا با موضوعات و دنیاهای متنوعی دل سینما دوستان را به دست آورد؛ اما فیلم‌هایش همچنان در همان مسیر قبلی به کار خود ادامه می‌دهند. با این حال، «استروید سیتی» ممکن است کمی متفاوت باشد. با وجود اینکه امضاهای معمول فیلم‌ساز در اینجا نیز وجود دارد، اما این فیلم نسبت به سایر آثار او، برای تماشاگران عمومی قابل فهم‌تر است.

داستان این فیلم علمی تخیلی 2023 در مورد گروهی از دانش‌آموزان و والدینی است که در یک شهر تخیلی به نام استروید سیتی زندگی می‌کنند و در یک کنفرانس اخترشناسی برای نوجوانان شرکت کرده‌اند. وقتی یک مهمان ناخواسته وارد می‌شود، شهر به هرج و مرج می‌افتد.

وس اندرسن، فیلم‌سازی است که ورودش به ژانر علمی-تخیلی می‌تواند به عنوان یک اتفاق و امر نیک در دنیای سینما درنظر گرفته شود. همانطور که انتظار می‌رفت، او با دیدگاه‌های جدیدی به این ژانر نگاه می‌کند و آن را با درام و کمدی ترکیب می‌کند. استفاده از عناصر علمی-تخیلی به اندرسن این فرصت را داده است که بتواند لایو-اکشن و استاپ‌موشن را با هم ترکیب کند (در سایر آثارش، معمولا فقط به یکی از این دو می‌پرداخت) که به نتایج مثبتی منجر شده است. از طرف دیگر، در فیلم “استروید سیتی”، ما با یک تیم بازیگری پرستاره و بی‌نظیر روبرو هستیم که هر کدام از آن‌ها می‌توانند دلیلی برای تماشای یک فیلم باشند، از جمله بازیگران مشهور این فیلم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

جف گلدبلوم، مارگو رابی، ویلم دفو، مت دیلون و استیو کارل تا آدرین برودی، ادوارد نورتون، تیلدا سوینتن، اسکارلت جوهانسون و تام هنکس.

15- فیلم علمی تخیلی 2023 They Cloned Tyrone

فیلم علمی تخیلی 2023 They Cloned Tyrone

  • کارگردان: جوئل تیلور
  • بازیگران: جان بویگا، جیمی فاکس، تیونا پریس، کیفر ساترلند، دیوید آلن گرایر، اریک رابینسون، تمبرلا پری
  • امتیاز(IMDB): 6.6 از 10

این فیلم کمدی علمی-تخیلی از شما انتظار دارد که حتی اندکی هم شده خنده را در زندگی جدی خود حس کنید؛ اما از طرف دیگر از شما می‌خواهد تا بررسی کنید چه چیزی شما را به خنده وا می‌دارد؟ بی‌معنی بودن همه چیز؟ شوخی‌ها؟ یا واقعیت‌هایی که در عمق این داستان فانتزی پنهان شده‌اند؟

داستان این فیلم علمی تخیلی 2023 در یک محله سیاه‌پوستان تخیلی به نام گِلِن رخ می‌دهد، جایی که فانتین (با بازی جان بویگا)، یک فروشنده مواد مخدر است که با همراهی اسلیک چارلز (با بازی جیمی فاکس) و یویو (با بازی تیونا پریس)، یک آسانسور مخفی پیدا می‌کند و از طریق آن وارد یک آزمایشگاه عجیب و غریب می‌شود که در آنجا کلون‌هایی از خودش را می‌بیند. به تدریج معلوم می‌شود که اهالی این محله برای دهه‌ها موش آزمایشگاهی دولت بوده‌اند.

همه چیز این فیلم شما را به تعجب و صد البته همانطور که پیش‌تر گفتیم به اندکی خنده وا می‌دارد. سازندگان صحنه و سکانس‌ها را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که کاملا مرموز و غیر عادی به نظر برسد. جالب‌تر از همه شما حتی نخواهید فهمید که این فیلم از نظر زمانی در چه دوره‌ای روایت می‌شود! آیا داستان در دهه 70 میلادی اتفاق می‌افتد یا کمی جلوتر؟!

کلام آخر

در این مقاله ما به معرفی بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 پرداختیم. در ادامه هر کدام از این آثار را براساس امتیازشان در سایت IMDb مورد بررسی قرار دادیم. نظر شما مخاطبان محترم درباره فهرست 10 فیلم علمی تخیلی برتر سال 2023 چیست؟ به نظرتان جای کدام فیلم در این لیست خالیست؟ در لیست بهترین فیلم های علمی تخیلی 2023 کدام اثر سینمایی را بیشتر می‌پسندید؟

امید است مقاله 10 فیلم علمی تخیلی 2023 که منتظرش بودید برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفاً پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات شخصی خود را در زمینه بهترین فیلم علمی تخیلی 2023 با ما در وب‌سایت مستر دیالوگ به اشترک بگذارید.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید