بیشتر بخوانید

فیلم های مارول 2024

موردانتظارترین فیلم های مارول 2024

زمان مطالعه: 9 دقیقه

فهرست مطالب

سال 2024 میلادی، سالی بسیار جذاب و سرگرم کننده برای طرفداران مارول خواهد بود. اکنون مارول حق تولید آثار مختلفی همچون ددپول، ولورین، اکس-من و… را به دست آورده است. به نظر می‌رسد که کمپانی مارول در مسیر فاز جدید، بتواند بار دیگر نظر مخاطبین را به خودش جلب کند. از آن‌جایی که مارول در فاز قبلی چندان موفق عمل نکرد و حتی با نظر منفی بسیاری از مخاطبین قدیمی خود روبرو شد. اکنون به نظر می‌رسد که در سال پیش‌رو می‌توانیم شاهد تحولی در دنیای مارول باشیم. به همین جهت در ادامه همراه ما باشید تا نگاهی به فیلم های مارول 2024 داشته باشیم.

بهترین فیلم های مارول ۲۰۲۴

فیلم های مارول 2024

بعضی‌ از فیلمبازان و علاقمندان به دنیای کامیک بوک ممکن است فکر کنند که با پایان یافتن دوران اوج مارول و دی سی، عصر فیلم‌های ابرقهرمانی نیز به پایان رسیده است. اما برنامه‌های اکران استودیوهای بزرگ مثل مارول، دی سی و سونی، این ادعا را کاملاً رد کرده‌اند. متاسفانه، در سال 2023 و 2022 میلادی، طرفداران و علاقمندان به دنیای کامیک بوک چندان دل خوشی از آثار اکران شده نداشتند. اگر بی‌انصافی نکرده باشیم تنها برخی از پروژه‌های منتشر شده مثل Guardians of the Galaxy 3 و Spider-Man: Across the Spider-Verse به عنوان شاهکارهای بیادماندنی در یکی دو سال اخیر از آن‌ها یاد می‌شود. سایر فیلم‌های ابرقهرمانی مثل Ant-Man 3 و The Flash نه تنها به عنوان فرصت‌های از دست رفته شناخته شده‌اند، بلکه در گیشه نیز عملکرد نامطلوبی داشته‌اند. با این حال، به نظر می‌رسد که سال 2024 سال بهتری برای ابرقهرمانان خواهد بود، زیرا براساس گزارشات رسمی، مارول و سونی تنها شش فیلم لایو اکشن را برای اکران در سال آینده در نظر گرفته‌اند.

در ادامه نگاهی دقیق به فیلم های مارول 2024 خواهیم انداخت. بدون شک تماشای این فیلم‌ها برای هر طرفدار دنیای سینمایی مارول لازم و ضروری است. اگر قصد دارید که فیلم‌های این لیست را تماشا کنید و هنوز فیلم‌های گذشته کمپانی مارول را تماشا نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که آثار مارول را به ترتیب در لیست تماشای خودتان قرار دهید.

1- فیلم Blade

فیلم blade از فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: یان دمانج
  • بازیگران: ماهرشالا علی، میا گوث، جوردن پیل، جراد لتو و…
  • تاریخ اکران: به زودی

فیلم مارول 2024 تیغه در ابتدا قرار بود تا در ابتدای سال 2024 میلادی اکران شود. اما در حال حاضر باتوجه به اعتصابات بسیار گسترده در سینمای هالیوود، بعید به نظر می‌رسد که سازندگان تاریخ دقیقی را برای اکران در سال 2024 میلادی اعلام کنند. ماهرشالا علی بار دیگر در نقش خون آشام معروف دنیای کامیک بوک مارول یعنی بلید را ایفا خواهد کرد. او پیش‌تر در فیلم گذشته با هنرنمایی خیره کننده خود توانست نظر مخاطبین را به سمت خودش جلب کند. متاسفانه در حال حاضر اطلاعات دقیق‌تری از داستان و روند تولید این فیلم مشترک مارول و سونی در دسترس نیست.

