بیشتر بخوانید

5 فیلم زامبی۲۰۲۳+ داستان و تاریخ اکران

10 فیلم زامبی ۲۰۲۳+ داستان و تاریخ اکران

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم های زامبی یکی از دسته‌ بندی‌های بسیار محبوب در میان فیلم‌های ترسناک محسوب می‌شوند. افراد زیادی در ایران و جهان وجود دارند که ممکن است به تماشای فیلم‌های بسیار ترسناک ننشینند؛ اما از وقت گذاشتن برای فیلم های زامبی محور لذت ببرند. سال 2023 به مانند سال‌های گذشته، آثار مختلفی در ژانر زامبی تلاش کردند تا مبارزه انسان برای بقا و زندگی را به تصویر بکشند. به همین جهت در ادامه در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگقصد داریم تا به بررسی 10 فیلم زامبی 2023 بپردازیم.

فیلم های زامبی 2023

فیلم‌های زامبی از جمله ژانرهای محبوب و پرطرفدار در سینمای جهان هستند. این فیلم‌ها معمولا داستان‌هایی را روایت می‌کنند که در آن انسان‌ها توسط ویروسی ناشناخته به موجودات عظیم الجثه، خون‌خوار و بی‌رحم تبدیل می‌شوند و اندک بازماندگان از جامعه بشریت، سعی در بقا دارند. این فیلم‌ها می‌توانند از نظر ژانر به دسته‌های مختلفی تقسیم شوند، مانند کمدی، ترسناک، اکشن، علمی-تخیلی و غیره. در این بلاگ پست، ما قصد داریم به معرفی چند فیلم زامبی ۲۰۲۳ معروف و محبوب بپردازیم و نکات جالب و مثبت و منفی هر یک را بررسی کنیم.

1- فیلم Zombie Traveler

فیلم Zombie Traveler

  • کارگردان: لیسی فرانکس و آدیسون داون پری فرانکس
  • بازیگران: لیسی فرانکس، آدیسون داون پری فرانکس و کودی گریگوری
  • تاریخ اکران: اردیبهشت ماه سال 1402

فیلم زامبی 2023 مسافر زامبی یکی از عجیب‌ترین و جالب‌ترین آثار این لیست حساب می‌شود. این فیلم در سبک اکشن، ماجراجویی و کمدی ساخته شده است. اگر از جمله طرفداران فیلم‌های کمدی و زامبی باشید، از این اثر لذت خواهید برد؛ اما اگر در ترکیب ژانر کمدی با ژانرهای ترسناک مشکل دارید، ممکن است این فیلم کمی در ذوقتان بزند. فیلم به عنوان یک اثر کمدی می‌تواند شما را سرگرم کند؛ اما از منظر یک اثر زامبی و ترسناک نمی‌تواند به هدف خودش برسد. همچنین شاید جلوه‌های ویژه فیلم کمی شما را از تماشای این اثر ناامید کند.

از دنیای زامبی بیشتر تماشا کنید: معرفی سریال مردگان متحرک آن هایی که زنده اند+ خلاصه داستان

2. فیلم زامبی Zom 100: Bucket List of the Dead

Zom 100: Bucket List of the Dead

  • کارگردان: یوسوکه ایشیدا (Yusuke Ishida)
  • تاریخ انتشار: 3 اوت 2023 (12 مرداد 1402)
  • بازیگران: ایجی آکاسو، مای شیرایشی، شونتارو یاناگی
  • امتیاز(IMDb): 7.2 از 10

دومین فیلمی که از لیست بهترین فیلم های زامبی 2023 بایستی به آن اشاره کنیم، اثر ژاپنی Zom 100: Bucket List of the Dead نام دارد. این فیلم زامبی براساس مانگایی با همین نام تولید شده است. شاید جالب باشد بدانید که پیش از تولید این اقتباس سینمایی، پیش‌تر انیمه‌ای با همین نام نیز عرضه شده بود.

