بیشتر بخوانید

10 فیلم کمدی با درجه بندی R

10 فیلم کمدی با درجه بندی R؛ کمدی بزرگسالان

زمان مطالعه: 9 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم‌ های کمدی بزرگسالان، با جنبه‌های طنز تیز و موضوعات پیچیده‌ای که از زوایای مختلف بررسی می‌شوند، مخاطبان بزرگسال را به خود جذب می‌کنند. این فیلم‌ها در چند دهه اخیر مخاطبان زیادی را به سمت خود جذب کرده‌اند. در واقع امروزه کمتر کسی وجود دارد که به تماشای فیلم های کمدی بزرگسالی همچون تد ننشسته باشد. اما علت محبوبیت چنین آثاری چیست؟ به طور کلی فیلم کمدی با درجه بندی R با ترکیبی از طنز تلخ و در عین حال مفهومی و شگفت‌انگیز، این می‌تواند نگاهی تازه به مسائل مهم جامعه ارائه دهد و در کنار سرگرمی، تأملاتی عمیق نیز به بیننده ارائه کند. حال بد نیست تا در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ نگاهی به بهترین فیلم های کمدی بزرگسالان داشته باشیم.

اما پیش از هر چیزی شاید برایتان سوال باشد که چگونه فیلم های کمدی بزرگسالان درجه بندی می‌شوند؟ به این سوال به شکل جزئی در این بلاگ پست پاسخ نخواهیم داد؛ اما یک توضیح مختصری درمورد درجه بندی فیلم های بزرگسالان به شما عزیزان می‌دهیم.

درجه بندی سنی فیلم ها

معمولا فیلم‌ها در کشورهای مختلف باتوجه به جریان‌های فرهنگی و قوانین سیاسی ممکن است به شکل‌های متفاوتی درجه بندی سنی شوند. به عنوان مثال در ایران در ابتدا شورای درجه بندی فیلم های سینمایی قوانینی را برای رده بندی فیم‌ها درنظر می‌گرفت؛ اما به مرور زمان باتوجه به اختلاف‌هایی که در شورا پیش آمد، چنین چیزی منحل شد.

در انگلستان نیز قوانین سفت و سخت گیرانه‌ای درمورد بازه‌های سنی برای تماشای فیلم اعمل می‌شود. با این حال می‌توان گفت این قوانین در آمریکا اندکی وضعیت بهتری دارد و بیشتر تمرکز بر محتوای خشونت آمیز، جنسی و فحاشی است. در ادامه از آن‌جایی که اکثر فیلم‌های لیست پیش رو براساس کشور آمریکاست، نگاهی به رده بندی فیلم‌ها در کشور آمریکا می‌اندازیم.

رده بندی فیلم ها در کشور آمریکا

درجه بندی فیلم ها در آمریکا

در ارتباط با رده بندی فیلم ها در کشور آمریکا بایستی به 3 موضوع دقت کنیم:

حرف درنظر گرفته شده برای رتبه بندی:(G، PG، PG-13، R یا NC-17) این نشان دهنده سطح محتوا است.
تعریفی از رتبه بندی: در پایین کادر رتبه بندی یک فیلم از نظر سنی، تعریفی برای آن گنجانده شده است. در این تعریف برای مخاطب توضیح داده می‌شود که منظور از علامت اختصاری چیست. به عنوان مثال به این تعریف دقت کنید:

«برخی از موارد ممکن است برای کودکان زیر۱۳ سال نامناسب باشد» یا «برخی موارد ممکن است برای کودکان مناسب نباشد».

توصیف کننده‌های رتبه بندی: چنین چیزی برای توضیحات دقیق‌تر در ارتباط با درجه بندی سنی منحصربه‌فرد برای هر فیلم درنظر گرفته می‌شود. به عنوان مثال چرا به فیلم درجه r  داده شده است؟ در همین حین به مواردی همچون صحنه‌های خشونت آمیز، برهنگی و… اشاره می‌شود.

باتوجه به این‌که در این مقاله قصد داریم تا درمورد فیلم های کمدی بزرگسالان صحبت کنیم، توضیحاتی در ادامه با درجه بندی R می‌دهیم و سایر درجه بندی‌ها را به مقاله دیگری موکول می‌کنیم.

درجه بندی R چیست؟

فیلم با درجه بندی R

کودکان زیر سن ۱۷ سال بدون حضور والدین یا مراقبین، اجازه مشاهده انیمیشن‌ها و فیلم‌های با رتبه R را ندارند. بر اساس نظر کمیته رتبه‌بندی آمریکا، فیلمی با رتبه R شامل تصاویر خاص و بعضا عجیب و غریب، محتوای بزرگسالان، زبان نامناسب، خشونت شدید یا مداوم، برهنگی جنسی، مصرف غیرقانونی مواد یا عوامل دیگر می‌باشد. بنابراین، توصیه می‌شود که والدین به این رتبه‌بندی با جدیت نگاه کنند.

محبوب‌ ترین فیلم های کمدی بزرگسالان(R-Rated)

فیلم کمدی با درجه بندی R در سال‌های گذشته با رونق چشمگیری مواجه شده است. به احتمال زیاد تا به امروز فیلم های کمدی بزرگسالان زیادی را تماشا کرده‌اید؛ اما خودتان از این موضوع خبر ندارید! با این وجود در ادامه فهرستی از بهترین فیلم های کمدی بزرگسالان برای شما دوست داران دنیای سینما آماده کرده‌ایم. در ادامه همراه مستر دیالوگ باشید.

فیلم ابرقهرمانی و کمدی Deadpool

فیلم کمدی بزرگسال Deadpool

  • سال ساخت: 2016
  • بازیگران: رایان رینولدز، مورنا باککرین، جینا کارانو، اد اسکرین و…
  • کارگردان: تیم میلر
  • امتیاز(IMDB): 8 از 10

مگر می‌شود صحبت از فیلم های کمدی بزرگسالان بکنیم اما اسمی از اثر سینمایی و ابرقهرمانی ددپول نیاوریم؟ ددپول جزو آن دسته از فیلم‌هایی است که به راحتی می‌تواند دل هر مخاطبی در دنیای سینما را برباید. در واقع فرقی ندارد که به جهان کمیک های مارول علاقمند باشید یا نباشید درهرصورت ددپول کاری خواهد کرد که از خنده روده‌بر خواهید شد! فیلم ددپول به عنوان یکی از بهترین فیلم های مارول، در زمان کوتاهی توانست تا نظر مخاطبین دنیای سینما و طرفداران فیلم های ابرقهرمانی را به سمت خود جلب کند. حالا مارول که حق ساخت فیلم از این شخصیت را دریافت کرده به نظر می‌رسد که برنامه‌های بلند مدتی برای این شخصیت طناز دارد.

فیلم ددپول 3 در تابستان سال 1403 اکران شد و به عنوان اولین فیلم ددپول در جهان سینمایی مارول، با نظر مثبت مخاطبین همراه شد. این فیلم نیز جزو فیلم های کمدی با درجه بندی بزرگسالان محسوب می‌شود که با حضور در کنار شخصیت ولورین، به نوعی یک اثر ساختارشکنانه در زمینه فیلم های ابرقهرمانی محسوب می‌شود. پیش‌تر در مجله سینمایی مستر دیالوگ به معرفی فیلم ددپول 3 پرداخته‌ایم. با کلیک بر روی اینجا می‌توانید درمورد این فیلم بیشتر بخوانید.

اگر به دنیای سینمایی مارول علاقمند هستید، بدون شک منتظر آثار سینمایی جدیدی از این دنیا هستید؛ به همین جهت پیشنهاد می‌کنیم که بلاگ پست موردانتظارترین فیلم های مارول 2024 را مطالعه کنید. 

فیلم کمدی بزرگسالان Shaun of the Dead

Shaun of the Dead از فهرست فیلم های کمدی بزرگسالان

  • سال ساخت: 2004
  • بازیگران: سیمون پگ، ادگار رایت، نیک فراست، کیت اشفیلد، لوسی دیویس و…
  • کارگردان: ادگار رایت
  • امتیاز(IMDB): 7.9 از 10

سه‌گانه کورنتو، که با الهام از فیلم “طلوع مردگان” و با عنوان “شان می‌میرد” در سال 2004 ساخته شد، با حضور ادگار رایت، سیمون پگ و نیک فراست، به یکی از سه‌گانه‌های موفق بریتانیایی تبدیل شد. این اثر برای هر فرهنگ و بیننده‌ای جذاب بوده و نبوغ نویسندگی ادگار رایت یکی از عوامل موفقیت آن است. بسیاری از صحنه‌های طنز این فیلم توسط پگ، که نویسنده دوم این اثر است، خلق شده‌اند. حضور نیک فراست نیز در موفقیت این فیلم نقش داشته است. پس تماشای این فیلم را به شما پیشنهاد می‌کنم.

بیشتر بخوانید: 5 فیلم زامبی ۲۰۲۳+ داستان و تاریخ اکران

فیلم کمدی بزرگسال بورلی هیلز

فیلم کمدی با درجه بندی R؛ بورلی هیلز

  • سال ساخت: 1984
  • کارگردان: مارتین برست
  • بازیگران: ادی مورفی، جود رینهولد، جان اشتون و لیزا الیباچر
  • امتیاز(IMDB): 7.4 از 10

فیلم کمدی با درجه بندی R “پلیس بورلی هیلز” در سال ۱۹۸۴ ساخته شده است. این فیلم داستان زندگی الکس فولی، با بازی ادی مورفی، را به تصویر می‌کشد. او یک افسر پلیس در دیترویت است که برای حل و فصل یک معمای رازآلود در بورلی هیلز که مربوط به قتل بهترین دوستش است، به این شهر می‌رود. جالب است بدانید که در هنگام اکران، منتقدان این فیلم را از جهت بامزه بودن و طنز متفاوتش مورد ستایش قرار دادند.

فیلم کمدی با درجه بندی R؛ Tropic Thunder

Tropic Thunder از فهرست فیلم های کمدی بزرگسالان

  • سال ساخت: 2008
  • بازیگران: بن استیلر، رابرت دانی جونیور، جک بلک، تام کروز و…
  • کارگردان: بن استیلر
  • امتیاز(IMDB): 7 از 10

فیلم کمدی بزرگسال Tropic Thunder، که بدون شک به عنوان برترین کمدی جنگی قرن 21 میلادی شناخته می‌شود، با بازی هنرمندان برجسته‌ای مانند بن استیلر، جک بلک و رابرت داونی جونیور، به درخشش بیشتری رسید. این فیلم داستان گروهی از بازیگران الکی خوش هالیوود را به تصویر می‌کشد که در حین فیلمبرداری یک فیلم جنگی، به طور ناگهانی وارد منطقه‌ای می‌شوند که جنگ واقعی در آن رخ می‌دهد.

این فیلم کمدی از آن جهت لیاقت قرارگیری در این لیست را دارد که داستانی متفاوت و بسیار جالب را در برابر چشمان شما روایت می‌کند. طنزی بسیار درخشان که در لحظات مختلف تلاش می‌کند تا به نوعی دنیای سینمای هالیوود را به گونه‌ای به چالش بکشد.

فیلم Wedding Crashers

فیلم کمدی با درجه بندی R

  • سال ساخت: 2005
  • کارگردان: دیوید دابکین
  • بازیگران: وینس وان، اون ویلسون، ایسلا فیشر، ریچل آدامز، کریستوفر والکن و…
  • امتیاز(IMDB): 7 از 10

یکی دیگر از بهترین فیلم های کمدی بزرگسالان، Wedding Crashers نام دارد. داستان این فیلم کمدی درباره دو وکیل حرفه‌ای است که مدت زیادی است به عشق و عاشقی فکر می‌کنند؛ اما از آن گریزان هستند. سرانجام این دو وکیل بدون دعوت به یک مراسم عروسی می‌روند تا در آن‌جا یک شب را در کنار مهمانان سپری کنند تا بلکه ترسشان نسبت به ازدواج بریزد. در همین حین این دو عاشق دو تن از زنان در مراسم عروسی می‌شوند و…

فیلم بسیار بامزه Ted

فیلم کمدی بزرگسالان تد

  • سال ساخت: 2012
  • کارگردان: سث مک فارلن
  • بازیگران: مارک والبرگ، میلا کونیس، جسیکا بارث، پاتریک واربرتون و…
  • امتیاز(IMDB): 6.9 از 10

فیلم کمدی بزرگسالان تد علی رغم آن‌که داستانی سطحی و بسیار خطی دارد، بسیار جذاب و سرگرم کننده است. تد در نوع خودش ایده‌های بسیار جالبی به سینما ارائه کرد. کمتر کسی خرسی را در دنیای سینما می‌شناسد که پیش‌تر از تد به خوردن، آشامیدن و رابطه جنسی مشغول بوده باشد! تد درست تمامی این ویژگی‌ها را دارد. خرسی بسیار بامزه و البته شیطون و بد دهن، در روزی که پسری آرزوی زنده شدن خرسش را دارد، ظاهر می‌شود. حال که این پسرک بزرگ شده و با چالش‌های بزرگسالی روبرو شده است، بایستی تصمیم بگیرد تا چگونه میان مسئولیت‌های بزرگسالی و دوستی قدیمیش با تد تعادل برقرار کند.

فیلم کمدی Horrible Bosses

فیلم کمدی بزرگسالان

  • سال ساخت: 2011
  • بازیگران: جیسون باتمن، چارلی دی، جیسون سودیکیس، جنیفر انیستون، کوین اسپیسی و…
  • کارگردان: سث گوردون
  • امتیاز(IMDB): 6.9 از 10

اگر تجربه کار در یک محیط اداری را داشته باشید، ممکن است لحظاتی را تجربه کرده باشید که دلتان می‌خواست رئیس تان را با دستان خود خفه کنید! البته ممکن است این درمورد شما صادق نباشد و شما با رئیس‌تان رابطه دوستانه‌ای داشته باشید. با این وجود Horrible Bosses در سبک فیلم  کمدی با درجه R،  داستان سه دوست است که تصمیم می‌گیرند رئیس خود را به قتل برسانند؛ اما برنامه‌های آن‌ها به نتیجه نمی‌رسد.

بازیگران موفقی چون جیسون بتمن، چارلی دی و جیسون سودیکیس در نقش کارمندها و جنیفر آنیسون، کوین اسپیسی و کولین فارل در نقش رئیس‌ها، از عوامل موفقیت این فیلم هستند. همچنین نباید فراموش کنیم که جیمی فاکس نیز در این فیلم حضور دارد.

فیلم کمدی This is the End

فیلم کمدی بزرگسال This is the End

  • سال ساخت: 2013
  • بازیگران: سث روگن، جیمز فرانکو، جونا هیل، دنی مک‌براید و…
  • کارگردان: سث روگن و ایوان گولدبرگ
  • امتیاز(IMDB): 6.6 از 10

جیمز فرانکو، جوناه هیل، ست روگن، اوان گلدبرگ، جی باروشل، کریگ رابینسون و دنی مک براید همگی در منزل فرانکو به دام افتاده‌اند و ماجراهای ناخوشایندی برای آن‌ها رخ می‌دهد. شما ممکن است فکر کنید که با دیدن این فیلم کمدی با درجه بندی R فقط خنده به لب‌هایتان خواهد نشست؛ اما با حضور ستارگان کمدی، باید منتظر اتفاقات بیشتری باشید. با این حال، این فیلم از نظر داستانی و نحوه روایت با نقطه ضعف بسیار بزرگی روبرو است.

فیلم سیاسی و کمدی The Dictator

فیلم The Dictator

  • سال ساخت: 2012
  • بازیگران: ساشا بارون کوهن، آنا فریس، بابی لی، مگان فاکس، بن کینگزلی و…
  • کارگردان: لری چارلز
  • امتیاز(IMDB): 6.4 از 10

اگر به دنبال تماشای اثری کمدی با تیکه‌های بسیار زیاد به سیاست‌های دولت‌های خاورمیانه هستید، فیلم کمدی با درجه بندی R؛ دیکتاتور مناسب شما خواهد بود. در واقع می‌توان گفت که نویسندگان دیالوگ‌های فیلم دیکتاتور به مانند فیلم تد هیچگونه حد و حدود یا به عبارت بهتر مرزی برای خودشان قائل نیستند و تلاش کرده‌اند تا با انواع موضوعات مختلف همچون سیاست، مذهب، جنسیت، نژاد و… شوخی کنند. داستان فیلم درمورد یک دیکتاتور خاورمیانه‌ای است که به شکل ناگهانی و به دلایلی در جامعه آمریکایی قرار می‌گیرد و اکنون به دلیل مواجه اولیه و ناگهانی با جامعه‌ای غیر آسیایی، بایستی کارهایی انجام دهد که بسیار خنده‌دار است.

اگر به دنبال آن هستید تا آخر هفته‌ای خندان و سرگرم کننده را سپری کنید، پیشنهاد می‌کنیم تا به تماشای فیلم کمدی بزرگسالان دیکتاتور بنشینید.

فیلم کمدی Girls Trip

فیلم کمدی با درجه R، Girls Trip

  • سال ساخت: 2017
  • کارگردان: مالکوم دی. لی
  • بازیگران: تیفانی هدیش، رجینا هال، جادا پینکت اسمیت و…
  • امتیاز(IMDB): 6.2 از 10

کوئین لطیفه، رجینا هال، جیدا پینکت اسمیت و تیفانی هدیش بازیگران اصلی فیلم “سفر دختران” هستند که توسط مالکولم دی لی ساخته شده است. این فیلم، که در سال ۲۰۱۷ میلادی منتشر شده است، داستان چهار دوست را روایت می‌کند که به دنبال بازسازی ارتباطات قدیمی خود هستند. برای این منظور، آن‌ها تصمیم می‌گیرند به جشنواره موسیقی اسنس سفر کنند، که یکی از آن‌ها به عنوان یکی از سخنرانان اصلی در آن شرکت خواهد کرد.

فیلم کمدی بزرگسالان سفر دختران جزو آن دسته از فیلم های طنزی است که می‌تواند به شما مدلی از دوستی و ماجراجویی‌های زنانه را نشان دهد.

جمع بندی

سالانه فیلم های مختلفی در ژانر کمدی بزرگسال منتشر می‌شوند؛ اما می‌توان گفت که هر کمدی ارزش تماشا کردن را ندارد. به همین جهت در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین فیلم های کمدی بزرگسالان را به شما عزیزان معرفی کنیم. امیدوار هستیم که با تماشای این فیلم‌های لبخند بر روی لب‌هایتان بنشیند.

در قسمت کامنت‌ها برای ما بنویسید که بنظر شما جای چه فیلم کمدی با درجه بندی R در این لیست خالی است؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاه کاربران (5 دیدگاه)

  1. چندتایی از آثاری که توی این لیست معرفی کرده بودین رو ندیدم تا به حال. به نظرم تد 2، همسایه‌های بد و حتی اون فیلم زامبی که اما استون توش بازی میکنه هم میتونن توی چنین لیستی جای بگیرن

  2. واقعا هرچقدر هم فیلمای ددپول رو ببینم کم هست. به نظرم توی این لیست خیلی خوبه که اول معرفیش کردین. خیلیا فکر میکنن که صرفا یک فیلم ابرقهرمانی هست ولی این فیلم شوخی هایی داره که به نظرم وقتی درکشون کنین از خنده روده بر میشین

  3. بینظیر بود من چقدر دنبال این بودم که ببینم درجه بندی Rچیه. اگر میشه راجع رده بندی های دیگه یا رده بندی های ساتراپ هم بنویسین

دیدگاهتان را بنویسید