بیشتر بخوانید

معرفی فیلم Shoplifters

معرفی فیلم دزدان فروشگاه 2018 (Shoplifters)+ خلاصه داستان

زمان مطالعه: 6 دقیقه

فهرست مطالب

فیلم دزدان فروشگاه یک اثر ژاپنی است که در ماه ژوئن توسط شرکت GAGA در ژاپن منتشر شد. برای معرفی و اطلاعات بیشتر درباره فیلم Shoplifters 2018 با مجله سینمایی مستر دیالوگ همراه ما بمانید.

معرفی فیلم Shoplifters

معرفی فیلم Shoplifters

  • ژانر: درام، جنایی و هیجان انگیز
  • بازیگران: لیلی فرانکی (Lily Franky) و ساکورا آندو (Sakura Ando) و…
  • کارگردان: هیروکازو کوره‌ادا (Hirokazu Kore-eda)
  • سال ساخت: 2018

فیلم Shoplifters اثری به کارگردانی و تدوین هیروکازو کوره‌ادا (Hirokazu Kore-eda) است. همچنین فیلمنامه این اثر نیز به قلم هیروکازو کوره‌ادا نوشته‌ شده است. تهیه‌کنندگی فیلم را نیز ماتسوزاکی کائورو (Matsuzaki Kaoru) با همکاری یوسه آکیهیکو (Yose Akihiko) و تاگوچی هیجیری (Taguchi Hijiri) بر عهده داشته‌اند. این فیلم درام همچنین محصولی مشترک از کانال تلویزیونی Fuji TV و شرکت AOI Pro, Inc. است.

فیلم دزدان فروشگاه در چه ژانری اکران شد؟

ژانر فیلم دزدان فروشگاه درام جنایی و هیجان انگیز است و در آن بازیگران با استعدادی چون لیلی فرانکی (Lily Franky) و ساکورا آندو (Sakura Ando) به ایفای نقش پرداخته‌اند. مدت زمان فیلم دزدان فروشگاه حدود 120 دقیقه است. این فیلم ابتدا در 13 می 2018 (23 اردیبهشت 1397) در جشنواره فیلم کن به نمایش گذاشته شد اما تاریخ اکران فیلم Shoplifters 2018، در واقع 8 ژوئن 2018 (18 خرداد 1397) بود که توسط شرکت GAGA در سراسر ژاپن منتشر شد. این فیلم موفق به دریافت نامزدی بهترین فیلم خارجی زبان در اسکار و گلدن گلوب شده است. در این مقاله از مستر دیالوگ به معرفی فیلم Shoplifters 2018 می‌پردازیم و این فیلم برتر را از جنبه‌های مختلف بررسی خواهیم کرد.

اگر به ژانر درام و آثار ژاپنی علاقمند هستید، نگاهی به بلاگ پست معرفی انیمه مدفن کرم های شبتاب؛‌ شاهکاری درام و سینمایی بیندازید.

خلاصه داستان فیلم Shoplifters 2018

در خلاصه فیلم دزدان فروشگاه آمده که این فیلم سینمایی درباره یک زوج ژاپنی به همراه فرزندانشان است که از کار در مشاغل پاره وقت درآمد کافی کسب نمی‌کنند به همین دلیل به دزدی از فروشگاه برای امرار معاش روی می‌آورند. داستان کمی از حالت طبیعی و واقعی خود خارج است و اتفاقات دراماتیک‌تری رخ می‌دهند زیرا این زوج درهای زندگی خود را به روی یک دختر جوان محاصره شده باز می‌کنند. در طی داستان شاهد عادت‌ها و انگیزه‌های این خانواده و ماجراهایشان خواهید بود.

بازیگران فیلم Shoplifters 2018

هیروکازو کوره‌ادا برای نوشتن داستان این فیلم، از یک یتیم خانه بازدید کرد و صحنه‌ای را با الهام از دختری که در آنجا داستانی از Swimmy اثر لئو لیونی (Leo Lionni) می خواند، نوشت. او همچنین فیلمنامه را با توجه به این موضوع که چه چیزی یک خانواده را می‌سازد و با الهام از فقر و دزدی از فروشگاه‌های ژاپن، نوشته است. لیلی فرانکی و ساکورا آندو در اواسط دسامبر 2017 برای بازی در نقش‌های اصلی و بازیگران کودک یعنی ساساکی میو (Sasaki Miyu) و جیو کایری (Jyo Kairi) نیز برای بازی در این فیلم که اولین کار آنها بود انتخاب شدند. در فوریه 2017 سوسوکی ایکماتسو (Sosuki Ikematsu)، مایو ماتسوکا (Mayu Matsuoka)، چیزورو ایکواکی (Chizuru Ikewaki) و یوکی یامادا (Yuki Yamada) به بازیگران پیوستند. ساخت فیلم دزدان فروشگاه در دسامبر 2017 آغاز شد. در ادامه بیوگرافی هنرپیشه ‌‌های فیلم Shoplifters 2018 را بررسی می‌کنیم.