داستان این فیلم زامبی 2023 درمورد فردی با نام آکیرا است. او 24 سال سن دارد و اکنون در چنین سنی احساس می‌کند که روح فردی پیر را با خود حمل می‌کند! او در مدت سه سال گذشته با گذراندن تایم‌هایی در یک شرکت سخت گیر ژاپنی اکنون احساس می‌کند که به اندازه 20 الی 30 سال پیر شده است. در چنین زمانی که رخوت و خستگی تمام وجود او را فرا گرفته است، متوجه می‌شود که سیل عظیمی از زامبی‌ها جای جای شهر را از آن خود کرده‌اند. اکنون آکیرا باید خستگی و بار سنگینی که بر روی دوشش قرار دارد را به کناری بگذارد و برای حفظ جان خود مبارزه کند. شاید اکنون آکیرا تصور می‌کند که هیچ وقت تا به این اندازه نمی‌خواسته به زندگی خود ادامه دهد.

3-فیلم Johnny z

فیلم زامبی ۲۰۲۳ Johnny z

  • کارگردان: جاناتان استرایتون
  • بازیگران: مایکل مرچنت، فلیکس کورتس و جیسون دلگادو

فیلم زامبی ۲۰۲۳ جانی زد یکی از مورد انتظارترین فیلم‌های سال 2023 است. این فیلم زامبی امسال در ژانر اکشن منتشر خواهد شد. داستان فیلم، زندگی مردی نیمه زامبی را روایت می‌کند! شاید تعجب کنید که منظور از نیمه زامبی چیست؟ دقیقا همین موضوع سبب شده تا این فیلم از نظر منتقدین و مخاطبین ایده‌ای جدید به نظر برسد. در این فیلم مردی با بدنی نیمه زامبی و نیمه انسانی به نام جانی زد تلاش می‌کند تا افرادی که چنین بلایی را بر سر بدنش آورده‌اند انتقام بگیرد. بدون شک به نظر می‌رسد که این انتقام می‌تواند جزو جذاب‌ترین و اکشن‌ترین اتفاقات در سال 2023 باشد.

4- فیلم زامبی 2023 We Are Zombies

فیلم زامبی ما همه زامبی هستیم 2023

  • کارگردان: فرانسیوس سیمارد (François Simard)
  • تاریخ انتشار: 9 اوت 2023 (19 مرداد 1402)
  • بازیگران: مگان پتا هیل، الکساندر ناچی، گای نادون
  • امتیاز(IMDB) 6.5 از 10

فیلم ترسناک “ما زامبی‌ها هستیم” یکی دیگر از بهترین فیلم های زامبی 2023 محسوب می‌شود. این فیلم، یک کمدی ترسناک فرانسوی با محوریت زامبی است که بر اساس سری کامیک بوک‌های “زامبی‌هایی که جهان را می‌خورند” توسط فرانسیوس سیمارد و آنوک ویسل نوشته و کارگردانی شده است. بازیگرانی چون الکساندر ناچی، درک جانز، مگان پتا هیل و وینسنت لکلرک در این فیلم نقش آفرینی کرده‌اند. این فیلم در یک شهری جریان دارد که پر از زامبی‌هایی است که به نام غیرآدم‌خوار شناخته می‌شوند و دچار آسیب‌دیدگی هستند.

سه سرباز بعد از کسب درآمد، باید با کلاهبرداران کوچک و یک شرکت بزرگ شرور مقابله کنند تا بتوانند مادربزرگ ربوده شده‌شان را نجات دهند.

5- فیلم Knock At The Cabin

فیلم زامبی ۲۰۲۳Knock At The Cabin

  • کارگردان : ام. نایت شایامالان
  • بازیگران : دیو باتیستا، روپرت گرینت، جاناتان گراف
  • امتیاز IMDB: 6.1 از 10

ام نایت شایامالان در سال 2023، با اثری جدید با نام Knock At The Cabin، پرده سینما را به لرز درآورد. این فیلم که براساس رمانی معروف با نام The Cabin at the End of the World ساخته شده است، تلاش دارد تا داستان زندگی مردی را روایت کند که در تعطیلاتی با خانواده‌اش زمان را سپری می‌کند. در همین حین شرایط جوری رقم می‌خورد که آن‌ها توسط عده‌ای مسح و خطرناک گروگان گرفته می‌شود. این گروه خطرناک از این مرد و خانواده‌اش می‌خواهند که برای جلوگیری از وقوع آخر الزمان یکسری تصمیمات را بگیرند. بنابراین این فیلم را می‌‌توان یکی از برترین فیلم های زامبی محور 2023 دانست.

بیشتر بخوانید: 10 نکته که احتمالا درمورد سریال مردگان متحرک نمی‌دانید

6- فیلم زامبی 2023 Resident Evil: Death Island

فیلم زامبی 2023 Resident Evil: Death Island

  • کارگردان: الیچیرو هاسومی (Eiichirō Hasumi)
  • تاریخ انتشار: 7 ژوئیه 2023 (16 تیر 1402)
  • بازیگران: متیو مرکر، کوین دورمن، نیکول تامپکینز، استفانی پانیسلو
  • امتیاز(IMDB): 5.7 از 10

وقتی صحبت از بهترین آثار زامبی باشد، اگر اشاره‌ای به یکی از فیلم‌ها یا بازی‌ها زریدنت اویل نکنیم، کم لطفی کرده‌ایم. اگرچه قسمت جدید رزیدنت اویل نیز در دنیای سینما شکستی دیگر برای این فرنچایز بزرگ و محبوب محسوب می‌شود؛ اما می‌تواند تا حدودی دل طرفداران این سری بازی‌ها را به دست آورد.

داستان این فیلم زامبی 2023 در زمانی اتفاق می‌افتد که لیان اس کندی، ردفیلد، ربکا چمبرز و ولنتاین پای خود را در دل پرونده‌ای جدید می‌گذارند. اینطور که به نظر می‌رسد اکنون حملات زامبی به وقوع پیوسته که صد البته همچنان منبع و منشا آن چندان مشخص نیست؛ اما با این وجود آن‌ها حدس می‌زنند که همه چیز به اتفاقات و وقایع جزیره آلکاتراز برمی‌گردد. با این وجود این تیم چند نفره بایستی تمام تلاش خود را بکنند تا سر از کار اتفاقات جزیره آلکاتراز دربیاورند.

7- فیلم Zombie Town

فیلم زامبی ۲۰۲۳ Zombie Town

  • کارگردان: پیتر لپنیوتیس
  • بازیگران: چوی چیس، دن آیکروید و هنری چرنی

فیلم زامبی ۲۰۲۳ شهر زامبی یکی از موردانتظارترین فیلم های سال 2023 است که به زودی به کارگردانی پیتر لپنیوتیس بر روی پرده سینما می‌رود. این فیلم زامبی در ژانر ترسناک تلاش می‌کند تا اتفاقات مهمی را در یک شهر آلوده شده به زامبی‌ها روایت کند. در این فیلم تعدادی از نوجوانان باید به عنوان بازماندگان برای نجات بشریت تمام تلاش خود را به کار بگیرند؛ اما آیا آن‌ها با سن کمی که دارند، موفق خواهند شد؟ برای پاسخ به این سوال دشوار باید منتظر اکران فیلم بمانیم.

