بیشتر بخوانید

معرفی فیلم اوپنهایمر

معرفی فیلم اوپنهایمر(oppenheimer)+ خلاصه داستان

زمان مطالعه: 3 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم اوپنهایمر، ماه‌های اخیر سر و صدای زیادی به پا کرده است. اکران همزمان این فیلم به همراه اثر سینمایی باربی باعث شد تا توجه زیادی به سمت آن‌ها جلب شود. البته باید اشاره کرد که جدال دو فیلم اوپنهایمر و باربی در ماه‌های اخیر شروع نشده است، بلکه آغاز این اتفاق به سال گذشته باز می‌گردد. در تابستان سال گذشته با معرفی و مارکتینگ فیلم oppenheimer، وارنر تبلیغات باربی را شروع کرد. تبلیغ همزمان این دو فیلم باعث شد تا یک دو قطبی در دنیای فیلم و سریال ایجاد شود. به همین جهت در ادامه به معرفی فیلم اوپنهایمر خواهیم پرداخت تا بهتر درک کنید که چرا این فیلم تا به این اندازه ارزش صبر کردن داشته است.

معرفی فیلم اوپنهایمر

کریستوفر نولان کارگردان نام آشنا و بسیار مشهور هالیوودی که فیلمبازان و طرفداران او را با مجموعه فیلم‌های بسیار پیچیده‌ای که تولید می‌کند، می‌شناسند. جالب است بدانید که آثار تولید شده توسط این کارگردان بزرگ تا به الان بیش از 6 میلیارد دلار در جهان فروش داشته است و علاوه بر فروش، توانسته در بالغ بر 30 بخش از جشنواره اسکار، نامزد شود و 11 جایزه را از آن خود کند. حدود یکسال پیش بود که نولان با خبر تولید فیلم جدید درباره پدر بمب اتم یعنی آقای اوپنهایمر بار دیگر نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت. سینمایی اوپنهایمر براساس کتابی آمریکایی با نام پیروزی و تراژدی رابرت اوپنهایمر تولید شد. کای برد و مارتین جی شروین به عنوان نویسندگان این کتاب، به آغاز مسیر اوپنهایمر و پستی و بلندی‌های آن پرداخته‌اند.

نکته جالبی که درمورد منبع اقتباس برای تولید این فیلم وجود دارد این است که نگارش متن اصلی کتاب، 25 سال طول کشید و در نهایت در اواسط سال 2005 میلادی این کتاب منتشر شد. کتاب اوپنهایمر در زمان انتشار خود توانست با نگاه مثبتی در بازار روبرو شود. باید اشاره کرد که در این کتاب، کای برد و مارتین جی شروین با بیش از 100 نفر مصاحبه کردند و با کمک 26000 مدرکی که در ارتباط با این موضوع جمع آوری کرده بودند، کتاب خودشان را نوشتند. این کتاب که به فراز و نشیب‌های زندگی اوپنهایمر در دل پروژه‌ای مخفی می‌پردازد، همچنین توانست تا جایزه بهترین کتاب سال شیکاگو و جایزه‌ای زا از مجله دیسکاوری از آن خود کند.

خلاصه داستان فیلم اوپنهایمر

معرفی فیلم اوپنهایمر

فیلم سینمایی اوپنهایمر، ماجراجویی و یک تراژدی سنگین در جریان جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند. در گیر و دار جنگ جهانی دوم، یکی از مقامات بلند پایه آمریکایی با نام لسلی گرووز از دانشمند بزرگی در حیطه فیزیک کوانتوم با نام ابرت اوپنهایمر می‌خواهد تا بر روی پروژه بسیار مخفی در منهتن کار کند. اوپنهایمر قبول می‌کند تا در طول سالیان متمادی به همراه تیمی به شکل مخفیانه و کاملا سری بر روی پروژه‌ای عظیم در دل شهر منهتن کار کنند. از ابتدا سوالی که در ذهن اوپنهایمر و هم‌تیمی‌هایش ایجاد شده بود این بود که آیا نتایج این پروژه در خدمت بشریت خواهد بود؟ آیا این پروژه بار عظیمی را از روی دوش بشریت خواهد برداشت؟ برای دریافت پاسخ این دو سوال بهتر است تا به تماشای این اثر بزرگ از کارگردان صاحب نام آمریکایی بنشینید.

امتیازات فیلم اوپنهایمر

امتیازات فیلم اوپنهایمر

فیلم اوپنهایمر از نظر برخی از دوست داران دنیای سینما، بازگشتی به اوج کارهای نولان محسوب می‌شود. بنابراین بی‌جهت نیست که این فیلم از منتقدین در سایت راتن تومیتوز امتیاز 93 از 100 و از سایت متاکریتیک امتیاز 90 از 100 را دریافت کرده است. همچنین مخاطبین معمولی دنیای سینما در سایت IMDB درمجموع امتیاز 8.4 از 10 را برای آن ثبت کرده‌اند.

از بازی کیلین مورفی در فیلم اوپنهایمر لذت بردید؟ آیا دوست دارید تا درمورد زندگی او بیشتر بدانید؟ پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست بیوگرافی کیلین مورفی؛ از مترسک تا خالق بمب اتم در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید. 

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (4 دیدگاه)

  1. مرسی از معرفی خوبتون. همین دیشب اوپنهایمر رو تماشا کردم، واقعا از این همه واقع گرایی و بیوگرافیک بودن فیلم لذت بردم.

دیدگاهتان را بنویسید