لیلی فرانکی در نقش اوسامو شیباتا

لیلی فرانکی متولد ماسایا ناکاگاوا، تصویرگر، نویسنده و بازیگر ژاپنی متولد 4 نوامبر 1963 برابر با 13 آبان 1342 است. او از سال 2001 تا کنون در بیش از 40 فیلم به ایفای نقش پرداخته است. در سال 2016 فرانکی جایزه Cut Above را برای عملکرد درخشانش در فیلم‌هایش در ژاپن کاتز: جشنواره فیلم ژاپنی جدید در نیویورک را دریافت کرد.

از دیگر آثار او می‌توان به بازی در فیلم علمی A Beautiful Star محصول سال 2017، فیلم رمزآلود و هیجان انگیز Laplace’s Witch محصول سال‌های 2018، فیلم Sea of Revival محصول سال 2019، فیلم درام Ainu Mosir محصول سال 2020، فیلم It’s a Flickering Life محصول سال 2021 و فیلم درام Cottontail محصول سال 2022 اشاره کرد.

ساکورا آندو در نقش نوبویو شیباتا

ساکورا آندو بازیگر ژاپنی متولد 18 فوریه 1986 برابر با 29 اسفند 1364 است. او جوایز مختلفی از جمله جایزه فیلم هوچی و سیزدهمین دوره جوایز فیلم آسیایی، چهل و دومین جایزه آکادمی ژاپن و جایزه فیلم ورزشی توکیو را دریافت کرده است.

فیلم رمنس و برشی از زندگی Her Granddaughter محصول سال 2014، فیلم Asleep محصول سال 2015، فیلم درام و رمزآلود Reminiscene محصول سال 2017، فیلم فانتزی و ماجراجویی The Great Yokai War: Guardians محصول سال 2021 و فیلم هیجان‌انگیز A Man محصول سال 2022 از دیگر آثار ساکورا آندو به شمار می‌آیند.

مایو ماتسوکا در نقش آکی شیباتا

مایو ماتسوکا بازیگر ژاپنی متولد 16 فوریه 1995 برابر با 27 بهمن 1373 است. او برنده جایزه بهترین بازیگر زن جدید تاما و جایزه بازیگر زن تازه‌کار فومیکو یاماجی در سال 2016 شده است. او به عنوان سفیر جشنواره بین المللی فیلم توکیو در سال 2017 و همچنین بازی در فیلم Shoplifters 2018 که برنده جایزه نخل طلای جشنواره فیلم کن شد، مورد توجه در سراسر جهان قرار گرفت.

دیگر آثار او عبارتند از: سریال درام Suzuki Sensei محصول سال 2013، انیمیشن درام A Silent Voice محصول سال 2016، انیمیشن فانتزی و ماجراجویی The Wondeland محصول سال 2019 و فیلم Hell Dogs محصول سال 2022.

سایر بازیگران فیلم Shoplifters 2018 عبارتند از :

  • جیو کایری در نقش شوتا شیباتا
  • ساساکی میو در نقش یوری هوجو
  • سوسوکی ایکماتسو در نقش بان سان
  • چیزورو ایکواکی در نقش کای میابه
  • یوکی یامادا در نقش یاسو هوجو
  • نائوتو اوگاتا (Naoto Ogata) در نقش یوزورو شیباتا
  • یوکو موریگوچی (Yoko Moriguchi) در نقش یوکو شیباتا
  • مومی کاتایاما (Moemi Katayama) در نقش نوزومی هوجو

نقد و نمرات فیلم Shoplifters 2018

نقد فیلم دزدان فروشگاه

فیلم دزدان فروشگاه پس از انتشار با نظرات مثبت و منفی منتقدان مواجه شد. نمرات فیلم Shoplifters 2018 بدین شرح است: در سایت راتن تومیتوز 228 منتقد این فیلم را مورد بررسی قرار دادند و 99 درصد از نظرات این منتقدین مثبت ارزیابی شده است. کاربران IMDb امتیاز 7.9 از 10 را به این فیلم دادند و کاربران گوگل نیز رضایت 84 درصدی از این اثر داشتند. در متاکریتیک نیز برای فیلم Shoplifters 2018، 40 نظر با میانگین نمره 93 از 100 ثبت شده است. 40 مورد از این نظرات مثبت، 0 مورد متوسط و 0 مورد نیز منفی بودند. در ادامه نگاهی به چند نقد فیلم دزدان فروشگاه خواهیم داشت.

Los Angeles Times / جاستین چانگ: 100

فیلم Shoplifters 2018 مانند یک قطعه‌ی لطیف است که با اجراهای ماهرانه‌اش بیننده را کاملا مجذوب خود می‌کند. همچنین این فیلم چنان با ظرافت و جزییات احساسات و فداکاری را نمایش داده است که هرگز برای صحنه‌های کوبنده و احساسی فیلم آمادگی نخواهید داشت. به بیان دیگر این فیلم به طرز غیرمنتظرانه‌ای قدرتمند است.

San Francisco Chronicle / دیوید لوئیس: 100

هیروکازو کوره‌ادا که فیلم دزدان فروشگاه او برنده جایزه نخل طلای کن شده است، احساساتی نمی‌شود چرا که نیازی به این کار ندارد و فیلمش می‌تواند بدون هیچ سروصدایی مخاطب را از درون ویران ‌کند.

VARIETY / مگی لی: 100

فیلم دزدان فروشگاه در عین جذاب و دلخراش بودن، با اجرای بی نظیر بازیگران، قلب مخاطبان اهل هنر و اجتماع را خواهد ربود.

Indie Wire / دیوید ارلیش: 91

کوره‌ادا که استاد گیر انداختن بیننده بین احساسات و منطق است، توانسته است این فیلم درام را بدون خیانت به واضح‌ترین حقیقت موجود در آن، به تصویر بکشد.

Rolling Stone / پیتر تراورز: 90

غیرممکن است که سختی و بیچارگی عمیقی که در این فیلم وجود دارد را تماشا کنید و اشک نریزید.

The Hollywood Reporter / دبورا یانگ: 90

این فیلم تأمل برانگیز، تفاوت‌های خانواده شاد و بدبخت را نشان می‌دهد؛ با شخصیت‌های به یاد ماندنی و بازی‌هایی طبیعی و باور‌پذیر که بیننده را ناخوداگاه به تفکر درباره ارزش‌های اجتماعی وا می‌دارد.

PASTE / اندرو کرامپ: 89

فیلم Shoplifters 2018 با قدرت گروه تولید و خلاقیت و استعداد کوره‌ادا به عنوان داستان‌نویس، تماشایی و پندآمیز است.

Reel Views / جیمز براردینلی: 88

کوره‌ادا مانند شاهکار قبلی‌اش یعنی فیلم Like Father Like Son، از این فیلم درام برای نشان دادن نگرانی‌های بزرگ‌تر و جدی‌تر در بین مسائل و مشکلات جامعه، استفاده می‌کند.

Movie Nation / راجر مور: 88

فیلم دزدان فروشگاه، برنده جایزه نخل طلای کن، فیلمی است که با حساسیت زیاد ساخته شده است و داستانی خشن و در عین حال با ظرافت دارد.

The Playlist / جردن رومی: 83

کوره‌ادا در تلاش برای جدا کردن کشمکش های کشور خود، ژاپن، بین سنت و مدرنیته، قانون گرایی و جرم و جنایت است. او سعی دارد قبل از اینکه خانواده را به دقت به تصویر بکشد و پیچیدگی‌های منسجمی را که در درونش وجود دارد آشکار کند، با محبت و خوبی نحوه عملکرد خانواده را برای دیگران شرح دهد.

Empire / دیوید پارکینسون: 80

این فیلم تأمل برانگیز و تکان‌دهنده، با تجربه و حرفه‌ای بودن عوامل آن به خصوص کارگردان و فیلمنامه نویس را ثابت می‌کند. کوره‌ادا به عنوان شخصی که زندگی خانوادگی را در کشوری که با بحران هویت مواجه است تماشا می‌کند، به تنهایی در مقابل این معضل ایستاده است.

جمع بندی

ممنون از اینکه تا پایان این مطلب همراه ما بودید. در این مقاله به بررسی فیلم دزدان فروشگاه پرداختیم. این فیلم سینمایی در ژانر درام جنایی و هیجان انگیز ساخته شده و از حضور بازیگران با استعدادی چون لیلی فرانکی و ساکورا آندو بهره می‌برد. نظر شما درباره این اثر چیست؟ آیا قصد تماشا و دانلود فیلم Shoplifters 2018 را دارید یا پیش‌تر آن را تماشا کرده‌اید؟ تریلر فیلم دزدان فروشگاه را دیده‌اید؟ نظرتان درباره داستان و بازیگران این فیلم چیست؟ منتظر خواندن نظرات شما در بخش دیدگاه‌ها هستیم.

به این مقاله امتیاز بدید
1 ستاره2 ستاره3 ستاره4 ستاره5 ستاره

(امتیازی ثبت نشده)

Loading...

جعفر اطمینان

دیدگاهتان را بنویسید