بیشتر بخوانید

بهترین مینی سریال های نتفلیکس+ خلاصه داستان

10تا از بهترین مینی سریال های نتفلیکس+ آپدیت 2023

زمان مطالعه: 8 دقیقه

فهرست مطالب

در سال‌های اخیر با ظهور شبکه‌های مختلف، نتفلیکس با تولید آثار مختلف توانسته‌ است تا جایگاه خود را در میان مخاطبین حفظ کند. در واقع در حال حاضر سالانه سریال‌های مختلفی در ژانرهایی کاملا متنوع و متفاوت عرضه می‌شوند و ممکن است دشوار باشد که از میان‌ ‌آن‌ها اثری را انتخاب کنیم. اگر چه گاها نتفلیکس با تصمیمات عجیب و غریبی که در زمینه پخش سریال گرفت، باعث شد تا سیل عظیمی از طرفداران خود را از دست بدهد؛ اما مینی سریال‌های بسیار خوبی توسط این شبکه در چند سال اخیر تولید شده است که بدون شک ارزش دیدن و وقت گذاشتن دارند. از طرف دیگر امروزه باتوجه به مشغله‌هایی که داریم ممکن است حوصله تماشای سریال های بلند را نداشته باشیم، به همین جهت مینی سریال های نتفلیکس به داد ما خواهند رسید. سازندگان در قالب 5 تا 10 قسمت، اثری را خلق می‌کنند که می‌توند بار دیگر شما را سرگرم کند. گاهی داستان و کیفیتی را از یک مینی سریال می‌توانید شاهد باشید که نمونه آن را نمی‌توانید در بزرگ‌ترین و طولانی‌ترین سریال‌های جهان مشاهده کنید. پس بهتر است تا در ادامه نگاهی گذرا به تعدادی از بهترین مینی سریال های شبکه نتفلیکس بیاندازیم. پاپ کورن‌ها و مبلمان خودتان را آماده کنید که وقت تماشا فرا رسیده است!

مینی سریال های نتفلیکس

نتفلیکس یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های استریمینگ است که سریال‌های مختلفی در ژانرهای بسیار متنوع تولید کرده است. از کمدی و درام تا ترسناک و علمی تخیلی، هر چیزی که دوست داشته باشید به راحتی می توانید در نتفلیکس پیدا کنید. اما با این حال، انتخاب یک سریال یا مینی سریال خوب از بین صدها گزینه موجود ممکن است کار سختی باشد. به همین جهت، ما در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ به شما چند تا از بهترین مینی سریال های نتفلیکس را معرفی می‌کنیم که مطمئناً از دیدن آنها لذت خواهید برد.

اگر به دنبال تماشای سریال های نتفلیکس بر روی تلویزیون خود هستید، نگاهی به بلاگ پست معرفی 17 اپلیکیشن برتر تماشای فیلم بر روی تلویزیون؛ خارجی و داخلی در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید. 

1- مینی سریال Black Bird

مینی سریال نتفلیکس black bird

  • کارگردان: دنیس لهان
  • بازیگران: تارون اجرتون، پال والتر هاوزر و سپیده معافی
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز IMDB: 8.3 از 10

اگر از جمله افرادی هستید که از کارهای جنایی لذت می‌برید، بدون شک مینی سریال Black Bird تجربه اثری متفاوت از آثار جنایی را برای شما به نمایش می‌گذارد. این سریال براساس اتفاقات واقعی یک رمان آمریکایی با نویسندگی جیمی کین ساخته شده است. در این سریال شما شاهد شخصیتی با نام جیمی کین هستید که به مدت 10 سال زندان محکوم می‌شود. او در ازای کم کردن زمان محکومیت خود، تصمیم می‌گیرد تا با اف بی آی وارد یک معامله شود. در ازای چنین معامله‌ای، او بایستی به یک زندان با تدابیر شدید امنیتی وارد شود و با قاتلی سریالی با نام لری هال دوست شود. در این رابطه، او باید نکات بسیار مهم از نقشه‌ای که این قاتل سریالی در سر خود دارد، بدست آورد.