2- فیلم مارول 2024 Madame Web

فیلم مارول 2024 Madame Web

  • کارگردان: نامشخص
  • بازیگران: داکوتا جانسون، سیدنی سوینی، اما رابرتز،  آدام اسکات و…
  • تاریخ اکران: 25 بهمن ماه سال 1402

اگر به روند تولید فیلم های ابرقهرمانی توسط سونی در چند سال اخیر نگاهی بیاندازیم با آشفته بازاری عجیب و غریب روبرو خواهیم شد. فیلم سینمایی مادام وب یکی از فیلم های مارول 2024 است که قصد دارد تا وضعیت آشفته بازار دنیای سینمایی سونی را بهتر کند. طبق شایعاتی که هنوز توسط تولیدکنندگان تایید نشده‌اند، در این فیلم شاهد تولد پیتر پارکر خواهیم بود. اما در حال حاضر اطلاعات چندان دقیقی از شخصیت‌های موجود در فیلم، داستان و حتی ابرشرور آن در دسترس نیست. در صورتی‌که اطلاعات جدیدی منتشر شود، ما شما را در مجله مستر دیالوگ مطلع خواهیم کرد.

3- فیلم Deadpool 3

فیلم ددپول 3 از بهترین فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: شان لوی
  • بازیگران: رایان رینولدز، هیو جکمن، جنیفر گارنر
  • تاریخ اکران: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم ددپول 3 جزو آن دسته از فیلم های مارول 2024 محسوب می‌شود که نه تنها طرفداران دنیای سینمایی مارول بلکه هر علاقمندی به دنیای سینما، انتظار آن را می‌کشیدند. اما چرا چنین انتظاری برای چنین فیلمی وجود داشت؟ یکی از دلایلی که می‌توان برای آن مطرح کرد این است که ددپول در دو قسمت قبلی به معنای واقعی کلمه خوش درخشید و نشان داد که لایق آن است تا آثار او را در لیست بهترین فیلم های بلاک باستری قرار دهیم؛ اما در آن زمان ددپول هنوز جزوی از سینمای فاکس بود و مارول به آن دسترسی نداشت.

اکنون مارول به کمک فیلم ددپول 3 قصد داشت تا دوباره عظمت و بزرگی خودش را به دست بیاورد. حتی شاید جالب باشد بدانید که در یکی از تریلرهایی که از فیلم ددپول 3 منتشر شد، در جایی ددپول با شکستن مرز میان مخاطب و فیلم می‌گوید: “به نظر میرسه که میخوایم دنیای سینمایی مارول رو نجات بدیم.”

دنیای سینمایی مارول که در این چند سال اخیر با افت بسیار وحشتناکی روبرو شده است، اکنون به نظر می‌رسد که ددپول 3 به عنوان یک ناجی توانست تا تغییراتی را ایجاد کند. همچنین نباید ساده لوحانه از کنار اتفاقات ددپول 3 گذر کنیم. اگر دوست دارید تا درمورد فیلم ددپول 3 اطلاعات بیشتری کسب و نقد و بررسی این فیلم را مطالعه کنید، بر روی اینجا کلیک کنید.

4- فیلم Thunderbolts

فیلم Thunderbolts از بهترین فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: جک شریر
  • بازیگران: هریسون فورد، فلورنس پیو، هانا جان کامن و…
  • تاریخ اکران: 30 اذر ماه سال 1403

فیلم سینمایی Thunderbolts که توسط اریک پیرسون نوشته شده و توسط جیک شرایر کارگردانی شده، گروهی از ابرشرورهای قدرتمند مارول را گرد هم می‌آورد تا با یک تهدید بزرگ‌تر از خود روبرو شوند. ورود این گروه معروف به دنیای سینمایی مارول، یکی از رویاهای بسیار بزرگ طرفداران دنیای کامیک بوک بود. بایستی اشاره کرد که پس از مرگ ناگهانی ویلیام هرت، یک ستاره برجسته که برای سیزده سال نقش ژنرال راس را در دنیای سینمایی مارول بازی کرده بود، مارول هریسون فورد را به عنوان جانشین ویلیام فقید برای بازی در نقش ژنرال راس انتخاب کرد. در حال حاضر، مراحل تولید به دلیل اعتصابات متوقف شده است و به غیر از تصویر رسمی که سال گذشته در Comic-Con در حضور مخاطبین نمایش داده شد، اطلاعات بیشتری درباره داستان و شخصیت‌های فیلم در دست نیست.

5- فیلم Captain America: Brave New World؛ از فهرست  تاریخ اکران فیلم های مارول 2024

فیلم Captain America: Brave New World؛ از فهرست  تاریخ اکران فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: جولیوس اوناه
  • بازیگران: هریسون فورد، آنتونی مک‌کی، سث رولینز، تیم بلیک نلسون، دنی رامیرز و…
  • تاریخ اکران: 5 مرداد ماه سال 1403

قسمت چهارم از فرنچایز محبوب کاپیتان آمریکا یکی از  فیلم های مارول 2024 است که بسیاری از طرفداران منتظر آن هستند. این فیلم نخستین اثر سینمایی خواهد بود که اکنون استیو راجرز در نقش کاپیتان آمریکا حضور ندارد. شاید جالب باشد بدانید که این فیلم درنظر دارد تا دنباله‌ای بر فاز اول دنیای سینمایی مارول باشد! شاید بپرسید که چگونه چنین چیزی ممکن است؟ طبق گفته سازندگان این فیلم، دنباله‌ای بر اتفاقات اثر سینمایی هالک شگفت انگیز خواهد بود. در قسمت چهارم کاپیتان آمریکا، بار دیگر شاهد حضور شخصیت استرنز خواهیم بود. استرنز کسی بود که درنظر داشت تا بروس بنر را درمان کند؛ اما بعد از خلق شخصیت آبامینیشن، مقداری از خون آلوده به رادیو اکتیو بروس بنر وارد بدن او شد و او به شخصیتی به لیدر تبدیل شد. حال باید دید که آیا این فیلم می‌تواند پیوندی بسیار خوب میان گذشته سینمای مارول و حال حاضر آن برقرار کند یا نه.

6- فیلم Venom 3

فیلم Venom 3 از بهترین فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: کلی مرسل
  • بازیگران: تام هاردی، جونو تمپل، چیوتل اجیوفور
  • تاریخ اکران: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳

ونوم ۳ می‌تواند یکی از بهترین فیلم‌ های مارول 2024 باشد که قرار است در ماه ژوئن همان سال اکران شود. این فیلم جدید مارول، ادامه‌ی دو قسمت قبلی ونوم است که هر دو به عنوان یکی از موفق‌ترین فیلم‌های مارول در چند سال اخیر شناخته شده‌اند. با توجه به کیفیت بالای دو قسمت قبلی، طرفداران با اشتیاق منتظر این فیلم از سری بهترین فیلم‌های مارول در سال ۲۰۲۴ هستند.

اگر با شخصیت ونوم آشنایی داشته باشید، می‌دانید که ونوم یک شخصیت ضدقهرمان است و به عنوان یکی از دشمنان مرد عنکبوتی شناخته می‌شود. تام هاردی در دو قسمت قبلی نقش ونوم را بازی کرد و نشان داد که پس از قرار گرفتن در قالب شخصیت “Bane” در بتمن، هنوز هم پتانسیل‌هایی برای ایفای نقش در دنیای ابرقهرمانی دارد. حال سوالی که ایجاد می‌شود و هنوز پاسخ دقیقی برای آن نداریم این است که آیا قسمت سوم، قسمت نهایی و آخر این مجموعه خواهد بود؟ و آیا بالاخره ونوم با پیتر پارکر به شکل مستقیم ملاقات خواهد کرد یا نه؟

7- فیلم 2024 Fantastic 4

فیلم 2024 Fantastic 4

  • کارگردان: نامشخص
  • بازیگران: نامشخص
  • تاریخ اکران: به زودی

بالاخره به نظر می‌رسد که انتظارها به سر آمده و به زودی شاهد اولین حضور گروه دوست داشتنی چهار شگفت انگیز در دنیای مارول خواهیم بود. البته پیش‌تر ما با این گروه در فیلم دوم دکتر استرنج ملاقات کردیم؛ اما شواهد و شایعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد دنیای چهار شگفت انگیز از دنیای 616(زمین اصلی مارول) جدا خواهد بود! فیلم مارول 2024 چهار شگفت انگیز می‌تواند سرآغاز داستان کامیک بوک جنگ‌های پنهان باشد. در این داستان مرز میان دنیاهای موازی از بین می‌رود و اتحادی باورنکردنی میان ابرقهرمانان برای نجات جهان ایجاد می‌شود.

متاسفانه باتوجه به اعتصابات گسترده در سینمای هالیوود، به نظر نمی‌رسد که این فیلم سینمایی در تاریخی مشخص در سال 2024 میلادی اکران شود. با این وجود طرفداران انتظار دارند که چهار شگفت انگیز را در تابستان 2024 در سینماها مشاهده کنند.

8- فیلم Kraven the Hunter

فیلم Kraven the Hunter از فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: جی سی چندور
  • بازیگران: راسل کرو، آرون تیلور، کریستوفر ابوت و…
  • تاریخ اکران: 14 مهر ماه سال 1402

اسپین آف کریون شکارچی یکی از پروژه‌های نادری است که با داشتن بازیگران مطرح و رده سنی برای بزرگسالان (R-Rated)، امکان نجات دنیای مرد عنکبوتی سونی را در خود داشت. طرفداران در ارتباط با این فیلم به دو دسته تقسیم می‌شوند: دسته اول طرفدارانی هستند که نسبت به این فیلم امیدی نداشتند و دسته دوم طرفدارانی بودند که پیشتر تصور می‌کردند که این فیلم قرار است با اکران خود تغییرات بزرگی را ایجاد کند؛ اما به شکستی دیگر برای دنیای مردعنکبوتی و فیلم‌های سونی بدل شد. کریون شکارچی در تاریخ ۶ اکتبر سال جاری (۱۴ مهر ۱۴۰۲) در سینماها به نمایش درآمد.

در این فیلم کریون یک شکارچی ماهر و قدرتمند است که از انواع ابزارهای بدوی مانند نیزه و تله خرس برای به دام انداختن دشمنانش استفاده می‌کند و اغلب با پنهان شدن در میان درختان و بالا رفتن از دیوارها به آن‌ها حمله می‌کند. بسیاری از طرفداران باور دارند که کریون شکارچی تنها با وجود مردعنکبوتی معنا پیدا می‌کند و تا زمانی که سونی این دو را از هم جدا نگه می‌دارند نتیجه خوبی کسب نمی‌کند. نظر شما چیست؟ آیا به نظر شما کریون شکارچی اثری شکست خورده محسوب می‌شود؟

9- فیلم مورد انتظار Spider-Man: Beyond the Spider-Verse

انیمیشن مردعنکبوتی از بهترین فیلم های مارول 2024

  • کارگردان: خواکیم دوس سانتوس، کمپ پاورز، جاستین کی تامپسون
  • صداپیشگان: شامیک مور، هایلی استاینفلد، برایان تایری هنری
  • تاریخ اکران: در تاریخی نامعلوم

همکاری سونی و مارول در تولید دو قسمت انیمیشن از مردعنکبوتی نشان داد که هنوز هم دنیای ابرقهرمانان، آثار باکیفیت و خارق العاده‌ای برای تماشا کردن دارد. پس از انتشار این دو قسمت، پیش‌تر عنوان شده بود که قسمت سومی وجود خواهد داشت و ادامه‌ای بر داستان سرایی قسمت قبلی خواهد بود. کیفیت خارق العاده انیمیشن و روایت آن باعث شده تا بسیاری از طرفداران دنیای سینمایی مارول انتظار این انیمیشن را بکشند.

اخیرا خبری منتشر شد که قرار است این انیمیشن تا سال 2027 تاخیر بخورد؛ اما آهنگساز این مجموعه در توییتی در برنامه ایکس اشاره کرد که این خبر شایعه است و از طرفداران خواست تا حواس خودشان را جمع و به چنین اخبار دروغینی توجه نکنند.

اگر به مجموعه انیمیشن‌های مردعنکبوتی: دنیای عنکبوتی علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست دیالوگ های انیمیشن مردعنکبوتی در میان دنیای عنکبوتی در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید.

نگاهی اجمالی به تاریخ انتشار فیلم های مارول 2024

در نهایت شاید بد نباشد که نگاهی خلاصه‌وار و اجمالی به تاریخ انتشار فیلم های مارول 2024 داشته باشیم:

نام فیلم تاریخ انتشار
Spider-Man: Beyond the Spider-Verse در تاریخی نامعلوم
Kraven the Hunter 14 مهر ماه سال 1402
2024 Fantastic 4 در تاریخی نامعلوم
Venom 3 23 خرداد 1403
Captain America: Brave New World 5 مرداد ماه سال 1403
Dead Pool 3 14 اردیبهشت 1403
Thunderbolts 30 اذر ماه سال 1403
2024 Madame Web 25 بهمن ماه سال 1402
Blade در تاریخی نامعلوم

جمع بندی

سال 2024 میلادی، سالی رویایی برای طرفداران دنیای کامیک بوک مارول خواهد بود. البته تنها تهدید بزرگی که برای فیلم های مارول 2024 وجود دارد، اعتصابات گسترده فعالین سینما است. به همین جهت ما در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا تعدادی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین آثار مارول در سال 2024 میلادی را به شما معرفی کنیم. در صورتی‌که اطلاعات دقیق‌تری از داستان و تاریخ اکران این آثار منتشر شود، این مطلب را به روز رسانی خواهیم کرد.

در نهایت خوشحال می‌شویم که برای ما بنویسید که از میان فیلم های مارول 2024، انتظار کدام اثر سینمایی را می‌کشید؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید