بیشتر بخوانید

معرفی فیلم انگل

معرفی فیلم انگل(Parasite) + خلاصه داستان، نقد و نمرات

زمان مطالعه: 5 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم انگل(Parasite) جزو یکی از بهترین فیلم های سینمای کره جنوبی محسوب می‌شود. درواقع این فیلم توانست منجر به آشنایی و آشتی بسیاری از افراد با سینمای کره جنوبی شود. اگر همین الان به خیابان بروید و از مردم سوال کنید که چه فیلم های کره‌ ای را تماشا کرده‌اید؟ در پاسخ به شما خواهند گفت که فیلم انگل را تماشا کرده‌اند. اما این فیلم چه ویژگی‌هایی دارد؟ چه چیزی در فیلم Parasite باعث شده تا اینقدر طرفدار در میان مخاطبین سینما پیدا کند؟ در ادامه با مجله مستر دیالوگ همراه باشید تا نگاهی به خلاصه داستان، نمرات و نقدهای این فیلم محبوب بیاندازیم.

معرفی فیلم Parasite

معرفی فیلم انگل

  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: هیجان انگیز
  • محصول کره جنوبی
  • کارگردان: بونگ جون-هو
  • بازیگران: لی سون کیون، چو یو یونگ، پارک سو جون و…
  • امتیاز(IMDB): 8.5 از 10

فیلم انگل به کارگردانی بونگ جون هو یکی از برترین فیلم های کره ای است که در سال 2019 میلادی به شکل جهانی به اکران درآمد. جالب است بدانید که بونگ جون هو در کارنامه خودش آثار بسیار خوب دیگری همچون Memories of Murder، Snowpiercer و فیلم مادر را دارد. اما شاید بتوان گفت که در میان تمام آثار بونگ جون هو، فیلم انگل و خاطرات یک قاتل به علت واقع‌گرایانه بودن و محتوای درام بیشتر موردتوجه همگان واقع شده است.

اگر به تماشای دیگر آثار بونگ جون هو علاقمند هستید پیشنهاد می‌کنیم بلاگ پست برترین فیلم های جنایی براساس واقعیت را در مجله مستر دیالوگ مطالعه کنید.

خلاصه داستان فیلم Parasite

فیلم سینمایی Parasite یا انگل، داستان یک خانواده چهار نفره فقیر را روایت می‌کند که همه اعضای آن بیکار هستند و با تا کردن جعبه‌های پیتزا سعی در گذران زندگی دارند. یکی از دوستان پسر خانواده قصد دارد برای تحصیل به خارج از کشور برود و به کی وو پیشنهاد می‌دهد که جایگزین او شود. درواقع او از کی وو می‌خواهد تا به عنوان معلم زبان انگلیسی به دختر یک خانواده ثروتمند تدریس خصوصی بدهد. کی وو با استفاده از حقه و کلک کاری موفق می‌شود تا تمام اعضای خانواده‌اش را به این خانه بیاورد و آن‌ها در شغل‌های مختلفی مانند معلم هنر، راننده و خدمتکار مشغول به کار شوند.

به مرور زمان، شرایط برای خانواده کی وو آن‌طور که انتظار دارند پیش نمی‌رود. شاید پس از تماشای فیلم، به درستی از میانه آن متوجه خواهید شد که چرا نام چنین اثری، انگل انتخاب شده است.

جوایز فیلم انگل

فیلم انگل جزو یکی از پرافتخارترین فیلم های کره ای در کسب جوایز در جشنواره‌های مختلف محسوب می‌شود. فیلم پاراسایت در جشنواره فیلم کن توانست به عنوان نخستین اثر کره ای زبان، جایزه نخل طلا و بهترین کارگردانی سال را از آن خود کند. علاوه بر آن، فیلم Parasite در دو جشنواره فیلم سیدنی و بین المللی تورنتو توانست جوایز بسیار خوبی را از آن خود کند.

نقد فیلم انگل

فیلم انگل

فیلم سینمایی Parasite با استقبال بسیار خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان مواجه شد. این اثر سینمایی توانست در سایت معتبر Metacritic امتیاز 96 از 100 ، و در سایت روتن تومیتوز امتیاز 99 از 100 را از منتقدان برجسته جهان کسب کند. در ادامه  در مجله مستر دیالوگ به بررسی نقدهایی خواهیم پرداخت که توسط منتقدان برجسته جهان درباره این فیلم منتشر شده است.

نمرات فیلم انگل

اگر به سینمای کره علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست معرفی 10 سریال کره ای ۲۰۲۴؛ مورد انتظارترین سریال های کره ای 2024 بیاندازید.

نقد استفانی زاچارک از مجله تایم

این فیلم قصه‌ای را تعریف می‌کند که احتمالا بدون زیرنویس با بدون هیچ دیالوگی هم می‌توانید آن را دنبال کنید. چهره‌های این بازیگران به آشکاری نشان می‌دهد که غریبه بودن در دنیای ثروت و برتری چه حسی دارد. با این حال فیلم Parasite اول از همه یک داستان خانوادگی است؛ یادآور این است که وقتی هیچ چیزی نداریم حداقل یکدیگر را داریم.

نقد جو مورگنسترن از مجله وال استریت ژورنال

فیلم Parasite شاهکاری از غافل‌گیری‌های پی در پی است که توسط کارگردان کره‌ای بونگ جون-هو کارگردانی شده است. آقای بونگ پیش از این با فیلم Mother محصول سال 2009 ما را غافل‌گیر کرده بود. اما مهارت فراگیر این یکی فیلمش چیزی جدید برای خودش و برای ما است.

نقد دیوید سیمز از مجله آتلانتیک

بونگ همیشه قصه‌گویی سیاسی بوده است. به طوری که او همیشه می‌داند هر قصه‌ای می‌تواند سیاسی شود. فیلم دیگر او به نام «خاطرات قتل» فیلمی پلیسی است که بر اساس واقعیت ساخته شده است. اما این فیلم همچنین نشان می‌دهد که چطور خط باریکی بین عدالت و فساد در تحقیقات پلیس وجود دارد. فیلم The Host یک فیلم کلاسیک هیولایی‌ست، اما در این فیلم همچنین نشان داده می‌شود که چطور شهرهای مدرن باعث ناامیدی شهروندان‌شان می‌شوند. فیلم Okja فیلمی فانتزی راجع به علاقه یک دختر به خوکی جادویی است، اما در انتها داستان این فیلم به سلاخ‌خانه‌ای صنعتی می‌رسد. فیلم انگل ژانری غیرمعمول دارد؛ اما همین باعث شده که روایت آن دچار تغییری ناگهانی و حتی ترسناک‌تر شود. همه بینندگان می‌دانند که بونگ در این فیلم دارد داستانی راجع به انسان‌ها را تعریف می‌کند؛ این به آن معناست که این فیلم می‌تواند یک کمدی عالی باشد تا اینکه تبدیل به تراژدی می‌شود.

نقد جاستین از مجله لس آنجلس تایمز

بونگ هرگز در فیلم‌هایش به فقر شخصیت‌ها جنبه آرمانی نداده و از فقر آن‌ها تجلیل نکرده؛ اما به علاقه‌های ریشه‌ای و ترس‌آور آن‌ها پرداخته است. فیلم Parasite نگاهی سخت و غیراحساسی به انسان‌هایی دارد که باید هرکاری برای بقای خود انجام دهند. این فیلم شباهت زیادی به فیلم ژاپنی Shoplifters به کارگردانی هیروکازو کورئیدا دارد؛ درامی عاشقانه راجع به خانواده‌ای که دزدانی خرده پا هستند.

نقد پیتر تراویس از مجله رولینگ استون

در این فیلم هیولای واقعی، طمع انسان است و این هیولا همه مفاهیم درست و غلط را می‌بلعد. انگل‌ها در این فیلم چه کسانی هستند؟ خانواده کیم که خانواده‌ای را برای تامین نیازهای مالی‌شان انتخاب می‌کنند؟ یا خانواده پارک که از خانواده کیم مانند خدمتکارهایشان استفاده می‌کنند تا نیازهایشان برطرف شود؟ این فیلم شکاف بین داشتن‌ها و نداشتن‌ها را موشکافی می‌کند.

نقد پیتر بردشاو از مجله گاردین

خانواده فقیرتر خودشان را در آینه‌ای کج و کوله می‌بینند و متوجه می‌شوند که چقدر در مقایسه با خانواده ثروتمند پست و حقیر هستند و همچنین می‌فهمند که این ثروت‌ها می‌توانست و باید برای آن‌ها باشد. این فیلم تقریبا داستانی فراواقعی و علمی-تخیلی دارد: تعرض سبک زندگی غارتگران. فیلم Parasite بر شما تاثیرگذار خواهد بود.

نقد استفان دالتون از هالیوود ریپورتر

فیلم Parasite داستانی گیرا دارد که با زبردستی به آن پرداخته شده است. این فیلم بالغ‌ترین فیلم بونگ از موقعی است که او فیلم Memories of Murder را در سال 2003 ساخت. بازی‌ها به طور یکسانی قوی هستند؛ چه بسا برخی از این بازیگران کودک و نوجوان هستند. هونگ با فیلمبرداری درخشانش رنگ‌های پرزرق و برق را با ظرافتی پویا ترکیب کرده است. درحالی که طراحی صحنه لی ها-جون (Lee Ha-jun) عمیقا باوقار است، به خصوص عمارت خانواده پارک که به صورت مینیمال طراحی شده است که هم حکم قلعه‌ای لوکس را پیدا کرده و هم زندانی بدشگون.

جمع بندی

فیلم انگل یکی از برترین فیلم‌ های درام و واقع گرایانه تاریخ سینمای کره جنوبی محسوب می‌شود. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا این فیلم به شدت زیبا را به شما عزیزان معرفی کنیم. درنهایت خوشحال می‌شویم اگر به تماشای این فیلم نشسته‌اید، نظرات خودتان را برای ما بنویسید.

بیشتر بخوانید: 

لی سون کیون بازیگر فیلم Parasite درگذشت

معرفی 8 فیلم کره ای عاشقانه

10 سریال کره ای فانتزی از نگاه IMDb

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...
برچسب ها :

Master of Content

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید