بیشتر بخوانید

انیمیشن شرک ۵

همه چیز درمورد انیمیشن شرک ۵؛ زنده شدن خاطرات

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

انیمیشن شرک ۵ یکی از انیمیشن‌های محصول کشور آمریکا است که در سال 2025 منتشر خواهد شد. کمتر فردی را پیدا می‌کنید که از دوران کودکی‌اش تا به امروز به تماشای انیمیشن های شرک ننشسته باشد. مخاطبین سینما از دیرباز تا به امروز از تماشای طنز پردازی این غول سبز مهربان لذت می‌برده‌اند. به همین جهت هنگامی که خبر ساخت قسمت جدیدی از سری داستان های شرک منتشر شد، دنیای سینما با انفجاری از خوشحالی روبرو شد. با این وجود برخی از مخاطبین آرزو دارند که قسمت پنجم کیفیت قسمت دوم و اول را داشته باشد و کیفیت اندک قسمت سوم و چهارم را جبران کند. با این حال اکنون برای نتیجه گیری درمورد کیفیت انیمیشن شرک ۵ بسیار زود است. لذا بهتر است تا در این بلاگ پست نگاه مفصلی به اطلاعات منتشر شده از این انیمیشن مورد انتظار بیندازیم. در ادامه با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه باشید.

آیا می‌دانید که انیمیشن شرک چگونه خلق شد؟

انیمیشن شرک ۵

حال که در آستانه اکران انیمیشن شرک ۵ هستیم شاید بد نباشد نگاهی به چگونگی خلق و تولید این فرنچایز بسیار محبوب بیندازیم.

مجموعه انیمیشن Shrek بر اساس یک کتاب با همین عنوان اثر William Steig تولید شده است. این مجموعه انیمیشن محصول DreamWorks Animation است و یکی از پرفروش‌ترین مجموعه فیلم‌های تاریخ است و جایزه‌های متعددی کسب کرده است. در دهه 90 میلادی، نویسنده‌ای با نام آقای استیج برای رسانه‌ها و روزنامه‌های بسیار معتبری همچون نیویورک تایمز نقاشی می‌کشید. او در دوران حرفه‌ای خود داستان شرک را خلق کرد و درست زمانی که 95 ساله بود از دنیا رفت. او دو سال پس از اکران قسمت دوم انیمیشن شرک دوم برای همیشه این دنیای فانی را ترک کرد. با این وجود نکته بسیار عجیب‌تر این است که آقای استیوج داستان و شخصیت شرک را در سن 83 سالگی خلق کرد و این موضوع شاید کمی برایتان تعجب برانگیز به نظر برسد.

درمورد خلق انیمیشن شرک نیز داستان دیگری وجود دارد. گفته می‌شود که کودکان جان ویلیامز هنگامی که به کودکستان می‌رفتند با کتاب داستان شرک روبرو شدند. آن‌ها از خوانش و نگاه کردن به تصاویر آن کتاب بسیار لذت می‌بردند. به همین جهت وقتی که ویلیامز متوجه میزان علاقه فرزندان خود به شرک می‌شود، به این حقیقت پی می‌برد که پتانسیل خوبی در این شخصیت نهفته است. او داستان و کتاب قصه شرک را به تهیه کننده انیمیشن های شرک نشان می‌دهد و اینگونه با ایده ساختی انیمیشنی از این غول مهربان و دوست داشتنی موافقت می‌شود.

معرفی مجموعه انیمیشن Shrek

معرفی انیمیشن Shrek 5

  • ژانر: فانتزی، ماجراجویی و کمدی
  • بازیگران: مایک مایرز (Mike Myers)، ادی مورفی (Eddie Murphy)، کامرون دیاز (Cameron Diaz) و آنتونیو باندراس (Antonio Banderas)
  • مدت زمان حدودی: یک ساعت و 30 دقیقه
  • امتیاز:
  • نمره Rotten Tomatoes:
  • نمره Metacritic:

ژانر انیمیشن شرک فانتزی، ماجراجویی و کمدی است. از جمله بازیگرانی که در این مجموعه انیمیشن به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان مایک مایرز (Mike Myers)، ادی مورفی (Eddie Murphy)، کامرون دیاز (Cameron Diaz) و آنتونیو باندراس (Antonio Banderas) را نام برد. همچنین مدت هر یک از قسمت‌های قبلی این مجموعه حدود 1 ساعت و 30 دقیقه بوده است. در ادامه این مقاله از مستر دیالوگ به معرفی انیمیشن Shrek 5 خواهیم پرداخت و در مورد داستان و بعضی از بازیگران این انیمیشن صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این می‌توانید نقد انیمیشن شرک 5 را پس از انتشار آن در همین مقاله بخوانید. تلاش خواهیم کرد تا به مرور زمان این مطلب را کامل و کامل‌تر بکنیم.

دوست دارید درمورد انیمیشن های گذشته شرک اطلاعات بیشتری کسب کنید؟ بهتر است تا نگاهی به بلاگ پست لیست انیمیشن های شرک؛ معرفی کامل در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید.

نام عنوان قسمت پنجم شرک چیست؟

عنوان قسمت پنجم این مجموعه هنوز مشخص نشده است و در این مقاله از Shrek 5 برای نام آن استفاده شده است. در مورد داستان انیمیشن شرک ۵ هنوز اطلاع زیادی منتشر نشده است. گفته می‌شود که انیمیشن Shrek 5 در سال 2025 در ایالات متحده منتشر خواهد شد.

آیا شرک 5 دنباله‌ای بر داستان قسمت‌های گذشته خواهد بود؟

با وجود چهار فیلم قبلی، شایعه شده است که انیمیشن Shrek 5 ادامه داستان “شرک ۴” نخواهد بود. در عوض، این فیلم ممکن است یک ماجراجویی مستقل را از شخصیت شرک و دوستانش را روایت کند، با این وجود سازندگان اعلام کرده‌اند که این قسمت نیز به شخصیت شرک وفادار خواهد بود. مایکل مک کالرز، نویسنده فیلم، در مصاحبه‌ای با هالیوود ریپورتر توضیح داد:

“شرک ۵” شامل یک بازآفرینی بسیار بزرگ است که نمی‌توانم جزئیات آن را فاش کنم، اما به نظر می‌رسد این بازآفرینی می‌تواند به بازسازی کل مجموعه منجر شود.

تصور بازسازی این فیلم ممکن است دشوار باشد، به‌ویژه اگر بازیگران جدیدی برای به تصویر کشیدن شخصیت‌های محبوب قبلی انتخاب شوند. اگر این فیلم به‌صورت مستقل باشد و شخصیت‌های اصلی را حتی به طور مختصر نشان دهد و به جای آن داستان جدیدی را در پادشاهی دولاک روایت کند، ممکن است برای طرفداران قدیمی این مجموعه قابل قبول‌تر باشد.

آیا می‌دانستید این قسمت در ابتدا قرار بود تا لایو اکشن باشد؟

خلاصه داستان انیمیشن شرک 5

چندین سال پیش شایعاتی درباره ساخت “شرک ۵” منتشر شد که قرار بود به‌صورت یک فیلم لایواکشن ساخته شود. این شایعات به دلیل موفقیت دیزنی در بازسازی‌های لایواکشن از انیمیشن‌های محبوب خود شکل گرفته بودند. اما این ایده در نهایت اجرایی نشد و احتمالاً این خبری خوشایند برای طرفداران بود.

با توجه به استقبال ناامیدکننده از فیلم‌هایی مانند “گربه‌ها” که در آن گربه‌های انسان‌نما تماشاگران را دچار سردرگمی کردند، واضح است که کسی علاقه‌ای به تماشای یک نسخه لایواکشن از “شرک” با استفاده از گرافیک‌های کامپیوتری برای شخصیت‌هایی مانند خر و ادی مورفی نداشت.

بیشتر بخوانید: 15 تا از بهترین لایو اکشن های تاریخ؛ از شیرشاه تا علاءالدین

انیمیشن Shrek 5 در چه تاریخی اکران خواهد شد؟

در حال حاضر اطلاعات دقیقی درمورد اینکه انیمیشن Shrek 5 در چه تاریخی در سال 2025 اکران خواهد شد منتشر نشده است. تنها شنیده‌ها حاکی از آن است که این انیمیشن در اواسط یا اوایل سال 2025 میلادی اکران خواهد شد. درصورتی‌که اطلاعات بیشتری در ارتباط با این موضوع منتشر شود با شما دوست داران دنیای سینما درمیان خواهیم گذاشت.

از دنیای انیمیشن و کمپانی دریم ورکس بیشتر بخوانید: 18تا از انیمیشن های دریم ورکس+ خلاصه داستان

بازیگران انیمیشن شرک ۵

در این بخش از مقاله معرفی انیمیشن شرک 5  با بیوگرافی بعضی از هنرپیشه های انیمیشن شرک 5 آشنا خواهیم شد. همچنین می‌توانید نمرات انیمیشن Shrek 5 را پس از انتشار آن در همین مقاله بررسی کنید.

مایک مایرز

مایک مایرز یک بازیگر، کمدین و فیلمساز بریتانیایی آمریکایی است که در تاریخ 25 می 1963 در کانادا متولد شد. او جایزه‌های مختلفی از جمله Primetime Emmy کسب کرده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته است می‌توان مجموعه Saturday Night Live را نام برد. مایک مایرز در انیمیشن شرک ۵ در نقش کاراکتر Shrek حضور داشته است.

ادی مورفی

ادی مورفی یک کمدین، بازیگر و خواننده آمریکایی است که در تاریخ 3 آوریل 1961 در New York City متولد شد. او جایزه‌های گلدن گلوب، Grammy و Primetime Emmy کسب کرده است و کاندید دریافت جایزه‌های اسکار و بفتا شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان مجموعه فیلم Beverly Hills Cop را نام برد. ادی مورفی در انیمیشن Shrek 5 ایفای نقش کاراکتر Donkey را بر عهده داشته است.

کامرون دیاز

کامرون دیاز یک بازیگر آمریکایی است که در تاریخ 30 آگوست 1972 در San Diego در ایالت California متولد شد. او کاندید دریافت جایزه‌های گلدن گلوب و بفتا شده است. از جمله آثار معروفی که او در آن‌ها حضور داشته است می‌توان فیلم The Mask را نام برد. کامرون دیاز در انیمیشن شرک ۵ در نقش کاراکتر Princess Fiona بازی کرده است.

آنتونیو باندراس

آنتونیو باندراس یک بازیگر و فیلمساز اسپانیایی است که در تاریخ 10 آگوست 1960 متولد شد. او کاندید دریافت جایزه‌های گلدن گلوب، اسکار و Primetime Emmy شده است. از جمله آثار سال‌های اخیر که او در آن‌ها بازی کرده است می‌توان فیلم Indiana Jones and the Dial of Destiny را نام برد. آنتونیو باندراس در انیمیشن Shrek 5 به ایفای نقش کاراکتر Puss in Boots پرداخته است.

دوست دارید درمورد بیوگرافی بازیگران و کارگردان‌های ایران و جهان بدانید؟ بر روی لینک روبرو کلیک کنید: صفحه بیوگرافی مستر دیالوگ

کلام آخر

در این مقاله از مستر دیالوگ به بررسی انیمیشن شرک ۵ پرداختیم و در مورد داستان و بعضی بازیگران آن صحبت کردیم. اگر هنوز قسمت‌های قبلی این مجموعه انیمیشن و اسپین‌آف‌های آن را تماشا نکرده‌اید و می‌خواهید با داستان و کاراکترهای این مجموعه بیشتر آشنا شوید، می‌توانید پیش از انتشار انیمیشن Shrek 5 آن‌ها را تماشا کنید. علاوه بر این می‌توانید نظرتان در مورد مجموعه انیمیشن Shrek را در بخش دیدگاه‌های مستر دیالوگ با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین اگر بعضی از انیمیشن‌های سال 2024 را تماشا کرده‌اید که به دیگران هم پیشنهاد می‌کنید، می‌توانید نام آن‌ها را در یک کامنت بگویید که مقاله آن‌ها را نیز به سایت اضافه کنیم. از این که تا پایان این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم.

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید