بیشتر بخوانید

فیلم شبیه interstellar چی ببینیم؟

فیلم شبیه interstellar چی ببینیم؟

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم میان ستاره‌ای جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که همه ما با آن خاطره داریم. به همین جهت شاید مدت زمان زیادی است که به دنبال فیلم شبیه interstellar باشید. فیلمی که بتواند همچون اثر میان ستاره‌ای مرزهای درام و علمی تخیلی را بشکند. بدون شک این‌که انتظار داشته باشیم فیلمی تماما در قد و قواره میان ستاره‌ای پیدا کنیم، انتظاری بیهوده است! اما ما در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ قصد داریم تا تعدادی فیلم شبیه میان ستاره‌ ای را به شما معرفی کنیم.

فیلم های شبیه میان ستاره ای

فیلم شبیه interstellar اگر اخیرا یا قبلا به تماشای فیلم میان ستاره‌ ای اثر کریستوفر نولان نشسته‌اید، شاید علاقه داشته باشید تا بار دیگر فضایی همچون این فیلم را تجربه کنید. فضایی سرشار از احساسات انسانی به همراه موضوعات علمی، چیزی است که شاید در اغلب آثار سینمایی وجود داشته باشد؛ اما موردی که آثاری همچون میان ستاره ای را خاص می‌کند، داستانی گیرا، درامی فوق العاده و پیوند این دو با موضوعات پرواز به سوی فضا است. به همین جهت در ادامه همراه مستر دیالوگ باشید تا در روز جهانی فضا، تعدادی فیلم شبیه interstellar به شما معرفی کنیم.

فیلم Inception؛ از فهرست فیلم های شبیه میان ستاره ای

فیلم تلقین از فهرست فیلم های شبیه میان ستاره ای
  • کارگردان: کریستوفر نولان
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، جوزف گوردون لویت، تام هاردی
  • تاریخ اکران: 2010
  • امتیاز IMDB: 8.8 از 10
بهتر است لیست فیلم های شبیه میان ستاره ای را در روز جهانی فضا با اثر دیگری از کریستوفر نولان شروع کنیم. فیلم تلقین به کارگردانی کریستوفر نولان و با بازی بازیگران مشهوری همچون لئوناردو دیکاپریو در سال 2010 میلادی منتشر شد. همین‌که بازیگران سرشناسی از جمله دیکاپریو و تام هاردی در این فیلم ایفای نقش کرده‌اند، دلیل بسیار محکم و قانع کننده‌ای برای تماشای فیلم تلقین است. داستان فیلم تلقین در یک دنیای خیالی رخ می‌دهد که در آن، دومینیک کاب (با بازی دی کاپریو)، یک سارق حرفه‌ای است که با ورود به ضمیر ناخودآگاه افراد، اطلاعاتشان را می‌رباید. یک تاجر ژاپنی، یکی از هدف‌های او بوده و به کاب فرصت می‌دهد تا برای کاشتن یک ایده در ذهن شخص دیگری از طریق تلقین، سابقه جنایت خود را پاک کند. البته، این کار با عواقب نامطلوب فراوانی همراه است. این فیلم بسیار روانشناسانه و شامل تصاویر خیره‌کننده و حرکات اکشن نوآورانه است. فیلم تلقین می‌توان گفت دقیقا همان چیزی است که از یک فیلم علمی-تخیلی برتر انتظار می‌رود. بنابراین اگر به دنبال تماشای فیلم شبیه interstellar هستید، تلقین گزینه‌ای بسیار عالی است.

فیلم The Martian

فیلم مریخی؛ فیلم شبیه interstellar
  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • بازیگران: مت دیمون، جسیکا چستین، کیت مارا
  • تاریخ اکران: 2015
  • امتیاز IMDB: 8 از 10
یکی دیگر از فیلم‌هایی که در روز جهانی فضا می‌توانید به تماشای آن بنشینید، مرد مریخی نام دارد. مرد مریخی فیلم شبیه interstellar است که با کارگردانی ریدلی اسکات به یکی از بهترین فیلم‌های هالیوودی در یک دهه اخیر بدل شد. جالب است بدانید که دو بازیگر فیلم مرد مریخی یعنی مت دیمون و جسیکا چستن در فیلم میان ستاره ای نیز حضور دارند. “مریخی” داستان یک فضانورد به نام مارک واتنی (با بازی مت دیمون) است که توسط تیم فضانوردی خود بعد از یک ماموریت، بدون اراده روی مریخ رها شده است. مارک برای بقا در سیاره قرمز تلاش می‌کند و با یک سری اتفاقات ناگوار روبرو می‌شود، که بعضی از آن‌ها خنده‌دار هستند و بعضی دیگر اصلاً نیستند. “مریخی” در واقع یک داستان بسیار انسانی از بقا است که با تلاش برای کشاورزی و ارتباط با زمین، با مفاهیم علمی و جدید زیادی همراه شده است. لحظات اکشن، کمدی و احساس زیاد در دل داستان وجود دارند که این فیلم را به یک اثر برجسته تبدیل می‌کنند.

فیلم Moon؛ از فهرست فیلم های شبیه میان ستاره ای

فیلم Moon؛ از فهرست فیلم های شبیه میان ستاره ای
  • کارگردان: دانکن جونز
  • بازیگران: سم راکول، کوین اسپیسی، کارا اسکودلاریو
  • سال ساخت: 2009
  • امتیاز IMDB: 7.8 از 10
“ماه” فیلم شبیه میان ستاره ای است که از قوانین عرفی زمان خود در دنیای سینما فراتر می‌رود. این اثر، که در سال ۲۰۰۹ ساخته شده، یک درام فضایی است که عناصر ترسناک، هیجان‌انگیز و روان‌شناختی را در دل خود جای داده و به یک اثر کلاسیک و مؤثر تبدیل شده است. بخش جذاب فیلم علمی-تخیلی ماه، روایت غیرمعمول آن است. فیلم داستان چندین شخصیت را روایت می‌کند، اما تمرکز اصلی بر دو نفر از آن‌ها، سم بل فضانورد (با بازی سم راکول) و ربات همراهش، گرتی (با صدای کوین اسپیسی) است. بل در آینده نزدیک، در یک شرکت بزرگ انرژی کار می‌کند و نیروی پاک را از ماه استخراج می‌کند. در یک مرحله معمول کار خود، هنگام رانندگی در ماه، بل در یک تصادف نزدیک به مرگ دچار مصدومیت می‌شود. وقتی بهبود پیدا می‌کند، محیط اطرافش دچار تغییرات عجیب شده است. ماه فیلم شبیه Interstellar است که اگر هرچقدر بیش‌تر درمورد آن توضیح دهیم، باعث می‌شود تا لذت تماشای این فیلم برای شما کم و کمتر بشود. پیشنهاد می‌کنیم که تماشای این فیلم مهیج و حرفه‌ای را در لیست تماشای خودتان بگذارید.

فیلم جاذبه

جاذبه فیلم شبیه interstellar
  • کارگردان: آلفونسو کوارون
  • بازیگران: جورج کلونی، ساندرا بولاک، اد هریس
  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز IMDB: 7.7 از 10
فیلم جاذبه یکی از بهترین فیلم‌های ساخته شده در ارتباط با موضوع جهان خارج از کره زمین است. البته باید گفت که عده‌ای از فیلمبازان نام اضطراب‌آورترین فیلم چند دهه گذشته را بر روی اثر سینمایی جاذبه گذاشته‌اند. جاذبه فیلمی است که در آن دو فضانورد، رایان استون (با بازی ساندرا بولاک) و مت کوالسکی (با بازی جورج کلونی)، در یک مأموریت روتین فضایی هستند. اما به طور ناگهانی در این ماموریت فضایی، چالش‌های بسیار زیادی برای این دو به وجود می‌آید. آن‌ها که در فضای دوردست گیر افتاده‌اند، فقط امید کمی به بازگشت به زمین دارند. با این حال، یک امکان وجود دارد، اما فقط در صورتی که یکی از آن‌ها جان خود را برای نجات دیگری بدهد تا منابع بیشتری برای نجات فرد دیگر فراهم شود. آیا آن‌ها خواهند توانست که چنین فداکاری برای حفظ جان دیگری بکنند؟ برای پاسخ به سوال مطرح شده پیشنهاد می‌کنیم که به تماشای این فیلم شبیه interstellar در روز جهانی فضا بنشینید.

فیلم Sunshine

فیلم شبیه میان ستاره ای
  • کارگردان: دنی بویل
  • بازیگران: کیلین مورفی، کریس ایوانز، میشل یوه
  • سال ساخت: 2007
  • امتیاز IMDB: 7.2 از 10
فیلم آفتاب علی‌رغم آن‌که در سال 2007 میلادی منتشر شده است؛ اما در بسیاری از موارد از جمله نظریات علمی به کار رفته در فیلم با اثر میان ستاره‌ای می‌تواند رقابت کند. این فیلم شبیه interstellar که توسط الکس گارلند، نویسنده فیلم‌های “فراماشین” و “نابودی” نوشته شده، داستان گروهی از فضانوردان بین‌المللی را روایت می‌کند که مأمور هستند تا با ارسال یک بار هسته‌ای به هسته خورشید، این ستاره در حال مرگ را زنده کنند. اما همه چیز قرار نیست مطابق نقشه‌هایی که دانشمندان کشیده‌اند، پیش برود. اتفاقات مختلفی در طول فیلم می‌افتد که بدون شک از تماشای آن لذت خواهید برد. اگر از داستان و کلیت فیلم نیز فاصله بگیریم، بازی هنرمندان مشهوری همچون کیلین مورفی، کریس ایوانز و… جزو مهمی از نقاظ قوت این فیلم به حساب می‌آیند. از طرف دیگر آفتاب بار دیگر تلاش می‌کند تا به شما یادآوری کند که تلاش علمی برای نجات جهان و جان میلیون‌ها آدم چه احساسی می‌تواند داشته باشد.
برای آشنایی بیشتر با کیلین مورفی می‌توانید، بیوگرافی او را در بلاگ پست زندگی‌نامه کیلین مورفی مطالعه کنید.

فیلم مشهور Oblivion؛ از بهترین فیلم های شبیه میان ستاره ای

فیلم شبیه interstellar
  • کارگردان: جوزف کازینسکی
  • بازیگران: تام کروز، اولگا کوریلنکو، مورگان فریمن
  • سال ساخت: 2013
  • امتیاز IMDB: 7 از 10
اگر عاشق تماشا فیلم شبیه interstellar هستید، بدون شک بایستی اثر سینمایی مشهور فراموشی با بازی تام کروز را در لیست تماشای خودتان بگذارید. جالب است بدانید که این فیلم براساس رمان نوشته شده توسط خود جوزف کازینسکی تولید شد. البته ناگفتنی نماند که این رمان هرگز به شکل عمومی منتشر نشد. داستان فیلم فراموشی در سال 2077 میلادی جریان دارد. در این زمان، زمین توسط موجودات فرازمینی به نام اسکاونجرها مورد حمله قرار گرفته است. بشریت برای آن‌که بتواند زنده بماند مجبور می‌شود تا زمین را به مقصد بزرگ‌ترین قمر زحل یعنی تایتان ترک کند. در طول فیلم شما با شخصیت اصلی با نام جک هارپر با بازی تام کروز همراه می‌شوید. تام کروز در این فیلم در نقش یک تکنسین فضایی بازی می‌کند که برای ماموریتی از تایتان به زمین فرستاده می‌شود. او در طی این ماموریت با سقوط یک فضاپیمای انسانی روبرو می‌شود و به ناچار جان یکی از افراد خدمه را نجات می‌دهد؛ اما در نهایت او و همراهش توسط موجودات فرازمینی اسیر می‌شوند. کلیت داستان و تم روایتی آن شاید شباهت چندانی به فیلم میان ستاره ای نداشته باشد؛ اما از حیث مفاهیم انسانی و علمی-تخیلی می‌توان گفت که فیلم سینمایی فراموشی ارزش تماشا کردن را دارد. بنابراین اگر در روز جهانی فضا به دنبال تماشای اثری جذاب هستید، به شما فراموشی با بازی تام کروز را پیشنهاد می‌کنیم.

جمع بندی

فیلم میان ستاره ای از هنگام اکران تا به امروز فیلمبازان بسیار زیادی را به سمت خود جلب کرده است. در واقع امروزه کمتر کسی را می‌توانید پیدا کنید که از تماشای فیلم میان ستاره ای لذت نبرده باشد. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا به تعدادی فیلم شبیه interstellar اشاره‌ای داشته باشیم. خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که شما چه فیلمی را مشابه فیلم میان ستاره ای پیشنهاد می‌کنید؟
به این مطلب امتیاز دهید
5/5
به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

  1. سلام
    ممنون از معرفی خوبتون. البته به نظرم آثاری مثل ادیسه فضایی هم ارزشش رو داشت در این لیست قرار بگیره. از طرف دیگه فکر میکنم خود فیلمی که به شکل بیوگرافی از نیل آرمسترانگ هم میتونست قرار بگیره.

دیدگاهتان را بنویسید