8- فیلم آخرین قطار به نیویورک؛ وحشتی از جنس زامبی

فیلم آخرین قطار به نیویورک؛ وحشتی از جنس زامبی

  • کارگردان: تیمو تجاهجانتو
  • بازیگران: کانگ دونگ-وون، کو کیو-هوان و لی جونگ-هیون

فیلم زامبی جدید The Last Train to New York، یکی از وحشتناک‌ترین عناوین 2023 محسوب می‌شود. این فیلم درواقع بازسازی از فیلم مشهور قطار بوسان است. در این فیلم، سازندگان تلاش می‌کنند تا داستان پدری دلسوز را روایت کنند. این پدر به همراه دخترش قصد دارند تا برای سفری عازم شوند؛ اما در همین حین حملات زامبی‌ها در فضایی آخر الزمانی به تصویر کشیده می‌شود. حالا پدر باید تمام تلاش خود را بکند تا دخترش را از چنین فضای دلهره آوری نجات دهد. عده‌ای تصور می‌کنند که این فیلم به اثری درام و ترسناک بدل خواهد شد.

درواقع فیلم قطاری به سمت بوسان را می‌توان یکی از بهترین فیلم‌ های ترسناک در ژانر زامبی دانست که به زیبایی هرچه تمام‌تر سازندگان توانسته‌اند وحشت آخر الزمانی را به تصویر بکشند.

اگر به فیلم کره ای زامبی علاقمند هستید،فهرست روبرو را تماشا کنید: بهترین فیلم های کره ای ترسناک؛ براساس IMDB

9- فیلم زامبی As We Know It

فیلم زامبی As We Know It

  • کارگردان: جاش مونکارش (Josh Monkarsh)
  • تاریخ انتشار: 30 نوامبر 2023 (10 آذر 1402)
  • بازیگران: مایک کسل، اولیور کوپر، تیلور بلکول، دنی ماندلو
  • امتیاز(IMDb): 4.6 از 10

فیلم “آنطور که می‌شناسیم”، یک ساخته آمریکایی در سبک ترسناک و کمدی است. داستان این فیلم زامبی در دهه 90 میلادی روی می‌دهد. در اینجا، جیمز بیشاپ که به تازگی از رابطه عاطفی خود جدا شده است، در حال نگارش یک کتاب است و در همین حین، دوران آخرالزمان زامبی‌ها فرا می‌رسد.

10- فیلم زامبی Pet Sematary: Bloodlines

  • کارگردان: لینزی اندرسون بیر (14 مهر 1402)
  • تاریخ انتشار: 6 اکتبر 2023
  • بازیگران: جکسون وایت، ناتالی آلین لیند، دیوید داچوونی، سامانتا ماتیس
  • امتیاز(IMDB): 4.6 از 10

“قبرستان حیوانات خانگی” یکی از رمان‌های شناخته شده استیفن کینگ است که در سال 2023 به فیلم تبدیل شد. این داستان ترسناک و زامبی محور درمورد مردی است که با گذشته مخفی خود آشنا می‌شود. در این بین، او باید با یک نیروی شیطانی روبرو شود؛ اما آیا او از چنین رویارویی سربلند بیرون خواهد آمد؟ علی رغم سایر آثاری که از روی رمان‌های استفن کینگ اقتباس شده است، این فیلم نتوانست چندان در سال 2023 موفق عمل کند.

جمع بندی

فیلم های زامبی به مانند بسیاری از عناوین دیگر در ژانر ترسناک، بسیار پرطرفدار محسوب می‌شوند. مخاطبین ایرانی و خارجی زیادی سالانه به تماشای این آثار می‌نشینند. اما مدتی است که برخی تصور می‌کنند این ژانر با افت کیفیت مواجه شده و دیگر نمی‌‌توانیم شاهد آثار بسیار خوبی همچون مردگان متحرک باشیم. برای این‌که ببینیم صنعت سینما در این رابطه به چه سمت و سویی می‌رود، بایستی برای اکران این فیلم‌ها صبر کنیم و نتیجه را نظاره‌گر باشیم. به همین جهت ما در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگتلاش کردیم تا تعداد اندکی از بهترین فیلم های زامبی ۲۰۲۳ به شما معرفی کنیم. خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که از میان فیلم‌ های زامبی 2023، شما بیشتر منتظر کدام عنوان هستید؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید