بیشتر بخوانید

10 تا از بهترین فیلم های هیولایی+خنده و وحشت

۱۰ تا از بهترین فیلم های هیولایی+خنده و وحشت

زمان مطالعه: 7 دقیقه

فهرست مطالب

همه ما فیلم های هیولایی و هیجان انگیز را از جهت آزاد شدن آدرنالین و تجربه هیجان شدید تماشا می‌کنیم. سینما از دوران قدیم تا کنون به عنوان یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین فرم‌های هنر در جهان شناخته شده است. هر ساله، کارگردانان و نویسندگان متعدد با استفاده از تکنیک‌های متفاوت و خلاقیت فراوان، فیلم‌های هیجان‌انگیز جدیدی را خلق می‌کنند. به همین جهت می‌توان گفت که ژانر هیولایی و هیجان انگیز از ژانرهای محبوب و بسیار مخاطب پسند در دنیای سینما است که با داستان‌ها و شخصیت‌های فوق‌العاده که در آن به تصویر می‌کشند، توجه بینندگان را به خود جلب می‌کند. در این پست از مجله مستر دیالوگ، قصد داریم تا تعدادی فیلم هیولایی را معرفی کنیم. بنابراین، کمربندهای خودتان را ببندید زیرا قصد داریم وارد دنیای هیجان و ترس شویم!

فیلم های ژانر هیولایی

همیشه ترسی ناخودآگاه در مورد موجودات فراطبیعی وحشتناک مانند گودزیلا در ذهن همه ما وجود دارد. اگر نگاهی به دوران کودکی خودمان داشته باشیم، بدون شک والدین به شکل‌های مختلف ما را از این دست از موجودات ترسانده‌اند. با این حال قصد نداریم تا در این بلاگ پست جنبه روانشناختی فیلم های هیولایی را باز کنیم. به هر روی فیلم‌های علمی تخیلی هیولایی به ما یادآوری می‌کنند که همیشه امکان دارد اوضاع از آنچه که تصور می‌کنیم بدتر شود. این فیلم‌ها فراتر از جلوه‌های بصری، تکنیک‌های سینماتوگرافی و ظاهر هیولاها، گاهی اوقات با داستان‌ها و شخصیت‌پردازی‌های قوی خود، جای خودشان را در قلب علاقمندان به سینما باز می‌کنند. در ادامه، قصد داریم لیست فیلم‌های هیولایی را به شما معرفی معرفی کنیم. پس با ما همراه باشید.

فیلم Alien

فیلم بیگانه از فهرست فیلم های هیولایی

کارگردان: ریدلی اسکات

بازیگران: سیگورنی ویور، تام اسکریت، ورونیکا کارتویت، جان هارت و هری دین استانتون و…

سال ساخت: 1979

امتیاز IMDB: 8.5 از 10

فیلم کلاسیک بیگانه به کارگردانی ریدلی اسکات (Ridley Scott)، یکی از معروف‌ترین و تاثیرگذارترین فیلم‌های علمی-تخیلی و ترسناک است. داستان فیلم درباره‌ی گروهی از خدمه‌های یک سفینه‌ فضایی است که با موجود بیگانه‌ای روبرو می‌شوند که در داخل سفینه شان در حال جاسوسی است. این موجود با قدرت و سرعت خارق العاده‌ای که دارد تبدیل به هدف قدر و غیر قابل شکستی برای خدمه سفینه فضایی می‌شود. فیلم بیگانه با استفاده از جلوه‌های ویژه، صداگذاری، تصویربرداری و بازیگران عالی توانست به یکی از بهترین فیلم های هیولایی در تاریخ سینما بدل شود.

 

فیلم هیولایی Jurassic Park

فیلم پارک ژوراسیک(Jurassic Park)

کارگردان: استیون اسپلیبرگ

سال ساخت: 1993-2001

امتیاز IMDB: 8.2 از 10

بدون شک، فیلم‌های هیولایی مانند پارک ژوراسیک را می‌توان یکی از بهترین و ماندگارترین آثار سینمای هالیوود دانست. پارک ژوراسیک که توسط استیون اسپیلبرگ کارگردانی شده است، به سرعت مورد توجه مثبت تماشاگران قرار گرفت. جالب است که بدانید این فیلم بیش از 20 جایزه را دریافت کرده است که سه تای آن‌ها به جایزه اسکار اختصاص یافته است!

داستان فیلم علمی-تخیلی هیولایی پارک ژوراسیک درباره دخالت انسان در ایجاد جزیره‌ای مربوط به دایناسورهای منقرض شده است. با قطع برق و خراب شدن سیستم امنیتی، ناگهان این دایناسورهای وحشتناک آزاد می‌شوند و همه چیز را به هم می‌ریزند. با وجود اینکه دنیای پارک ژوراسیک با تولیدات جدیدتر ادامه یافت، اما می‌توان گفت که هیچ یک نتوانستند به موفقیت سه‌گانه اصلی برسند. بنابراین اگر به دنبال تماشای یکی از برترین فیلم های هیولایی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که پارک ژوراسیک را از دست ندهید.

فیلم Pan’s Labyrinth

فیلم هیولایی هزارتوی پن

کارگردان: گیرمو دل تورو

بازیگران: سرژی لوپس، ماریبل وردو، ایوانا باکرو، داگ جونز، آریانا خیل، آلکس آنگولو، مانولو سولو

سال ساخت: 2006

امتیاز IMDB: 8.2 از 10

فیلم هزارتوی پن جزو آن دسته از فیلم های هیولایی است که می‌توان گفت از شهرت نسبی میان مخاطبین ایرانی برخوردار است. گیرمو دل تورو هدفش از ساخت این فیلم، به تصویر کشیدن چهره‌ای منزجرکننده و ترسناک از هیولاها بود.

داستان فیلم هیولایی هزارتوی پن در دوران تلخ جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. دختری با نام اوفلیا با مادر باردار و ناپدری خودش در کشور اسپانیا زندگی می‌کند. در همین زمان آن‌ها برای انجام کاری پا به زیرزمین می‌گذارند و در همین حین اتفاقات وحشتناک و به شدت دلهره آوری برای آن‌ها می‌افتد.

فیلم خاطره انگیز The Thing

فیلم The thing از لیست فیلم های هیولایی

کارگردان: جان کارپنتر

بازیگران: کورت راسل، کیت دیوید، ویلفورد بریملی، کارتر، ریچارد ماسور و…

سال ساخت: 1982

امتیاز IMDB: 8.2 از 10

The Thing، یکی از کلاسیک‌ترین فیلم های هیولایی است که داستان گروهی از محققان را نشان می‌دهد که در یک ایستگاه پژوهشی در قطب جنوب به سر می‌برند. در آنجا، با یک هیولای فضایی روبرو می‌شوند که قابلیت تغییر شکل دارد و می‌تواند به هر جانور یا انسانی تبدیل شود. این هیولا، باعث بروز ترس و تنش زیادی در میان گروه محققان می‌شود و به ناگاه آن‌ها خودشان را در نبردی میان مرگ و زندگی می‌بینند.

فیلم آرواره‌های وحشتناک( Jaws )

فیلم ژانر هیولایی آرواره ها

کارگردان: استیون اسپیلبرگ

بازیگران: روی شیدر، ریچارد دریفیوس، رابرت شاو و…

سال ساخت: 1975

امتیاز IMDB: 8.1 از 10

فیلم آرواره‌ها یکی دیگر از فیلم های هیولایی است که توسط استیون اسپیلبرگ توانست با اقبال عمومی مواجه شود. با وجود اینکه این مجموعه فیلم‌های سینمایی آرواره‌ها پس از استیون اسپیلبرگ با کارگردان‌های دیگری ادامه یافت، به نظر می‌رسد که آثار بعدی نتوانستند به موفقیتی همچون موفقیت اسپیلبرگ دست پیدا کنند.

داستان فیلم آرواره‌ها درباره یک افسر پلیس، یک دانشمند دیوانه و یک ماهیگیر است که ناگهان با یک کوسه بزرگ روبرو می‌شوند. این فیلم در نسل‌های قبل به حدی ترسناک بود که توانست ترس عمیق و شرطی سازی شده از دریا و کوسه‌ها را در دل مردم به وجود آورد!

فیلم Mr. Brooks

فیلم هیولایی آقای بوکس

کارگردان: بروس ای ایوانز

بازیگران: کوین کاستنر، ویلیام هارت، دمی مور، دان کوک و…

سال ساخت: 2007

امتیاز IMDB: 7.3 از 10

آقای بروکس یک فیلم جنایی و روانشناسی است که داستان چهره دوگانه یک مرد را نشان می‌دهد. این مرد، در روز، یک تاجر موفق و خیر است و در شب، یک قاتل سریالی است که با شخصیت دیگرش برای قتل‌های آینده برنامه ریزی می‌کند. اگرچه عده‌ای این فیلم را جزو فیلم های هیولایی نمی‌دانند؛ اما آقا بروکس می‌تواند به مخاطب نشان دهد که ذات و شخصیت انسان گاهی می‌تواند بدتر از یک هیولای غول پیکر باشد.

فیلم The Mist

فیلم مه از فهرست فیلم های هیولایی

کارگردان: فرنک دارابونت

بازیگران: توماس جین، لاری هولدن، مارسیا گی هاردن و…

سال ساخت: 2007

مدت زمان فیلم: 126 دقیقه

امتیاز IMDB: 7.1 از 10

امروزه کمتر کسی وجود دارد که با نویسنده مشهور استفن کینگ آشنا نباشد. یکی دیگر آثار اقتباسی از رمان‌های او، “مه” نام دارد. این فیلم هیولایی به کارگردانی فرنک دارابونت از جهت روایت خوبی که دارد شناخته می‌شود. درواقع فیلم مه قصد دارد تا به مخاطب نشان دهد که در شرایط بحرانی و با هجوم هیولایی غول پیکر به کره زمین چه اتفاقی خواهد افتاد؟ مردم چگونه رفتار خواهند کرد؟ نقش مذهب در چنین دوره‌ای چیست؟ اگر به دنبال تماشای یکی از بهترین فیلم های هیولایی هستید؛ اما می‌خواهید مضامین جدید را تجربه کنید، به شما تماشای فیلم “مه” را پیشنهاد می‌کنیم.

فیلم سینمایی تخیلی Attack the Block

فیلم ژانر هیولایی حمله به بلوک

کارگردان: جو کورنیش

بازیگران: جان بویگا، الکس اسماعیل، فرنز درامه و…

سال ساخت: 2001

مدت زمان فیلم: 88 دقیقه

امتیاز IMDB: 6.7 از 10

فیلم هیولایی “Attack the Block” با موفقیت توانست از جان بویگا یک ستاره برجسته خلق کند. این فیلم یکی از معروف‌ترین فیلم‌ های هیولایی است که داستان حمله گروهی از بیگانگان به یک بلوک بزرگ در زمین را به تصویر می‌کشد. در این فیلم، شما شاهد روبرو شدن گروه گانگستر نوجوان با بیگانگان فضایی خواهید بود. گروه گانگستر نوجوان ناگهان خود را در یک بلوک در جنوب لندن در مقابل بیگانگان می‌بینند. جان بویگا در نقش موسی تصمیم می‌گیرد تا رهبری گروه را در مقابل این موجودات فضایی پشمالو بر عهده بگیرد. بسیاری از افراد حضور شخصیت موسی و حمله بیگانگان را به عنوان اشارات ارزشمند به داستان حضرت موسی تفسیر می‌کنند. اگر به دنبال اثر سینمایی هستید تا آخر هفته خودتان را سرگرم کنید، پیشنهاد ما به شما فیلم هیولایی “Attack the Block” است.

فیلم Godzilla vs. Kong

فیلم گودزیلا علیه کونگ از فهرست فیلم های هیولایی

کارگردان: آدام وینگ وارد

بازیگران: الکساندر اسکارسگارد، میلی بابی براون، ربکا هال و…

سال ساخت: 2021

مدت زمان فیلم: 113 دقیقه

امتیاز IMDB: 6.3 از 10

فیلم هیولایی “گودزیلا در برابر کونگ” یکی از جدیدترین و بهترین فیلم های هیولایی در دو سال گذشته است. این فیلم داستانی از معروف‌ترین هیولاهای سینما، گودزیلا و کونگ را به تصویر می‌کشد. مردم برای فرار از گودزیلا و رسیدن به زمین مقدس، به کمک کینگ کونگ نیاز دارند. اما نکته قابل توجه این است که این فیلم، متاسفانه نسبت به قسمت‌های قبلی، نتوانست در گیشه موفق عمل کند. با این حال، اگر شما طرفدار فیلم‌های کونگ و گودزیلا هستید، پیشنهاد می‌کنیم این فیلم هیولایی جدید را تماشا کنید.

فیلم The Predator (2018)

فیلم شکارچی از فهرست فیلم های هیولایی

کارگردان: شین بلک

بازیگران: بوید هالبروک، اولیویا مان، جیکوب ترمبلای، برایان ای پرینس و…

سال ساخت: 2018

امتیاز IMDB: 5.3 از 10

شکارچی فیلم هیولایی جدیدی است که اگر چه نتوانست نمره بسیار خوبی از جانب منتقدین و کاربران دریافت کند؛ اما می‌تواند خاطرات قسمت قدیمی این فرنچایز را برای شما زنده کند. این فیلم داستان گروهی از سربازان را روایت می‌کند که با یک هیولای فضایی مواجه می‌شوند. این هیولا، یک شکارچی حرفه‌ای است که به زمین آمده تا انسان‌ها را شکار کند. این گروه، باید با هوش و شجاعت خود، از خود دفاع کنند و جلوی حملات شکارچی را بگیرند. این فیلم از جهت آن‌که در تاریخ فیلم های هیولایی اثری ممتاز شناخته می‌شود مورد توجه همگان قرار گرفته است.

 

جمع بندی

دنیای سینما همیشه پر از فیلم‌های هیجان‌انگیز و هیولایی است که مخاطبین را در دل داستان خودشان غرق می‌کنند. در بین این فیلم‌ها، برخی به عنوان بهترین‌های ژانر هیولایی شناخته شده‌اند. بدون شک انتخاب 10 فیلم برتر هیولایی از میان آثار هالیوود کار دشواری است؛ اما در این بلاگ پست از مجله مستر دیالوگ سعی کردیم تا پرطرفدارترین و معروف‌ترین فیلم‌های هیولایی را به شما معرفی کنیم.

خوشحال می‌شویم تا در بخش کامنت‌ها برای ما بنویسید که به نظر شما چه فیلمی لیاقت قرار گرفتن در فهرست بهترین فیلم های هیولایی را دارد؟

 
 
به این مطلب امتیاز دهید
5/5
به این مقاله امتیاز بدید
1 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 51 vote, average: 5,00 out of 5
1 رای ثبت شده - میانگین امتیاز 5,00 از 5
Loading...

Master of Content

دیدگاهتان را بنویسید