بیشتر بخوانید

بهترین فیلم های 2023 از نگاه نشریه گاردین(Guardian)

زمان مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

هر سال با نزدیک شدن به انتهای سال نو، نشریه گاردین بهترین فیلم های سال را به مخاطبین معرفی می‌کند. عموما نشریه گاردین، بهترین فیلم های سال را براساس نوع نگاه منتقدین، مخاطبین و عملکرد آثار سینمایی در گیشه انتخاب می‌کند. حال به تازگی بهترین فیلم های 2023 از نگاه نشریه گاردین فهرست شده‌اند که در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ قصد داریم تا نگاهی به آن‌ها بیاندازیم. در ادامه همراه ما باشید.

معرفی نشریه گاردین

نشریه گاردین یا به زبان انگلیسی Guardian، یک روزنامه اصالتا بریتانیایی است که نخستین بار در سال 1821 میلادی منتشر شد. شاید جالب باشد بدانید که نخستین شماره از این مجله در شهر منچستر منتشر و نام آن را منچستر گاردین گذاشتند. از حدود سال 1959 بود که نام منچستر گاردین به گاردین تغییر پیدا کرد و دفتر مرکزی این نشریه نوظهور به شهر لندن انگلستان منتقل شد.

نشریه گاردین جزو آن دسته از روزنامه‌هایی است که در زمان‌های مختلف انتقادهای بسیار سختی را از دولت بریتانیا کرده و حتی بعضا این انتقادها آن‌قدر تیز بوده‌اند که با تعجب توده مردم مواجه شده است. نشریه گاردین به عنوان یک رسانه مشهور بریتانیایی تلاش می‌کند تا با کمک امکانات و ایده‌های مختلف ارتباط خود را با مخاطبین به خصوص نسل جوان افزایش دهد.

شاید جالب باشید بدانید که این نشریه امکانی با نظر دادن آزاد است اضافه کرده که در آن منتقدین و کاربرانی که نشریه را مطالعه می‌کنند می‌توانند نظرات تند، تیز و نقادانه خودشان را به دور از سانسور شدن در سایت بنویسند. همچنین علاوه بر این موضوع نشریه گاردین هر ساله به معرفی بهترین آثار سینمایی می‌پردازد؛ به عنوان مثال امسال نشریه گاردین لیست 50تایی از بهترین فیلم های 2023 منتشر کرده است که در ادامه نگاهی به تعدادی از این آثار خواهیم انداخت.

بهترین فیلم های 2023 از نشریه گاردین

اگر نگاهی به بهترین فیلم های 2023 از نگاه نشریه گاردین به نکات جالبی پی خواهید برد. در میان لیست منتشر شده، برخی از آثار سینمایی شاید از نظرتان غریب به نظر برسند. از طرف دیگر نکته بسیار جالبی که وجود دارد این است که یکی از بهترین ساخته‌های سعید روستایی در لیست منتشر شده از گاردین قرار گرفته است. در ادامه به شکل دقیق به همراه خلاصه آثار سینمایی این فهرست را به شما معرفی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: 11تا از بهترین سریال های 2023 جهان

فیلم The Eight Mountains

The Eight Mountains از بهترین فیلم های 2023

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: اکشن و درام
  • امتیاز متاکریتیک: 78 از 100
  • کارگردان: فلیکس ون گرونجن

اثر سینمایی The Eight Mountains یکی از بهترین فیلم های 2023 که توسط نشریه گاردین به درستی انتخاب شده است. این فیلم سینمایی برگرفته از شاهکار مدرن ایتالیایی، هشت کوه، می‌باشد. کتاب هشت کوه تلاش می‌کند تا داستانی به شدت جذاب و غنی درمورد دوستی‌های پدرانه و پسرانه ارائه دهد. در خلاصه داستان فیلم هشت کوه آمده که دو مرد ایتالیایی که از دوران کودکی در دهکده‌ای در سرزمین آلپ باهم دوستی می‌کنند؛ به ناگاه از یکدیگر جدا می‌شوند و…

فیلم 2023 Maestro

فیلم 2023 Maestro

  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: موزیکال و رومانتیک
  • امتیاز متاکریتیک: 78 از 100
  • کارگردان: بردلی کوپر

اثر سینمایی Maestro به عنوان بهترین فیلم 2023، در ژانر درام و زندگی نامه‌ای به رابطه میان موزیسین مشهور آمریکایی لئورنارد برنستاین و فلسیا مونته آلگره می‌پردازد. نکته جلب توجه‌ای که درمورد فیلم مایسترو وجود دارد این است که این اثر سینمایی توسط تعدادی از بزرگان سینمایی تولید شده است. جالب است بدانید که مارتین اسکورسیزی، استیون اسپیلبرگ به عنوان تهیه کنندگان و بردلی کوپر به عنوان کارگردان و تهیه کننده در تولید این فیلم نقش داشته‌اند.

مایسترو در جشنواره ونیز امسال به نمایش درآمد و توانست جایزه شیر طلایی را دریافت کند. بنابراین بی‌جهت نیست که این فیلم در فهرست بهترین فیلم های 2023 از نگاه گاردین قرار بگیرد. همچنین پیش‌تر در مجله مستر دیالوگ به معرفی فیلم مایسترو پرداخته‌ایم، برای مطالعه بیشتر بر روی اینجا کلیک کنید.

اگر علاقمند هستید تا درمورد جشنواره ونیز اطلاعات دقیق‌تری کسب کنید، بلاگ پست همه چیز درمورد جشنواره ونیز+ تاریخچه کامل را در مجله مستر دیالوگ مطالعه کنید.

فیلم Alcarràs

فیلم 2023 Alcarràs

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: هیجان انگیز و وسترن
  • امتیاز متاکریتیک: 85 از 100
  • کارگردان: کارلا سیمون

آیریس، جوانترین فرزند یک خانواده باغدار هلو در شهری که به نام یک فیلم معروف است، به همراه پسرعموهایش درون یک اتومبیل فرسوده به بازی مشغول بود. این خودرو اسقاط شده، جایگاه خیال‌پردازی‌های دوست‌داشتنی‌شان بود. با این‌که آن‌ها در حال لذت بردن از زندگی و بازی‌های تخیلی روزانه‌شان بودند، به یکباره همه چیز تغییر کرد. فیلم Alcarràs به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2023، با کارگردانی کارلا سیمون تلاش می‌کند تا داستانی جالب از مزرعه‌ای با منظره زیبا را به تصویر بکشد.

اگر به ژانر وسترن علاقمند هستید، بیشتر تماشا کنید: 8تا از بهترین فیلم های وسترن دنیا از نظر IMDb

فیلم Return to Seoul

Return to Seoul از بهترین فیلم های 2023

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: هیجان انگیز و درام
  • امتیاز متاکریتیک: 87 از 100
  • کارگردان: دیوی چان

در ادامه فهرست بهترین فیلم های 2023 از نگاه نشریه گاردین، نگاهی به فیلم بازگشت به سئول می‌اندازیم. زنی 25 ساله با اصالت فرانسوی برای نخستین بار به کشور کره باز می‌گردد. او در دوران کودکی در کره توسط خانواده‌ای فرانسوی متولد شده بود اما ادامه زندگی خود را در خارج از کره سپری کرده بود. پس از سال‌ها دوری از محل تولد، او تصمیم می‌گیرد تا به کره باز گردد و والدین واقعی خودش را پیدا کند؛ اما این جست‌وجو با ماجراجویی و اتفاقات بسیار جالبی برای او همراه است.

اگر به آثار کره‌ای علاقمند هستید، بلاگ پست معرفی 8 فیلم کره ای عاشقانه و بهترین فیلم های کره ای تاریخ سینما+ براساس IMDB را در مجله مستر دیالوگ مطالعه کنید.

فیلم Amanda 2023

Amanda از بهترین فیلم های 2023

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: کمدی و درام
  • امتیاز متاکریتیک: 81 از 100
  • کارگردان: کارولینا کاوالی

فیلم آماندا به عنوان بهترین فیلم 2023، درمورد دختری 24 ساله است که بیشتر عمر و زندگانی‌اش را در انزوا سپری کرده و هرگز تا به الان دوستی نداشته است. او اکنون به عنوان یک انسان شدیدا احساس تنهایی می‌کند و به دنبال این است تا رابطه‌ای دوستانه را تجربه کند؛ به همین جهت تصمیم می‌گیرد تا دوست دوران کودکی خودش را متقاعد کند تا بار دیگر بهترین دوستان یکدیگر باشند. تماشای فیلم آماندا می‌تواند به ما نشان دهد که هر یک از ما به عنوان انسان‌هایی مستقل نیاز به دوستانی در کنار خودمان داریم.

از سینمای کمدی بیشتر تماشا کنید: معرفی 15 فیلم کمدی 2023+ خلاصه داستان و نمرات

فیلم The Eternal Daughter

The Eternal Daughter

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: راز آلود و ترسناک
  • امتیاز متاکریتیک: 80 از 100
  • کارگردان: جونا هاگ

فیلم ترسناک و رازآلود The Eternal Daughter یکی از بهترین فیلم های 2023 است که نشریه گاردین به درستی آن را در فهرست خودش در نظر گرفته است. این فیلم درمورد یک هنرمند با نام جولی هارت است که تصمیم می‌گیرد تا به همراه مادر سالخورده‌اش به خانه خانوادگی‌شان باز گردند. خانه خانوادگی آن‌ها اکنون پس از گذشت مدت زمان طولانی تبدیل به یک هتلی تاریک و راز آلود شده است. حال جولی به همراه مادرش باید دل به جریان‌های رازآلود موجود در این خانه بزنند و…

اگر به فیلم‌های معمایی و رازآلود علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم به تماشای فهرست 11 فیلم معمایی 2023 که ارزش دیدن دارند! بنشینید.

فیلم Blind Willow

بهترین فیلم 2023 Blind Willow

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: علمی-تخیلی
  • امتیاز متاکریتیک: 69 از 100
  • کارگردان: پیر فولدس

توکیو به زلزله‌ها و ژاپن به سونامی معروف است! چنین موضوعی دستخوش فیلمسازان قرار گرفته و باعث شده تا اثر Blind Willow ساخته شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم های 2023 است که به علت نوآوری خارق العاده‌ای که در روایت کردن دارد در لیست نشریه گاردین قرار گرفته است. داستان فیلم درمورد یک قورباغه بسیار غول پیکر، گربه‌ای گمشده و حسابداری اسکیزوفرنی است! ملغمه‌ای عجیب و غریب و نامعمول که بایستی برای نجات توکیو از دست سونامی تلاش کنند؛ اما در این بین اتفاقاتی می‌افتد که…

از ژانر عملی تخیلی تماشا کنید: 15 فیلم علمی تخیلی 2023؛ لیستی که باید تماشا کنید

فیلم متری شش و نیم

فیلم متری شش و نیم

  • سال ساخت: 2019
  • ژانر: هیجان انگیز و اکشن
  • امتیاز متاکریتیک: 95 از 100
  • کارگردان: سعید روستایی

متری شش و نیم به عنوان یکی از بهترین ساخته های سعید روستایی در لیست بهترین فیلم های 2023 از دیدگاه نشریه گاردین قرار گرفته است. علی رغم این‌که این فیلم در سال 2019 اکران و به نمایش درآمد، به نظر می‌رسد که به تازگی موردتوجه نمایندگان گاردین قرار گرفته است. متری شش و نیم روایت گر تعدادی از مامورین مبارزه با مواد مخدر است که با رهبری ماموری به نام صمد با بازی پیمان معادی تلاش می‌کنند تا بزرگ‌ترین فروشنده شیشه با نام ناصر خاکزاد را دستگیر کنند. شاید دستگیری ناصر خاکزاد به راحتی آب خوردن باشد؛ اما این شیشه فروش بزرگ، اتفاقاتی را رقم می‌زند که مامورین حتی تصورش را هم نمی‌کردند!

بیشتر بخوانید: 10تا از بهترین سریال های پلیسی ایرانی از قدیم تا جدید

فیلم Incredible But True؛ بهترین فیلم 2023

فیلم 2023 Incredible But True

  • سال ساخت: 2022
  • ژانر: کمدی و فانتزی
  • امتیاز متاکریتیک: 76 از 100
  • کارگردان: کوئنتین دوپیکس

فیلم کمدی و فانتزی شگفت انگیز اما واقعی، یک اثر فرانسوی و بلژیکی است. این فیلم نخستین بار در سال 2022 میلادی به کارگردانی کوئنتین دوپیکس به نمایش درآمد. شگفت انگیز اما واقعی به عنوان یکی از بهترین فیلم های 2023، روایت گر داستان زن و شوهری است که در اطراف شهر و در محیطی آرام مشغول به زندگی هستند. در همین حین ناگهان تونلی بسیار مرموز در زیرزمین خانه به روی آن‌ها باز می‌شود و…

بیشتر بخوانید: 10 فیلم کمدی با درجه بندی R؛ کمدی بزرگسالان

فیلم Oppenheimer

Oppenheimer از کریستوفر نولان

  • سال ساخت: 2023
  • ژانر: بیوگرافی
  • امتیاز متاکریتیک: 89 از 100
  • کارگردان: کریستوفر نولان

فیلم اوپنهایمر ساخته جدید کریستوفر نولان واقعا حق آن را دارد که در جایگاه بهترین فیلم های 2023 قرار بگیرد. نکته جالبی که درمورد این فیلم و رقیب آن یعنی باربی وجود دارد این است که طرفداران و مخالفان زیادی دارند! برخی اوپنهایمر را یک اثر درجه یک در ژانر بیوگرافی و پرداختن به واقعیات تاریخی می‌دانند؛ اما برخی دیگر آن را اثری ضعیف در کارنامه کاری کریستوفر نولان می‌دانند. پیش‌تر به شکل مفصل به معرفی فیلم اوپنهایمر در مجله مستر دیالوگ پرداخته بودیم که می‌توانید این معرفی را در بلاگ پست معرفی فیلم اوپنهایمر(oppenheimer)+ خلاصه داستان بخوانید.

از سینمای بیوگرافی بیشتر تماشا کنید: 10تا از بهترین انیمیشن های بیوگرافی

 جمع بندی

هر ساله گاردین در آغاز سال جدید میلادی تلاش می‌کند تا با دیدی متفاوت نگاهی به سینمای یکسال گذشته جهان و هالیوود داشته باشد. حال پس از انتشار بخشی از فهرست بهترین فیلم‌ های 2023 از نگاه این نشریه بریتانیایی، تلاش کردیم تا در مجله مستر دیالوگ تعدادی از این فیلم‌ها را به شما معرفی کنیم. این لیست به زودی با عناوین جدیدتری که توسط این مجله اعلام شود، آپدیت خواهد شد.

در نهایت خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که بنظر شما جای چه اثر سینمایی در این لیست خالی است؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (6 دیدگاه)

  1. مجتبی آلامی :

    دو تا نکته عجیب توی این لیست هست. یکی اینکه چرا به جای متری شش و نیم که سال 2019 اومده، برادران لیلا در لیست نیست و دیگری اینکه چرا باربی جاش در لیست خالیه؟

    1. واقعا چرا باید باربی توی همچین لیستی قرار بگیره؟ واقعا یعنی باربی ارزش دیده شدن داره؟ یک فیلم تماما ارزشی که واقعا نمیدونم به دنبال چی هست. یعنی حتی به نظرم در دفاع از حقوق زنان هم خوب عمل نکرده و شکست خورده محسوب میشه.

      1. ممنون از اینکه نظرتون رو صادقانه به اشتراک گذاشتید. اینکه شما چه نظری درمورد فیلم داشته باشید آزاد هستید؛ اما فیلم باربی به اون افتضاحی هم که شما به تصویر کشیدید نیست. پیشنهاد می‌کنم نقدی که در باب فیلم باربی نوشتیم را در اینجا بخونید:
        https://mrdialog.com/barbie-movie/

  2. مجتبی آلامی :

    دو تا نکته عجیب توی این لیست هست. یکی اینکه چرا به جای متری شش و نیم که سال 2019 اومده، برادران لیلا در لیست نیست و دیگری اینکه چرا باربی جاش در لیست خالیه؟

    1. مرسی از تیزبینی خوبی که دارید. متاسفانه لیست به طور کامل منتشر نشده و در حال حاضر از 11 تا 50 منتشر شده. البته این بلاگ به مرور هی آپدیت میشه.

دیدگاهتان را بنویسید