2- مینی سریال Unbelievable

مینی سریال Unbelievable

  • کارگردان/خالق: سوزان گرنت، آیلت والدمن و مایکل چبون
  • بازیگران: تونی کولت، مریت ویور و کیتلین دور
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز IMDB: 8.4 از 10

زیر خاک (Unbelievable) یکی دیگر از سریال های کوتاه نتفلیکس است. این مینی سریال بر اساس اتفاقات واقعی گزارش شده در تحقيقاتي پوليتزرويي درباره يك متجاوز سریالی (serial rapist) ساخته شده است. زیر خاک، داستان دو کارآگاه زن را دنبال می‌کند که به دنبال یافتن یک مجرم جنایی هستند که به زورگیری از چندین زن متهم است. این سریال با نگاهی واقع بینانه و بدون تزئینات به موضوع حساس تجاوز جنسی پرداخته و نشان می‌دهد که چگونه قربانیان این جرم، با بی‌توجهی و سوء استفاده‌ی مقامات قضایی و اجتماعی روبرو می‌شوند.

3- مینی سریال نتفلیکس Anatomy of a Scandal

مینی سریال Anatomy of a Scandal

  • سازندگان: دیوید ای. کلی (David E. Kelley) و ملیسا جیمز گیبسون (Melissa James Gibson)
  • بازیگران: سیه نا میلر، میشل داکری، روپرت فرند و…
  • سال ساخت: 2022
  • امتیاز(IMDB): 7 از 10

یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس 2022، Anatomy of a Scandal نام دارد. “Anatomy of a Scandal”، یک مینی سریال بریتانیایی است که این سریال بر اساس رمانی با همین نام که توسط سارا وان نوشته شده، ساخته شده است. داستان این سریال در مورد سوفی وایت‌هاوس است که همسر یکی از اعضای حزب محافظه‌کار بریتانیا است و متوجه می‌شود که شوهرش به او خیانت کرده و یک معشوقه دارد. رسوایی خیانت او منجر به اتفاقاتی می‌شود که…

این سریال در تاریخ 15 آوریل 2022 (26 فروردین 1401) در 6 قسمت در نتفلیکس منتشر شده است.

4- مینی سریال Evil Genius

بهترین مینی سریال های نتفلیکس

  • سازندگان:مارک و جی داپلس و…
  • بازیگران: 
  • سال ساخت: 2018

حادثه Pizza Bomber که به عنوان یکی از سرقت‌های بانکی جنجالی در تاریخ شناخته می‌شود. حال سریال Evil Genius به عنوان یکی از بهترین مینی سریال های نتفلیکس به توضیح این سرقت می‌پردازد و تلاش میکند تا در قالب یک مستند سینمایی پرده از اتفاقات و رمز و رازهای چنین سرقت بزرگی بردارد.

داسان این سریال در مورد یک پیک پیتزا است که با بمبی ساعتی دور گردنش، سرقت از یک بانک را انجام می‌دهد. او می‌گوید که این سرقت بخشی از یک ماموریت بزرگ‌تر است و برای خاموش کردن بمب، باید آن را تا پایان برساند. اما پلیس نمی‌تواند تا حرف او را بپذیرد و باور کند و همین موضوع باعث ایجاد اختلالات چشمگیری می‌شود.

از آثار جنایی بیشتر تماشا کنید: 10تا از بهترین فیلم های جنایی 2023 که منتظرش بودید

5- مینی سریال The Queen’s Gambit

مینی سریال The Queen's Gambit

  • کارگردان/خالق: اسکات فرنک
  • بازیگران: آنیا تیلور-جوی، بیل کمپ و موزز اینگرم
  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز IMDB: 8.6 از 10

مینی سریال The Queen’s Gambit بر اساس رمانی با همین نام نوشته والتر تووس ساخته شده است و داستان زندگی یک استعداد بزرگ شطرنج را روایت می‌کند. بث هارمون، یک دختر یتیم که در خانه کودکان بزرگ شده است، علاقه شدید به شطرنج پیدا می‌کند و با استعداد خارق العاده‌اش، با چالش‌های بسیار بزرگی در دنیای شطرنج روبرو می‌شود؛ اما در عین حال، با مشکلات روحی و اعتیاد به مواد مخدر نیز دست و پنجه نرم می‌کند. بازیگر اصلی این سریال، آن یرایور (Anya Taylor-Joy) است که با بازی فوق العاده خود، تحسین منتقدان و مخاطبان را به خود جلب کرده است.

6- مینی سریال Snowpiercer

Snowpiercer از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

  • کارگردان: بونگ جون هو، پارک چان ووک
  • بازیگران: جنیفر کانلی، دیوید دیگز، مایکل اولوسو و السون رایت
  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز IMDB: 6.9 از 10

مینی سریال قطار بی پایان Snowpiercer بر اساس فیلمی کره‌ای با همین نام و گرافیک ناول فرانسوی ساخته شده است. داستان سریال شهر و داستانی آخرالزمانی را روایت می‌کند. در سال 2021، دنیا به دلیل تغییرات آب و هوایی به تمدنی یخ زده تبدیل شده است و تنها بازماندگان بشر، سوار بر یک قطار بزرگ هستند که بدون توقف در حال حرکت است. در این قطار، طبقات اجتماعی مختلف وجود دارند و درگیری‌های سیاسی و اجتماعی مختلفی بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

اگر به ژانر بقا علاقمند هستید، پیشنهاد می‌کنیم نگاهی به بلاگ پست 6 سریال کره ای زامبی جذاب و پرهیجان! در مجله سینمایی مستر دیالوگ بیندازید. 

7- مینی سریال The Spy

The Spy از بهترین مینی سریال های نتفلیکس

  • کارگردان/خالق: گیدیون راف
  • بازیگران: ساشا بارون کوهن، هادار راتزون روتم و نوآه امریچ
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز IMDB: 7.9 از 10

مینی سریال The Spy بر اساس داستان واقعی الی کوهن، یک جاسوس اسرائیلی در سوریه، ساخته شده است. الی کوهن که تحت هویت کامل جدید به نام کامل آمین ثابت به دمشق فرستاده می‌شود، توانسته است با استفاده از ذکاوت و جذابیت خود، به دایره‌های قدرت و نفوذ در سوریه نفوذ کند و اطلاعات بسیار حساس و مهمی را به اسرائیل بفرستد. این سریال با بازی ساشا بارون کوهن، کمدین معروف، به نمایش عملکرد جاسوسان و خطرات و فداکاری های آنها می پردازد. اگر از جمله افرادی هستید که از آثار با درون مایه جاسوسی لذت می‌برید، بدون شک این سریال شما را ساعاتی سرگرم خواهد کرد.

8- مینی سریال The Haunting of Hill House

The Haunting of Hill House از مینی سریال های نتفلیکس

  • کارگردان/خالق: مایک فلنگن
  • بازیگران: میخیل هایسمان، کارلا گوجینو و هنری توماس
  • سال ساخت: 2018
  • امتیاز IMDB: 8.6 از 10

یکی دیگر از بهترین مینی سریال های نتفلیکس، The Haunting of Hill House نام دارد. این مینی سریال بر اساس رمان ترسناکی به همین نام نوشته شیرلی جکسون ساخته شده است و داستان خانواده کرین را دنبال می‌کند. این خانواده که در گذشته در خانه‌ای عجیب و وحشتناک زندگی می‌کرده‌اند، حالا با اتفاقات بسیار تلخ و ارواح شوم موجود در آن خانه روبرو می‌شوند. این سریال با جابجایی بین گذشته و حال، رابطه بین اعضای خانواده و رمز و رازهای موجود در خانه، تجربه‌ای ترس و تعلیق را به تصویر می‌کشد. این سریال نه تنها با صحنه‌های ترسناک، بلکه با نمایش عمق روان شخصیت ها و درگیری‌های آن‌ها با گذشته، بیننده را به وحشت می‌اندازد. اگر آخر هفته به فکر تماشای اثری ترسناک هستید، این مینی سریال نتفلیکس را در لیست خود قرار دهید تا مو به تنتان سیخ شود.

به آثار ترسناک علاقه دارید؟ سری به بلاگ پست‌های زیر بزنید:
معرفی فیلم معصوم؛ ترسناک ترین فیلم سیدنی سویینی

10تا از بهترین سریال های ترسناک 2024 + جزئیات اصلی

10تا از بهترین سریال های ترسناک جهان که تنها نباید ببینید!

9- مینی سریال When They See Us

مینی سریال نتفلیکس When They See Us

  • کارگردان/خالق: ایوا دوورنی
  • بازیگران: آسانته بلک، کالیل هریس و ایتن هریس
  • سال ساخت: 2019
  • امتیاز IMDB: 8.9 از 10

مینی سریال When They See Us، به کارگردانی ایوا دوورنی، فیلمساز مشهور آمریکایی، داستان واقعی پرونده سنگین پارک سنترال را روایت می‌کند. در سال 1989، پنج نوجوان سیاهپوست به اشتباه به جرم تجاوز به یک زن سفیدپوست در پارک سنترال نیویورک دستگیر و به زندان فرستاده شدند. این پرونده باعث می‌شود که آن‌ها بهترین سال‌های زندگی خودشان در محیط زندان بگذرانند و با تبعیض و ظلم در چنین فضایی روبرو شوند. این سریال با پرداختن به اتفاقات داخل زندان و نشان دادن تاثیرات آن بر زندگی پس از آزادی آن‌ها، چشم انداز نابسامان و تاریک جامعه آمریکایی را به نمایش می‌گذارد. این مینی سریال نتفلیکس با استقبال بسیار خوبی از جانب فیلمبازان و منتقدین روبرو شد.

10- مینی سریال Unorthodox

مینی سریال Unorthodox

  • کارگردان/خالق: انا وینگر و الکسا کارولینسکی
  • بازیگران: شیرا هاس، آمیت راهاو و جف ویلبوش
  • سال ساخت: 2020
  • امتیاز IMDB: 8 از 10

یکی دیگر از بهترین سریال های نتفلیکس Unorthodox نام دارد که در طی سال‌های گذشته با استقبال بسیار خوبی از جانب مخاطبین ایرانی مواجه شد. مخاطبین ایرانی علی الخصوص زنان، با این سریال از حیث روایت تلخی که دارد، توانسته‌اند ارتباط برقرار کنند. داستان سریال، زندگی دختر جوانی را روایت می‌کند که در جامعه بسیار مذهبی و تعصبی ارتدوکس در بروکلین بزرگ می‌شود. او به اجبار قرار است تا به سمت شهر برلین برود و تن به ازدواجی اجباری با خانواده‌ای مذهبی و سنتی بدهد. اگر به دنبال تماشای مینی سریالی با پیچیدگی‌های منحصربه‌فرد هستید، تماشای این سریال را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

جمع بندی

هر ساله مینی سریال و سریال‌‌های مختلفی توسط شبکه نتفلیکس منتشر می‌شوند. باتوجه به عملکرد متوسط نتفلیکس در سال‌های گذشته، طرفداران انتظار بسیار بالایی از این شبکه پیدا کرده‌اند. در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ تلاش کردیم تا تعدادی از بهترین سریال های نتفلیکس در سال‌های گذشته را به شما معرفی کنیم. اگر شما بخواهید مینی سریالی از نتفلیکس به ما معرفی کنید، چه اثری را معرفی خواهید کرد؟

به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید